Onko jokainen Mersun malli ruostekasa, vai ovatko Väyryskuskit ainaisia kitisijöitä. En ole kuullut, että s-sarja tai ML olisi ruostunut.
Ruostuuko kaikki Mersut
14
3535
Vastaukset
- jahverus
asia on niin, että kaikki autot ruostuvat ja menevät yleensä hajottamolle ennemmin tai myöhemmin...
Olen nähnyt taksissa olleita vanhoja W210-sarjan autoja,(väyrysiä)joissa ei ole ollut ruostetta havaittavissa sen enempää kuin muissakaan vastaavan ikäisissä erimerkkisissä autoissa.- Cdi
Ei ruostu sen enenpää kuin muutkaan autot.
Vrt.fordin ovet ja takaluukku, juttu on vain sama mersulla. Eipä kuki muuten.
- huonosti..
kyllä mersu on tässä paljon huonompi muita esim. tojotat ruostuvat ainakin kymmenen kertaa paremmin kuin mersut,
- puuttuu
pohjamaali ja ensimmäinen kunnon kiveniskemä aloittaa ruostumisen.
- heti satu
puuttuu kirjoitti:
pohjamaali ja ensimmäinen kunnon kiveniskemä aloittaa ruostumisen.
tunnille ;-))
Tehtaan ilmoituksen mukaan tämä suurta julkisuutta saanut ruostumisepidemia on tiivistettynä seuraava:
- W210-mallin korinosien kokoonpanolinjalla peltileikkurien terien vaihto- ja teroitusväliä pidennettiin kaksinkertaiseksi, tarkoituksena pieni säästö
- 1998 eteenpäin W210-mallin autojen joukossa on suuri määrä sellaisia, joissa pellinreunoihin tylsien leikkurien jäljiltä ei ole pintakäsittelyvaiheessa tarttunut kunnolla maalia
- ei koske kaikkia 1998-2001 -autoja, koska osa on leikattu edelleen terävillä terillä
- muutaman sadan euron säästön sijaan tehtaalle koitui yli 400 miljoonan euron ruostekorjauskustannukset
- muihin malleihin kuin W210 tämä säästötoimi ei yltänyt
Master Eq- Ruosteettomalla
Olen ajanut ko. autolla vajaa 300th Suomen oloissa. Edes ruosteen alkua ei ole missään.
- ei ruostu
kun kaikki on suojattu/tehty jostain muusta kuin teräksestä (takaluukku, lokasuojat).
- riska_74
w124nen on ainakin ihan ruosteessa siintä mottiantennin juuresta 1x3cm:n matkalta. Ja kattoluukun apukuskin puolen reunassakin on vissiin joku raapaissut maalia, niin siinä on ihan h..vetin ruosteinen puolicmx4cm alue...
Auto on vasta 18 ja puol vuotta sitten valmistettu, että sais ne kyllä pikkusen paremmin ne tehdä... Niin ja yhessä tunkinröörin reunassakin on ihan selvästi kun tarkasti katsoo, niin jo ruostumaan alkanut!
pakko tunnustaa kuitenkin, että joku on sen silloin uudehkona viitsinyt ruostesuojauttaa. tai ainakin siinä on semmonen kulahtanut tarra, jossa on "anti-rost" tai jotain semmosta.- Yksilöitä
Ovat autot nää. -85, -86 mese.-85 Ei ruosteta sitten missää ja täysin kovat pellit. -86 Täysin mätä peltiä pohjasta on turha katella. Mutta onneksi mersussa on massa niin kovat että sai vuoden ajo-aikaa
- Nimetön
Yksilöitä kirjoitti:
Ovat autot nää. -85, -86 mese.-85 Ei ruosteta sitten missää ja täysin kovat pellit. -86 Täysin mätä peltiä pohjasta on turha katella. Mutta onneksi mersussa on massa niin kovat että sai vuoden ajo-aikaa
mulla -87 valmistettu loppukesästä. massa/suojaukset on pitäneet varmaan ruosteen loitolla.
mutta v....taa ne ruosteet.. tunnustan:mäihällä löysin siitä vapaan. - 1 2 3
Nimetön kirjoitti:
mulla -87 valmistettu loppukesästä. massa/suojaukset on pitäneet varmaan ruosteen loitolla.
mutta v....taa ne ruosteet.. tunnustan:mäihällä löysin siitä vapaan.Mulla W123 -83 kaksi omistajaa meillä viimeiset kaksikymmentä vuotta ja ei missään ruostetta koska on niin hyvin ruostesuojattu! W123 on ainoo oikee MERSU!
- 220d
1 2 3 kirjoitti:
Mulla W123 -83 kaksi omistajaa meillä viimeiset kaksikymmentä vuotta ja ei missään ruostetta koska on niin hyvin ruostesuojattu! W123 on ainoo oikee MERSU!
olet aivan oikeassa sillä itselläni on 220d automaatti ja edelleen kuin pakasta vedetty,ml.vasta 240000km, eikä ole "ruuvattu"
- Mersua haeskeleva
Olen etsinyt hyvää mersua muutaman kuukauden ajan. Shokki oli löytää E-sarjasta (vm-03) katostaan kukkivia autoja!
Onkohan sattunut eteen muutama maanantai-auto. Pisti kyllä miettimään, onko mersu sittenkään kannattava hankinta (nimenomaan E-sarja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973