Kannabista unettomuuteen...?

Tulis jo uni

Onko kellään kokemusta kannabiksen käytöstä nukahtamisvaikeuksiin? Sitä kun käytetään muutenkin moneen vaivaan lääkkeenä ja rentouttaa (tiedän tietysti että Suomessa laitonta). Olen kokeillut kaikkea luontaistuotteista nukahtamislääkkeisiin, liikunnasta ja ruokavaliosta elämänrytimin muutoksiin...

32

10781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannabis voi auttaa unettomuuteen, se on totta. Kannabis nostaa hetkellisesti melatoniinin määrää moninkertaiseksi ja saa aikaan rentoutuneen ja uneliaan olotilan. Pienillä määrillä käytettynä ja jos sitä nautitaan juuri ennen nukkumaan menoa, voisi siitä olla hyötyäkin. Mielestäni tämä on kuitenkin vähän kaksipiippuinen juttu. Jos kannabiksen käyttö on runsasta ja tapahtuu pitkin päivää, voi se taas aiheuttaa unettomuutta. Nämä oireet tosin häviävät n. viikossa, mikäli käyttö lopetetaan. Katukaupassa myytävään hasikseen ei kannata koskea. Koskaan ei voi tietää varmuudella, mitä täyteaineita siihen on lisätty ja rahat menevät järjestäytyneelle rikollisuudelle.

      Oletko muuten kokeillut yhdistelmää L-tryptofaani, B6-vitamiini ja magnesium? Itselläni on positiivisia kokemuksia näistä valmisteista.

      • Tulis jo uni

        Itsekin mietin, että toi ois vähän riskaabeli tapa. Pahimmassa tapauksessa tulis vähintään henkisesti riippuvaiseksi (mikäli se siis auttaisi) ja siinä sitten joutuis olemaan rikollisten diilereiden armoilla... Tässä vaan tulee mieleen jos jonkinlaisia keinoja kun alkaa välillä olla melko toivoton olo.
        Olen kokeillut l-tryptofaania (ilman oikein mitään tuloksia) noita muita en. Kiitti vinkeistä, pitääpä kokeilla! :)


    • kela

      oletko, kokeillut melatoniinia, itse nukahdan kuin tukki 3 mg melatoniiniannoksen jälkeen 2 tuntia ennen nukkumaan menoa. Sitten on 5HTP joka on tryptofaanin yksi muoto, jonka teho on parempi kuin tavallisen tryptofaanin. Jenkeistä melatoniinia saa ilman reseptiä, täällä Suomessa vaaditaan toistaiseksi lekurin resepti, joitain nettikauppoja olen nähnyt esim. Ruotsissa, joissa on hyvää brandia olevaa melatoniinia, tosin se on laitonta,

      • Tulis jo uni

        Oon kokeillut myös tota melatoniinia, se toimikin jonkin aikaa mutta nykyään ei niinkään. Aina välillä tulee kausia kun mikään ei oikein auta. Enpä tiedä, ehkä siihen melatoniiniinkin voi kasvaa sietokyky kuten tavallisiin nukahtamislääkkeisiin..? Mistä tuota 5HTP:tä saa, ihanko tavallisesti apteekista? Se mitä mä kokeilin tuloksetta oli nimeltään Tryptotabs.


      • Eiks vaan

        teidän mainitsemat aineet, myös siihen kun mun uni loppuu tossa aamuyöstä. Olen saanut lääkäriltä jotain tolvon (joku sinne päin)nimistä lääkettä. En pysty ottamaan kuin puolikkaan, muuten seuraava päivä on ihan kauhea. Kun nukkuttaa koko ajan, ei jaksaisi tehdä mitään.


      • Anonyymi
        Eiks vaan kirjoitti:

        teidän mainitsemat aineet, myös siihen kun mun uni loppuu tossa aamuyöstä. Olen saanut lääkäriltä jotain tolvon (joku sinne päin)nimistä lääkettä. En pysty ottamaan kuin puolikkaan, muuten seuraava päivä on ihan kauhea. Kun nukkuttaa koko ajan, ei jaksaisi tehdä mitään.

        Tolvon on masennuslääke siihen tulee riippuvuus en suosittele. Vaimo käytti oli vaikea lopettaba.


      • Anonyymi

        Melatoniinia saa ilman resepriä 1,9mg annoksella. Kannabiksen olen koennut paljon paremmaksi kuin melatoniinin tai minkään unilääkkeen. Eräs ilta poltin mukavat savut jonka jälkeen kerrankin halusin sammuttaa kaikki valot, näytöt ja äänet ja oikeasti nukkua. Nyt minulla on indicaista savua, joka uneen on oleellisin, mutta tämä ei tunnu unettavan samalla tavoin kuin pari vuotta sitten, vaan toimii vähän kuin sativa ajatusten ja vireyden kanssa. Ehkä poltettava runsaammat tänään.


      • Anonyymi
        Eiks vaan kirjoitti:

        teidän mainitsemat aineet, myös siihen kun mun uni loppuu tossa aamuyöstä. Olen saanut lääkäriltä jotain tolvon (joku sinne päin)nimistä lääkettä. En pysty ottamaan kuin puolikkaan, muuten seuraava päivä on ihan kauhea. Kun nukkuttaa koko ajan, ei jaksaisi tehdä mitään.

        Oliko mirtazapiini? Joo surkea nukahtamis lääke minunkin mielestä. Toinen on ketipinori, josta seuraavaksi päiväksi outo olo... viimeistään seuraavan yön jälkeen.


    • Sargo

      >Niin kuin sanoit kannabis on laitonta suomen maassa, mutta ymmärrän kyllä et haluat mielummin pysyä luonnontuotteissa kuin ns.koululääketieteen lääkkeissä.Ehkä kuitenkin parempi pyytää lekurilta Tenoxia kuin lähteä riskeeraamaan koko elämää kannabiksen takia tai muuttaa maahan missä se on laillista niin et saa ikuista huumerikollisen mainetta.

      • Sleeppleace

        Älkää vaan käyttäkö tenoxia ellette valvonut jo monta päivää kärsii muisti vanhemmiten
        Joku ainesosa siinä oli joka tekee hallaa


    • joku

      Minulla samanlaisia nukahtamis ja nukkumis ongelmia kuin aloittajalla. Ja sitten todellakin tulee vielä kausia, että nukkumisesta ei todellakaan tule mitään.. Ja jos nukunkin, niin nukun vain 2- 6, joskus harvoin yli 6 tuntia.. Todellakin tulee joskus mieleen epätoivoisesti, että mistähän sais apua.. tota kannabista ( entä muut huumeet ) minäkin miettinyt, ois hyvä jos sitäkin tutkittais ja saatais oikeita tutkimustuloksia..

      • joku

        hoitava lääkäri vielä nykyään kieltää minulta tenoxin ( joka olikin ainut lääke, joka muistaakseni edes vähän auttoi ), sitä tuli käytettyä aikoinaan.. vetoaa että se ei ole hyvä lääke ja että se koukuttaa..?


      • hitsit
        joku kirjoitti:

        hoitava lääkäri vielä nykyään kieltää minulta tenoxin ( joka olikin ainut lääke, joka muistaakseni edes vähän auttoi ), sitä tuli käytettyä aikoinaan.. vetoaa että se ei ole hyvä lääke ja että se koukuttaa..?

        Hitto noita lääkäreitä. Toki benzot aiheuttaa ongelmia, mutta marginaaliselle ryhmälle. Kiitti niille, jotka a. napsivat niitä joka yö, b. nostavat annosta kun teho loppuu.

        Kun teho loppuu, lääkettä pitää vähentää tai vaihtaa eri tyyppiseen. Tuohon ongelmaan ei sitä paitsi kovin helpolla pääse, mikäli pitää niitä välipäiviä... Ja ei, ei voi vuorotella eri benzoja sillä verukkeella, että riippuvuutta ei tulisi siihen yhteen lääkkeeseen. Ne kaikki vaikuttavat GABAn kautta, joten ojasta allikkoon.

        Välipäivinä voisi esim. käyttää histamiinin kautta vaikuttavia lääkkeitä (atarax, low dose mirtazapiini, doxylamiini, low dose surmontil jne.) ja sen lisäksi voi vuorotteluun ottaa sirdaludin, sekin on aika unettava. Tyhjään mahaan histamiini ja vartin päästä jotain pientä naposteltavaa. Muuten unettava vaikutus on aika mitätön benzoihin tottuneelle.


    • bowman

      Ja kyllä toimii kuin metrin halko. Parani uniongelmat kertaheitolla, muutama tunti ennen nukkumaanmenoa toimii.

    • Minatiedan90

      Kannabis on todella hyvä lääke, nukahdat 100% varmasti kuhan tarpeeks poltat!!! Ps ainut haitta on se henkinen koukku siihen kannabiksen olotilaan

      • Anonyymi

        Osalle tulee hikoiluakin univaikeuksien lisäksi kun tarpeeksi kauan polttanut ja pitää paussin.


    • Anonyymi

      Mulla auttaa nukahtamaan. Etenkin stressi tuntuu laukeavan. Itse menen nukkumaan yleensä 3-4 tuntia polton jälkeen eli kun vaikutus alkaa laskemaan. Minulla on ajoittain stressin tuomia vaikeuksia nukkua. Mieluummin otan niihin kannabista kuin jotain apteekkikemikaalia.

      On jotenkin tosi kiva nukahtaa kun lihaksissa ympäri kehoa tuntuu vielä pieniä rentoutumissäväreitä. Toinen hyvä puoli iltsellä on, että jointti alkaa lähes panettamaan:). Orgasmikin on jotenkin jytkympi pikku kuoseissa. Olen mies. En tiedä miten naisilla toimii. Ilmeisesti kaikki miehetkään eivät tätä libidon parantumista koe. Mulla se tulee melkein aina nousuiss, kun vatsalihaksiin tulee ensimmäinen aalto hitistä.

      Omat käyttömäärät ovat noin sätkä/viikko. En ole mitannut unen laatua, mutta ajattelin senkin tehdä. Veikkaisin, että voisi toimia ihmisillä joilla on kroonisia univaikeuksia, mutta tää on mutuilua. Sitten kun tolet ovat matalat saattaa seuraavakin päivä mennä tosi leppoisalla mielellä.

      • Anonyymi

        Mitäs jos ei pysty polttamaan ja varsikeitteestäkin tulee huono olo? Ei kyllä kaikille varmaan sovi, päässä voi alkaa mennä lujempaa kuin selvinpäin ja sitten ei ainakaan nukuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos ei pysty polttamaan ja varsikeitteestäkin tulee huono olo? Ei kyllä kaikille varmaan sovi, päässä voi alkaa mennä lujempaa kuin selvinpäin ja sitten ei ainakaan nukuta.

        Kannattaa koittaa bongia. Viilennyt savu on lempeämpää ja ei tarvii sotkee tupakkaa sekaan. En väitä että kaikille nämä sopivat. Mulle sopii. CBD-tuotteet voisivat olla myös toimivia. Ehkä niitä voisi saada jopa Suomesta reseptillä.

        Tossa jotain juttua cannabioideista.
        https://thesleepdoctor.com/2018/11/27/thinking-about-using-cannabis-for-sleep-here-are-some-things-to-know/


      • Anonyymi

        Nukut siis yhtenä yönä viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa koittaa bongia. Viilennyt savu on lempeämpää ja ei tarvii sotkee tupakkaa sekaan. En väitä että kaikille nämä sopivat. Mulle sopii. CBD-tuotteet voisivat olla myös toimivia. Ehkä niitä voisi saada jopa Suomesta reseptillä.

        Tossa jotain juttua cannabioideista.
        https://thesleepdoctor.com/2018/11/27/thinking-about-using-cannabis-for-sleep-here-are-some-things-to-know/

        Niin ja sitten vielä lajikkeet ovat erilaisia. Periaatteessa puhdas Indica on enemmän rentouttavaa kuin sativa, jonka pitäis olla piristävämpi. Sittenhän on vielä noiden kahden hybridit, joita kait suurin osa lajikkeista on. En ole ikinä kunnolla vertaillut eri lajikkeita, mutta jos unta rentoutua haluaa ja voi valita lajikkeensa niin sitten sitä indicaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sitten vielä lajikkeet ovat erilaisia. Periaatteessa puhdas Indica on enemmän rentouttavaa kuin sativa, jonka pitäis olla piristävämpi. Sittenhän on vielä noiden kahden hybridit, joita kait suurin osa lajikkeista on. En ole ikinä kunnolla vertaillut eri lajikkeita, mutta jos unta rentoutua haluaa ja voi valita lajikkeensa niin sitten sitä indicaa.

        Opetatko täällä huumeiden käyttöä kaltaisillesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetatko täällä huumeiden käyttöä kaltaisillesi?

        Peukku sulle. Voit varmaan jatkaa virkkuu- ja pahoinvoitipalstalle takaisin kärsimään elämästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa koittaa bongia. Viilennyt savu on lempeämpää ja ei tarvii sotkee tupakkaa sekaan. En väitä että kaikille nämä sopivat. Mulle sopii. CBD-tuotteet voisivat olla myös toimivia. Ehkä niitä voisi saada jopa Suomesta reseptillä.

        Tossa jotain juttua cannabioideista.
        https://thesleepdoctor.com/2018/11/27/thinking-about-using-cannabis-for-sleep-here-are-some-things-to-know/

        Pelkkää CBD kukkaa en suosittele jos on yhtään toleja. Tilasin Halfway Crooksilta hyvän näköistä ja hakuista kukkaa eikä muuta kuin hieman rauhoittanut oloa eikä toleja ollut lainkaan. Toisaalta jos illalla ottaisi melatoniinin, ataraxin ja polttaisi CBD kukkaa niin voisi toimia uneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetatko täällä huumeiden käyttöä kaltaisillesi?

        Kaltaisesi luuseri ei tajua näistä asioista yhtään mitään. Kunnon perus juntti huutelemassa.


    • Anonyymi

      Kannabis ei ole unilääke, sillä se aktivoi aivoja, ja tietyissä tapauksissa aiheuttaa myös levottomuutta ja hermostuneisuutta, sekä jännittyneisyyttä. Kannabis ei ole yleensäkään edes lääke, vaan päihde, jolla on useita haittavaikutuksia. Lääkekannabis on eri asia, sillä siitä on poistettu mm. päihdyttävät, sekä syöpää aiheuttavat ja psyykeen vaikuttavat yhdisteet.

      • Anonyymi

        Siitä mitään ole poistettu. Puhut ihan pelkkää potaskaa.


      • Anonyymi

        Tuo sinun valistus paska on pelkkää propaganda paskaa jolla ei ole minkäänlaista painoarvoa. Lueppa asiasta vähän lisää ja jätä tuo paska puheesi pois, tai toisaalta ehkä sinun kannattaa itse kokeilla ja kertoa sitten. Kannabis nimenomaan on lääke sekä päihde, kuten monet lääkärisi määräämät pillerit ovat, voitko kuvitella. Kannabis tosin on täysin vaaraton. Muista tämä nyrkkisääntö, että indica rauhoittaa ja sativa herättää. Vituttaa tollaset "lääkekannabis on eri asia" älynväläykset, sillä sinä et erota koti- tai tehdaskasvatettua kukintoa toisistaan, koska ne ovat kukkaa. CBD on yleisesti lääke, kun taas THC on yleisesti päihde, mutta THC on siistimpää. Lääkekannabiksesta poistettu päihdyttävät, syöpää sekä psyykkeeseen aiheuttavat yhdisteet, voi jumalauta sun kanssas, ota selvää asiasta ennen kuin huutelet varsinaisten "tietäjien" viisauksia asiasta. Valtio saisi hyvät voitot jos se myisi sitä kuten alkoholia, mutta päättäjät ovat idiootteja. Sori vihainen avautumiseni, mutta tuo tekstisi oli ihan täyttä paskaa, sori vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun valistus paska on pelkkää propaganda paskaa jolla ei ole minkäänlaista painoarvoa. Lueppa asiasta vähän lisää ja jätä tuo paska puheesi pois, tai toisaalta ehkä sinun kannattaa itse kokeilla ja kertoa sitten. Kannabis nimenomaan on lääke sekä päihde, kuten monet lääkärisi määräämät pillerit ovat, voitko kuvitella. Kannabis tosin on täysin vaaraton. Muista tämä nyrkkisääntö, että indica rauhoittaa ja sativa herättää. Vituttaa tollaset "lääkekannabis on eri asia" älynväläykset, sillä sinä et erota koti- tai tehdaskasvatettua kukintoa toisistaan, koska ne ovat kukkaa. CBD on yleisesti lääke, kun taas THC on yleisesti päihde, mutta THC on siistimpää. Lääkekannabiksesta poistettu päihdyttävät, syöpää sekä psyykkeeseen aiheuttavat yhdisteet, voi jumalauta sun kanssas, ota selvää asiasta ennen kuin huutelet varsinaisten "tietäjien" viisauksia asiasta. Valtio saisi hyvät voitot jos se myisi sitä kuten alkoholia, mutta päättäjät ovat idiootteja. Sori vihainen avautumiseni, mutta tuo tekstisi oli ihan täyttä paskaa, sori vaan...

        ps. kaikille ei tietenkään kaikki lajikkeet sovi, koska toinen saa voimaan henkisesti pahoin, kun taas toiset parantaa oloa, eli jos poltat savut ja koet suurta pahoinvointia, kokeile toista tai jätä asia siihen. Kaikki ei sovi kaikille.


    • Anonyymi

      huumeet, tupakki ja alkoholi on aikamoinen riesa monille ihmisille sillä kylläpä 100% fakta on se, että suurimmalla osalle ne on aiheuttaneet vain ongelmia ja ongelmat vain pahenee jos käyttää noita mielialalääkkeiden kanssa niin pönttö menee ihan sekaisin. Että kyllä parempi on raitis elämä eli päihdevapaa elämä. Näin se vaan on ja noihin kuluu myös paljon rahaa sillä oon kuullu että moni köyhtyy huomattavan paljon ostaessaan usein viinaa tai viiniä alkosta. Ei ihme sitten jos hermot on rikki kun ei ole enää rahaa ja aivot menneet sekaisin. Nuo päihdeaineet ei vain ole hyväksi aivotoiminnalle. Ihmisestä tulee myös arvaamaton ja väkivaltaisempi. Miksi pilata elämä päihteillä?

    • Anonyymi

      3-4 kertaa viikossa juoksua tai hyvin reipasta kävelyä tai molempia vuorotellen. Huomioi treenipäivän jälkeen yksi lepopäivä. Lisää ruokavalioon hedelmiä. Sitten siinä kello 20:00 blossit kukkaa ja vaporisaattorista, ei liekillä poltettuna. Sitten sitä nukahtaakin jo kymppi uutisten jälkeen ja aamulla herää hyvin levänneenä ja tarmoa täynnä. Itse kärsin vuosikaudet stressistä ja tunteiden hallinnassa oli ongelmia. Ei enää. Oikeastaan on helpompi ymmärtää kanssaihmisiä kun on itse kunnossa. Elän parasta aikaa elämässäni vaikkakin Kannabiksen iltakäyttö tekee siitä rikollista. Olen siis rikollinen 45v mies jolla 3 lasta. Vaativassa ja vastuullisessa työssä. Jos olet alle 23v niin älä koske kannabikseen. Se on vielä kehittyville aivoille myrkkyä ja pahimmassa tapauksessa aiheutat itsellesi mielenterveysongelmia. Kannabiksen poltto on myös hengitysteille myrkkyä joten juoksemisessa se huomaa vapetettuna en ole huomannut ongelmia.

      • Anonyymi

        Mistähän tota kannabista saisi.Kaikki unilääkkeet kokeiltu ja ei niistä apua.Unettomana ollut n20 vuotta.Ei oikein väsyneenä jaksa olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4120
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3982
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3855
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2627
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2445
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2042
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1900
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1569
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe