Mitenkäs tuo Autocadin komentorivin käyttö, onko kuinka "pakollista" tai jatkuvaa kun piirtää jotain?
Autocadia ei ole juurikaan tullut käytettyä, mutta mahdollisissa tulevissa työpaikoissa ohjelma on yleinen.
Kokemusta on aika paljon Autodesk Inventorista (3D), 10-versio oli käytössä opinnäytetyötä tehdessä.
Myöskin Solidworks on tutuksi tullut ja sujuu ihan kelvollisesti.
Opinnäytetyössä oli vähän autocad dokumentteja, mutta varsinaista piirtämistä en ole yli kolmeen vuoteen tehnyt autocadilla.
Muistelin että komentorivin käyttö oli aluksi aika hankalaa..
Autocad, komentorivin käyttö?
2
778
Vastaukset
- wweprweproew
Ei komentoriviä tarvitse käyttää. Komentoriville tulee esimerkiksi käskyissä vaihtoehtoja, mutta ne täsmälleen samat vaihtoehdot ovat myös oikean hiiren napin takana. Kaikki (tietääkseni) käskyt toimivat myös normaalisti ikonien ja valikoiden kautta.
Tietenkin koordinaattien ja etäisyyksien kirjoittaminen tapahtuu usein sinne komentoriville, mutta johonkinhan ne tarvii joka ohjelmassa kirjoittaa...
AutoCAD on kyllä hyvin erilainen ohjelma kuin Inventor tai SolidWorks. 2D-piirustuksia sillä varmaan tekeekin näppärämmin, mutta voi helvetti jos sillä joutuu jotain mallintamaan :D
2007 versiossa tosin on menty ilmeisesti hieman lähemmäksi näitä ohjelmia. Mulla on siitä vain joku opiskelijalisenssi olemassa enkä ole pikaista ihmettelyä pidempään sitä käyttänyt; 2005 on ainakin koulussa vielä melko yleinen en tiedä sitten miten firmoissa. - Cadisti
Siinä on toki oma aivansa mutta hyödyt ovat kyllä ilmeiset. Piirtäminen on nopeaa ja piirtoalakin jää enemmän, kun näytöllä on minimi määrä kuvakkeita.
Vakavammasa piirtämisessä komentorivin käyttö alkaa olla jo edellytys mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984