Mielenkuohut

tomppa2006

40 ihminen on kokenut kehäkettu, eikä anna pienten asioiden järkyttää itseään. Silti tulee eteen juttuja, jotka saattavat kuohuttaa mieltä.

Olin tänään kahvilassa ja maksoin kahvikupillisesta 3 euroa. Aika pieni asia, mutta mielestäni järkyttävä. 3 € kahvista, kun kahvipaketti maksaa tarjouksessa 1.99 €.

143

4458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EksynytMustalammas

ryöstämistä.Mutta jos kahvihammasta niin pakottaa ja kotiin on pitkä matka niin maksettava on:((

• tomppa2006

...olisi saanut 4 eurolla, mutta ei tehnyt mieli, sillä halusin kahvia. Juon paljon kahvia päivän mittaan ja pitäisi sentään joku kohtuus olla, mitä siitä kehtaa pyytää...

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...olisi saanut 4 eurolla, mutta ei tehnyt mieli, sillä halusin kahvia. Juon paljon kahvia päivän mittaan ja pitäisi sentään joku kohtuus olla, mitä siitä kehtaa pyytää...

kahvia ihan liikaakin,mutta vain töissä ja kotona..kaljaa..yöks..en maksais mitään:))

• tomppa2006
        EksynytMustalammas kirjoitti:

kahvia ihan liikaakin,mutta vain töissä ja kotona..kaljaa..yöks..en maksais mitään:))

...kun nämä 15-vuotiaat lökäpöksyt alkoivat raahat mäyräkoiria leikkipuistoihin ja ryypätä keskellä päivää, rupesin miettimään: onkohan kaljanjuonti kovinkaan miesmäistä...

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...kun nämä 15-vuotiaat lökäpöksyt alkoivat raahat mäyräkoiria leikkipuistoihin ja ryypätä keskellä päivää, rupesin miettimään: onkohan kaljanjuonti kovinkaan miesmäistä...

eikä myöskään naismaista:))No,sanon siksi että en erityisemmin kaljasta välitä.

• tomppa2006

eikä myöskään naismaista:))No,sanon siksi että en erityisemmin kaljasta välitä.

...kahvin juonnista tulee vaan sama ongelma kuin kaljasta. Riippuvuus. Havaitsen itsessäni kofeiinin vähenemisen elimistössä päänsärkynä, joka poistuu yhdellä kahvikupillisella...

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...kahvin juonnista tulee vaan sama ongelma kuin kaljasta. Riippuvuus. Havaitsen itsessäni kofeiinin vähenemisen elimistössä päänsärkynä, joka poistuu yhdellä kahvikupillisella...

mutta ei kahvista ala hoipertelemaan ja ölisemään:))..vai alatko sä?

• tomppa2006

mutta ei kahvista ala hoipertelemaan ja ölisemään:))..vai alatko sä?

...mutta kahvin puute saa hieman ärtyneeksi...vaarallinen oire?

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...mutta kahvin puute saa hieman ärtyneeksi...vaarallinen oire?

ei kai sentään niin vaarallista:))

Kyllä mullakin kahvin himo iskee päivisin kun töissä on vaan automaatti litkua:(( Heti kotiin tultaessa pitää laittaa kahvia tulemaan.
        Mmm..kahvia ja tupakkaa..niistä en luovu:))

• tomppa2006

ei kai sentään niin vaarallista:))

Kyllä mullakin kahvin himo iskee päivisin kun töissä on vaan automaatti litkua:(( Heti kotiin tultaessa pitää laittaa kahvia tulemaan.
        Mmm..kahvia ja tupakkaa..niistä en luovu:))

...kahvia, tupakkaa ja muutama lantti mammonaa.

Ja seksiä, siitä en luovu!

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...kahvia, tupakkaa ja muutama lantti mammonaa.

Ja seksiä, siitä en luovu!

että myös ruokaa pitää olla:))..kahvia,ruokaa,tupakkaa,asunto ja muutama lantti...niillä pärjää. Ilman seksiä voi elää:))

• tomppa2006

että myös ruokaa pitää olla:))..kahvia,ruokaa,tupakkaa,asunto ja muutama lantti...niillä pärjää. Ilman seksiä voi elää:))

...elää ilman tupakkiakin, mutta aikamoisesta nautinnosta luovut, jos ihan selibaattiin meinaat ruveta...

Pakko laittaa sananlasku tähän väliin:
        Ei välillä väliä, kunhan välillä saa väliä.

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...elää ilman tupakkiakin, mutta aikamoisesta nautinnosta luovut, jos ihan selibaattiin meinaat ruveta...

Pakko laittaa sananlasku tähän väliin:
        Ei välillä väliä, kunhan välillä saa väliä.

hyvää en saa ja huonoa en huoli:))...se sanoo paljon.
        Kyllä välillä on väliä...vai mitä?

• tomppa2006

hyvää en saa ja huonoa en huoli:))...se sanoo paljon.
        Kyllä välillä on väliä...vai mitä?

...vähän tilanteesta. Välillä käy huonompikin, jos on todella välitön tarve, mutta vakituiseksi väliksi kannattaa valita vain parasta väliä...

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...vähän tilanteesta. Välillä käy huonompikin, jos on todella välitön tarve, mutta vakituiseksi väliksi kannattaa valita vain parasta väliä...

mulle ei käy..niin tarve ei ole että välillä antaisin väliä kelle sattuu:))

• tomppa2006

mulle ei käy..niin tarve ei ole että välillä antaisin väliä kelle sattuu:))

...ettet ole koskaan kokenut yhdenyön suhdetta? Tietysti hyvin valitun kaverin kanssa.

• EksynytMustalammas
        tomppa2006 kirjoitti:

...ettet ole koskaan kokenut yhdenyön suhdetta? Tietysti hyvin valitun kaverin kanssa.

sellaista tein silloin nuorena..mutta en nyt vanhana ja viisaampana:))

• tomppa2006

...oppii, sen vanhana taitaa.

Tunnen läheisesti yhden nyt jo yli 50-vuotiaan yksinhuoltajan, jolla on tapana vaihtaa miestä melko usein. Ei hän minun silmissäni yhtään sen syntisempi kuin muutkaan ole!

• EksynytMustalammas

jokainenhan taaplaa tyylillään..sellainen ei vain sovi minun tapoihin:))

• Sisäinen minä

aamu laten saa hintaan 2,70€ pystiksestä mukaan kannettuna, klo 11.00 jälkeen hinta onkin sitten jo 3,40€. Café Srtindbergillä pöydässä juotuna puhutaankin sitten jo suurista rahoista; 4.30€ jäävedellä höystettynä.
      Itselläni on upea "latte laite" himassa (pitkä lasi maksaa 25cent), silti toisen tekemä on aina ajatuksellisesti parempaa; jopa luksusta. Ja siitä "hölmö" maksan; vapaudesta valita.

• tomppa2006

...toisen tekemä maistuu usein paremmalta ja joskus maksaa kohtuuttomasti siitä, että kävelee sisään johonkin paikkaan, kun ei viitsi mitään ostamatta istua...

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...toisen tekemä maistuu usein paremmalta ja joskus maksaa kohtuuttomasti siitä, että kävelee sisään johonkin paikkaan, kun ei viitsi mitään ostamatta istua...

olen valmis maksamaan palvelusta; neljän lapsen yksinhuoltajana saan tuntea itse olevani "halvalla" hinnalla huomioitu.

Kyse ei enää silloin ole tilaamastani tuotteesta...

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

olen valmis maksamaan palvelusta; neljän lapsen yksinhuoltajana saan tuntea itse olevani "halvalla" hinnalla huomioitu.

Kyse ei enää silloin ole tilaamastani tuotteesta...

...palvelua pidä hakea sieltä mistä sitä saa. Samoin luksusta pitää ottaa elämään piristämään päivää ja poistamaan tylsyyttä.

Kuitenkaan ei kenenkään meidän talous kaadu kolmen tai neljän euron nautintoihin, vaikka joka päivä kävisi kahvilassa...

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

...palvelua pidä hakea sieltä mistä sitä saa. Samoin luksusta pitää ottaa elämään piristämään päivää ja poistamaan tylsyyttä.

Kuitenkaan ei kenenkään meidän talous kaadu kolmen tai neljän euron nautintoihin, vaikka joka päivä kävisi kahvilassa...

sori vaan...

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

sori vaan...

..voitaisiin varmasti keskustella pidempäänkin, sillä eihän yksinhuoltajat koskaan saa riittävästi korvausta tekemistään uhrauksista. Lohdutukseksi voin kertoa naimisissa olevien naisten olevan samaa mieltä. Saamari kun rahat ei riitä mihinkään, äijän pitäisi tienata enemmän...

• Sisäinen minä
        tomppa2006 kirjoitti:

..voitaisiin varmasti keskustella pidempäänkin, sillä eihän yksinhuoltajat koskaan saa riittävästi korvausta tekemistään uhrauksista. Lohdutukseksi voin kertoa naimisissa olevien naisten olevan samaa mieltä. Saamari kun rahat ei riitä mihinkään, äijän pitäisi tienata enemmän...

kitisin. Oma latte aamulla oli täysin "kahvilan" tasoinen;)

• tomppa2006
        Sisäinen minä kirjoitti:

kitisin. Oma latte aamulla oli täysin "kahvilan" tasoinen;)

...kuinka tärkeää aamukahvi ihmiselle onkaan, ilman sitä elimistö ei vaan suostu lähtemään käyntiin...

• T-O-R

Ei nyt saa tollaset asiat kuohuttaa mieltä !!!!
      Mietitääns nyt ihan rauhassa. ;D

Ei kannata käydä kahvilassa istumassa pikkurilli pystyssä ja maksaa itsensä kipeeksi ! Voit ostaa sen halvalla , juoda sohvalla ja nauttia säästöstä , ilman tarvetta jurnuttaa . Elämä on kivaa siitäkin syystä , että voidaan tehdä valintoja aivokapasiteetin mukaan . RELAA ;D

Olen lukenut sun aloituksia pari , etkä ole tyhmä tosiaankaan. Olet ehkä hieman provosoituva ????

• tomppa2006

...yhtään mitään säästämisestä. Elämä on elämistä varten, siihen kuuluu myös kahviloissa asiominen. Olen nähnyt isäni ja äitini säästävän joka asiassa ja tekevänsä sekä omastaan, että lasten elämästä helvetin...

• Milana

Kahvista vielä vois silloin tällöin kolmekin euroa maksaa, mutta kun samaa pyydetään haaleasta vedestä ja tavanomaisesta liptonin teepussista ja liian pienestä kupista, niin se on jo liikaa! Jos jossain on tarjolla valmiiksi haudutettua teetä, se on usein joko kitkerää tai sitten se on keitetty pannussa, jossa on ollut kahvia, joten kahvin maku tulee läpi. En ole Tampereelta löytänyt kahvilaa, josta saisi hyvää teetä, joten tyydyn sitten kahviin, koska se kuitenkin on useimmiten juomakelpoista :-))

• tomppa2006

...löytänyt mansesta kunnon teetä, niin minä en ole sitä saanut koko suomesta. Olen käynyt neljä kertaa englannissa ja se niiden haudutettu tee on vertaansa vailla. Varmaan sitä osataan muuallakin maailmaa valmistaa, mutta englantilainen teehetki kaikkine tykötarpeineen on verraton...

• Iskunvaimennin
        tomppa2006 kirjoitti:

...löytänyt mansesta kunnon teetä, niin minä en ole sitä saanut koko suomesta. Olen käynyt neljä kertaa englannissa ja se niiden haudutettu tee on vertaansa vailla. Varmaan sitä osataan muuallakin maailmaa valmistaa, mutta englantilainen teehetki kaikkine tykötarpeineen on verraton...

omat ongelmani tuntuvatihan vaivaisilta kun lueskelen tätä juttua kahvista ;-)
        Saa nää jutut oikean mittasuhteen, tykkään kanssa kahvista. Ja cochociino on on ihan mahtavan hyvää.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...lämpöisiä sconsseja ja hilloa ja jopa kurkkusandwichejä! Englantilainen maitotee on ihan oma juomansa. Ero lienee maidossa, sillä sama ja samalla tavalla valmistettu tee ei täällä maistu niin hyvältä. Pitäis varmaan laittaa punaista maitoa eikä rasvatonta :-))Mä en vielä ole ehtinyt kartoittaa koko Suomen teetarjontaa, vasta tän lähiseudun :-))

• tomppa2006
        Iskunvaimennin kirjoitti:

omat ongelmani tuntuvatihan vaivaisilta kun lueskelen tätä juttua kahvista ;-)
        Saa nää jutut oikean mittasuhteen, tykkään kanssa kahvista. Ja cochociino on on ihan mahtavan hyvää.

...ongelmasi ja mielelläni olisin siihen jotain kirjoittanutkin, mutta ei vaan tullut sanoja. Ei ole kokemusta asiasta, parempi vaieta...

En itse tunne näitä erikoiskahveita, juon itse kahvini mustana ilman sokeria. Se on minun makuni.

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

...lämpöisiä sconsseja ja hilloa ja jopa kurkkusandwichejä! Englantilainen maitotee on ihan oma juomansa. Ero lienee maidossa, sillä sama ja samalla tavalla valmistettu tee ei täällä maistu niin hyvältä. Pitäis varmaan laittaa punaista maitoa eikä rasvatonta :-))Mä en vielä ole ehtinyt kartoittaa koko Suomen teetarjontaa, vasta tän lähiseudun :-))

...työpaikalla englantilaisia vieraita. Oikein hävettää tarjota ruokalassa sitä teepussi teetä, mutta maassa maan tavalla.

Sitten englantilaisilla on vielä ne marmeladit, pikkuleivät, keksit ja kakut. Teehetkestä tehdään nautinto. Suomessa hörpätään kuppi kahvia ja se on siinä se kahvitunti.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...työpaikalla englantilaisia vieraita. Oikein hävettää tarjota ruokalassa sitä teepussi teetä, mutta maassa maan tavalla.

Sitten englantilaisilla on vielä ne marmeladit, pikkuleivät, keksit ja kakut. Teehetkestä tehdään nautinto. Suomessa hörpätään kuppi kahvia ja se on siinä se kahvitunti.

Joo, meillä oli Castlefieldissä naapurustossa sellainen ihana vanha lady, joka joka kuukauden ensimmäisenä sunnuntai-iltapäivänä tarjosi lähinaapureilleen kello viiden teen, joka kesti vähintään pari kolme tuntia. Tarjoilut eivät mahtuneet yhdelle pöydälle, joten opimme hyvin pian, että niinä päivinä ei kannattanut kotona syödä kuin kevyesti, jotta voisi nauttia teehetken moninaisista tarjottavista. Vaikka englantilainen ruoka ei olekaan erityisen kiinnostavaa, teetarjoilun herkut kyllä maistuivat :-))

Mutta kyllä englantilaisetkin ovat tottuneet haaleaan pussiteehen ostoskeskusten kahviloissa, joissa kahvikulttuuri - erityisesti italialaiskahvit ;-)) - ovat jyräämässä itsensä läpi.

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Joo, meillä oli Castlefieldissä naapurustossa sellainen ihana vanha lady, joka joka kuukauden ensimmäisenä sunnuntai-iltapäivänä tarjosi lähinaapureilleen kello viiden teen, joka kesti vähintään pari kolme tuntia. Tarjoilut eivät mahtuneet yhdelle pöydälle, joten opimme hyvin pian, että niinä päivinä ei kannattanut kotona syödä kuin kevyesti, jotta voisi nauttia teehetken moninaisista tarjottavista. Vaikka englantilainen ruoka ei olekaan erityisen kiinnostavaa, teetarjoilun herkut kyllä maistuivat :-))

Mutta kyllä englantilaisetkin ovat tottuneet haaleaan pussiteehen ostoskeskusten kahviloissa, joissa kahvikulttuuri - erityisesti italialaiskahvit ;-)) - ovat jyräämässä itsensä läpi.

...niissä englantilaisissa työpaikoissa, missä olen käynyt, on ollut teepannut työpisteissä. Tee on aina valmiina, sitä ei kenenkään tarvitse mennä keittämään, eikä tarvitse lähteä varta vasten teelle jonnekin. Teepannu kuuluu työpöydälle siinä missä lyijykynäkin...

Italialaiskahvi on hyvää, toisinkuin kreikkalaiset tai espanjalaiset myrkyt...

• Sillä kupposella on katetta...=))))
      Vai olisitko juonut ennen euroja, jos kahvikuppi olisi maksanut 15 markkaa!!!!

Olen huomannut, että se mikä maksoi ennen markan maksaa nyt melkein euron... perskuta, näin meidät huijattiin euroaikaan...=))))

• tomppa2006

...saman asian hintojen nousussa, ennen markka, nyt euro.

Palkka ei vaan ole noussut samaan tahtiin...

• tomppa2006 kirjoitti:

...saman asian hintojen nousussa, ennen markka, nyt euro.

Palkka ei vaan ole noussut samaan tahtiin...

Pitäsköhän ottaa heti maanantaina duunissa puheeksi...=))))

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Pitäsköhän ottaa heti maanantaina duunissa puheeksi...=))))

...ne on nämä työmarkkinajärjestöt, jotka palkat sanelee. Ei siinä pienen ihmisen toiveet vaikuta pask....

• tomppa2006 kirjoitti:

...ne on nämä työmarkkinajärjestöt, jotka palkat sanelee. Ei siinä pienen ihmisen toiveet vaikuta pask....

Tiedä, kun olen yksityisellä duunissa, voisivat jopa harkitakin... ainakin sekunnin...=))))

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Tiedä, kun olen yksityisellä duunissa, voisivat jopa harkitakin... ainakin sekunnin...=))))

...yksityisilläkin jotkut taulukkopalkat ole? Tietysti se on miehestä kiinni mitä maksetaan, mutta pikkusummia ne henkilökohtaiset korotukset on...

Kannattaa silti kysyä ja vedota siihen, että kahvi on nykyään niin kallista, heh.

• tomppa2006 kirjoitti:

...yksityisilläkin jotkut taulukkopalkat ole? Tietysti se on miehestä kiinni mitä maksetaan, mutta pikkusummia ne henkilökohtaiset korotukset on...

Kannattaa silti kysyä ja vedota siihen, että kahvi on nykyään niin kallista, heh.

Hyvä idea... Mennä pyytämään liksaa lisää, että olis varaa juoda kahvia...=))))

Onhan noi taulukkopalkat joka sektorilla, mutta täällä ruuhkasuomessa, kun elämä on kalliimpaa on liksat korkeammat, kuin syvällä peräkylissä mennään jossa taulukon mukaan...=))))

• tomppa2006
        mohna kirjoitti:

Hyvä idea... Mennä pyytämään liksaa lisää, että olis varaa juoda kahvia...=))))

Onhan noi taulukkopalkat joka sektorilla, mutta täällä ruuhkasuomessa, kun elämä on kalliimpaa on liksat korkeammat, kuin syvällä peräkylissä mennään jossa taulukon mukaan...=))))

...palkat ei nouse samaa vauhtia, mitä eri tuotteitten hinnat. Epäilen esimerkiksi asuntojen kohdalla olevan kyse siitä, että kokeillaan mitä ihmiset todella valmiit maksamaan. Voi se olla sama tuon kahvin kanssa....

• tarijiina

Toivottovasti sinulla oli aikaa nauttia... siitä kupposesta. Mutta onhan se mukava itseä kahvilassa joskus hemmotella. Ehtii sitä taas sitten kotona keitellä niistä tarjouskahveista.

• tomppa2006

...yes, juuri näin. Syy miksi suostun maksamaan 3 euroa kahvista: pieni nautintohetki mukavassa kahvilassa hyvässä seurassa...

• Iskunvaimennin
        tomppa2006 kirjoitti:

...yes, juuri näin. Syy miksi suostun maksamaan 3 euroa kahvista: pieni nautintohetki mukavassa kahvilassa hyvässä seurassa...

siis olla aito romantikko....-D

• tomppa2006
        Iskunvaimennin kirjoitti:

siis olla aito romantikko....-D

...tunne on tärkeää. Mukava istua kauniissa paikassa kahvilla, eikä missään huoltoaseman kahviossa...

• fin-landia

Onhan se kahvi ollut josku kullankin arvoista :)

Kyllähän reisussa kahvi saa maksa mitä haluaa, kun se kupponen on saatava ja toisaalta piristäähän se sitä koti oloa..käydä lähi kuppilassakin kahveella.

Se hammas :)

Tosta hampaasta tulikin mieleeni ku ne aikonaan vetivät pois sen viisauden hampaan, kyllä hanttiin laitoin, mut se hamppi-lääkäri katto mua jonkun aikaa ja sanoi voi ressukkaa..kyl se pitää ottaa pois, et sä tartte sitä mihinkään :(

• viisauden hampaan pois ottoa vai kestikö kun mies?
        Ei ne sentää kahvihammastasi pois ottanut,tai auran sinappihammasta?

****Weekendiä sulle,pitkä aikainen kamu****

• fin-landia
        dajana kirjoitti:

viisauden hampaan pois ottoa vai kestikö kun mies?
        Ei ne sentää kahvihammastasi pois ottanut,tai auran sinappihammasta?

****Weekendiä sulle,pitkä aikainen kamu****

kaunis :)

Kyllä kestin kuin..., onnex jäi hammas auran ja se kahvikin..viinahammaskin, mut sitä ei pakota :) Mut toi tora-hammas...mitähän sille tekis..hmm....

Kivaa ja kaunista viikon loppua, sulle :)

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

kaunis :)

Kyllä kestin kuin..., onnex jäi hammas auran ja se kahvikin..viinahammaskin, mut sitä ei pakota :) Mut toi tora-hammas...mitähän sille tekis..hmm....

Kivaa ja kaunista viikon loppua, sulle :)

...hampaista mieleen, että minulta vietiin yhdellä reissulla 4 viisaudenhammasta kerralla.

Hammassäryt loppui kerralla ja olen edelleen yhtä tyhmä kuin ennenkin...

• fin-landia
        tomppa2006 kirjoitti:

...hampaista mieleen, että minulta vietiin yhdellä reissulla 4 viisaudenhammasta kerralla.

Hammassäryt loppui kerralla ja olen edelleen yhtä tyhmä kuin ennenkin...

Sulta vedettiin viis, olet ollut aika Einstein :D

HÖH !! ja mulla vain yks,oli ..ehkä liika pieni suu :)))

Olix se sanonta, järki ja hampaat ei kasva samassa suussa ...tai olix se jotain tukasta..

• tomppa2006
        fin-landia kirjoitti:

Sulta vedettiin viis, olet ollut aika Einstein :D

HÖH !! ja mulla vain yks,oli ..ehkä liika pieni suu :)))

Olix se sanonta, järki ja hampaat ei kasva samassa suussa ...tai olix se jotain tukasta..

...mutta yhdellä käynnillä. Minut kyllä nukutettiin, kun en olisi uskaltanut antaa poistaa edes yhtä hammasta tajuissani. Olen pelkuri...

• Februari

mitäs teet?

Aina on niitä, jotka suostuvat maksamaan älyttömyyksistä, joten hintoja ei saa alas sillä ettei käytä palveluita.

Euro on markka nykyään...ihmettelen vaan kauanko tämäkin kestää. Mietinpä aikaa, kun itse otimme asuntolainaa. Silloinen summa ei ole mitään nykyään ja nyt puhutaan kuusinkertaisesta summasta eli rakkaasta eurosta. Taitaa olla laina-aikakin nykyään kuusinkertainen...

• DoeJohn

Met ostimma nykyisen kämpän vielä mk aikaan. Saatiin keskustasta täältä Jykkylästä kiva 82m² kämppä, jota piti pintaremontoida radikaalisti (= hinta varsin kilpailukykyinen) Nyt hinnat nousseet ihan kipeesti. Ei mee jakeluun tää hintakehitys mulle .. huoks ..

Saatais muuten aikas kivasti omamme takas jos oltais myymässä, mutku ei olla ..

• tomppa2006

...jos ihmiset ei maksaisi 3 euroa kahvista, olisi pakko laskea hintoja. Tai jos ihmiset ei maksaisi 200 000€ omakotitalosta...

Mutta kun ne ihmiset maksaa, aina joku suostuu nylkyrihintoihin ja silloin hinnat menee älyttömyyksiin...

• kahvila

Jossa perinteiset marja/rahka/suolaset piirakat tarjolla!
      Ja tärkeintä olisi sen kahvilan tuoksu, uunituoretta. : )

• tomppa2006

...ja kahvia. Hyvässä kahvilassa tuoksuu hyvälle ja on tarjolla muutakin kuin juustosämpylää...

• alexsandra

...huijattu on meitä euron myötä:(

Tuossa laskeskelin yhdestä paketillisesta tulevan n. 40 kuppia kaffetta, jos paketti maksaa sen kaksi "egee", eli 0.05 "egee" on sen kahvin osuus.

Tietenkin hintaan tulee lisänä, sokeri, kerma, mak.aine, palkkakustannukset, ym kahvin keittämisessä tarvittavat kulut esim. tiskaus ym

Mutta siltikään en maksaisi kupposesta, kuin korkeimmillaan sen yhden "egen", reaalihinta kuitenkin ehkä 0.50

Herttinen kun olen perjantaina asialinjalla, hyi olkoon.

Ehtoota kuitenkin tompalle ja muillekkin ;)

*miettii sessioitaan*

• DoeJohn

.. kun olin huoltiksilla hommissa vuonna miekka ja kirves, niin kate% oli ihan älytön kahvissa. Väitän, ett se prosentti on nykyään vielä korkeampi kahviloissa/kahvimuki.

90-luvulla kupillisesta kahvia asiakas maksoi 1mk. Muistelen, ett kate oli yli 91p/kpp eli vähintään 91%. Aika voi kullata muistot tai sitten moon ottanu pullon liikaa ohraa ..

• alexsandra
        DoeJohn kirjoitti:

.. kun olin huoltiksilla hommissa vuonna miekka ja kirves, niin kate% oli ihan älytön kahvissa. Väitän, ett se prosentti on nykyään vielä korkeampi kahviloissa/kahvimuki.

90-luvulla kupillisesta kahvia asiakas maksoi 1mk. Muistelen, ett kate oli yli 91p/kpp eli vähintään 91%. Aika voi kullata muistot tai sitten moon ottanu pullon liikaa ohraa ..

...on vaan se paha vika, kun niitä kelaa ja kelaa, alkaa hitosti harmittamaan, se aika mennyt joka ei koskaan enää palaa.. jne

*kuuntelee novaa, ei tomppaa*
        *ja hymmyilööpi*

PS: tuli nääs tavaramerkkini sanasta *hymmyilööpi*, kuka sen varastaa saa tutaa, minut nahoissaan, kääks :(

• DoeJohn
        alexsandra kirjoitti:

...on vaan se paha vika, kun niitä kelaa ja kelaa, alkaa hitosti harmittamaan, se aika mennyt joka ei koskaan enää palaa.. jne

*kuuntelee novaa, ei tomppaa*
        *ja hymmyilööpi*

PS: tuli nääs tavaramerkkini sanasta *hymmyilööpi*, kuka sen varastaa saa tutaa, minut nahoissaan, kääks :(

ei haittaa mennyt aika ei .. elää tätä päivää .. ei vaihtais päivääkään pois menneeseen ei .. :D

• alexsandra
        DoeJohn kirjoitti:

ei haittaa mennyt aika ei .. elää tätä päivää .. ei vaihtais päivääkään pois menneeseen ei .. :D

...jopas muistojen keskellä tuntui hyvälle kun joku sanoo mua muruksi :)

Hei mä taidan elää sittenkin, hih :)

Galileo Galilei sanoi, se pyörii sittenkin:)

*ja taas hymmyilööpi*

• DoeJohn
        alexsandra kirjoitti:

...jopas muistojen keskellä tuntui hyvälle kun joku sanoo mua muruksi :)

Hei mä taidan elää sittenkin, hih :)

Galileo Galilei sanoi, se pyörii sittenkin:)

*ja taas hymmyilööpi*

.. elät .. ei tänne kylmenneet kirjoittele .. :D

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

...kallista kahvia. Huomenta teille molemmille...

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...herkät ja niin helläiset, kuin bittiavaruuden kautta voi koskaan lennähtää, - tomppa ota koppi :)

*harmittelee vieläkin, kun sitä tatskaa ei ollutkaan*

• alexsandra
        DoeJohn kirjoitti:

...nyt puuttuisi, jos tänne vainahat kirjoittais, silloin oltais mekin jo jossain mustassa aukossa :)

*toivottaa hänellekkin herkkää ja hellää huomenta*

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...herkät ja niin helläiset, kuin bittiavaruuden kautta voi koskaan lennähtää, - tomppa ota koppi :)

*harmittelee vieläkin, kun sitä tatskaa ei ollutkaan*

...ja lähetän sinulle virtuaalilentosuukon.

*itse tatuointia tärkeämpää on tavattoman mielenkiintoinen takapuoli*

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja lähetän sinulle virtuaalilentosuukon.

*itse tatuointia tärkeämpää on tavattoman mielenkiintoinen takapuoli*

...se on niin totta, kuin olla saattaa :)

-se mielenkiintoinen takapuoli nimittäin, huoks :)

*punastuu suukkosesta, mutta silti hymmyilööpi*

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...se on niin totta, kuin olla saattaa :)

-se mielenkiintoinen takapuoli nimittäin, huoks :)

*punastuu suukkosesta, mutta silti hymmyilööpi*

...olet ottanut käyttöön. Hymmyilööpi, onko vähän savolaisaksenttia?

Saat vaikka näin keskipäivän aikaan toisen suukkosen, niin tulempi vielä hieman tutummiksi...

*pusi*

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...olet ottanut käyttöön. Hymmyilööpi, onko vähän savolaisaksenttia?

Saat vaikka näin keskipäivän aikaan toisen suukkosen, niin tulempi vielä hieman tutummiksi...

*pusi*

...suonissani virtaa, niin monenlaista verta, hämäläis-savolais-karjalaista sekaisin ;)

-löytyy hämäläistä hitautta
        -savolaista kieroutta
        -karjalaista vilkkautta, joka on ehkä vahvin,

A ruetas karjala´murtehell bagiseen, a ruotsibotsi ei nii mitäh ellendä?

*kiittää päiväpususta ja hymmyilööpi*

• DoeJohn
        alexsandra kirjoitti:

...nyt puuttuisi, jos tänne vainahat kirjoittais, silloin oltais mekin jo jossain mustassa aukossa :)

*toivottaa hänellekkin herkkää ja hellää huomenta*

Tuo taivaankaikkeuden mystinen pesä .. Sitä ei taideta vieläkään tuntea ja pystyä selittämään mikä on voima, joka tuntuu imevän valonkin .. :-o

Nyt taitaa jo olla aika toivotella puolta päivää .. :D

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

Kahvimerkkisi kotosallasi?

Mulla Presidentti Tumma

Maksaa vähän enemmän kuin muut, mutta kyllä irtoaa kunnon mocatkin .. :D

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

Kahvimerkkisi kotosallasi?

Mulla Presidentti Tumma

Maksaa vähän enemmän kuin muut, mutta kyllä irtoaa kunnon mocatkin .. :D

...Juhla Mokka miehiä kotona ja töissä. Työpaikalla on sääntö: Juhla Mokka ja Presidentti kelpaavat, muista kahvilaaduista saa vaan ½-merkinnän, ei haluta mitään Costa Ricaa juoda...

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...suonissani virtaa, niin monenlaista verta, hämäläis-savolais-karjalaista sekaisin ;)

-löytyy hämäläistä hitautta
        -savolaista kieroutta
        -karjalaista vilkkautta, joka on ehkä vahvin,

A ruetas karjala´murtehell bagiseen, a ruotsibotsi ei nii mitäh ellendä?

*kiittää päiväpususta ja hymmyilööpi*

...ihan satakuntalaista sukujuurta, asia on selvitetty sukututkimuksella 1700-luvulle saakka..

Ymmärrän suomenkielen murteita pohjoisesta etelään ja idästä länteen, mutta sinun murrenäytteesi ei saavuttanut minun tajunnanvirtaani.

*nyt loppui hymyily, kun alkoi niin naurattamaan*

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

...Juhla Mokka miehiä kotona ja töissä. Työpaikalla on sääntö: Juhla Mokka ja Presidentti kelpaavat, muista kahvilaaduista saa vaan ½-merkinnän, ei haluta mitään Costa Ricaa juoda...

Juhla Mokka omassa huoneessamme ..

Voi sitä meteliä, jos ylittää/alittaa ajan saatossa muodostuneen standardin .. :D

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

...ihan satakuntalaista sukujuurta, asia on selvitetty sukututkimuksella 1700-luvulle saakka..

Ymmärrän suomenkielen murteita pohjoisesta etelään ja idästä länteen, mutta sinun murrenäytteesi ei saavuttanut minun tajunnanvirtaani.

oikiasti 100% savolaista juurta .. äidinäidin sukua on pystytty selvittämään 1500-luvun loppupuolelle asti .. kaikki muutkin isovanhempien juuret ovat savosta syvältä .. :D

Umpikiero oon siis, joten varokaat vuan .. :D

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

oikiasti 100% savolaista juurta .. äidinäidin sukua on pystytty selvittämään 1500-luvun loppupuolelle asti .. kaikki muutkin isovanhempien juuret ovat savosta syvältä .. :D

Umpikiero oon siis, joten varokaat vuan .. :D

...sananlaskuja tutkiessani löysin yhden hyvän savolaisen, allekirjoitatko sinä sen?

"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite"

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

...sananlaskuja tutkiessani löysin yhden hyvän savolaisen, allekirjoitatko sinä sen?

"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite"

.. kyllä mieli allekirjoittaa, mut .. kyllä mä aika paljon kuitenkin mieluummin itekin teen .. :D

• Yrittäjä muulla alalla

Myönnän, että 3 € kahvikupista on paljon, normaalisti kahvioissa 1,50-2 (huoltoasemilla). Ulkomailla kofeinistin elimistön vaatima kupillinen on kyllä kalliimpikin, olen huomannut lomareissuilla.

Mutta pieni kustannustietoisuusopetus lienee paikallaan. Ei kai kukaan teistä kuvittele, että kahvikupillisen hinta on vain se kahvi, kerma, sokeri jne! Ja tiskaus. Kyllä sen myyjänkin palkka on jostain saatava, tai jos työntekijänä on vain yrittäjä itse, niin hänen palkkansa. Jos kuvittelisimme kokopäiväisen (8 tuntia) myyjän palkaksi 1000 €/kk, on muut palkka-, sotu yms. kulut väh. 500 €. (Jos yrittäjä ottaa itselleen palkkaa 1000 €/kk, ja varautuisi 40 vuoden työrupeaman jälkeen 600 € huippueläkkeeseen, pitäisi hänen maksaa joka kuukausi eläkemaksua 156-164 € (riippuen yrittäjän iästä) neljänä ensimm. yrittäjävuotenaan, sen jälkeen vielä enemmän, eli 208 - 219 €.) Lisäksi muut lakisääteiset maksut, vakuutus itselle, yritykselle esim. murtojen varalle. Tuuraajan palkka, Ja tietysti vuokra. Kuvittelisin, ettei Helsingin keskustassa saa pienintäkään liiketilaksi sopivaa murjua lähellekään 1000 € kk-vuokralla, ja tuskin millään pikkupaikkakunnallakaan alle 200 €.

Kaikki nämä kustannukset pitää saada siitä katteesta, joka jää kupillisen hinnasta aineiden jälkeen. Laskekaapa yhteen ja miettikää, kuinka monta kupillista kahvia päivässä pitää myydä!

Olen toki koulutustaustani vuoksi ollut tietoinen kustannuslaskennasta, mutta yrittäjänä noin puoli vuotta sitten aloitettuani on moni asia valjennut vähän eri näkökulmasta!

• DoeJohn
        Yrittäjä muulla alalla kirjoitti:

Myönnän, että 3 € kahvikupista on paljon, normaalisti kahvioissa 1,50-2 (huoltoasemilla). Ulkomailla kofeinistin elimistön vaatima kupillinen on kyllä kalliimpikin, olen huomannut lomareissuilla.

Mutta pieni kustannustietoisuusopetus lienee paikallaan. Ei kai kukaan teistä kuvittele, että kahvikupillisen hinta on vain se kahvi, kerma, sokeri jne! Ja tiskaus. Kyllä sen myyjänkin palkka on jostain saatava, tai jos työntekijänä on vain yrittäjä itse, niin hänen palkkansa. Jos kuvittelisimme kokopäiväisen (8 tuntia) myyjän palkaksi 1000 €/kk, on muut palkka-, sotu yms. kulut väh. 500 €. (Jos yrittäjä ottaa itselleen palkkaa 1000 €/kk, ja varautuisi 40 vuoden työrupeaman jälkeen 600 € huippueläkkeeseen, pitäisi hänen maksaa joka kuukausi eläkemaksua 156-164 € (riippuen yrittäjän iästä) neljänä ensimm. yrittäjävuotenaan, sen jälkeen vielä enemmän, eli 208 - 219 €.) Lisäksi muut lakisääteiset maksut, vakuutus itselle, yritykselle esim. murtojen varalle. Tuuraajan palkka, Ja tietysti vuokra. Kuvittelisin, ettei Helsingin keskustassa saa pienintäkään liiketilaksi sopivaa murjua lähellekään 1000 € kk-vuokralla, ja tuskin millään pikkupaikkakunnallakaan alle 200 €.

Kaikki nämä kustannukset pitää saada siitä katteesta, joka jää kupillisen hinnasta aineiden jälkeen. Laskekaapa yhteen ja miettikää, kuinka monta kupillista kahvia päivässä pitää myydä!

Olen toki koulutustaustani vuoksi ollut tietoinen kustannuslaskennasta, mutta yrittäjänä noin puoli vuotta sitten aloitettuani on moni asia valjennut vähän eri näkökulmasta!

turiset .. itse olin noista tietoinen, vaan en sitte saanut niitä tuonne omiin viesteihini kirjoitettua ..

Kiitti hyvästä viestistäsi .. :D

• wanita

nyt sitte mitään palkkaa kahvikeittäjälle ....mulla kun huono laskupää, entä jos pullaa möis samalla, ite leivottua....

kyllä mää ainaski keitän kahvit kotona jos kuppi alkaa maksaa 3€

mites sitten teen hinta... mitähän mahtaa vedenkeittäminen maksaa... kallistaan sekin taitaa olla

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...vapaasti, karjalanmurteella kirjoittamaani lauseeseen: = aletaanko puhumaan karjalanmurretta, niin muut (toiset läsnäolijat) eivät ymmärrä mitään :)

En kyllä itse puhu karjalanmurretta kovinkaan hyvin, mutta kiinnostaisi opetella, ymmärrän kyllä jotenkin.

Iloista päivän jatkoa Sinulle, minulla ainakin on ollut kiva päivä tänään :)

• alexsandra

...kun meni perusteelliseksi tämä kahvikupposkeskustelu. Hyvä tietty niin. Entisenä ravintola-alan työntekijänä, olen joutunut myös noita katteita laskeskelemaan. Näin on näppylät, kuten kirjoitat, mutta veikkaan, että euron tulon myötä on kupposen hinnassa kyllä ilmaakin.
        Kuten monen muun tuotteen kohdalla nykyään.

Onnea Sinulle yrittäjyyteen, mie olen siitä pyörästä jo poissa:)

*hymmyilööpi tyytyväisenä*

• tomppa2006

...ihan tosissaan ala väittämään, että 3€ kahvikupin hinta on kohtuullinen. Ei kioskimyyjä voi alkaa pyytää yhden euron suklaapatukasta kolmea euroa, vedoten kustannuksiin.

Kohtuuttomassa kahvikupin hinnassa on kyse yrittäjän häikäilemättömyydestä. Yrittäjä tietää ihmisten ostavan pitkin hampain 3 euron kahvia, koska ihmiset haluavat juoda kahvia kahvilassa. Kioskista ei ole pakko ostaa 3 euron suklaata, sen voi tehdä halvemmalla kaupasta...

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

.. kyllä mieli allekirjoittaa, mut .. kyllä mä aika paljon kuitenkin mieluummin itekin teen .. :D

...ihmisiä on yleistää maakuntien perusteella, mutta kieltämättä yhtäläisyyksiä ja yhteisiä piirteitä samalta suunnalta kotoisin olevilta löytyy...

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...vapaasti, karjalanmurteella kirjoittamaani lauseeseen: = aletaanko puhumaan karjalanmurretta, niin muut (toiset läsnäolijat) eivät ymmärrä mitään :)

En kyllä itse puhu karjalanmurretta kovinkaan hyvin, mutta kiinnostaisi opetella, ymmärrän kyllä jotenkin.

Iloista päivän jatkoa Sinulle, minulla ainakin on ollut kiva päivä tänään :)

...ne meidän rouvan sukujuuret löytyvät ja hän myös puhuu karjalanmurretta hyvin. Oikein mukavaa kuunneltavaa ja mielenkiintoista, kun joutuu välillä tarkistamaan jonkun sanan merkitystä...

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...ne meidän rouvan sukujuuret löytyvät ja hän myös puhuu karjalanmurretta hyvin. Oikein mukavaa kuunneltavaa ja mielenkiintoista, kun joutuu välillä tarkistamaan jonkun sanan merkitystä...

...on vaan harmittavan paljon häviämässä, täällä mun kinkeripiirissäni kyllä kansalaisopistossa opetetaan karjalanmurretta.
        Olenkin monesti ajatellut lähteä mukaan, mutta se on vaan jäänyt ja jäänyt. Isäni suku on Suojärveltä, jossa enempi vielä murre kaartuu venäjän-karjalaksi. Isä puhui aina kotona tätä murretta. Siksi kiinnostus siihen herännyt :)

Jatkoja lauantai-illalle :)
        *hymmyilööpi*

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

Juhla Mokka omassa huoneessamme ..

Voi sitä meteliä, jos ylittää/alittaa ajan saatossa muodostuneen standardin .. :D

...voi niitä halveksivia katseita, kun joku uusi työntekijä innoissaan kertoo tuoneensa kahvia...Kulta Katriinaa tai jotain sellaista...

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

...on vaan harmittavan paljon häviämässä, täällä mun kinkeripiirissäni kyllä kansalaisopistossa opetetaan karjalanmurretta.
        Olenkin monesti ajatellut lähteä mukaan, mutta se on vaan jäänyt ja jäänyt. Isäni suku on Suojärveltä, jossa enempi vielä murre kaartuu venäjän-karjalaksi. Isä puhui aina kotona tätä murretta. Siksi kiinnostus siihen herännyt :)

Jatkoja lauantai-illalle :)
        *hymmyilööpi*

...säilyy kuuntelemalla ja alkamalla puhua toisten kanssa. Olen seurannut läheltä, kun tamperelainen alkaa puhumaan porin murretta...

• alexsandra
        tomppa2006 kirjoitti:

...säilyy kuuntelemalla ja alkamalla puhua toisten kanssa. Olen seurannut läheltä, kun tamperelainen alkaa puhumaan porin murretta...

...kanssa voipi olla melkoinen sekametelisoppa.

*ja taas hymmyilööpi*

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

...voi niitä halveksivia katseita, kun joku uusi työntekijä innoissaan kertoo tuoneensa kahvia...Kulta Katriinaa tai jotain sellaista...

haudanhiljaista? :D

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

haudanhiljaista? :D

...sopiva asiayhteys jatkaa asiasta, minkä sinulle kerroin muutamia päiviä sitten. En nimittäin saanut mitään sp-ilmoitusta, että olen joutunut bannilistalle, yhteys vaan katkaistiin.

Eräs kaverini kävi laittamassa koneeni taas toimintakuntoon ja kyseli minulta olenko kirjoitellut jotain törkeyksiä...En ole ja sen vuoksi kritisoin useaan otteeseen, mitä tänne oikein saa kirjoittaa ja mitä ei? Aloitukseni poistettiin ja sain vielä hullun miehen maineen kaupan päälle...

• DoeJohn
        tomppa2006 kirjoitti:

...sopiva asiayhteys jatkaa asiasta, minkä sinulle kerroin muutamia päiviä sitten. En nimittäin saanut mitään sp-ilmoitusta, että olen joutunut bannilistalle, yhteys vaan katkaistiin.

Eräs kaverini kävi laittamassa koneeni taas toimintakuntoon ja kyseli minulta olenko kirjoitellut jotain törkeyksiä...En ole ja sen vuoksi kritisoin useaan otteeseen, mitä tänne oikein saa kirjoittaa ja mitä ei? Aloitukseni poistettiin ja sain vielä hullun miehen maineen kaupan päälle...

Enpä itsekään ymmärrä muin tylyä kohtelua, mut Tomppa hei .. et oo kaheli et, vaan hyvien värikkäiden keskusteluiden aloittaja. Kyllä joskus on siinä rajalla, ett meneekö provoiluksi, mut oikeesti .. monet keskustelualoitukset ovat sen verran laimeita, ett tuot kyllä kivaa vipinää tänne!

Keep it goin' man .. :D

• jane.london

on suoraan sidoksissa paikkaan ja viihtyvyyteen.

Kyllä minäkin ottaisin kunnon hinnan jos vuokrat hipoisivat pilviä ja se tärkein samassa kuppilassa, voisit nähdä julkkiksen:)

Se maksaa,jolla sitä on,mutta huoltamot sais tarkistaa hintoja,ellei sitten rekkamiehet kiinnosta;D

• siinä..........

......on miehen puhetta !!!!!!!!!!!!!!!!!

• alexsandra
        siinä.......... kirjoitti:

......on miehen puhetta !!!!!!!!!!!!!!!!!

...on sitäpaitti nainen ja vielä sillä isolla ännällä :)))))

*hymmyilööpi*

• tomppa2006
        alexsandra kirjoitti:

*hymmyilööpi*

...oli pieni yksityisomistuksessa oleva paikka, missä ei julkkiksia käy...

*3 euroa, puhisee vieläkin*

• jane.london
        alexsandra kirjoitti:

*hymmyilööpi*

hymyt takaisin:))

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

...oli pieni yksityisomistuksessa oleva paikka, missä ei julkkiksia käy...

*3 euroa, puhisee vieläkin*

ettet ollut piilokamerassa?:D
        Olisikin ollut hauska nähdä sun ilme:DD

• nuppiin!

kaikki egot samasata baarista . /

• Oli aika kun sai "parilla markalla herkut neljälle". Puol litraa jädee :))

• tomppa2006

...en ole enää nähnyt puolen litran jätskipakettejakaan. Myydään ihmisille enemmän, vaikka ei tarvitsikaan ja kalliimmalla...

• -en jaksa kirjaantua-

No olinpa hoitamassa yhtä tai tarkkaan ottaen kahta lasten lapsistani (niitä on viisi) ja äidin ohjeiden mukaan (on mun tyttäreni) annoin pojille fluoritapletit. Eikö tää nuorempi työntänyt nenäänsä sen - tuli vaan sanoon että: mummi, ny se on nenässä! No meni sitten puoli päivää taussissa kun hän ehti vetäseen sen niin pitkälle että jouduttiin huuhteleen koko nenä. Hitto - en ole tottunut oleen pikkujätkien kanssa - ittelläni kaksi tytärtä - kyllä kuohutti!

Ja täytyy sanoo että vaikka tunnen olevani kokenut kehäkettu niin kyllä näiden poikein kanssa tuntee ittensä tosi noviisiksi.

• AngorVat

no mää se olin....

• tomppa2006
        AngorVat kirjoitti:

no mää se olin....

...hyvän kertomuksen sukupuolten välisestä erosta, joka näkyy jo hyvin pienenä. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, eroja löytyy...

Vaimoni kertoi minulle poikamme syntymän jälkeen hänen toivoneen poikavauvaa. Ai miksi? Koska hän on kasvanut 4 veljensä kanssa, eikä tiedä tyttöjen leikeistä ja tavoista mitään...

• AngorVat
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyvän kertomuksen sukupuolten välisestä erosta, joka näkyy jo hyvin pienenä. Pojat on poikia ja tytöt tyttöjä, eroja löytyy...

Vaimoni kertoi minulle poikamme syntymän jälkeen hänen toivoneen poikavauvaa. Ai miksi? Koska hän on kasvanut 4 veljensä kanssa, eikä tiedä tyttöjen leikeistä ja tavoista mitään...

poikia ;)

Mulla oli veli (kuoli viime keväänä) mutta ei silti koskaan valmentanut mua näihin pikkujätkiin. Mutta täytyy sano että kyllä ne on sitten ihania. Oon ylpee mummi :) Ja todellakin pojat on poikia :)

• tomppa2006
        AngorVat kirjoitti:

poikia ;)

Mulla oli veli (kuoli viime keväänä) mutta ei silti koskaan valmentanut mua näihin pikkujätkiin. Mutta täytyy sano että kyllä ne on sitten ihania. Oon ylpee mummi :) Ja todellakin pojat on poikia :)

...kuinka hyvältä tuntuu lukea kirjoitustasi. Miesten ja poikien päälle kaadetaan mielestäni tarpeettomasti kaiken maailman roskaa...

Pojat vaan on poikia, siis erilaisia kuin naiset, ei se mikään synti ole.

Mukavaa, että tykkäät olla mummi. Jotkut meidän ikäiset melkein kauhulla odottaa sitä. Itse toivon olevani jonain päivänä isoisä, olisin siitä hyvin ylpeä...

• Näppis

Noita on 4 kuudesta. Eli toiset toivovat tulevansa isovanhemmiksi. Hitto, mua peloittaa että tyttäreni alkaa miettimään miehensä kanssa sinappikoneita . On noita poikia vielä 3 kotona . 9-,11.13- veet. (21 vee löysi jo ruoanlaittajan, ei ilmesty enää vkl kysymään mitä ruokaa.) Nuoremmat saa vuokralle aivan koska haluaa . Löytyy meinaan säpinää . Vaikka ovatkin sisäsiistejä niin niitä tempauksia löytyy 24/7/365. Vuokraan heitä vaikka viikonlopuiksi.Maksan 50 per pää per vkl. :))

• tolho

järkyty nykyjään enää mistään..on tää maailmanmeno niin kummalliseks menny..
      tuasta kahveesta..joudun työni takia (siis pakko käydä välillä) kahvitteleen huoltamoilla ja kyllä oon kironnu kupposen kiskurihintaa..joo joo..voisinha mää ottaa termarikahvit töihi mukaan muttako pakko on käydä välillä myös "tankintyhjennyksellä"..ja autossa on niin ilkiä juora kahvetta..

joo huomenta vaan täältäkinpäin ;o)

• tomppa2006

...vai et järkyty mistään. Odota vaan , kun otetaan käyttöön vielä erilliset vessamaksut?

Autossa on todella ilkeätä juoda kahvetta ja syödä lauantaimakkaravoileipiä. Menee koko kahvituokio piloille, mutta säästäähän siinä, sanoo joku? Miehet voi tehdä tankkityhjennyksen sinne tien poskeen, siinäkin säästää, ei tarvitse koukata sinne huoltamon pihaan...

Keskipäivää...

• Näppis

Ajelin tuossa 3 tietä ja menin Iiittalan Shellille tauolle. Vatsa oli kiukutellut ja otin teen.
      Pusliinikuppi ja Lipton pussi. Kassalla hemmo sanoi että 1.90.
      Meinasin tukehtua räkääni. Kysyin tyypiltä että tietääkö se mistä se puhuu. Myönsi tietävänsä. Olin ehtinyt uittaa sitä pussia jo siinä mukissa joten pakko oli maksaa muuten olisin lähtenyt kävelemään. Oli samassa paikassa lappu "astiat tähän" ja keräilykärry, sillä hinnalla hakekoot mun käytetyn tiskini .
      Hinnastoja saa muuten etsiä tänä päivänä sieltä seiniltä kaikkien "kuskinkoirien" kuvien välistä. Tekeeköhän ne sen tahallaa. Visuaalista häirintää ettei siinä jonossa ehdi laskemaan paljonko maksaa kun eläkeläis-bussikuorma tönii takana. Mac issa on myös aika vaikea etsia irrallisen hampurilaisen hintaa. On niitä halpojakin paikkoja. 1-tien varrella on monta levähdypaikan hirsimökkiä joissa kahvi on 70 senttia ja sämpylä 2 euroa.
      Olemme Vastakappaleen kanssa miettineet josko sellainen 60-70 lukuinen Vilenin Baari muoviliinoineen ja Unikko verhoineen elättäisi jossain tienposkessa. Pannukahvia ja koskenlaskija-maksamakkara- tomaatti-sämpylää 2.50. Saisi huoltamon puolelta Ladaan laturin remminkin.

• Näppis

En se ole minä vaan tämä logitechin usb näppis joka jättää välillä kirjaimia pois kun makaa soffalla . Jos on vääriä kirjaimia, se on minun syyni koska lopetin Schneiderin kirjoituskone-koulun kesken vuonna 74.

• tomppa2006
        Näppis kirjoitti:

En se ole minä vaan tämä logitechin usb näppis joka jättää välillä kirjaimia pois kun makaa soffalla . Jos on vääriä kirjaimia, se on minun syyni koska lopetin Schneiderin kirjoituskone-koulun kesken vuonna 74.

...kirjoittanut minulle tuntematon henkilö heittää tekstiä siihen malliin, että sanoma meni oikein hyvin perille ja asia tuli kirjoitusvirheistä huolimatta ymmärrettyä...

Heti kun näen kyltin: Näppis Kahvila, kurvaan pihaan ja kannan euroni kassakoneeseesi. Hyvä ajatus.

• Mysteriet

Minä keittelen sumpit täällä ;D

Ei maksa mitään - ja santsikuppi ei senkään vertaa... ;D

Sitten kun tulen isoksi, enkä jaksa enää ajaa rosmoja takaa, perustan sellaisen oikean kahvikioskin...

• tomppa2006

...kaikki vaan puhuvat kahvista, eikä kukaan tarjoa. Sinä olet tosi ystävä ja hyvää kahvia keität...

*hörps*

• tomppa2006

...voi siitä soppa syntyä, mutta ainakaan vaimo ei ole saanut minuun mitään tarttumaan, päinvastoin nauruksi menee, kun yritän jotain: mie en hiihä -juttuja vääntää. Ei vaan sovi minun suuhuni.

• alexsandra

...en hiihä, kanssa, yäks :( koska nyky suksilla ei pääse kuin takaperin.

Nuo mie ja sie ovat minunkin puheeseeni tarttuneet, aikoinaan, kun asuin Etelä-Karjalassa. Siellähän murre on savolaisuuden ja karjalaisuuden sekoitusta pahimmillaan.

Kerran kauppaan mennessäni tiedustelin kassa-neidiltä, että onko heillä korvoja myytävänä, hän sanoi kummeksuen, että ei. Okkei, menin ja tein muut ostokseni ja kassalle tullessani suorastaan törmäsin korvoihin. Otin yhden ja menin kassalle ja sanoin, että olihan teillä. Neito sanoi, aijaa noita meilläpäin niitä sanotaan saaveiksi.

Korvo-saavi-palju, liekkö vielä muita nimiä, heh :)

Kotkassa ollessani, siellä jäi sana kaa, mun puheeseen. Se on lyhenne sanasta kanssa :)

Niinpä, nyt mie oon kirjoitellut tompaan kaa pitkään :) ettäs sillee.

edelleen toivottaa lauantai-iltasia perheen parissa :)
        *hymmyilööpi*

• En kerro :))
        alexsandra kirjoitti:

Nuo mie ja sie ovat minunkin puheeseeni tarttuneet, aikoinaan, kun asuin Etelä-Karjalassa. Siellähän murre on savolaisuuden ja karjalaisuuden sekoitusta pahimmillaan.

Kerran kauppaan mennessäni tiedustelin kassa-neidiltä, että onko heillä korvoja myytävänä, hän sanoi kummeksuen, että ei. Okkei, menin ja tein muut ostokseni ja kassalle tullessani suorastaan törmäsin korvoihin. Otin yhden ja menin kassalle ja sanoin, että olihan teillä. Neito sanoi, aijaa noita meilläpäin niitä sanotaan saaveiksi.

Kotkassa ollessani, siellä jäi sana kaa, mun puheeseen. Se on lyhenne sanasta kanssa :)

*hymmyilööpi*

Sinulle on postia: Suomi24@.... :)

• Buteo.lagopus
        alexsandra kirjoitti:

*hymmyilööpi*

..on korvee.
        Mä laitoin sulle postia,tulikohan perille?

• alexsandra
        Buteo.lagopus kirjoitti:

..on korvee.
        Mä laitoin sulle postia,tulikohan perille?

...kiitos edeltäkäsin. Pitääkin mennä kurkkaamaan :)
        kun en vähään aikaan siellä laatikolla poikennut.

Hyvää lauantai-iltasta Sinullekkin, kai vielä "nähdään" tänään täällä?

*hymmyilööpi*

• alexsandra
        alexsandra kirjoitti:

...kiitos edeltäkäsin. Pitääkin mennä kurkkaamaan :)
        kun en vähään aikaan siellä laatikolla poikennut.

Hyvää lauantai-iltasta Sinullekkin, kai vielä "nähdään" tänään täällä?

*hymmyilööpi*

...posti onkin jostain syystä pois käytöstä, joten en päässyt lukemaan :(

Luetaan kun avautuu :)

• alexsandra
        En kerro :)) kirjoitti:

Sinulle on postia: Suomi24@.... :)

...kunhan 24 avaa laatikot, kiittelen jos aihetta on :)

• Buteo.lagopus
        alexsandra kirjoitti:

...posti onkin jostain syystä pois käytöstä, joten en päässyt lukemaan :(

Luetaan kun avautuu :)

toi posti.Sen takia en tiedä onko se tullut perillekään.
        Älä odota mitään älykästä tekstiä...

Katoin avaraa luontoa äsken ja olen taas aivan ymmyrkäisenä!
        Mitä kaikkea täältä planeetalta löytyy,ja mitä onkaan vielä löytymättä!!

Tahtoo kanskin tutkimusmatkailijaksi...

• DoeJohn
        Buteo.lagopus kirjoitti:

samaa ohjelmaa .. huikeeta tää luonto täällä pallolla! :D

Uskotko, että oli biologia ja maantieto mun mieliaineita koulussa .. :D

• alexsandra
        Buteo.lagopus kirjoitti:

...miekin olen joskus tuon luonnon kanssa, paljon tulee katsottua noita ohjelmia, eniten mua kiehtoo tuo meren alainen elämä, mitä kaikkee ihmeellistä siellä on.

Tietenkin mitä omin silmin näkee ulkoillessa, ihmetyttää myös.

Yksi paljoluminen talvi katsoin pihasyreenin hentoa oksaa ja sitä kuinka paljon se lunta kestää, hain mitan ja oksalla oli 8 cm lunta. Oli hienon näköinen aurinkoa vasten.

Tietenkin silloinkin kamera oli jossain muualla :(

Mitä muuta sun lauantaihin?

• Buteo.lagopus
        DoeJohn kirjoitti:

samaa ohjelmaa .. huikeeta tää luonto täällä pallolla! :D

Uskotko, että oli biologia ja maantieto mun mieliaineita koulussa .. :D

Arvaan että oli maantieto ja bilsa sun mieliaineita.
        Mun ei ollut,nyt kyllä voisin alkaa opinnot biologiasta!

Kiehtoo kyllä ajatus mitä kaikkea on vielä piilossa,toivottavasti kaikkea ei löydetäkkään.

• DoeJohn
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Arvaan että oli maantieto ja bilsa sun mieliaineita.
        Mun ei ollut,nyt kyllä voisin alkaa opinnot biologiasta!

Kiehtoo kyllä ajatus mitä kaikkea on vielä piilossa,toivottavasti kaikkea ei löydetäkkään.

meän elinaikana vielä kaikkea .. jää meän lapsillekin etsittävää .. :D

• Buteo.lagopus
        alexsandra kirjoitti:

...miekin olen joskus tuon luonnon kanssa, paljon tulee katsottua noita ohjelmia, eniten mua kiehtoo tuo meren alainen elämä, mitä kaikkee ihmeellistä siellä on.

Tietenkin mitä omin silmin näkee ulkoillessa, ihmetyttää myös.

Yksi paljoluminen talvi katsoin pihasyreenin hentoa oksaa ja sitä kuinka paljon se lunta kestää, hain mitan ja oksalla oli 8 cm lunta. Oli hienon näköinen aurinkoa vasten.

Tietenkin silloinkin kamera oli jossain muualla :(

Mitä muuta sun lauantaihin?

..television ja tietsikan väliä.Välillä lueskelen ja NAUTIN HILJAISUUDESTA.
        Saan olla aivan yksin kotona!Hyi kun oon kamala ihminen.
        "Kunnon" naisihminen rääkyis oikohonsa ikävää ukon ja muksujen perään.Oonko minä paatunut?

• Buteo.lagopus
        DoeJohn kirjoitti:

meän elinaikana vielä kaikkea .. jää meän lapsillekin etsittävää .. :D

en minäkään usko että lähestulkoomkaan kaikkea löytyy,mutta pikkusen epäilen onko tämä maapallo enää kauaa pystyssä mitään etittäväksikään...
        En mä pessimisti ole vaan realisti.

• alexsandra
        Buteo.lagopus kirjoitti:

..television ja tietsikan väliä.Välillä lueskelen ja NAUTIN HILJAISUUDESTA.
        Saan olla aivan yksin kotona!Hyi kun oon kamala ihminen.
        "Kunnon" naisihminen rääkyis oikohonsa ikävää ukon ja muksujen perään.Oonko minä paatunut?

...paatunut, yksin miekin täällä kuljen

Mihis sä perheesi olet "viskannut"?

Nauti siitä hiljaisuudesta, se on ihan tervetullutta joskus :) :)

*hymmyilööpi* omalle yksinäisyydelleen :)

• Buteo.lagopus
        alexsandra kirjoitti:

...paatunut, yksin miekin täällä kuljen

Mihis sä perheesi olet "viskannut"?

Nauti siitä hiljaisuudesta, se on ihan tervetullutta joskus :) :)

*hymmyilööpi* omalle yksinäisyydelleen :)

Väsyttää,viiden jälkeen aamulla oonkin noussut jo ylös.
        Juu,isäntä on toisen jälkikasvun kanssa mökillä,toinen kasvu on kaverillaan.
        Olisin minäkin sinne mökille painunut mutta kun huomenna töihin.
        Voi älytön kun meinaa torkahtaa tähän.
        Jos minä nytte oon viisas niin meen pehmoisen peiton alle uinumaan.

Katotaan miten käy...Toi viisaus ei aina voita.
        Kuleksä kans ihan kotona?
        Ympyrää vai jotain kuviota?

• alexsandra
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Väsyttää,viiden jälkeen aamulla oonkin noussut jo ylös.
        Juu,isäntä on toisen jälkikasvun kanssa mökillä,toinen kasvu on kaverillaan.
        Olisin minäkin sinne mökille painunut mutta kun huomenna töihin.
        Voi älytön kun meinaa torkahtaa tähän.
        Jos minä nytte oon viisas niin meen pehmoisen peiton alle uinumaan.

Katotaan miten käy...Toi viisaus ei aina voita.
        Kuleksä kans ihan kotona?
        Ympyrää vai jotain kuviota?

...välillä meen sik-sakkiakin.

Mutta ulkoilu auttaa kummasti ja tuo lähellä oleva metsä, jonne on tänä talvena ollut kiva poiketa, kun on vähän lunta :)

Mieki tästä kohta tutimaan, mutta mä kirjoittelen huomenna sulle lisää, jotain laitoinkin sulle postiin äsken :)

Hyviä unosia Sinulle:)

• Buteo.lagopus
        alexsandra kirjoitti:

...välillä meen sik-sakkiakin.

Mutta ulkoilu auttaa kummasti ja tuo lähellä oleva metsä, jonne on tänä talvena ollut kiva poiketa, kun on vähän lunta :)

Mieki tästä kohta tutimaan, mutta mä kirjoittelen huomenna sulle lisää, jotain laitoinkin sulle postiin äsken :)

Hyviä unosia Sinulle:)

ja somia unia.
        Sain sun postis,aikansa se takkusisikin.

Huomenna en ehdi koneelle vasta kuin iltasella myöhemmin kun tulen töistä.
        Jos ei poitsu ole vallannut sitä peleineen...

Mutta viimeistään maanantaina iltapäivällä.
        Kirjoittelemisiin!!

• Milana

Täältä poistuu aloituksia koko ajan niin ettei ehdi niihin edes kirjoittaa! Kerroin jo tuolla ylempänä tämän saman asian, mutta keskustelu poistettiin eli tämänpäiväinen aloituksesi on siirretty K 18-sivuille seksikeskusteluun. Poistin aloituksestasi omat viestini ja pyydän anteeksi, että samalla meivät myös sinun vastauksesi. En halua tekstejäni niille sivuille. Täällä ei näköjään voi enää kirjoittaa yhtään mistään!

• DoeJohn

Itteni täältä nyt ennalta määrittelemättömäksi ajaksi. Mukavaa loppu tammikuuta kaikille ystävilleni täällä!

t. DoeJohn

• umppari
        DoeJohn kirjoitti:

Itteni täältä nyt ennalta määrittelemättömäksi ajaksi. Mukavaa loppu tammikuuta kaikille ystävilleni täällä!

t. DoeJohn

..ei luovuta... Ja tuo nyt ei sitten tarkoita, ettet taistelija olisi...
        Toki uskon, että alkaa tympiä, kun harmitonta sanailua käsitellään liian ankarin ottein...
        Päätöstäsi kunnioittaen toivon että määrittelisit tuon ajan mahd. lyhyeksi :)

• tomppa2006

...karuun todellisuuteen, mikä tämän palstan taso on. Sain sellaisen mielenkuohun heti aamusta, että olen tyrmistynyt...

• tomppa2006
        DoeJohn kirjoitti:

t. DoeJohn

...tule pian takaisin!

• alexsandra

...Tomppa ja muutkin palstalaiset :)

Huvittuneena tein havainnon juuri, että olen minäkin sitten seksipalstalle päässyt kirjoittelemaan. Eipä voi sanoa muutakuin, että voi hyvät hyssykät ja *hymmyilööpi*

Nyt kannattaisi jossainpäin alkaa miettimään 40 keskustelupalstan jakamista vaikka kahteen osaan. Toiseen saisi kirjoitella ne jotka haluaa puhua ruoan laitosta, virkkaamisesta ja puusepäntöistä ym. "siveellisistä" aiheista.

Toinen taas, yleiset aiheet 40:ten elämässä, lisättynä merkinnällä K18 :)

Tätä perustelen sillä, koska tämä ikäryhmä osaa puhua asiaa, asian vierestä ja -siitä ja sen kestävyydestä. Kaikki nämä jutut värittävät toinen toistaan ja rohkeidenkin mielipiteiden esille tuominen ei häiritsisi ketään. Koska me omaamme mitä ilmeisimmin kestävän huumorintajun, eikö?

Tämän jaon jälkeen, se joka tähän ko keskusteluun itsensä tuppaa negatiivisessa mielessä, voi vapaasti kurkata sinne omaan peiliinsä ja vetää vetoketjulla suunsa kiinni.

Tulihan kaffekupposen hinnasta, mielenkiintoinen keskustelu :)

Iloa tähän päivään kaikille palstalaisille :)

• tomppa2006

...pelkään pahoin, että joltain voi huumori loppua. Minä kyllä kestän, heh...

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      383
      8436
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2800
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1142
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      988
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      886
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      792
    Aihe