maalarin palkka?

nainen-

onko maalarin palkka huonompaa kuin sähkömiehellä?

ja voiko maalari tulevaisuudessa tienata paremminkin, jos menee eteen päin alalla ja erikoistuu?

mitä kaikkia mahdollisuuksia on?

82

42896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä erikoistuminen

      Ei se maalari ole mikään lääkäri, joka aloittaa jotkin erikoistumisopinnot jossain vaiheessa. Maalari on maalari - koko ikänsä.

      Mahdollisuuksia on tehdä koko ikänsä tolkusti hommia tarkasti. Sillä tavalla tilipussi kohenee.

      • nainen-

        olen ajatellut maalarimestariksi.


      • eimaalari
        nainen- kirjoitti:

        olen ajatellut maalarimestariksi.

        Kyllä voi tieneta hyvinkin ajatelkaapa vaikka maa-
        lari juhani palmua sehän tienaa mahtavasti tosin
        kuluttaakin hyvin.


      • taivaanrannan muurari
        eimaalari kirjoitti:

        Kyllä voi tieneta hyvinkin ajatelkaapa vaikka maa-
        lari juhani palmua sehän tienaa mahtavasti tosin
        kuluttaakin hyvin.

        Tunnettu tosia on, että kun maalaat kankaalle, kehystät sen ja esität galleriassa, siitä maksettava neliöhinta on suurempi kuin maalarin valkoisella suditut seinät rakennuksessa. Tosin tätä voi kiertää tekemällä täysin valkoisia maalauksia ja esitellä niitä suurena minimalistisena taiteena.


      • nainen-
        taivaanrannan muurari kirjoitti:

        Tunnettu tosia on, että kun maalaat kankaalle, kehystät sen ja esität galleriassa, siitä maksettava neliöhinta on suurempi kuin maalarin valkoisella suditut seinät rakennuksessa. Tosin tätä voi kiertää tekemällä täysin valkoisia maalauksia ja esitellä niitä suurena minimalistisena taiteena.

        et siit vaan hommii sit. tereve menoo !


      • taulumaalari
        taivaanrannan muurari kirjoitti:

        Tunnettu tosia on, että kun maalaat kankaalle, kehystät sen ja esität galleriassa, siitä maksettava neliöhinta on suurempi kuin maalarin valkoisella suditut seinät rakennuksessa. Tosin tätä voi kiertää tekemällä täysin valkoisia maalauksia ja esitellä niitä suurena minimalistisena taiteena.

        Just jos saiskin pelkistä valkoisista tauluista saman kun seinämaalauksesta niin mikäpä siinä.mutta jos maalataan tarkkaa maisemaa niin eipä tuntitaksasta voi puhua.Neliön kokoiseen tauluun kuluu aikaa 20-40 tuntia.Paljonko tässä ajassa maalaa esim.ponttilaudoitettua puuseinää siveltimellä?


    • nousee vain neliöitä

      tekemällä ja nimenomaan myyntikuntoisia neliöitä.

      Jos työskentelet haalarit jalassa, niin maalarimestarin palkka on ainakin pääkaupunkiseudulla sama tai lähinnä alempi kuin maalarin.

      Tietysti jos työskennellään kirjapalkalla niin maalarimestari saa vajaan euron enemmän.

      Raha tulee siis neliöistä = työstä.

      • nainen-

        maalarin palkka voi suurimmillaan olla?


    • tietoa

      urakka hommia osaavana ahkerana voi nousta jopa yli 4000 euroon/160H.Huonoimmillaan voi olla joku alle tes ehkä 1200 euroa / KK .Itestä aivan tasan kiinni.

      • että maalari

        on jokapaikan kunkku

        saa *ittuilla kaikille minkä jaksaa

        ja olla niiiiiiiin tärkee, että kaikki sen huomaa käytöksestä

        kannattaa porata avanne kaulaan, ettei *usi pääse päähän asti nousemaan.

        Ja anteeksi, tämähän ei koske kaikkia maalareita. Olen nähnyt asiallisia, mukavia ja ammattitaitoisia maalareita joissain firmoissa. Pahus vaan, että meidän virmaan karsiutuu aina se sama maalariporukka. ...kele


      • nainen-
        että maalari kirjoitti:

        on jokapaikan kunkku

        saa *ittuilla kaikille minkä jaksaa

        ja olla niiiiiiiin tärkee, että kaikki sen huomaa käytöksestä

        kannattaa porata avanne kaulaan, ettei *usi pääse päähän asti nousemaan.

        Ja anteeksi, tämähän ei koske kaikkia maalareita. Olen nähnyt asiallisia, mukavia ja ammattitaitoisia maalareita joissain firmoissa. Pahus vaan, että meidän virmaan karsiutuu aina se sama maalariporukka. ...kele

        miks kaikki vittuilee maalareille? tai onko niillä oikeesti niin hyvä maine et kaikkii v*tuttaa?
        vai pitääkö kaikki maalareita alempi arvosena?


      • maalarit on näköjään
        nainen- kirjoitti:

        miks kaikki vittuilee maalareille? tai onko niillä oikeesti niin hyvä maine et kaikkii v*tuttaa?
        vai pitääkö kaikki maalareita alempi arvosena?

        tän palstan mukaan kaikista alimpana rakennustyömaalla.

        Siispä MAALARIT VITTUILEE kaikille muille, mm. talon henkilökunnalle, kun on remontit käynnissä. Vaikka hlökuntahan on maalareiden asiakas, joten asiakasta pitäisi kunnioittaa edes jollain tapaa. Muuten kuin vittuilemalla päin naamaa.

        näin meillä. Että maalari on kunkku.


      • Ylös yrittää
        maalarit on näköjään kirjoitti:

        tän palstan mukaan kaikista alimpana rakennustyömaalla.

        Siispä MAALARIT VITTUILEE kaikille muille, mm. talon henkilökunnalle, kun on remontit käynnissä. Vaikka hlökuntahan on maalareiden asiakas, joten asiakasta pitäisi kunnioittaa edes jollain tapaa. Muuten kuin vittuilemalla päin naamaa.

        näin meillä. Että maalari on kunkku.

        Et mikäli tulee työmaalla ristiriitatilanteita töiden sovittelun osalta, niin kyllä se maalari saa todennäköisemmin siirtyä tieltä pois. Sähkömies ei ainakaan ala odottelemaan, että maali kuivuu, vaan maalari tekee sitten hommansa uudestaan.

        Palkkaa ei maalarikaan saa nousemaan millään muulla, kuin maalaamalla todella hyvin ja todella nopeasti paljon neliöitä.


      • maalari laittaa
        Ylös yrittää kirjoitti:

        Et mikäli tulee työmaalla ristiriitatilanteita töiden sovittelun osalta, niin kyllä se maalari saa todennäköisemmin siirtyä tieltä pois. Sähkömies ei ainakaan ala odottelemaan, että maali kuivuu, vaan maalari tekee sitten hommansa uudestaan.

        Palkkaa ei maalarikaan saa nousemaan millään muulla, kuin maalaamalla todella hyvin ja todella nopeasti paljon neliöitä.

        vahingon kiertämään vittuilemalla muille, kun hänelle kerta vittuillaan. Näin on aina tapahtunut.


      • nainen-
        maalarit on näköjään kirjoitti:

        tän palstan mukaan kaikista alimpana rakennustyömaalla.

        Siispä MAALARIT VITTUILEE kaikille muille, mm. talon henkilökunnalle, kun on remontit käynnissä. Vaikka hlökuntahan on maalareiden asiakas, joten asiakasta pitäisi kunnioittaa edes jollain tapaa. Muuten kuin vittuilemalla päin naamaa.

        näin meillä. Että maalari on kunkku.

        mä en tajuu vielkään. maalarit vittuilee ja ne on kingei ja kaikkee :D okeoke :D selvä !


    • korroosikerroserikoismaalri

      mun palkka on 30 e tunti
      oon ollu maalarina 20 vuotta ja oon jo vanha patu
      rahaa tuleee ihan *itusti
      maalarix kaikki

      • taidat kuiteskin

        olla parikymppinen, kirjoitustyylisi huomioiden...


      • nainen-

        munkin isä maalari ja aika kova palkka sillä. mutta kun mä olen nainen ni tuskin saan koskaa niin hyvää..


      • ...
        nainen- kirjoitti:

        munkin isä maalari ja aika kova palkka sillä. mutta kun mä olen nainen ni tuskin saan koskaa niin hyvää..

        SUKUPUOLILEIKKAUS!


      • nainen-
        ... kirjoitti:

        SUKUPUOLILEIKKAUS!

        voi pieni lintu, sehän tekeeki must miehen näkösen :D
        no mutta, ei jaksa alkaa vinee. sen verran pääs järkee.


    • Eräs duunari

      Maalarin palkka määräytyy tasan tarkkaan työn laadusta ja työn määrästä. Erikoistunut maalari voi saada hyvinkin 20 euroa tunnille, riippuen kohteesta. Esim. tarkkuutta vaativa koristemaalaus on melkoisen kallista. Kyllä maalari voi tienata enemmän kuin sähköasentaja.
      Näin minä olen asian käsittänyt ja huomannutkin!
      P.S. ja ne taulukkopalkat ovat vain suuntaa antavia. Eivät siis mitään lopullisia palkkoja.

    • maalari vm 57

      itse teen julkisivumaalarin töitä urakka palkka 25-30e riipuen kohteesta joutuu kylläkin kiikkuun korkeella

    • KYLLÄ MINÄ TIEDÄN

      Minun isä on maalari ja se sano että sai viimekuussa 4000 euroo.Tietysti iskä on ollu jo yli 10 vuotta maalarina ja siitä on tullu jo kuuluisa maalari kun se on päässy rakentamaan jo kansanedustajan 500 neliön huvitaloa.

      Mahdollisuuksia on monia-esim.
      -Palkka vaihtelee 1500-5000 euroo KK
      -Kannattaa tehdä joskus kahta hommaa
      -iskä sano että rikkaat maksaa huonosti mutta keskituloiset paremmin.
      -Voit mennä töihin kahdeksalta tai huomenna!

      • Smoklari

        Se joka leuhkii tuntipalkoillaan niin sanoppa sun vuosi tulosi jokainen voi saada välillä hyviä urakoita ja välillä huonoja. Mutta mitä on vuosihankkeet kun ei tuolla verokaleterissa paljon maalareita näy, että suurin osa on paska puhetta. Kolmekymmentä vuotta olen tehnyt maalarin hommia ympäri suomen ja aina palkka ollut huono mutta on sillä elänyt ja jopa elättänyt perheenkin vaikka tosin niukasti.


      • Maalarille...
        Smoklari kirjoitti:

        Se joka leuhkii tuntipalkoillaan niin sanoppa sun vuosi tulosi jokainen voi saada välillä hyviä urakoita ja välillä huonoja. Mutta mitä on vuosihankkeet kun ei tuolla verokaleterissa paljon maalareita näy, että suurin osa on paska puhetta. Kolmekymmentä vuotta olen tehnyt maalarin hommia ympäri suomen ja aina palkka ollut huono mutta on sillä elänyt ja jopa elättänyt perheenkin vaikka tosin niukasti.

        Maalari on alinta saastaa rakennustyömailla.Ja palkka sen mukainen.
        Eikä maalinlevittämisestä paljoa pidä maksaakkaan.


      • kaikella kunnialla
        Maalarille... kirjoitti:

        Maalari on alinta saastaa rakennustyömailla.Ja palkka sen mukainen.
        Eikä maalinlevittämisestä paljoa pidä maksaakkaan.

        että jos maalari ei hoitais hommiaan niin talo ei tulis valmiiksi? Ja ei se maalaaminen niin helppoa ole, olenpa nähnyt tosi törkeästi maalattua kipsilevyseinääkin. Sopii kokeilla niinden jotka haukkuvat.


      • pahastuiko?
        kaikella kunnialla kirjoitti:

        että jos maalari ei hoitais hommiaan niin talo ei tulis valmiiksi? Ja ei se maalaaminen niin helppoa ole, olenpa nähnyt tosi törkeästi maalattua kipsilevyseinääkin. Sopii kokeilla niinden jotka haukkuvat.

        Eräs pitkänlinjan maalari kertoi saavansa 11e tunti.Paikkakunta Kotka.
        En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.
        Päätin nauraa.


      • MAALARI78
        pahastuiko? kirjoitti:

        Eräs pitkänlinjan maalari kertoi saavansa 11e tunti.Paikkakunta Kotka.
        En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.
        Päätin nauraa.

        17e/H MAALASIMPA VAIKKA AITAA..SEN ALLE EN MENE EN EDES PIMEESTI JA HESAN JUNTIT MAKSAA 35E/H KUNHAN KEHTAA PYYTÄÄ..........ET TAAS HOMMIA..JOTEN POISTUN NYT KONEELTA TYÖN ILOA KAIKILLE!!!!!!!


      • abbari
        MAALARI78 kirjoitti:

        17e/H MAALASIMPA VAIKKA AITAA..SEN ALLE EN MENE EN EDES PIMEESTI JA HESAN JUNTIT MAKSAA 35E/H KUNHAN KEHTAA PYYTÄÄ..........ET TAAS HOMMIA..JOTEN POISTUN NYT KONEELTA TYÖN ILOA KAIKILLE!!!!!!!

        maalari ja apumies saavat samaa palkkaa


      • nainen86
        MAALARI78 kirjoitti:

        17e/H MAALASIMPA VAIKKA AITAA..SEN ALLE EN MENE EN EDES PIMEESTI JA HESAN JUNTIT MAKSAA 35E/H KUNHAN KEHTAA PYYTÄÄ..........ET TAAS HOMMIA..JOTEN POISTUN NYT KONEELTA TYÖN ILOA KAIKILLE!!!!!!!

        Itse olen amiksesta kaksi vuotta sitten valmistunut pintakäsittelijä/maalari, ja saan Tessin mukaista palkkaa, 15e/H. Muuten mukavaa työtä, mutta nuorena naisena haasteellista olla työmaalla vanhojen ukkojen kanssa, jotka eivät ymmärrä, että nainen osaa/voi tehdä samaa työtä.


      • maalari vaan.
        nainen86 kirjoitti:

        Itse olen amiksesta kaksi vuotta sitten valmistunut pintakäsittelijä/maalari, ja saan Tessin mukaista palkkaa, 15e/H. Muuten mukavaa työtä, mutta nuorena naisena haasteellista olla työmaalla vanhojen ukkojen kanssa, jotka eivät ymmärrä, että nainen osaa/voi tehdä samaa työtä.

        Kannattaa harkita uutta ammattia. Maalarin palkka ei ole mikään kauhean hyvä ja työolosuhteetkin ovat mitä ovat.


      • suihksuihk.
        maalari vaan. kirjoitti:

        Kannattaa harkita uutta ammattia. Maalarin palkka ei ole mikään kauhean hyvä ja työolosuhteetkin ovat mitä ovat.

        Ammattimaalarin palkka on parhaimmillaan jäätelökioskin myyjän tasoa.

        Kympin korvissa...


      • ehhheh
        Maalarille... kirjoitti:

        Maalari on alinta saastaa rakennustyömailla.Ja palkka sen mukainen.
        Eikä maalinlevittämisestä paljoa pidä maksaakkaan.

        tiedoksi sulle urpo, että maalarin työstä on vain n.10% maalaamista!


      • Kyllä työ kannattaa
        suihksuihk. kirjoitti:

        Ammattimaalarin palkka on parhaimmillaan jäätelökioskin myyjän tasoa.

        Kympin korvissa...

        Rakennusmaalari minäkin, vuoden 2010 verokalenterissa vuositulot 96000€,se on tekijästä kiinni mitä tienaa!!! tosin veromätkyjäkin kolahti 17000€.


      • Palkkaluokka
        nainen86 kirjoitti:

        Itse olen amiksesta kaksi vuotta sitten valmistunut pintakäsittelijä/maalari, ja saan Tessin mukaista palkkaa, 15e/H. Muuten mukavaa työtä, mutta nuorena naisena haasteellista olla työmaalla vanhojen ukkojen kanssa, jotka eivät ymmärrä, että nainen osaa/voi tehdä samaa työtä.

        Ai pääsitkö heti 5.palkkaluokkaan?


    • maalarimies

      Maalasin just yhen naisen talon tänä kesänä. sain 15 euroo tunti ja työ kesti 3 viikkoo ku oli iso talo ja piti kaks kertaa maalata. Tein pimeesti vielä. Maalari firma olis kuulemma ottanut 30 tunnis ja mä tein puolet halvemmalla. Oen tehny maalarin hommii yli 16 vuotta kuitenkin mut pimeesti teen aina välillä kesäisin hommii

    • duunaritar

      oon maalarinainen.saan käteen n.15e/tunti, 8h/vrk, teen oikeasti töitä n 3h/vrk.Vastaan firman pr:stä, olen pitkä, hoikka ja kaunis, pomon lemmikki.Hyvä ala tämä rakennusala nätille, osaavalle naiselle. ;)

    • Järkeä työhön

      Jos tekee urakalla hyvääjälkeä ja on myös nopea, niin ansiot ovat ihan hyvät.

      Itse tein kerrankin pienkerrostalon betonipintaisten sileiden seinäosien ja parvekkeiden nousujen maalauksen telalla telineiltä yhdessä päivässä
      kaverin kanssa, ja saimme siitä palkkiona 3600 €.

      Jos olet hidas ja nyhjäät pieniä tai liian suuria hommia niin palkka jääpieneksi.

    • no OOON

      "onko maalarin palkka huonompaa kuin sähkömiehellä?"

      no ON ! Noin yksi kolmasosa sähkärin palkasta.

      Kun sähkäri tienaa 24euroo/h niin maalari just ja just 8euroo/h

      ihan tarkkailuluokalla olevii imppaajia kaikki maalarit.

      • Nuori nainen

        Tottahan se on, ettei maalarit vedä samaa palkkaa kuin esim sähkömiehet, mutta ei maalareilla nyt ihan noin heikosti mene kuin sinä väität. Tai sitten on tyhmä.

        Oma faija ainakin vetää ihan hyvää palkkaa ja elättää koko perhettä reippaasti, ja mieki saan hyvää palkkaa kesätöistä, että ei kai se maalaus aina ole niin surkeasti palkattua? Pitää vaan saada urakat hyvään hintaan ja tehdä sitä työtä hyvin ja nopeasti, siitähän se on kiinni.

        Ja ei, en ole tarkkailuluokalla oleva imppaaja vaikka olenkin jo 3 vuotta tehnyt maalarin hommia kesätöikseni ja opiskelen 2. vuotta maalariksi. Ihan olen huippuarvosanojen vetäjä, jolle tuo maalaus vaan sattuu olemaan kutsumus. Eikä se niin surkea ala voi olla, kun näin kauan olen minäkin jo kestänyt sitä hommaa.:)


      • Jennbu

        Asiallista tekstii.. kasva


    • Silmäpuolisonni

      Täällä Lappeenrannan seudulla maalarien palkat ovat n.11e/ tunti ja töitä saa painaa kuin silmäpuolisonni eikä puhettakaan urakoista. Ei ole tietääkseni kummosiakaan eroja eri firmojen välillä. Ja jos ei kiinnosta tehdä tuolla palkalla niin ainahan voi jäädä työttömäksi. Ja useimmiten töitä ei riitä läpi vuoden vaan talvella ollaan lomautettuina. Et tervetuloa vaan tänne kaakon kulmalle neuvottelemaan hyvistä urakoista ;)

    • Ota tai häivy

      Siellä kaakonkulmilla on kuulemma palkkakartelli.

      Työnantajat sopineet että yli 13e tuntipalkkoja ei makseta.

      Ja hyvinhän homma pelaa kun on nöyrää Työväkeä.

      • ei jaksa enää

        Täällä hämeenlinnassa palkat maalareilla on kelvotonta paskaa!
        myötätuntoni lappeenrannan maalareille!


      • Anonyymi

        Joo tää lappeenranta on ihan _erseestä kaikin puolin kateellista ja kaikki tietävää sisäsiitoista urpoo täynnä koko kylä.


    • imppaaja

      oon maalari 8tta vuotta, nuori (kai) nainen, ja valkkasin hyvin ammattini. Töitä riittää, isolla raksalla palkkani on nyt ollu vuoden verran 16,50e ja oon ihan tyytyväinen. Erikoistöistä ja nopeista omakotitalokeikoista pyydän niin että ittelle jää vähintään 20e/h, pimeesti tai verokortilla.. Oon kyllä tarkka ja nopee ja jälki on aina priimaa. Ja kun oon ainoo nainen 50-60 miehen seassa niin ei edes maalipurkkia tarvi itte kantaa =) palvelu pelaa ja märkiä maaliseiniä varoo jopa sähkärit (kun on isot tissit)

    • beata70

      Mä olen kans ajatellut kouluttautua maalariksi, tuntuis olevan se "mun juttu" kun en tunne omakseni mitään leipurin tai siivoojan ammattia.

      Tuli näin 40 ikäisenä alan vaihto eteen ja maalarin hommaa voisin kuvitella tekeväni (itse asiassa olen aika paljon maalaillutkin elämäni aikana).

      Kuinka nopeasti pääsitte muuhun raksaporukkaan sisään vai onko työn teko pelkkää jatkuvaa todistelua että kyllä nainenkin voi pärjätä?
      Ottaakohan kukaan enää näin "vanhaa" naista raksalle duuniin?

    • Tela lentää !!!

      Maalailu ja Maalarin työt on vähän eri juttu.

      Kerrostalon Betoniseinien tasoitus ja hiominen ei ole ihan kevyemmästä päästä töitä.

      Tapetoinnissakin saa heitellä vuotaa melkoisella vauhdilla jos jotain meinaa palkaksi saada.

      Sutijoita ja tuhraajia saa Virostakin. Halvalla.

    • julkisivut

      Sähkäreillähän on surkee liksa.

      Julkisivu maalauksista ainakin mä maksan urakkana 3 euroo/m2

      Eli normaalisti maalari maalaa tunnissa tommosen 20-30 m2
      Siitä laskemaan paljonko tunnissa jää käteen.

      Että tämmöstä hintaa täällä tampereella päin.

    • ilmainen
    • nchdfhdfthfth

      Kyllä noita leuhkia riittää, lopullinen tulo lasketaan verotuloissa. Maalarit on töissä vain 6-10 kk vuodesta. Vuosiansio todellinen noin 23.000 - 25.000 euroa. Loppuvuosi letään liitonrahoilla. Ei maalarit ole pohjasakkaa, on ne ylempiä kuin apumiehet. Mukavaa hommaa ja mukavia työkavereita ei ne keljuile, hoidat vain hommasi etkä ylimääräisiä juttele, ei kukaan ala.

      • Aina ay

        En tiedä missä Kiihtelysvaarassa asut mutta on meillä maalarin vuosipalkka kumminkin yli 40 000€.


    • ghkjhglkjljkl

      Nyt kehut, entäs ku ulosottomies tulee selvittämään tulojasi?

      • Aina ay

        Miksi ulosottomies selvittelee tulojani? Näkeehän ne verotiedoista kuka haluaa.


    • dsasgsgeqwfwf

      Tämä maalatar kysyi paljonko peruspalkkaa saa? Verotiedoista saa selville elvistelijöiden oikeat tulot. Mulle ihan sama mitä hankitte, mitä se muille kuuluu. On se kumma kuitenkin kun ei saa olla yhdellä firmalla töissä, pitää kierrellä ja koluta firmoja, samat kundit juoksee firmasta toiseen. Miksei sitä voi olla yhdellä firmalla, vaihtamalla ei parane.

      • palkanlaskija

        Faktatietoa: maalarin perustuntipalkka/h TES:n mukaan 1.3.2012 alkaen palkkaryhmittäin (I-5)
        9,49, 10,81, 11,82, 13,21, 14,46, 15,59. Käytännön tuntipalkat sitten tuosta alimmasta pariinkymppiin/ h. Urakoita tehdessä sitten ansiot riippuvat itsestäsi. Samassa urakassa isot vaihtelut tekijästä riippuen.


    • Awnia

      Hahhah!
      Mä en voi muuta kuin nauraa teille tietämättömille!
      Isompaa palkkaa pitää osata myös pyytää. Juuri valmistuneena ja vakituisen työpaikan saaneena, NUORENA NAISENA voin sanoa, että pärjään oikein hyvin. Ei tartte kamalasti pihistellä.

      Yks kommenteista:
      "Maalari on alinta saastaa rakennustyömailla.Ja palkka sen mukainen.
      Eikä maalinlevittämisestä paljoa pidä maksaakkaan. "

      Pakko olla eri mieltä.. Kuvitellaanpa että kohde on viimeistä vaille valmis. Oot just saanu maalattua seinän valmiiksi. Laitat vielä ilmoituksen että just maalattu. Kävelet pois ja sähkäri menee hääräämään.ELI: maali kupruilla, syviä reikiä seinässä, kädenjälkiä. Se seinä on paskana, se pitää uusia ja muutakin hommaa olis.

      Sähkärit tuntuu olevan ne, jotka ei muitten tekemisistä välitä. Ne vaan puskee kaikesta läpi tavoitellen omaa etuansa. TOTTAKAI hyviä tyyppejä löytyy aina, mutta joudun päivittäin korjaamaan just sähkäreiden tuottamia tuhoja..

      • ghey

        Mä panen sekä sähkäri- että maalarihoroja


    • töihin vaikka heti

      Kertoisiko joku vielä mistä kysellä maalarin töitä pääkaupunki seudulta?.

      • Äijä vaan

        Puhuu venäjää tai eestiä niin duunia löytyy, palkka on myös sen mukaan.


      • bykällä 45v

        Tallinasta varmaan .Suomalaiset maalarit katoavaa kansanperinnettä.


    • Vaikee pulma on.

      Oisko joku Maalausliike hyvä kohde ?

    • töihin vaikka heti..

      Siltä se vaikuttaa jotta on puhuttava joko eestiä tai venäjää niin saa saappaan oven väliin,mutta jos on suomalainen niin vaikeaksi näyttää asian menevän ja olisi tehtävä samalla hinnalla kuin ed. mainitut:-(. Kiitos kumminkin avustanne "Äijä vaan" ja vaikee pulma on"

      • Kysyntä ja tarjonta

        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa - sanoo erään kodinkonefirman mainoskin. Jos kerran maalareita saa halvalla Virosta ja Venäjältä, niin miksi suomalaiselle pitäs maksaa enemmän? Ei nämä ole mitään kielitaitokysymyksiä, kyllä lääkärillekin maksetaan samaa palkkaa, puhuipa se sitten venäjää, viroa, taikka suomea...

        BTW, paljonko se tuntiliksa nykyään on ja onko tässä taantumatilanteessa enää töitä? Suunnittelen tässä alanvaihtoa ja maalarin hommatkin kelpais, aina se pienikin liksa kelarahat voittaa.


      • tuppu3
        Kysyntä ja tarjonta kirjoitti:

        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa - sanoo erään kodinkonefirman mainoskin. Jos kerran maalareita saa halvalla Virosta ja Venäjältä, niin miksi suomalaiselle pitäs maksaa enemmän? Ei nämä ole mitään kielitaitokysymyksiä, kyllä lääkärillekin maksetaan samaa palkkaa, puhuipa se sitten venäjää, viroa, taikka suomea...

        BTW, paljonko se tuntiliksa nykyään on ja onko tässä taantumatilanteessa enää töitä? Suunnittelen tässä alanvaihtoa ja maalarin hommatkin kelpais, aina se pienikin liksa kelarahat voittaa.

        joo, aloitus palkka koulusta tulleelta on n 8 € /h. Mut lähtee siitä nousemaan ensimmäisten vuosian aikana aika nopeestikkin. Itse teen töitä Stadissa 15€/h käytännössä 1 1/2 vuoden maalaiskokemuksella vaikkakin koulusta valmistuin v 2009 maalariksi. Ensimmäiset vuodet koulun jälkeen olin lattia hommissa melkein kokonaan, joten varsinaista maalaukokemusta ei kerinnyt kertyä. Tämän hetkinen palkka TESsin mukaan olisi minulla n 13.5€ /h joten 15€ olen todella tyytyväinen. Tunnen muutaman maalarin jotka ovat olleet ammatissa 20v ja tekevät vastaavanlaisia töitä myöskin Stadissa tienaavat 16€/h tälä hetkellä. Ja tosta virolaisten sun muitten palkkaamisesta. Yhdessä Suomen suurimmassa maalauas ja tasoitus firmassa on 200 henkeä töissä joista 10 on suomalaisia. Ja ainut homma mitä suomalaiset firmassa tekevät on korjata ulkomaan kolleekoidensa jälkiä. Hyviäkin tekijöitä toki on, mutta moni tulee tänne tekemään ilman koulutusta tai kokemusta.


    • Kok on Suuri.

      Tuntiliksa on jotain 12-16e korvilla.
      Siis yli 10 vuoden työkokemuksella.

      Virolaisella 5-8e tunnissa. Ja mitään työkokemusta ei tarvita.

      • john1

        terve apina! olen virolainen, olnut maalari yli 15 vuootta, ja saan palkka tunnissa 22eurot!!!!!! onko vielä kysimukseja?


      • arnoltti
        john1 kirjoitti:

        terve apina! olen virolainen, olnut maalari yli 15 vuootta, ja saan palkka tunnissa 22eurot!!!!!! onko vielä kysimukseja?

        viron apina ei osaa skrivata, saatana mikä apina mene saatana korkeasaareen maalaamaan vitun homo.


      • arnoltti
        john1 kirjoitti:

        terve apina! olen virolainen, olnut maalari yli 15 vuootta, ja saan palkka tunnissa 22eurot!!!!!! onko vielä kysimukseja?

        heti kun tulee näitä viron apinoita vastaan vetäkää niitä daijuun ja kunnolla saatanan mätä hampaita kaikki.


    • gytte

      Maalarin toimenkuvaan ei kuulu nykyään pelkkä maalaaminen vaan tasoitus, laatoitus, tapetointi, puu, vesieristys jne.... kuuluvat myös toimenkuvaan.

    • Ootkosää juoppo

      Samoin Sähkömiesten Pyllyn pyyhkiminen.
      Tärpättirievulla Maalari pyyhkäisee Pepun ja Sitten Siveltimellä hieman Talkkia Reiän ympärille.

      Maalari on vähän niinkuin kaikkien Kaveri. Tekee mitä muut määrää.

      • terv. sähkömies

        Eli maalari on vähän niinkuin sähkömies, tekee mitä muut määrää.


    • Aivotkäyttöö

      Yleisesti ottaen maalari on käynyt ensin pintakäsittelyalan joten kyse ei ole todellakaan vain valkosten seinien maalaamisesta. Ja maalareillakin on erilaisia maalaushommia. Mm. Julkisivujen maalaus, kattojen maalaus tai vaan tavaroiden uudismaalaus.

    • Ammatin_mukavuus

      Maalareilla on tysuhdetinnerit, joten rahapalkka on siksi hieman pienempi. Sähkömiehillä on tietysti työsuhde-etuna sähköshokkihoito, mutta se ei ole niin mukava kuin tinneristä imppaamalla hankittu pöhnä.

    • Jouni29

      Vitut mitää alanvaihdosta. 17€/h tämänhetkinen. Vertaa esim putkimiestä ja maalaria, putkimies rassaa iha muna väärällää josai paskan hajusessa vessasa kusiputkia ja maalari heiluttaa kättä vaan ja saa jopa paremman palkan. On tää helppoo. Ja luulis sähkärinki työn olevan tosi haastavaa ja vaikeaa. Proud to be painter (y)

    • Tiamarkus
    • Anonyymi

      Maalarit tekee paljon, paljon muutakin kuin maalaa seiniä. Maalaaminen jää lähestulkoon vähemmistöön. Pintakäsittelijä on se oikea, virallinen termi tälle ammattia.

      Mulla tuntipalkka 15e, mutta oon vastavalmistunut. Korkeampi liksa, jos urakoita ottaa. Palkan määrittää työnjälki ja nopeus, kusipäitä ei kukaan palkkaa.

      Hyvä ala, puhdasta käsityötä.

      -Nainen 27v, pintakäsittelijä

      • Anonyymi

        Perinteisesti maalarit ovat olleet itsellisiä yrittäjiä tai puolittain palkkatöissä/yrittäjiä. Maalarit tapetoivat, maalaavat, laittavat mattoja lattioihin, tekevät monenlaisia imitaatiota, restauroivat ja ideoivat interiöörejä. Parhaimmat ovat taiteellisestikin lahjakkaita. Silloin puhutaan hyvin isoista tienesteistä. Riippuu siitä mihin oman tasonsa haluaa nostaa. Hyvät puhelahjat ja sivistys on arvossaan kun tekee herroille luksusta. Kielitaitokin valttia. Kaffetta kuluu. Pintakäsittelijä varmaankin on nykyinen tutkintonimike. Maalari/maalarimestari kuitenkin parempi termi. koska antaa paljon enemmän prestiisiä ja vapautta. Huiput opiskelevat myös ulkomailla arvostetuissa maalausliikkeissä. Ala on tullut terveellisemmäksi , kun pahimmat myrkyt (lyijyt yms) on karsittu pois. Huiput tienaavat todella hyvin. Toki vaatii motivaatiota kehittyä mestariksi.


    • Anonyymi

      Pitääkö mestarimaalariksi tullakseen omata jonkinlainen akateeminen pohjakoulutus, vai riittääkö pelkästään ylioppilastodistus, jolla ei nyt pääse kuin korkeintaan ministeriksi nykyään?

    • Anonyymi

      Kovat on palkat raksalla, kun metallilla luokkaa 13 €/tunti.

    • Anonyymi

      Päivitetään hieman. Maalarina voi päästä hyville ansiolle. Tessin tuntipalkka ei toisin päätä huimaa. Pitää päästä ja pystyä tekemään urakalla/sopimuspalkalla töitä ja nämä kaksi asiaa riippuu hyvin pitkälti itsestään, sekä hieman työnantajasta.
      Vaikka kyse on ns.raksaduunista on ala hyvin asiakaspalvelu painotteista, työmaat pitää pystyä hoitamaan niin että ei tule negatiivista palautetta(Asiakkaalta/työnantajalta), eikä työnjälkeä tarvitse korjailla. Ennen kuin tätä pystyy toteuttamaan, tuskin monikaan työnantaja tarjoaa mahdollisuutta tehdä urakkatyötä.
      Isoissa yrityksissä(15 ) voi olla haastavampaa päästä paremille ansiolle kuin pienemmissä, tämä on itseltä mutu koska en ole sellaisessa työskennellyt.
      Omasta mielestä ainekin ihan kiva palkka kun urakan tuntipalkka pyörii 25:n euron molemmin puolin, kohteesta riippuen ja saan tehdä töitä urakalla 95% ajasta, tessin tuntipalkka 16 ja jotain senttejä päälle.
      Lopuksi kaikille tuleville pintakäsitteliöille, ensin tulee taito ja sitten nopeus :)

    • Anonyymi

      Moi mä oon suti sepi maalannut monta vuotta 42 vuotta mun mielestä maalari saa ihan ihan hyvää palkaa 12.65e on hyvä palkka kun ei vaan tarvii hioa,jos tarvii hioa palkka pitää olla 35euroa tunti.ltu on suomen paras liike siellä on meillä jyvä henki ja hyvä palkka 22,35 tunti.pomo timo tarjoo joka päivä kahveet ja kehut,aamusin on kiva tulla töihin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe