Minkälainen säännöllinen viikkotyöaika sinun sopimuksessasi on?
Minulla ainakin on kovin iso haitari - alkaa kuudesta minuutista ja loppuu 37,5 tuntiin.
Osa-aikainen siis olen ja teen kolmen tunnin kohdetta.
Viikkotunnit
14
1923
Vastaukset
- tiedät
että TES:issä on neljän tunnin vähimmäistyöaika suositus päivää kohden...
- utelias
On näköjään tullut tessi sit vähän huonosti luettua, kun en muista sellaista kohtaa....?
Tuli vaan mieleeni, että onko tällainen suurpiirteisyys kovin yleinen ilmiö säännöllistä työaikaa sovittaessa? Sallittua? - vähäsen
utelias kirjoitti:
On näköjään tullut tessi sit vähän huonosti luettua, kun en muista sellaista kohtaa....?
Tuli vaan mieleeni, että onko tällainen suurpiirteisyys kovin yleinen ilmiö säännöllistä työaikaa sovittaessa? Sallittua?eli otetaan Kiinteistöpalvelualan työehtosopimus ja avataan se sivulta 10.
3. Työvuoroluettelo ja työajan tasoittumisjärjestelmä
Epätarkoituksenmukaisen lyhyitä työvuoroja tulee välttää. Alle neljän tunnin työvuoroja ei tule työpaikalla käyttää, ellei perusteltu syy tai työntekijän tapeet tätä edellytä.
Työvuorolista on laadittava vähintään viikoksi kerrallaan...jne...
Näin siellä seisoo, joten jos et itse ole pyytänyt alle neljän tunnin työvuoroja, ei niitä ole pakko tehdä. Onhan se selvää jos kuljet pitkänkin työmatkan vaikka yhden tunnin työn takia, niin ei se paljoa kannata. - utelias
vähäsen kirjoitti:
eli otetaan Kiinteistöpalvelualan työehtosopimus ja avataan se sivulta 10.
3. Työvuoroluettelo ja työajan tasoittumisjärjestelmä
Epätarkoituksenmukaisen lyhyitä työvuoroja tulee välttää. Alle neljän tunnin työvuoroja ei tule työpaikalla käyttää, ellei perusteltu syy tai työntekijän tapeet tätä edellytä.
Työvuorolista on laadittava vähintään viikoksi kerrallaan...jne...
Näin siellä seisoo, joten jos et itse ole pyytänyt alle neljän tunnin työvuoroja, ei niitä ole pakko tehdä. Onhan se selvää jos kuljet pitkänkin työmatkan vaikka yhden tunnin työn takia, niin ei se paljoa kannata.En ole varta vasten pyytänyt alle neljän tunnin vuoroa -- jollei sitten pyytämiseksi lasketa sitä, että hain kyseistä paikkaa, josta oli mol:in sivuilla ilmoitettu.
Perusteltu syy taitaa tässä tapauksessa olla se, että työnanataja on määritellyt kohteen kolmeen tuntiin (hiki kyllä tulee moneen kertaan)
Työvuoroluetteloa en siis ole nähnytkään. - lähinnä
utelias kirjoitti:
En ole varta vasten pyytänyt alle neljän tunnin vuoroa -- jollei sitten pyytämiseksi lasketa sitä, että hain kyseistä paikkaa, josta oli mol:in sivuilla ilmoitettu.
Perusteltu syy taitaa tässä tapauksessa olla se, että työnanataja on määritellyt kohteen kolmeen tuntiin (hiki kyllä tulee moneen kertaan)
Työvuoroluetteloa en siis ole nähnytkään.sitä, että sinun on, niin halutessasi, saatava vähintään yhden tunnin kohde, tämän kolmen tunnin kohteen lisäksi.
Tai, jos työnantajasi kykenee neuvottelemaan sen lisätunnin nykyiseen kohteeseesi. Se vain edellyttää maksuhalukkuutta työn tilaajalta.
Minulla on työsopimuksessa 6 tuntia, mutta teen säännöllisesti 7,5 tuntia.
Työvuorolista pitää olla jokaisella työpaikalla. - edelliseen
lähinnä kirjoitti:
sitä, että sinun on, niin halutessasi, saatava vähintään yhden tunnin kohde, tämän kolmen tunnin kohteen lisäksi.
Tai, jos työnantajasi kykenee neuvottelemaan sen lisätunnin nykyiseen kohteeseesi. Se vain edellyttää maksuhalukkuutta työn tilaajalta.
Minulla on työsopimuksessa 6 tuntia, mutta teen säännöllisesti 7,5 tuntia.
Työvuorolista pitää olla jokaisella työpaikalla.eli mulla on päivässä se 7,5 tuntia eli viikossa 37,5, mutta sopimuksessa lukee 6 tuntia päivässä.
Ei sillä sopimuksella ole sillai merkitystä, koska se työaika mitä säännöllisesti teet, muodostuu pitäväksi sopimukseksi.
- utelias
Palaan tässä vielä alkuperäiseen kysymykseeni:
Kuinka muilla on kirjattu säännölliset viikkotunnit työsopimukseen?? Kuinka lähellä totuutta ne ovat?- Mulla
on sopparissa 34h/vko ja teen n.48h/vko.Mitä taas työvuorolistoihin tulee niin eipä niitä ole näkynyt muutamaan vuoteen
- sitten
kenellä on säännöllisissä tunneissa tuollainen valtava haarukka -- käytännössä nollasta täysiin tunteihin. tai edes jotain sinne päin?
ymmärrän kyllä mitä sillä saavutetaan, mutta onko se yleinen käytäntö?- ole yleinen
käytäntö.
Yleisesti käytetään TES:in työsopimusmallia eli sopparissa on selvä tuntimäärä esim. 30 tuntia viikossa. Sen saa työntekijän suostumuksella ylittää, mutta vähintään se 30 tuntia pitää viikossa saada tunteja, jos se kerran sopimuksessa lukee.
Kai kuulut liittoon ja noudatat TES:iä. - tiedosta
ole yleinen kirjoitti:
käytäntö.
Yleisesti käytetään TES:in työsopimusmallia eli sopparissa on selvä tuntimäärä esim. 30 tuntia viikossa. Sen saa työntekijän suostumuksella ylittää, mutta vähintään se 30 tuntia pitää viikossa saada tunteja, jos se kerran sopimuksessa lukee.
Kai kuulut liittoon ja noudatat TES:iä.Jotain tällaista vähän ounastelinkin. Tähän sopimukseen on siis jätetty sellainen pärstäkerroinvara. Onneksi en ole työttömänä työnhakijana, vois olla kurjaa joutua ottaan loparit jos työnantaja veis kohteen ja alkais maksaa sen kuuden minuutin mukaan....
Noudatan työehtosopimusta minkä kerkiän, tosin ihan kaikkea en siitä ole vielä ehtinyt lukea.
En ole PAMiin vielä liittynyt, kun olen suht uusi näissä siivousfirmaympyröissä, enkä vielä tiedä kuinka monella tapaa ne yrittää kusettaa. Eli en ihan heti aio luopua nykyisestä liitostani, jossa olen ollut 12 vuotta. Mä haluan ensin nähdä, mitä kaikkee ne yrittää, jos yrittää...
Kaikkia kauhujuttuja olen kuullut ja nähnyt -- työnantaja purkaa työsopimuksen päivää ennen koeajan päättymistä, ja kirjoituttaa uuden sopparin seuraavasta arkipäivästä (ei tarvi maksaa arkipyhäkorvauksia) ja rahaton siivooja parka joutuu tyytymään tähän... jne. jne. - myös muistaa
tiedosta kirjoitti:
Jotain tällaista vähän ounastelinkin. Tähän sopimukseen on siis jätetty sellainen pärstäkerroinvara. Onneksi en ole työttömänä työnhakijana, vois olla kurjaa joutua ottaan loparit jos työnantaja veis kohteen ja alkais maksaa sen kuuden minuutin mukaan....
Noudatan työehtosopimusta minkä kerkiän, tosin ihan kaikkea en siitä ole vielä ehtinyt lukea.
En ole PAMiin vielä liittynyt, kun olen suht uusi näissä siivousfirmaympyröissä, enkä vielä tiedä kuinka monella tapaa ne yrittää kusettaa. Eli en ihan heti aio luopua nykyisestä liitostani, jossa olen ollut 12 vuotta. Mä haluan ensin nähdä, mitä kaikkee ne yrittää, jos yrittää...
Kaikkia kauhujuttuja olen kuullut ja nähnyt -- työnantaja purkaa työsopimuksen päivää ennen koeajan päättymistä, ja kirjoituttaa uuden sopparin seuraavasta arkipäivästä (ei tarvi maksaa arkipyhäkorvauksia) ja rahaton siivooja parka joutuu tyytymään tähän... jne. jne.se, että aina kannattaa kuulua sen alan liittoon, jossa töitäkin tekee.
Jos sinulle tulee nyt jotain vaikeuksia töissä,niin ei se sinun vanha liittosi voi auttaa toiselle alalle siirtynyttä.
Jäsenyytesi siirtyy Pamiin sellaisenaan, eli tulet ns. vanhana jäsenenä ja kaikki ne edut jotka olet kerännyt, siirtyvät mukanasi. - näin on
myös muistaa kirjoitti:
se, että aina kannattaa kuulua sen alan liittoon, jossa töitäkin tekee.
Jos sinulle tulee nyt jotain vaikeuksia töissä,niin ei se sinun vanha liittosi voi auttaa toiselle alalle siirtynyttä.
Jäsenyytesi siirtyy Pamiin sellaisenaan, eli tulet ns. vanhana jäsenenä ja kaikki ne edut jotka olet kerännyt, siirtyvät mukanasi.Tässä mietityttää lähinnä se, että kuinka lyhyeksi jää tämä minun vierailuni palvelualan ammateissa.
Jos hihat palaa, palaako ne lopullisesti?
- on....
Tuntimäärä 24h/vko- 37.5h/vko.
Kai työnantaja laittaa alku tuntimäärän alas ettei sitten tule ongelmia jos töitä ei olekkaan niin montaa tuntia esim. 37.5 h/vko.
Minun työaika on käytännössä tällä hetkellä 5,5h-6h/pv.(n. 28.5h/vko). Mutta siihen lisälksi teen n. 1-2h/pv, Lisätöitä parissa kohtessa joita vakituisesti siivoan.
Toteutuukohan tuo neljäntunnin raja missään. Eikä sekään riitä elämiseen, kuinhahan moni voi hakea soviteltua päivärahaa, kun on osa-aikainen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794