Hei! Minulla on uros kissa joka on syntynyt vuoden 2006 kesäkuussa. MInkä ikäisenä kissan voi kastroida? Eli onko vielä liian nuori?
Kissan kastraatio
13
4120
Vastaukset
- minä vaan
Meidän kollit oli syntyneet heinäkuussa 2006 ja leikattiin tässä viikko pari sitten. Lääkäri vaan kysyi puhelimessa aikaa varatessa, että onko ne aikuisen kokoisia, eli ilmeisestikin se on enemmän koko kuin ikäkysymys. En tiedä.
- Janhenia
Nykyään kissan kuin kissan voi leikata jo kolmenkuukauden iässä. Leikkaus riippuu ihan eläinlääkäristä ja siitä minkä ikäisenä osaa/haluaa leikata. Soittele ja kysy ell minkä ikäisenä he leikkaavat. Yllensä kuitenkin kaikki ell suostuvat leikkauttamaan puolivuotiaan uroskissan.
- kisunkaveri
Minulla kaksi kollia. Toinen nyt 8kk ja toinen vasta 12 viikkoa.
Käytin 8kk vanhan kastraatiossa tänään. Eläinlääkäri sanoi, että oli jo korkea aika ettei tule sitten sitä ei- toivottua pysyvää käyttäytymistä.
Kysyin sitten, että onko tuohon kastraatioon ikä tai kokorajaa, että tiedän milloin kannattaa pikkuherra tuoda. Lääkäri sanoi, että puoli vuotta on aika hyvä ikä tuoda. Iällä ei varsinaisesti ole merkitystä, kunhan pallit on selvät ja hyvin kehittyneet.
Onko kukaan muu muuten ollut katsomassa tuota toimenpidettä. Olin itse mukana ja täytyy sanoa, että pahaa teki pitää niitä palleja pihdeillä kun toinen naksautti poikki. Loisto eläinlääkäri, että päästää sillälailla ihan mukaan toimenpiteseen ja kertoo kokoajan mitä tehdään. Kaverini kertoi itse isolla klinikalla joutuneensa jättämään kisunsa klinikalle ja hakeneensa sen tunnin kuluttua... outoa....
Eli ihan hyvin voit viedä. Alkaa jo olla aikakin!- minä vaan
Ja sehän vasta hauskaa on kun kisu herää unesta! Ekan viiden metrin matkalla lentää seljälleen/kyljelleen viiden minuutin välein :D. Hupasta oli katsoa kun kaksi kollia alkoi heräillä. Piti vaan vahtia niiden perään, etteivät ala kiipeileen kun huonosti siinä olisi kuitenkin käynyt.
- duski
mitä outoa siinä on että jättää kissan klinikalle ja tulee jonkin ajan päästä hakemaan? o_O meillä vietti kaverukset klinikalla monta tuntia ennen kuin tultiin hakemaan. oli oikein hyvä järjestely, siellähän on asiantunteva apu lähellä jos nukutuksessa herääminen ei sujukaan kuten pitäisi. kyllä musta nyt kunnolliseen eläinlääkäriasemaan voi sen verran luottaa että jättää kissan sinne keskenään.
- Scarlet.
Minä olin kanssa katsomassa kissani leikkauttamista ja oli kyllä kokemus. Täällä savon sydämessä kun asustelen oli lääkärikin toki kunnon savolainen. Meinas vähän ruveta naurattamaan kun selitteli vaan oikeen levveellä savon murteella, että "nytten sitten nipsastaan pois nää pallin rellukat tiältä. Voin muuten laittaa nää siulle purkkiin jos halluut säilyttää?" Joo en halunnut kissan palleja säilyttää :D
- kastroida
JOo, kaikin mokomin. Minun kissa on syntynyt elokuun alkupuolella ja leikkautin jo melkein kuukausi sitten. :)
- meidän kollilla!
Kun soitin eläinlääkärille niin sanoivat että he leikkaavat puolivuotiaista ylöspäin. Mun kisu on nyt merkkaillut reilun viikon pitkin asuntoa ja hermot siinä menee luutun kanssa perässä kulkiessa ja haju on ihan kauhea. Eipä vieraita halua pahemmin päästää käymään. Mutta se on kissan tapa näyttää että on tullut täysikasvuiseksi ja eikä niitä pidä kovasti kurittaa. Ensi vkolla meidän kolli rauhottuu, toivottavasti ei ole liian myöhäistä..
- kollitar
Taitaa olla vähän eläinlääkäristä kiinni toi leikkuuikä. Tämän mukaan kissat voi kastroida rokotusikäisinä: http://www.elainlaakariin.fi/kissan-kastraatio-eli-uroskissan-leikkaus/
- Tyrmistynyt
Useimmat eläinlääkärit eivät leikkaa pentukissoja, onneksi. Pentukissojen sterilointi pitäisi olla laissa kielletty kuten muissa Pohjoismaissa. Inhottavaa tämä uusi trendi, minkä mukaan mitä nuorempi kissa sen parempi heti steriloida. Mistä lie tullut tämäkin trendi ja ketkä lie keksineet? Todennäköisesti mukavanhaluiset uusavuttomat, joille eläinten kanssa oleminen on pelottavaa, elleivät ne ole täysin kesytetty leikkauksilla ja muilla toimenpiteillä.
- noora
Mikäs siinä pentujen leikkauttamisessa on niin kamalaa? Usein haavat paranevat nopeasti ja hyvin eikä kissa ehdi sukukypsäksi jolloin merkkaustavat eivät jää päälle.
- J & M
Meillä Miska kastroitiin kaksi päivää sitten ja ikää oli tällöin 6 kk ja noin 3 viikkoa. Ilman ruokaa piti olla leikkauspäivä. Nukutuksesta Miska alkoi heräilemään noin 3,5 h leikkauksen jälkeen, mutta tokkurainen oli koko illan (leikattiin kello 14). Itse toimenpide oli kyllä nopeasti ohi. Kaiken kaikkiaan olin kissan kanssa eläinlääkärissä noin 40 min ja suurin osa ajasta kului esilääkityksen ja nukutusaineen vaikutusta odottaessa.
- Juuso 7kk
Paljonko maksoi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829