Grafiikan vedos?

Jussi007

Ostin kuvan grafiikanvedoksena. Se on ihan valokopion näköinen, paperi liimattu kulmista pahville paspartuun alle. Paperi ei ole ihan valkoista kuten valokopiopaperi. Voiko se olla oikea grafiikan vedos? Ei ole numeroitu.

6

1579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • print24

Voi olla oikee, voi olla et ei... vaikee sanoo kun ei oo ite nähny sitä...

• tuula

Metalligrafiikan menetelmiä käytettäessä huokoisessa grafiikan paperissa pitäisi näkyä laatan muotoinen painanne. Paperihan litistyy laatan kohdalta, kun se vedetään prässin läpi.

tuula

• kjiijaS

..painanne näkyy jos kyseessä on syväpainolla tehty grafiikan vedos, mutta esim. serigrafiassa ei painanetta välttämättä näy! ja myöskin jos puristukset on säädetty präsillä minimiin, niin ei laatasta aina kovin syvää painannetta jää. joten se ainoana aitouden takeena on hieman epäselvä määrite.

• printmaker

Voi olla ettei ole aito, sillä numeroinnin puuttuminen laittaa epäilyttämään pahemman kerran. Tuskin on ainakaan taiteilijan itsensä vedostama.

Voi olla myös digitaalinen printti, joka nykyään myönnetään taidegrafiikaksi (valitettavasti).

• Artisti maksaa

Olen tehnyt itse noita vedoksia taidekurssilla. Koulutukseltani olen myös kuvataiteilija AMK. Niissä pitäisi yleensä olla juokseva numerointi vedosmäärän mukaan. Lisäksi värin pitäisi tuntua olevan hieman koholla. Eri tekniikoilla tulee pintaan kohoumia tai uria. Mikäli pinta on aivan tasainen ja edellämainittuja ominaisuuksia et löydä on mahollisesti kyseessä kopio joka voi olla skannattu ja tulostettu tai sitten valokopio.

• jasal

edellä mainittiinkin, mustesuihkutuloste luetaan grafiikaksi...
        mutta jos olet ostanu sen nimenomaan metalligrafiikkana, niin sitten tuo laatan jättämä jälki paljastaa. Tosin joissain vedoksissa painanne ei ole kauhean syvä (esim. offset-pelti), mutta kyllä sen kuitenkin erottaa.
        Voisin epäillä tota mustesuihkua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe