Kannattaako ostaa Ukko-Pekka?

tarjolla on

Siis tarjolla on uuden veroinen, sis käyttämätön, Ukko-Pekka eli kertalaukeava sotilaskivääri m.39. Mitä sellaisesta kannattaa maksaa?
Millaista riistaa sillä saa ampua?

28

7729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaapa hyvinkin. Käypä hinta aseesta on jotain 250-300 oravannahkaa.

      Muista kumminkin, että varmistin on siinä metsästyskäyttöä ajatellen vihoviimeinen kirosana.

      Ampua sillä saa alkuperäistarkoituksensa lisäksi kaikkia Suomen riistaeläimiä. Tosin hirvelle ja karhulle on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla.

      Tuurilla voit saada hyvän yksilön, jonka veroista et löydä edes uusista.

      • epätietoinen etelähämeestä

        Myykö tuurin kyläkauppa jo aseitakin, kaikella se keskinen yrittää rikastua.


      • vaan keräilijältä
        epätietoinen etelähämeestä kirjoitti:

        Myykö tuurin kyläkauppa jo aseitakin, kaikella se keskinen yrittää rikastua.

        ko. ostos tulee tunnetun asekeräilijän kokoelmasta!


      • Krasnov Dimitri
        vaan keräilijältä kirjoitti:

        ko. ostos tulee tunnetun asekeräilijän kokoelmasta!

        Jos aiot metsästää etkä välitä keräily- tai historiallisista arvoista, Toimta ase sepälle hän lyhentää ainakin 10cm piippua ja sorvaa uuden paikan jyvälle korvineen. Katkaise tukki etumaisen hihnalenkin takaa ja heitä kädensuoja mememään.Saat vahvan ja olosuhteita pelkäämättömän käyttöaseen. Siis nykyisten "kotomaisten" vastakohdan. Jos et tarvirse kiikaria, voit ladata asettasi kammalla. Aseeseen saatavana tietysti kiikarille sivujalkojakin. Älä kerro keräilijälle mitä aiot tehdä, sillä hän ottaa varmsti nokkansa ja alkaa niuhottaa. Kerro vain aseen saavan hyvän kodin ja kunnianarvoisen kohtelun. 250€ pitäisi riittää tästä aihiosta. Vitsi: kyllä kyläkauppa myy aseita. Sieltä voi saadu tuurilla oivan pelin.


      • Poeka Ahvenanmualta.
        epätietoinen etelähämeestä kirjoitti:

        Myykö tuurin kyläkauppa jo aseitakin, kaikella se keskinen yrittää rikastua.

        Kyllä kaekki hämäeset on niin hittaeta etteevät mokomat tiijä Tuurin myöneen asseeta kaatta aekaan. Minnäe sietä osti haalikon.


      • Tyttö Voikkaalta.

        Kyllä normaali henkilö Mosinin varmistimen hoitelee vaivatta......"alkuperäisen tarkoituksen lisäksi saa ampua"... Korhoska yritti olla nokkela, mutta olipa kovin älyvapaa letkautus. Säälittävää!


      • PAREMPIKUINUUDET
        Poeka Ahvenanmualta. kirjoitti:

        Kyllä kaekki hämäeset on niin hittaeta etteevät mokomat tiijä Tuurin myöneen asseeta kaatta aekaan. Minnäe sietä osti haalikon.

        MIE OSTIN MÄNNÄ VUONNA SOT.KIVÄÄRIN 76253R
        JA OL POIJAT SELLANEN PEL ETHEI PAREMPAA OLE.
        LINNUTKIN SILLÄ TIPPUU VAIVATHA SATAN M:N PEÄSTÄ.JA RATALLA MIE AMMUIN SELLASEN KASAN ETHÄ PIT LOPETTAA KUN ALKOI NOAPURIA VITUTHAMAAN.
        MIE OON TYYTVÄINE OLLU


      • kun en tiennyt
        Poeka Ahvenanmualta. kirjoitti:

        Kyllä kaekki hämäeset on niin hittaeta etteevät mokomat tiijä Tuurin myöneen asseeta kaatta aekaan. Minnäe sietä osti haalikon.

        pitääpä käydä kurkistamassa Tuurin kyläkauppaan


      • Eipäs ruveta nälvimään
        Tyttö Voikkaalta. kirjoitti:

        Kyllä normaali henkilö Mosinin varmistimen hoitelee vaivatta......"alkuperäisen tarkoituksen lisäksi saa ampua"... Korhoska yritti olla nokkela, mutta olipa kovin älyvapaa letkautus. Säälittävää!

        Voikkaalta irvailee K0rh0sen kommenteista. K0rh0nen on ollut täysin asiallinen myös naisia kohtaan ja kyllä hänen tietotasonsa aseista on ihan saman tasoista kuin teillä muillakin...


      • Voikkaa loikkaa.
        Eipäs ruveta nälvimään kirjoitti:

        Voikkaalta irvailee K0rh0sen kommenteista. K0rh0nen on ollut täysin asiallinen myös naisia kohtaan ja kyllä hänen tietotasonsa aseista on ihan saman tasoista kuin teillä muillakin...

        Meikäläsellä Mosin Nagant parhaimmistoa malli 28/30.On stelliittihitsausviimeistelty laukaisu säppineula jousella. Sako-sovellutus diopteri.Tajuatteko edes mitä krjoitan? Varmistimesta ei minkäänlaista riesaa. Tarjosivat mausertyyppistä varmistinta, mutta se on korhosia(kohokuoriaisia) varten. Eli pikkukännypojille.


      • Voikkaa loikkaa. kirjoitti:

        Meikäläsellä Mosin Nagant parhaimmistoa malli 28/30.On stelliittihitsausviimeistelty laukaisu säppineula jousella. Sako-sovellutus diopteri.Tajuatteko edes mitä krjoitan? Varmistimesta ei minkäänlaista riesaa. Tarjosivat mausertyyppistä varmistinta, mutta se on korhosia(kohokuoriaisia) varten. Eli pikkukännypojille.

        No jo on kova uho päällänsä. En kehtaa edes enempää kommentoida.


      • Voikkis
        k0rh0nen kirjoitti:

        No jo on kova uho päällänsä. En kehtaa edes enempää kommentoida.

        "En viitsi"-pitää tietysti olla:, tietoni ei riitä, en osaa, ei hajuakaan. Se siitä.


      • Voikkis kirjoitti:

        "En viitsi"-pitää tietysti olla:, tietoni ei riitä, en osaa, ei hajuakaan. Se siitä.

        Kyllä minä sen verran tiedän, että erimallisen varmistimen saa päältä pois vähemmälläkin mölinällä, mutta teikäläisen tapauksessa ei taida olla edes tarvista hiljaisemmalle ratkaisulle, koska käyttäjäkin on jo noin pahaääninen.


      • Poeka Ahvenanmualta
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kyllä minä sen verran tiedän, että erimallisen varmistimen saa päältä pois vähemmälläkin mölinällä, mutta teikäläisen tapauksessa ei taida olla edes tarvista hiljaisemmalle ratkaisulle, koska käyttäjäkin on jo noin pahaääninen.

        Kuuletko Korhone jottae iäniä? Kuvvaele vähä. Minä en tok kuulunna mittää. Onkoo tua kuulo multae jo mänössä?


      • Korhonen
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kyllä minä sen verran tiedän, että erimallisen varmistimen saa päältä pois vähemmälläkin mölinällä, mutta teikäläisen tapauksessa ei taida olla edes tarvista hiljaisemmalle ratkaisulle, koska käyttäjäkin on jo noin pahaääninen.

        HYVÄ!!!


    • Einoplayer05

      kyllä sillä aseella on ammuttu montakin ryssää että mun muilestä se ase on ihan jees idea. Mun ei itse tarvinnut maksaa siitä kun sain semmoisen Faijalta lahjaksi.

      • täysinsokeako

        Saatko jotain kiksejä kun jatkat 10 vuotta vanhoja keskusteluja?


    • resyliluti

      m39 on tarkkuus ja tapppvehje, oikealla patruunalla .

      • mistäsaa

        mistä niitä oikeita patruunoita saa?


      • Anonyymi
        mistäsaa kirjoitti:

        mistä niitä oikeita patruunoita saa?

        Lataamalla itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataamalla itse.

        Ei tarvitse edes itse ladata vaan kauoan hyllyltä löytyy käytännössä paljon tarkempia patruunoita kuin keskivertoampuja pystyy ampumaan rautatähtäimillä.


      • Anonyymi
        mistäsaa kirjoitti:

        mistä niitä oikeita patruunoita saa?

        Oikeita patruunoita saa aikuisten patruunakaupasta!


    • asehistorioitsija

      Eikös ukko-pekka ole sarjatuliase?!

      • Anonyymi

        Kyllä kymmenen laukausta minuutissa.


    • Anonyymi

      Ei ole kertalaukeava!

      • Anonyymi

        Kertalaukevaksi luokitellaan ase johon pitää laittaa patruuna jokaisen laukauksen jälkeen, tällaisessa aseessa ei ole lipasta eikä makasiinia.


    • Anonyymi

      Voiko tuollaisella ukkopekalla ampua 50metriin, meneekö pahvista läpi? Minun imppu ei oikein paksusta pahvista mene läpi jos matkaa 50m

      • Anonyymi

        Nukkumaanmenoaikasi alkaa lähestyä ja kannattaisi käydä pesemässä hampaa eikä roikkua netissä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe