Grafiikan vedos?

Jussi007

Ostin kuvan grafiikanvedoksena. Se on ihan valokopion näköinen, paperi liimattu kulmista pahville paspartuun alle. Paperi ei ole ihan valkoista kuten valokopiopaperi. Voiko se olla oikea grafiikan vedos? Ei ole numeroitu.

6

1680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • print24

Voi olla oikee, voi olla et ei... vaikee sanoo kun ei oo ite nähny sitä...

• tuula

Metalligrafiikan menetelmiä käytettäessä huokoisessa grafiikan paperissa pitäisi näkyä laatan muotoinen painanne. Paperihan litistyy laatan kohdalta, kun se vedetään prässin läpi.

tuula

• kjiijaS

..painanne näkyy jos kyseessä on syväpainolla tehty grafiikan vedos, mutta esim. serigrafiassa ei painanetta välttämättä näy! ja myöskin jos puristukset on säädetty präsillä minimiin, niin ei laatasta aina kovin syvää painannetta jää. joten se ainoana aitouden takeena on hieman epäselvä määrite.

• printmaker

Voi olla ettei ole aito, sillä numeroinnin puuttuminen laittaa epäilyttämään pahemman kerran. Tuskin on ainakaan taiteilijan itsensä vedostama.

Voi olla myös digitaalinen printti, joka nykyään myönnetään taidegrafiikaksi (valitettavasti).

• Artisti maksaa

Olen tehnyt itse noita vedoksia taidekurssilla. Koulutukseltani olen myös kuvataiteilija AMK. Niissä pitäisi yleensä olla juokseva numerointi vedosmäärän mukaan. Lisäksi värin pitäisi tuntua olevan hieman koholla. Eri tekniikoilla tulee pintaan kohoumia tai uria. Mikäli pinta on aivan tasainen ja edellämainittuja ominaisuuksia et löydä on mahollisesti kyseessä kopio joka voi olla skannattu ja tulostettu tai sitten valokopio.

• jasal

edellä mainittiinkin, mustesuihkutuloste luetaan grafiikaksi...
        mutta jos olet ostanu sen nimenomaan metalligrafiikkana, niin sitten tuo laatan jättämä jälki paljastaa. Tosin joissain vedoksissa painanne ei ole kauhean syvä (esim. offset-pelti), mutta kyllä sen kuitenkin erottaa.
        Voisin epäillä tota mustesuihkua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1621
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1041
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      912
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      906
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      800
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      785
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      727
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      722
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      721
    Aihe