kone ei toimi

xp buuttaa

koneeni meni rikki tässä vähän aikaa sitten kun puhdistin posessorin tuulettimen jäähdytys siilen jonka jälkeen se ei enään käynnistynýt , vaan tuli virhe ilmoitus ja sitten pisti virrat pois. vaihdoin kova levyn mutta ei auttanut. vika ei ole powerissa, sen olen jo myynyt.

eli vika on muistissa tai emolevyssä tai prosessorissa. olisiko kellän tietoa missä niissä?

eli kun alan asentamaan win xp tä niin kone antaa virhe ilmoituksen ja sitten sulkee kaikki virrat pois. linux ubuntua asennettasessa ,ubuntu jää jumiin.

t: amatööri

4

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari seikkaa ainakin tulee mieleen.Vanhallakaan virtalähteellä ei käynnistynyt?
      Virtalähteen johdot oikein?Prosessorin siilen tuuletin kytketty.Prosessorin siilen pohja ei välttämättä ole tasainen(esim. Athlon XP) vaan siinä on kynnys joka voi jäädä "kanttaamaan".
      Tarkista siilen kiinnitys.

      Ainahan on tietysti se mahdollisuus että sait jotain rikki asennuksen aikana.

      • tällä taas

        vanha virtalähde oli ihan ok , oon jo myynyt se pois ja ei o tuluu valituksia. johdot oli ok, kokeilin varmaan 30-40 kertaa.

        prossuna athlon xp, eli voisin tietty kattoa sen siileen pohjan, kun sen irrotinkin ja sit se vika tuli. se prssuun tuuletin kyllä pyöri, eli mitenkähän se siili sitten vaikuttais sen käyttöjärjestelmän asentamiseen koska xp katkasee virrat ja linux asennettaessa jää jumiin.

        jep mietin vaan että mikäköhän siitä olis mennyt rikki, luulin että kovalevy, mutta sen oon jo vaihtanut.

        eli muisti, emo, prossu tai näyttiis,


      • selvä tappaus:
        tällä taas kirjoitti:

        vanha virtalähde oli ihan ok , oon jo myynyt se pois ja ei o tuluu valituksia. johdot oli ok, kokeilin varmaan 30-40 kertaa.

        prossuna athlon xp, eli voisin tietty kattoa sen siileen pohjan, kun sen irrotinkin ja sit se vika tuli. se prssuun tuuletin kyllä pyöri, eli mitenkähän se siili sitten vaikuttais sen käyttöjärjestelmän asentamiseen koska xp katkasee virrat ja linux asennettaessa jää jumiin.

        jep mietin vaan että mikäköhän siitä olis mennyt rikki, luulin että kovalevy, mutta sen oon jo vaihtanut.

        eli muisti, emo, prossu tai näyttiis,

        kun laitoit sen jäähdytyssiilin takaisin, se ei
        tullut kunnolla paikalleen ja/tai putsasit piitahnatkin pois.
        Prossu ylikuumenee ja varjellakseen itseään
        kärähtämästä pysäyttää järjestelmän.
        Ihan on "rautavika", käyttöjärjestelmällä ei
        ole asian kanssa mitään tekemistä.


      • näin on
        selvä tappaus: kirjoitti:

        kun laitoit sen jäähdytyssiilin takaisin, se ei
        tullut kunnolla paikalleen ja/tai putsasit piitahnatkin pois.
        Prossu ylikuumenee ja varjellakseen itseään
        kärähtämästä pysäyttää järjestelmän.
        Ihan on "rautavika", käyttöjärjestelmällä ei
        ole asian kanssa mitään tekemistä.

        kiitti vinkistä. se siili olikin sanomallasi tavalla vinossa. siilen kiinnityksessä saa olla tarkka ja käyttää voimaa. en putsannut piitahnoja pois, mutta ilmeisesti se prossu ei sitten johda lämpöjä siileen jos ei ole tasasesti kosketuksessa siileen. ja bios sitten katkasee virrat ylikuumenemisen takia. 95 asteessa muistaakseni tai jotain sinnepäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe