vehkeillä ja onnistuuko näin talvikeleillä aluskatteen ja palahuovan laittaminen??
kiitoksia asiallisista vastauksista!
miten ja millä
11
1608
Vastaukset
- onnistuu
jätä kesään
- onnistuu
mutta maksaa 2-3 kertaa enemmän kuin kesällä tehtynä.
Ylimääräistä työtä:
-Lumityöt
-Huopapalat tuotava sitä mukaa kuin asentaa lämpimästä suoraan katolle.
-kosaanilla lämmitys pala kerrallaan
-pakkasraja noin -5 c
JNE...- lämmitellä
Itse olen rakentanut vuosien aikana kaikkiaan kolmisenkymmentä rakennusta, joissa palahuopakatto.
Nyt tein itselleni ok-talon, johon tuli palahuopakatto.
Laitoin talvella alushuovan hyvällä kelillä ja jätin homman siihen ja tein muita hommia.
Kun keväällä tuli ensimmäiset leudot ( ei kuumat) kelit asensin palahuovat.
Kuumalla kelillä palahuopaa ei pidä mennä tekemään, saattaa tulla ongelmia.
Paloja ei tarvitse lämmitellä talvellakaan, kyllä ne sitten kesälämpöisillä liimaantuvat itsestään kiinni.
Naulaus ohjeiden mukaisesti, jottei tuuli revi huopia irti ennenkuin kunnolla liimaantuneet.
- se menee
ihan hyvin se menee pikkupakkasellakin. Itse asiassa huovat on helpompi palastella pakkasella kuin kesällä.Menee nätisti poikki taittamalla kesällä pitää leikellä.
Lumityöt,sulattelut ja liukkaat alustat jne talvirakentajan harmit on ärsyttäviä mutta tosimies ei valita.- taittamalla..
poikki..anna mun kestää..itse en lähtisi katolle huopatöihin ilman huopapuukkoa!!!
Ainakaan en ole vielä 20 vuoden aikan niin tehnyt!
Tasauskermi alle,jos on entinen palhuopakatto ja päälle sellainen,kuin miellyttää.
Onnistuu pakkasellakin...lähtee paperi/kelmu irti paremmin ja huopanaulapyssyllä kiinni,lämmitys töhöllä/(käpälät),että saadaan tartunta.....yksinkertaista! - se menee
taittamalla.. kirjoitti:
poikki..anna mun kestää..itse en lähtisi katolle huopatöihin ilman huopapuukkoa!!!
Ainakaan en ole vielä 20 vuoden aikan niin tehnyt!
Tasauskermi alle,jos on entinen palhuopakatto ja päälle sellainen,kuin miellyttää.
Onnistuu pakkasellakin...lähtee paperi/kelmu irti paremmin ja huopanaulapyssyllä kiinni,lämmitys töhöllä/(käpälät),että saadaan tartunta.....yksinkertaista!Jumalauta olet siis 20 vuotta duunannut etkä vieläkään tiedä että pakkasella palahuovat menee nätisti poikki ilman puukkoa.
Uskoisko tuotakaan? Siis sitä 20. Onko se edes mahdollista tehdä jotakin noin kauan tajuamatta mitään.No nyt tiedät.
Parempi niitä huopia on muutenkin periaatteessa pakkasella laitella kuin kesällä.Kesällä niitä huopia saa nyhrätä ja huovan päälle ei uskalla astua auringolla ollenkaan. - syvästä unestanne
se menee kirjoitti:
Jumalauta olet siis 20 vuotta duunannut etkä vieläkään tiedä että pakkasella palahuovat menee nätisti poikki ilman puukkoa.
Uskoisko tuotakaan? Siis sitä 20. Onko se edes mahdollista tehdä jotakin noin kauan tajuamatta mitään.No nyt tiedät.
Parempi niitä huopia on muutenkin periaatteessa pakkasella laitella kuin kesällä.Kesällä niitä huopia saa nyhrätä ja huovan päälle ei uskalla astua auringolla ollenkaan.minkäs helvetin takia te molemmat vielä sekaannutte noihin paska kattoihin? Eikös niiden aika ollut 60- ja 70-luvulla?
- se menee..
syvästä unestanne kirjoitti:
minkäs helvetin takia te molemmat vielä sekaannutte noihin paska kattoihin? Eikös niiden aika ollut 60- ja 70-luvulla?
Miten niin paskakattoihin? Verrattuna mihin? Nykyään ykkönen taitaa olla profiilipelti. Siinäkö parempi ratkaisu?
No joo ehkä peltipäiden mielestä mutta ei kaikkien. - mutta ruma
se menee.. kirjoitti:
Miten niin paskakattoihin? Verrattuna mihin? Nykyään ykkönen taitaa olla profiilipelti. Siinäkö parempi ratkaisu?
No joo ehkä peltipäiden mielestä mutta ei kaikkien.Ei se pakkasta tarvi että palahuovan saa poikki kääntämällä. Tottahan mattopuukko on hyvä olla silti noissa hommissa.
- se menee
mutta ruma kirjoitti:
Ei se pakkasta tarvi että palahuovan saa poikki kääntämällä. Tottahan mattopuukko on hyvä olla silti noissa hommissa.
Älä vitussa.Onko noin?
- kyllä
se näillä keleillä onnistuupi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403711Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333304- 692918
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912760- 351778
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811739- 241589
- 281537
- 291519
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231514