Saako astianpesukoneen tulovesiletkua ja poistovesiletkua "lain mukaan" jatkaa ? Laitteen ohjekirjan mukaan voi jatkaa kumpaakin 2,5 metriin saakka. Taloyhtiön puh.johtajan mukaan ei saa, putkimies oli kuulemma sanonut ettei lain mukaan saa jatkaa. Mikä on totuus ? Mistä näitä lakijuttuja voi tarkistaa netissä ?
apk letkujen jatkaminen ?
6
1340
Vastaukset
- riskin paikka
mutta pitemmmän letkun saa vaihtaa jos tehdas niin lupaa. Sitä ei taloyhtiö voi kieltaa eikä siihen lupaa tarvita edes kysyä.
Lakihan ei puhu letkujen pituuksista mitään.- sama
kysymys ei ollut letkujen pituuksista vaan niiden jatkamisesta. samanlaisilla kierteillä tuloletku on kiinni koneessakin ja siellä takana lattian rajassa sen liitoksen tiiviys on paljon suurempi riski kuin allaskaapissa samanlainen liitos jatkoletkun ja alkuperäisen letkun välillä. Otin tuloletkun äsken irti ja käänsin sen 180 astetta oikeaan suuntaan niin nyt se ehkä riittää. Paluuletku menee koneen uumeniin ja sen aion kyllä jatkaa allaskaapissa jos kaupassa myydään siihen jatkopaloja.
- Anonyymi
Kun jatko vuotaa kaapin sokkelin alla olet onnekas ja maksat kaiken itse...vakuutus ei korvaa.
- Anonyymi
Kannattaa jatkaa kiinteistön putkia. Niitä saa jatkella miten huvittaa jos vaimo antaa luvan.
- Anonyymi
En tiedä saako vai ei, mutta mielestäni se on erittäin huono idea ainakin, jos siis on kyse siitä että yhden letkun perään liitetään toinen. Se on huono idea, koska eiköhän ne letkut ala vuotaa sitten siitä jatkokohdasta, jos ne jostain alkaa vuotaa. Eli suosittelisin vaihtamaan koko letkun uudempaan pidempään, jos pidemmälle letkule on tarvetta. Eli ei niin, että jatketaan olemassaolevaa letkua toisella letkulla vaan korvataan se vanha letku kokonaan uudella pidemmällä. Tietty joskusei ehkä ain löydy tarpeeksi pitkää rööriä, mutta silti se jatkaminen on huono idea.
T. miksuh - Anonyymi
Saisikos pitkään letkuun jotain sovellusta? Voisi kännykästä katsoa vuotaako liitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372766Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891194Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.621005Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127999Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos85935- 66917
EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102862Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70825Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25728Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30694