Kysely tradenomeille

Numero uno

Miten on ura auennut valmistumisen jälkeen? Valmistumistilaisuudesta muistan aina erään opettajan jäätävän päätöstilaisuuden puheen aiheena "teistä kaikista ei tule menestyjiä".

Siispä kysymymys menee: Tradenomi oletko työelämän menestyjä vai hävijäjä, eli miten on ura auennut valmistumisen jälkeen?



Olet menestyvä jos palkkasi kuukaudessa on yli matalapalkkarajan eli 2000 euron ja kehityksesi on nousujohteista.

Olet hävijäjä jos palkkasi jää tämän matalapalkka rajan alle eikä edes realistista toivetta paremmasta.

37

8050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahoituksen trade

      työssä oltu 3vuotta valmistumisen jälkeen, ensin harjoittelijana puoli vuotta pankissa (800e/kk)

      ikää alle 30vuotta ja palkka rahoitusalalla 17000 / kk ( tulossidonnainen)

      • Paperboy

        On tainut eksyä yksi nolla liikaa? Vai oletko pankinjohtajan johtajan johtaja?


      • tradenomi
        Paperboy kirjoitti:

        On tainut eksyä yksi nolla liikaa? Vai oletko pankinjohtajan johtajan johtaja?

        ei ole. Rahoitusinstrumenttien parissa tässä jobbaillaan.


    • möttönen k

      No ei varmaan moni trade joudu sentään alle kahden tonnin töitä tekemään. Tosin 2000e on kohtalaisen säälittävä kuukausipalkaksi, joten ei nyt hurrata. Sanoisin että vuoden pari työelämässä olleen tradenomin pitäisi vähintään pyrkiä 2500e kuukausipalkkaan ja korostan sanaa VÄHINTÄÄN.

      Eikä ole mikään amerikantemppu päästä tuolle tulolle. Melkein missä tahansa siistissä sisätyössä tuon verran maksetaan, kaupan kassat ja assistentit pois luettuna.

      Itse sain aloituspalkaksi 2200e kaksi vuotta sitten. Nyt olen kertaalleen ehtinyt jo päästä uralla eteenpäin ja palkka on vähän reilu 2600e/kk. Ja voin sanoa etten ole mikään erityisen fiksu menestyjä. Ei koulun paperit olleet parhaasta päästä. Suuri suu mulla on ja paskaa puhun paljon. Siitä tuntuu olevan työelämässä paljon hyötyä :D

      • minä itse

        Valehdelkaa enemmän. Täällä on niin paljon "siistissä sisätyössä" kuin "likaisessa ulkotyössäkin" asiansa osaavia ammattilaisia ja silti palkat liikkuvat 1300-2000e välillä, ikään katsomatta. Älkää nyt jumalauta viitsikö ylenkatsoa ja olla niin itserakkaita !


    • kyllästyttää

      Taloushallinnon puolella yksityisellä sektorilla, palkkaa 1800 eur/kk ikää noin kolmekymmentä ja ei toivettakaan paremmasta jos en muuta täältä käpykylästä työnperässä muualle. Toista tutkintoa suoritan työnohessa jospa se avaisi portit onneen ja menestykseen.

    • ehdottomasti

      Ehdottomasti häviäjä. En ole päässyt edes haastatteluihin, vanhaa ammattiani sivuaviin haastatteluihin kyllä. Kaikki mennyt pieleen sen jälkeen kun työttömäksi jäin laman jälkeen. Hullu olin, kun kouluttauduin. Voisin olla ilman tuloja työttömänä ilman mitään koulutustakin. Paras saavutus tradetutkinnolla yksi tukityöpätkä valtion viraston kahvinkeittoa. On yritetty kaikennäköistä muutakin, mutta ei enempää, ettei tunnisteta.

    • Ratenomi

      Ylempi toimihenkilö, 2350 eur/kk palkkiot/edut

      Siisti sisätyö, ei paineita eikä stressiä, mikäs tässä...

      • kekkaa

        aijai... jäät monesta paitsi kun nimitetty ylemmäksi toimihenkilöksi. Ihan toimihenkilöilläkin samaa liksaa etuja. Näistähän varoitellaan kaikkialla. Ylempi toimihenkilö ja liksa alle 3000 ei kuulosta todelliselta, vaan taas on tyhmää ratenomia huijattu hienoilla titteleillä, mutta perusliksalla, alottelijan palkalla. voivoi.


