Ruostuuko kaikki Mersut

SSSSSS

Onko jokainen Mersun malli ruostekasa, vai ovatko Väyryskuskit ainaisia kitisijöitä. En ole kuullut, että s-sarja tai ML olisi ruostunut.

14

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahverus

      asia on niin, että kaikki autot ruostuvat ja menevät yleensä hajottamolle ennemmin tai myöhemmin...
      Olen nähnyt taksissa olleita vanhoja W210-sarjan autoja,(väyrysiä)joissa ei ole ollut ruostetta havaittavissa sen enempää kuin muissakaan vastaavan ikäisissä erimerkkisissä autoissa.

      • Cdi

        Ei ruostu sen enenpää kuin muutkaan autot.
        Vrt.fordin ovet ja takaluukku, juttu on vain sama mersulla. Eipä kuki muuten.


    • huonosti..

      kyllä mersu on tässä paljon huonompi muita esim. tojotat ruostuvat ainakin kymmenen kertaa paremmin kuin mersut,

      • puuttuu

        pohjamaali ja ensimmäinen kunnon kiveniskemä aloittaa ruostumisen.


      • heti satu
        puuttuu kirjoitti:

        pohjamaali ja ensimmäinen kunnon kiveniskemä aloittaa ruostumisen.

        tunnille ;-))


    • Tehtaan ilmoituksen mukaan tämä suurta julkisuutta saanut ruostumisepidemia on tiivistettynä seuraava:

      - W210-mallin korinosien kokoonpanolinjalla peltileikkurien terien vaihto- ja teroitusväliä pidennettiin kaksinkertaiseksi, tarkoituksena pieni säästö
      - 1998 eteenpäin W210-mallin autojen joukossa on suuri määrä sellaisia, joissa pellinreunoihin tylsien leikkurien jäljiltä ei ole pintakäsittelyvaiheessa tarttunut kunnolla maalia
      - ei koske kaikkia 1998-2001 -autoja, koska osa on leikattu edelleen terävillä terillä
      - muutaman sadan euron säästön sijaan tehtaalle koitui yli 400 miljoonan euron ruostekorjauskustannukset
      - muihin malleihin kuin W210 tämä säästötoimi ei yltänyt


      Master Eq

    • Ruosteettomalla

      Olen ajanut ko. autolla vajaa 300th Suomen oloissa. Edes ruosteen alkua ei ole missään.

    • ei ruostu

      kun kaikki on suojattu/tehty jostain muusta kuin teräksestä (takaluukku, lokasuojat).

    • riska_74

      w124nen on ainakin ihan ruosteessa siintä mottiantennin juuresta 1x3cm:n matkalta. Ja kattoluukun apukuskin puolen reunassakin on vissiin joku raapaissut maalia, niin siinä on ihan h..vetin ruosteinen puolicmx4cm alue...
      Auto on vasta 18 ja puol vuotta sitten valmistettu, että sais ne kyllä pikkusen paremmin ne tehdä... Niin ja yhessä tunkinröörin reunassakin on ihan selvästi kun tarkasti katsoo, niin jo ruostumaan alkanut!
      pakko tunnustaa kuitenkin, että joku on sen silloin uudehkona viitsinyt ruostesuojauttaa. tai ainakin siinä on semmonen kulahtanut tarra, jossa on "anti-rost" tai jotain semmosta.

      • Yksilöitä

        Ovat autot nää. -85, -86 mese.-85 Ei ruosteta sitten missää ja täysin kovat pellit. -86 Täysin mätä peltiä pohjasta on turha katella. Mutta onneksi mersussa on massa niin kovat että sai vuoden ajo-aikaa


      • Nimetön
        Yksilöitä kirjoitti:

        Ovat autot nää. -85, -86 mese.-85 Ei ruosteta sitten missää ja täysin kovat pellit. -86 Täysin mätä peltiä pohjasta on turha katella. Mutta onneksi mersussa on massa niin kovat että sai vuoden ajo-aikaa

        mulla -87 valmistettu loppukesästä. massa/suojaukset on pitäneet varmaan ruosteen loitolla.
        mutta v....taa ne ruosteet.. tunnustan:mäihällä löysin siitä vapaan.


      • 1 2 3
        Nimetön kirjoitti:

        mulla -87 valmistettu loppukesästä. massa/suojaukset on pitäneet varmaan ruosteen loitolla.
        mutta v....taa ne ruosteet.. tunnustan:mäihällä löysin siitä vapaan.

        Mulla W123 -83 kaksi omistajaa meillä viimeiset kaksikymmentä vuotta ja ei missään ruostetta koska on niin hyvin ruostesuojattu! W123 on ainoo oikee MERSU!


      • 220d
        1 2 3 kirjoitti:

        Mulla W123 -83 kaksi omistajaa meillä viimeiset kaksikymmentä vuotta ja ei missään ruostetta koska on niin hyvin ruostesuojattu! W123 on ainoo oikee MERSU!

        olet aivan oikeassa sillä itselläni on 220d automaatti ja edelleen kuin pakasta vedetty,ml.vasta 240000km, eikä ole "ruuvattu"


    • Mersua haeskeleva

      Olen etsinyt hyvää mersua muutaman kuukauden ajan. Shokki oli löytää E-sarjasta (vm-03) katostaan kukkivia autoja!

      Onkohan sattunut eteen muutama maanantai-auto. Pisti kyllä miettimään, onko mersu sittenkään kannattava hankinta (nimenomaan E-sarja).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe