Grafiikan vedos?

Jussi007

Ostin kuvan grafiikanvedoksena. Se on ihan valokopion näköinen, paperi liimattu kulmista pahville paspartuun alle. Paperi ei ole ihan valkoista kuten valokopiopaperi. Voiko se olla oikea grafiikan vedos? Ei ole numeroitu.

6

1668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • print24

Voi olla oikee, voi olla et ei... vaikee sanoo kun ei oo ite nähny sitä...

• tuula

Metalligrafiikan menetelmiä käytettäessä huokoisessa grafiikan paperissa pitäisi näkyä laatan muotoinen painanne. Paperihan litistyy laatan kohdalta, kun se vedetään prässin läpi.

tuula

• kjiijaS

..painanne näkyy jos kyseessä on syväpainolla tehty grafiikan vedos, mutta esim. serigrafiassa ei painanetta välttämättä näy! ja myöskin jos puristukset on säädetty präsillä minimiin, niin ei laatasta aina kovin syvää painannetta jää. joten se ainoana aitouden takeena on hieman epäselvä määrite.

• printmaker

Voi olla ettei ole aito, sillä numeroinnin puuttuminen laittaa epäilyttämään pahemman kerran. Tuskin on ainakaan taiteilijan itsensä vedostama.

Voi olla myös digitaalinen printti, joka nykyään myönnetään taidegrafiikaksi (valitettavasti).

• Artisti maksaa

Olen tehnyt itse noita vedoksia taidekurssilla. Koulutukseltani olen myös kuvataiteilija AMK. Niissä pitäisi yleensä olla juokseva numerointi vedosmäärän mukaan. Lisäksi värin pitäisi tuntua olevan hieman koholla. Eri tekniikoilla tulee pintaan kohoumia tai uria. Mikäli pinta on aivan tasainen ja edellämainittuja ominaisuuksia et löydä on mahollisesti kyseessä kopio joka voi olla skannattu ja tulostettu tai sitten valokopio.

• jasal

edellä mainittiinkin, mustesuihkutuloste luetaan grafiikaksi...
        mutta jos olet ostanu sen nimenomaan metalligrafiikkana, niin sitten tuo laatan jättämä jälki paljastaa. Tosin joissain vedoksissa painanne ei ole kauhean syvä (esim. offset-pelti), mutta kyllä sen kuitenkin erottaa.
        Voisin epäillä tota mustesuihkua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      33
      1279
    2. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1085
    3. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      104
      926
    4. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      35
      848
    5. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      719
    6. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      42
      716
    7. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      46
      665
    8. Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi

Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks
      Hindulaisuus
      302
      656
    9. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      94
      652
    10. Olet sinä ihana

Muttei sua taida kiinnostaa muu kuin sun työ:(
      Ikävä
      29
      625
    Aihe