      • keikkaa
        kekkaa kirjoitti:

        aijai... jäät monesta paitsi kun nimitetty ylemmäksi toimihenkilöksi. Ihan toimihenkilöilläkin samaa liksaa etuja. Näistähän varoitellaan kaikkialla. Ylempi toimihenkilö ja liksa alle 3000 ei kuulosta todelliselta, vaan taas on tyhmää ratenomia huijattu hienoilla titteleillä, mutta perusliksalla, alottelijan palkalla. voivoi.

        Et kyllä taida todellisuudessa tietää mikä ero on toimihenkilöllä ja ylemmällä toimihenkilöllä?


      • Ratenomi
        kekkaa kirjoitti:

        aijai... jäät monesta paitsi kun nimitetty ylemmäksi toimihenkilöksi. Ihan toimihenkilöilläkin samaa liksaa etuja. Näistähän varoitellaan kaikkialla. Ylempi toimihenkilö ja liksa alle 3000 ei kuulosta todelliselta, vaan taas on tyhmää ratenomia huijattu hienoilla titteleillä, mutta perusliksalla, alottelijan palkalla. voivoi.

        Aloittelija olen, siinä kohtaa sattui aivan oikeaan. Toukokuussa valmistuin enkä todellakaan iljennyt enempää palkkaa pyytää (enemmän sain kuin pyysin).

        Mutta kerropas kokemattomalle mistä "jään paitsi", allekirjoitettuani ylemmän toimihenkilön työsopimuksen?


      • sadsa
        Ratenomi kirjoitti:

        Aloittelija olen, siinä kohtaa sattui aivan oikeaan. Toukokuussa valmistuin enkä todellakaan iljennyt enempää palkkaa pyytää (enemmän sain kuin pyysin).

        Mutta kerropas kokemattomalle mistä "jään paitsi", allekirjoitettuani ylemmän toimihenkilön työsopimuksen?

        Vitun idiootit tulevat tänne leveilemään olevansa oikein ylempiä toimihenkilöitä. Juuri oli jossain lehdessä juttua, että jos on ylempi toimihenkilö, on tehtävien syytä olla sen mukaisia ja palkka MINIMISSÄÄN 3500 euroa kuussa.


      • Ratenomi
        sadsa kirjoitti:

        Vitun idiootit tulevat tänne leveilemään olevansa oikein ylempiä toimihenkilöitä. Juuri oli jossain lehdessä juttua, että jos on ylempi toimihenkilö, on tehtävien syytä olla sen mukaisia ja palkka MINIMISSÄÄN 3500 euroa kuussa.

        No omalta osalta voin kertoa kyllä kaikkien työehtojen, kulukorvauksien jne jne olevan kunnossa. Toimin asiantuntija(junior) tehtävässä ja ensimmäinen 200eur palkankorotusoptio on sovittu 1 vuoden päähän työsuhteen alkamisesta.

        Ainakin tässä yhtiössä tuo toimihenkilö/ylempi-, kuvastaa juurikin tehtävää/asemaa organisaatiossa. Palkka on sitten taas eri asia ja rakentuu tietysti kokemuksen, pätevyyden jne jne pohjalta.


    • ja tradenomeja

      Kukaan ei näitä kyselyitä tehdessään tunnu muistavan, että tradenomi-nimikkeellä valmistuu ihmisiä aivan eri aloille (myös mm. oikeus, kirjasto, logistiikka, tietojenkäsittely), eikä palkatkaan siten ole välttämättä vertailukelpoisia.

      Nimim. kirjastoalalla 1600 e/kk, mutta täytynee lukea itsensä menestyjäksi kun on sentään töitä.

    • Victorious

      Tradenomi 31v palkka 3054 eur/kk. Päivääkään en ole alan hommissa ollut vaan töistä tehtaalla linjaston valvontatehtävissä.

    • Trade03

      Mietin vain tuota määritelmääsi luuserista ja menestyjästä - onko se tosiaan vain palkkaan sidottu?? Jos palkkani olisi vaikka kaksjapuol tonnia mutten kokisi haasteita, arvostusta ja kunnioitusta työpaikalla, olisin vaikka vain joku pöytäkirjoja puhtaaksikirjoittava pomon pompottama sihteerinretale niin enpä kovin menestyneeksi itseäni tuntisi... Ei raha kerro kaikkea.

      • Appel

        Palkka on työn ja osaamisen arvostuksen mittari, kuten eräs poliitikko myös tämän asian määritteli ja samoilla linjoilla olen. Asia on sitten erikseen hyväntekeväisyysjärjestöjen avustustyöt.


      • Appel
        Appel kirjoitti:

        Palkka on työn ja osaamisen arvostuksen mittari, kuten eräs poliitikko myös tämän asian määritteli ja samoilla linjoilla olen. Asia on sitten erikseen hyväntekeväisyysjärjestöjen avustustyöt.

        Ongelmana pidän myös, että kaupan ja hallinnonalalla ei ole asiansa osaavaa ja jäseniensä etua ajavaa liittoa. Sanoisin että jopa hoitoalla asiat palkkauksen suhteen on paremmin kuin monella korkeastikolutetulla toimistotyöntekijällä. Kyllä työstä pitää maksaa sellainen palkka, jolla tulee toimeen ja joka vastaa työn vastuullisuutta ja siihen vaadittavaa koulutustasoa. Esimerkiksi jos sinun tapuksessa pöytäkirjoja kirjoittavalle sihteerille maksetaan huomattavasti enemmän kuin sinulle niin et ole arvostettu vaan pelkästään hyväksikäytetty.


    • ...

      Olen valmistunut tradenomiksi 10 vuotta sitten. Siirtyessäni työelämään, oli palkka todella surkea ja silloin otin tavoitteeksi että tuplaan palkan seuraavan parin vuoden aikana. Ja niin tapahtui. Nykyisin tienaan yli 3100 euroa kuukaudessa, mutta työn määräkin on sitä luokkaa että olen valmis luopumaan osasta palkkaa jotta saisin "menetetyn" vapaa-ajan takaisin. Kaikkea ei voi todellakaan mitata rahassa. Elämässä on niin paljon muutakin, mutta se on kai opeteltava kantapään kautta ennen kuin tajuaa.

      • VisionTR

        Nii-in palkka 1800 eur/kk ja vapaa-aikaa on ihan riittämiin, mutta tästä palkasta ei jää pakollisten kulujen jälkeen juuri mitään käteen, joten vapaa-ajallakaan ei ole juuri mitään muuta tekemistä kuin valitella *askaa palkkaansa ja kuunnella minne maailman kolkkiin se naapurin timpuri on tänä vuonna matkustelemassa.


      • niin just
        VisionTR kirjoitti:

        Nii-in palkka 1800 eur/kk ja vapaa-aikaa on ihan riittämiin, mutta tästä palkasta ei jää pakollisten kulujen jälkeen juuri mitään käteen, joten vapaa-ajallakaan ei ole juuri mitään muuta tekemistä kuin valitella *askaa palkkaansa ja kuunnella minne maailman kolkkiin se naapurin timpuri on tänä vuonna matkustelemassa.

        ja se naapurin timpurikin on vain amiskan käynyt, paremminhan ne hankkiikin nykyään kuin korkeastikoulutetut ja lopuksi vielä niinkuin joku edellinen totesi, että palkan on vastattava työtä ei sen nimikkeen, joka sekin tuntuu joillekin tradenomeille olevan tärkeämpi kuin itse palkan...


    • apmm

      Palkka on 2980e/kk. känny läppäri yms. Lisäksi bonuksia yms.

      Ikää on alle 30vee. Töitä teen todella paljon. Tehtaan tuoteasiantuntijana eli tuotespesialistina.

      Uskon palkkani nousevan kahden vuoden sisällä yli 4 000e/kk, mutta sen voin luvata, että suurin osa ei jaksa/viitsi/pysty tekemään näin vaativaa ja raskasta työtä. Ja siitä kai minullekin maksetaan.

    • Wogg

      Mitä järkeä on opiskella vuosia ahkerasti AMK- tai korkeakoulututkintoa ja tämän jälkeen tyytyä myymään tietoansa ja osamistaan matalapalkka hintaan? Hintaan jonka saisi työstänsä ilman ko. tutkintoja. Vielä kun lasketaan kuinka paljon rahaa olisi pystynyt tienaamaan esim. suorittavantason töistä ilman AMK tai korkeakouluopintoihin käytettyä aikaa niin erotus on rahallisesti aika suuri.

      • laiska-jaakko

        Ja vaihtoehtona on kärvistellä kotona työttömänä?
        Aika monelle se työkokemus on hyvin tärkeää.
        Silloin on otettava se paikka vastaan minkä sattuu samaan. Titteli merkkaa varsinkin vasta valmistuneille. Sitten kun saa vähän työkokemusta alle voi alkaa katselemaan muita hommia jos ei palkka nouse.

        Olen seurannut sivusta juuri valmistuneen tradenomi-siskoni työnhakua. Ei kovin hääviltä vaikuta, tarjontaa on aivan liian paljon. Koulut suoltaa pihalle tuhansia tradenomeja taistelemaan niistä vähistä työpaikoista.


      • Wogg
        laiska-jaakko kirjoitti:

        Ja vaihtoehtona on kärvistellä kotona työttömänä?
        Aika monelle se työkokemus on hyvin tärkeää.
        Silloin on otettava se paikka vastaan minkä sattuu samaan. Titteli merkkaa varsinkin vasta valmistuneille. Sitten kun saa vähän työkokemusta alle voi alkaa katselemaan muita hommia jos ei palkka nouse.

        Olen seurannut sivusta juuri valmistuneen tradenomi-siskoni työnhakua. Ei kovin hääviltä vaikuta, tarjontaa on aivan liian paljon. Koulut suoltaa pihalle tuhansia tradenomeja taistelemaan niistä vähistä työpaikoista.

        Ei välttämättä työttömänä. Tiedän ihmisiä joilla on juuri ja juuri peruskoulu suorittettuna ja ovat suorittavan tason töissä ja kk-palkka 2000 euron luokkaa. Toinen esimerkki on esim. suoritat ammattikoulun esim. LVI-asentaja tai sähköasentajan tutkinnon 3-4 vuodessa ja sinulla suurempi todennäköisyys ansaita enemmän kuin esim. keskiverto kaupallisen AMK-tutkinnon suorittanut henkilö. Koulutustuspolitiikka on Suomessa ilmeisesti täysin harhateillä kun ihmisiä koulutetaan kortistoon reserviin. Tradenomitutkinto asiallisen työnsaannin kannalta yhtä hyödyllinen kuin rulla wc-paperia. Olet oikeassa että pitää aloittaa alhaalta, mutta monessa tapauksissa 3-4 vuoden päästäkin ollaan edelleenkin siinä alemmantason hommassa alhaisella palkalla. Silloin on jo ura kääntynyt lasku suuntaan ennen kuin on edes kunnolla päässyt alkamaankaan.


      • juuuu
        Wogg kirjoitti:

        Ei välttämättä työttömänä. Tiedän ihmisiä joilla on juuri ja juuri peruskoulu suorittettuna ja ovat suorittavan tason töissä ja kk-palkka 2000 euron luokkaa. Toinen esimerkki on esim. suoritat ammattikoulun esim. LVI-asentaja tai sähköasentajan tutkinnon 3-4 vuodessa ja sinulla suurempi todennäköisyys ansaita enemmän kuin esim. keskiverto kaupallisen AMK-tutkinnon suorittanut henkilö. Koulutustuspolitiikka on Suomessa ilmeisesti täysin harhateillä kun ihmisiä koulutetaan kortistoon reserviin. Tradenomitutkinto asiallisen työnsaannin kannalta yhtä hyödyllinen kuin rulla wc-paperia. Olet oikeassa että pitää aloittaa alhaalta, mutta monessa tapauksissa 3-4 vuoden päästäkin ollaan edelleenkin siinä alemmantason hommassa alhaisella palkalla. Silloin on jo ura kääntynyt lasku suuntaan ennen kuin on edes kunnolla päässyt alkamaankaan.

        Nyt kun noista titteleistä saitte jauhamisen aloitettua niin on myös hyvä muistaa, että maailma ei työelämässäkään ole enää sama kuin 20 vuotta sitten. Sihteerin/assistentin tehtävät ovat hyvinkin vaativia, esim. tuotannonsuunnittelua, järjestelmäprojekteja/-kehittämistä jne jne. Joita tehtäviä 20-vuotta sitten tehtiin päällikön tittelillä/sen aikaisella koulutuksella. Eikä millään alalla ole enää varaa pitää sihteereitä kahvia keittämässä ja papereita mapittamassa/monistamassa.


      • apinan palkka
        juuuu kirjoitti:

        Nyt kun noista titteleistä saitte jauhamisen aloitettua niin on myös hyvä muistaa, että maailma ei työelämässäkään ole enää sama kuin 20 vuotta sitten. Sihteerin/assistentin tehtävät ovat hyvinkin vaativia, esim. tuotannonsuunnittelua, järjestelmäprojekteja/-kehittämistä jne jne. Joita tehtäviä 20-vuotta sitten tehtiin päällikön tittelillä/sen aikaisella koulutuksella. Eikä millään alalla ole enää varaa pitää sihteereitä kahvia keittämässä ja papereita mapittamassa/monistamassa.

        Niin kyllä nämä toimistotyöt ovat palkallisesti siivoojan tehtäviin verrattavia töitä. Sairaanhoitajat inisevät jälleen kerran liiton voimin tehtävää ja koulutustasoa vastaavaa palkkaa. Perus aloitteleva sairaanhoitaja tienaa noin 12 eur tunti eli kuukausi ansiot kepeästi 2000 euroa lisistä puhumattakaan. Säälittävät yli koulutetut perustoimistorotat tienaavat hädin tuskin 1600 euroa kuussa. Missä on liiton toimet?? ai niin minkä liiton.


      • jjjjjj
        apinan palkka kirjoitti:

        Niin kyllä nämä toimistotyöt ovat palkallisesti siivoojan tehtäviin verrattavia töitä. Sairaanhoitajat inisevät jälleen kerran liiton voimin tehtävää ja koulutustasoa vastaavaa palkkaa. Perus aloitteleva sairaanhoitaja tienaa noin 12 eur tunti eli kuukausi ansiot kepeästi 2000 euroa lisistä puhumattakaan. Säälittävät yli koulutetut perustoimistorotat tienaavat hädin tuskin 1600 euroa kuussa. Missä on liiton toimet?? ai niin minkä liiton.

        Joo. Näinhän se on. Voin vain kuvitella, miten montaa heikosti palkattua tradenomia mahtaa vituttaa tuo sairaanhoitajien jatkuva kitinä palkoista. Ovat saaneet jo poliitikotkin polvilleen. Tosiasia on se, että sairaanhoitajilla on kuntasektorilla pikemminkin koulutukseensa nähden perupalkka yläkanttiin kuin alakanttiin. Pitää verrata oman maan eikä esim. Norjan palkkatasoon. Liitto näköjään on lobannut tehokkaasti.


      • että..
        jjjjjj kirjoitti:

        Joo. Näinhän se on. Voin vain kuvitella, miten montaa heikosti palkattua tradenomia mahtaa vituttaa tuo sairaanhoitajien jatkuva kitinä palkoista. Ovat saaneet jo poliitikotkin polvilleen. Tosiasia on se, että sairaanhoitajilla on kuntasektorilla pikemminkin koulutukseensa nähden perupalkka yläkanttiin kuin alakanttiin. Pitää verrata oman maan eikä esim. Norjan palkkatasoon. Liitto näköjään on lobannut tehokkaasti.

        on se hoitajien työ paljon vaativampaa kuin paperin pyörittely. Minusta ei olisi ikimaailmassa hoitajaksi - tradenomi olen itse, kokemusta on myyntisihteerin hommasta ja tilitoimistostakin, eikä perustoimistotyö ole vaikeaa - kiireen marmattajia ei kyllä löydy mistään niin paljon kuin toimistoista (no hoitoalalta voi olla, ei ole kokemusta). En minä tajua, mikä niissä toimistotöissä on niin vaikeaa, siksihän niihin on tulijoita kun ne ovat niin helppoja. Olen tehnyt määrärahaseurantaa, toiminut osan aikaa atk-tukena, budjetoinut, kertokaa joku työ, mikä se olisi vaikeampaa kuin hoitajan homma, joka on fyysisestikin raskasta.

        Toimistotyön palkat ovat huonot, koska a) toimistotyöntekijä ei pahemmin tuota vaan on ylimääräinen kuluerä b) tarjontaa on ylenmäärin. Sorry vaan, mutta näin se on. Siksi vaihdankin itse alaa.


      • TEX6688
        että.. kirjoitti:

        on se hoitajien työ paljon vaativampaa kuin paperin pyörittely. Minusta ei olisi ikimaailmassa hoitajaksi - tradenomi olen itse, kokemusta on myyntisihteerin hommasta ja tilitoimistostakin, eikä perustoimistotyö ole vaikeaa - kiireen marmattajia ei kyllä löydy mistään niin paljon kuin toimistoista (no hoitoalalta voi olla, ei ole kokemusta). En minä tajua, mikä niissä toimistotöissä on niin vaikeaa, siksihän niihin on tulijoita kun ne ovat niin helppoja. Olen tehnyt määrärahaseurantaa, toiminut osan aikaa atk-tukena, budjetoinut, kertokaa joku työ, mikä se olisi vaikeampaa kuin hoitajan homma, joka on fyysisestikin raskasta.

        Toimistotyön palkat ovat huonot, koska a) toimistotyöntekijä ei pahemmin tuota vaan on ylimääräinen kuluerä b) tarjontaa on ylenmäärin. Sorry vaan, mutta näin se on. Siksi vaihdankin itse alaa.

        No miten tuonkin nyt ottaa. Mikä nyt sitten on vaativaa ja mikä ei. Hoitaa asioita missä pieni huolimattomuus virhe saattaa aiheuttaa isot vahinkot. esim. jos huonopalkkaiset palkanlaskijat tekisivät työtään asenteelle "mitä tällä nyt väliä on kun ei tämä mitään tuota". Palkat myöhästelisivät ja olisivat sinne päin laskettu ja raportit verottajalle totta kai ihan ei edes sinne päin. Kirjanpidot tehtäisiin hälläväliä asenteella niin siinä olisi soppa valmis. Välttämätön paha firmoille mutta huonosti hoidettuna näiden välttämättömien tehtävien laiminlyöti voi aiheuttaa suuret vahingot firmoille. Meillä ei ole vain oikeata liittoa jota kautta näitä epäkohtia saataisiin hoitoon. Kaikki toimistyöläiset kun menisivät muutamaksi viikkoa lakkoon niin silmät avautuisivat. Pakolista pahaa se hoitsujen työkin on eikä varsinaisesti tuota mitään.


    • Tradenomi -06

      Menestyjä vai häviäjä on vähän mielipide-asia, mutta omasta mielestäni kuulun menestyjiin, sillä sain kuukauden kuluttua valmistumisestani vakituisen koulutustani vastaavan työn. Palkka voisi olla parempikin, mutta vakituisuus merkitsee ainakin itselleni hyvin paljon.

      • Aape81

        Jotkut ihmiset ovat tässä maailmassa menestyjiä jos saavat leivän palan suuhunsa kerran päivässä. 3000 eur/kk;ssa voi olla joillekin huonopalkka ja taas 1500 eur/kk;ssa voi olla kuin lottovoitto joillekkin.


    • tradenomi -06

      Puoli vuotta ennen valmistumista aloitin assistenttina yksityisellä sektorilla miesvaltaisella alalla ja lähtöpalkaksi sain 2200 euroa kuukaudessa. Työni on monipuolista, itsenäistä ja sopivan haastavaa.

      Menestyjäksi en itseäni välttämättä laskisi, mutta panostaminen hyvän harjoittelupaikan löytämiseen todellakin kannatti. Mainekkaassa yrityksessä harjoittelun suorittaminen on poikinut pääsyn moneen haastatteluun silloin, kun etsin työtä. Sen lisäksi tietenkin tarvittiin hitunen onnea ja realistinen näkemys omista kyvyistä ja taidoista.

      • siitä se lähtee

        siitä se lähtee. hyvä on alku!


    • ATB75

      Tarjottiin työpaikkaa tänään Helsingin suunnalta. Alkupalkka 2600 eur/kk puhelinetu. Tällä hetkellä tienaan Länsi-Suomessa 2050/kk eur puhelinetu. Laskeskelin että ei kannatta ottaa paikkaa vastaan ellei alkupalkkaa suostuta nostamaan 300 eurolla sillä muuten asumiskuljen (Mitä netistä tutkiskelin niin keskitasoisten kaksioiden ja kolmioiden vuokrissa erotusta luokkaa 400-500 matkakulut) jälkeen jää vähemmän käyttörahaa käteen.

    • Anonyymi

      Palkka 2800e kk bonukset (100-1200€/kk) olen b2b myyjä

      • Anonyymi

        Ketju on yli 15 vuotta vanha, joten palkat nousseet tänä aikana huomattavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe