Ostin kuvan grafiikanvedoksena. Se on ihan valokopion näköinen, paperi liimattu kulmista pahville paspartuun alle. Paperi ei ole ihan valkoista kuten valokopiopaperi. Voiko se olla oikea grafiikan vedos? Ei ole numeroitu.
Grafiikan vedos?
6
1613
Vastaukset
- print24
Voi olla oikee, voi olla et ei... vaikee sanoo kun ei oo ite nähny sitä...
- tuula
Metalligrafiikan menetelmiä käytettäessä huokoisessa grafiikan paperissa pitäisi näkyä laatan muotoinen painanne. Paperihan litistyy laatan kohdalta, kun se vedetään prässin läpi.
tuula- kjiijaS
..painanne näkyy jos kyseessä on syväpainolla tehty grafiikan vedos, mutta esim. serigrafiassa ei painanetta välttämättä näy! ja myöskin jos puristukset on säädetty präsillä minimiin, niin ei laatasta aina kovin syvää painannetta jää. joten se ainoana aitouden takeena on hieman epäselvä määrite.
- printmaker
Voi olla ettei ole aito, sillä numeroinnin puuttuminen laittaa epäilyttämään pahemman kerran. Tuskin on ainakaan taiteilijan itsensä vedostama.
Voi olla myös digitaalinen printti, joka nykyään myönnetään taidegrafiikaksi (valitettavasti). - Artisti maksaa
Olen tehnyt itse noita vedoksia taidekurssilla. Koulutukseltani olen myös kuvataiteilija AMK. Niissä pitäisi yleensä olla juokseva numerointi vedosmäärän mukaan. Lisäksi värin pitäisi tuntua olevan hieman koholla. Eri tekniikoilla tulee pintaan kohoumia tai uria. Mikäli pinta on aivan tasainen ja edellämainittuja ominaisuuksia et löydä on mahollisesti kyseessä kopio joka voi olla skannattu ja tulostettu tai sitten valokopio.
- jasal
edellä mainittiinkin, mustesuihkutuloste luetaan grafiikaksi...
mutta jos olet ostanu sen nimenomaan metalligrafiikkana, niin sitten tuo laatan jättämä jälki paljastaa. Tosin joissain vedoksissa painanne ei ole kauhean syvä (esim. offset-pelti), mutta kyllä sen kuitenkin erottaa.
Voisin epäillä tota mustesuihkua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1866691- 1531915
- 1131638
- 511350
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511123Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢411011Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98982Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6917Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41869