Minulla todettiin vakava ITTVH

soilike

Iän Tuoma Tarkkaavaisuuden Vajaus -Häiriö.
Näin se ilmenee:

Päätän pestä autoni. Lähtiessäni kohti autotallia huomaan postia eteisen pöydällä. Päätän selata postin läpi ennen kuin menen pesemään autoa.

Tarkistan myös puhelimen vieressä olevat postiin menevät kutsukortit.

Laitan autonavaimet pöydälle ja rypistän roskapostin >roskakoriin, joka on pöydän alla.

Silloin huomaan roskakorin olevan täynnä. Niinpä päätän laittaa kutsut takaisin pöydälle ja käydä tyhjentämässä roskakorin.

Mutta sitten tajusinkin, että kun kerran olen viemässä roskia ulos ja roskalaatikko sattuu olemaan lähellä postilaatikkoa, voin aivan hyvin laittaa kutsuihin ensin postimerkit ja viedä ne samalla laatikkoon.

Otan postimerkkikuoren esiin ja huomaan, että jäljellä on vain yksi postimerkki. Lisää postimerkkejä on pöytälaatikossa työhuoneessani, joten lähden kohti työpöytääni, jonka päällä huomaan kokistölkin,
jota olin ollut juomassa. Jotta en merkkejä etsiessäni kaataisi kokista pitkin pöytää,
siirrän sitä hieman syrjään. Huomaan, että kokis on alkanut hieman lämmetä ja päätän viedä sen jääkaappiin.

Matkalla jääkapille huomaan ikkunalla kukan, joka kaipaa pikaista kastelua.

Lasken kokiksen ikkunalaudalle ja huomaan lukulasini, joita olen etsinyt koko aamun. Ajattelen, että on varminta viedä lasit työpöydälleni heti sen jälkeen kun olen kastellut kukan.

Lasken lasit takaisin ikkunalaudalle ja menen täyttämään kastelukannua, kun siinä samassa huomaan TV:n kaukosäätimen. Joku on jättänyt sen keittiön pöydälle.

Tajuan, että illalla katsellessani telkkaria tarvitsen kaukosäädintä, mutta todennäköisesti en muista, että se on keittiön pöydällä, joten päätän viedä sen oikealle paikalleen kunhan vain ensin kastelen kukat.

Kaadan vähän vettä kukalle, mutta suurin osa läiskyy lattialle. Joten laitan kaukosäätimen takaisin keittiön pöydälle ja haen pyyhkeitä, joilla kuivaan läikyttämäni veden. Matkalla liinavaatekaapille yritän muistaa mitä olin tekemässä.

Päivän lopuksi: autoa ei ole pesty, kutsuja ei ole postitettu, roskista ei ole tyhjennetty, lämmin kokis on edelleen ikkunalaudalla, kukkia ei ole kasteltu, postimerkkejä on edelleen vain yksi, en löydä television kaukosäädintä saatikka lasejani, enkä muista minne olen laittanut autonavaimet.

Miettiessäni, miksi mitään hommaa ei ole hoidettu tänään, olen todella hämmentynyt, sillä olen ollut kiireinen koko päivän ja olen todella väsynyt. Ymmärrän, että tämä on vakava ongelma ja aion hankkia apua, mutta päätän ensin tarkastan sähköpostini.....

Jos et vielä tunnistanut tästä itseäsi niin voit olla varma, että sekin päivä tulee....ehkä nopeammin kuin arvaatkaan!

VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA, AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!

19

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korpiainen

      Voi ihme tätä vanhenemisen riemua.

    • isoäiti*

      Hyvä juttu - sai suupielet nousemaan.

      Elämä on kompromissi syntymän ja kuoleman välillä.

    • mummikka

      Kuulostaa kumman tutulta, olen huomannut itsessäni samanlaisia piirteitä. Pyrin matkanvarrella tekemään kaiken mahdollisen, niin että unohdan sen varsinaisen asian. Ennen en moista harrastanut. Tällaista vanheneminen on aina välillä. Ei niin kuolemanvakava asia, niin kauan kuin sille osaa itse vielä nauraa. Hienoa kun keksit tälle piirteelle oikein nimenkin.

      • sinihelmikki

        ole sanottu, että osaamme soveltaa hyvin sanontaa "Vie mennessäs, tuo tullessas". Joskus taitaa jäädä puolitiehen, mutta hyviä organisoijia olemme silti!


      • Mumma

        Lieviä ovat mainitut oireet.
        Erään tutun jääkaapista löytyi rintaliivit. Anoppini kertoi sellaisen tapauksen, jossa Martta-ystävätär oli tilannut hammaslääkäriajan uusien hampaiden hankkimista varten. Entisiä oli etsitty sanomalehtien välistäkin tuloksetta. Viimein uskottiin niiden joutuneen roskapussiin.
        Koitti sitten se hammaslääkäripäivä. Martta ajatteli aamulla kastella kukat ennen lähtöään. Silmä kirkastui ja nauru raikui, kun huomasi tutut, kalliit hampaat suurimman kukkaruukun mullan päällä.
        Oli aikonut pestä hampaansa, otti jo käteensä, mutta ulkoa kuului mielenkiintoista. Piti kiiruhtaa ikkunan ääreen. Nyppiessään kuihtuneita lehtiä laski hampaat ruukkuun mullan päälle. Siinä olivat tallessa parisen viikkoa.

        "Vie mennessäs, tuo tullessas", neuvottiin ennen. Se on ikäihmisen taloudellisuutta askeleiden otossa. Yritäppäs iskevämpi sananparsi tuohon unohteluun keksiä.


    • marjapensas

      varsin tutulta, "minähän se siinä", jo vuosien takaa. Mistäköhän se, oikein kiikastaa? Olen syytellyt tätä ainaista kiirettä, mitä nuorempana ei ollut. Olisikohan se sitten se ITTVH?

      • Ja perästä tullaan!
        Varsinkin ,kun naisille tyypillistä on, että on monta työtä menneillään !
        Jos vaikka ompelet, on tiskikone käynnissä. Samalla pyykitkin voi pesasta. Pullataikina onkin jo kohoamassa.... Säkeentyy välillä itsekin, että missä mennään. Ja mitä pitäis tehä seuraavaksi.
        Välillä etsii silmälasiaan, kunnes peilin ohi kulkiessa huomaa niiden olevan päässä oikeilla paikoillaan.
        Niinhän ne päivät kuluvat. Nuorena oli erilaista,
        ja toisenlaiset murheet !


    • kopioi jotain

      juttua, olisi syytä laittaa mistä olet kopioinut. Tää oli vanha juttu, jonka kerroit omanasi.

      • Zirkonia

        mitä kukin kirjoittelee.Vai mitä?


      • marjapensas
        Zirkonia kirjoitti:

        mitä kukin kirjoittelee.Vai mitä?

        haittaa, minua ainakaan! Kuulin eka kerran ja mukavaa luettavaa.


      • Tase pappa

        Yleisessä levityksessä oleva juttu ei tarvinne lähdesuojaa.
        Hauska juttu. Hyvä että joku tuo välillä muistutuksen elävästä elämästä.Kiitos kaunis.
        Meitähän on maassamme kymmeniä tuhansia, moiseen tautiin tautiin sairastuneita. Jotkut sen ovat itse huomanneet, joillekin ei mene perille edes rautalangasta vääntäen.


      • andrei

        tuntuuko hyvälle


      • Niin ne oli kyllä tapahtunut ihan minulle itelleni, ja livenä ! Ja paljon muutakin mukavaa.
        Kun paljon touhottaa, sattuu aina kaikenlaista, ei ole vielä tullut kopiointitarvetta näihin hölmöilyihin.......
        ne lasit olivat jo vähän vanhat, joilla huonosti
        näin,mutta toimeen tulin. mutta nenältähän ne lopuksi löytyi !!


    • Akkeli

      Tuon saman sain todeta jo toissa kesänä, nytkö se vasta sinuun tarttui. Tämä ITTVH on kai niitä yleisimpiä nettiliitteitä meidän ikäisten piirissä. Kiva kun toit sen tännekin kaikkien tietoon.

    • Leinikki

      Juttusi oli todellista terapiaa. Oli niin tuttua asiaa. Ettäpä teille toisillekin tapahtuu samoja juttuja.Tässä iässä on makeata nauraa omille töppäilyille.

      • Vanha Virsi

        Tämä ITTVH_juttu on ainakin toista vuotta kiertänyt Suomenmaata, ei siis ole suinkaan Soilikin hengentuotetta. Kiitos hänelle kuitenkin siitä, että hoksasi laittaa sen tänne luettavaksi.

        Olisi tietenkin fiksua laittaa näihin netissä kiertäviin juttuihin maininta, ettei se ole omaa tekstiä, vaan yksi näistä "kiertolaisista".


    • piilee

      Kiitoksia hauskoista hetkistä.On kuin lukisi lääkärikirjaa. Samanlaisia oireita löytyy. Ja kun lukee kommentoijia tulee mieleen, että kyse on erittäin yleisestä kansantaudista. Vaan eipä taida vielä olla KONEtta millä saataisiin varmistettua diagnoosi jotta voitaisiin aloittaa lääkitseminen jollain kalliilla ihmelääkkeellä.

    • Uusisuvi

      Hieroin aivonystyröitäni pitkään ja uskoin jo dejavu-ilmiön (varmaan kirjoitetaan hienommin, mutta en nyt muista tähän hätään) olevan, mutta sitten hoksin: Ikinörttien sivuillahan tuo teksti olikin.
      Ihanaa, en ole sentään muistiani kokonaan menettänyt.

      • Catleija2

        Silloin minun piti tämän jutun jälkeen laittaa kommentti, mutta se jäi laittamatta. Jutussa on nimittäin yksi epäloogisuus.Ei kertojalla ainakaan mikään huono muisti ole, vaikka onkin hajamielinen. Jos todella muistaa noin pitkän tapahtumaketjun kertoa. En minä ainakaan muista noin pikkutarkkaan askeleitani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe