Saako astianpesukoneen tulovesiletkua ja poistovesiletkua "lain mukaan" jatkaa ? Laitteen ohjekirjan mukaan voi jatkaa kumpaakin 2,5 metriin saakka. Taloyhtiön puh.johtajan mukaan ei saa, putkimies oli kuulemma sanonut ettei lain mukaan saa jatkaa. Mikä on totuus ? Mistä näitä lakijuttuja voi tarkistaa netissä ?
apk letkujen jatkaminen ?
6
1348
Vastaukset
- riskin paikka
mutta pitemmmän letkun saa vaihtaa jos tehdas niin lupaa. Sitä ei taloyhtiö voi kieltaa eikä siihen lupaa tarvita edes kysyä.
Lakihan ei puhu letkujen pituuksista mitään.- sama
kysymys ei ollut letkujen pituuksista vaan niiden jatkamisesta. samanlaisilla kierteillä tuloletku on kiinni koneessakin ja siellä takana lattian rajassa sen liitoksen tiiviys on paljon suurempi riski kuin allaskaapissa samanlainen liitos jatkoletkun ja alkuperäisen letkun välillä. Otin tuloletkun äsken irti ja käänsin sen 180 astetta oikeaan suuntaan niin nyt se ehkä riittää. Paluuletku menee koneen uumeniin ja sen aion kyllä jatkaa allaskaapissa jos kaupassa myydään siihen jatkopaloja.
- Anonyymi
Kun jatko vuotaa kaapin sokkelin alla olet onnekas ja maksat kaiken itse...vakuutus ei korvaa.
- Anonyymi
Kannattaa jatkaa kiinteistön putkia. Niitä saa jatkella miten huvittaa jos vaimo antaa luvan.
- Anonyymi
En tiedä saako vai ei, mutta mielestäni se on erittäin huono idea ainakin, jos siis on kyse siitä että yhden letkun perään liitetään toinen. Se on huono idea, koska eiköhän ne letkut ala vuotaa sitten siitä jatkokohdasta, jos ne jostain alkaa vuotaa. Eli suosittelisin vaihtamaan koko letkun uudempaan pidempään, jos pidemmälle letkule on tarvetta. Eli ei niin, että jatketaan olemassaolevaa letkua toisella letkulla vaan korvataan se vanha letku kokonaan uudella pidemmällä. Tietty joskusei ehkä ain löydy tarpeeksi pitkää rööriä, mutta silti se jatkaminen on huono idea.
T. miksuh - Anonyymi
Saisikos pitkään letkuun jotain sovellusta? Voisi kännykästä katsoa vuotaako liitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202662
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1842473Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1381381Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2351200- 1051137
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs37950Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46937Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32854- 132820
- 43754