LASTAUS

PURKU

Missä asennossa pidätte piirturia? Omasta vai isännän tahdosta? Siis purun ja lastauksen aikana.

14

3497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja aina

      Aina tauolla ja täysin omasta tahdosta olen aina pitänyt ja onneksi tämä automaattipiirturikin tajuaa sen. Koskaan en ole nuppeja väännellyt enkä vääntele kiekkopiirturilla

      • tessin palkka

        Otan kiekon aina pois,mitä se kenellekään kuuluu kaunko purkailen.Pääasia että ajot näkyvät.Palkka tulee minun laatimisista työlistoista.Ja jos kiekko olisi paikalla en voisi tehdä niin paljon tunteja kuin nyt,paras tili oli 180h.Oli muhkeat ylityökorvaukset.Veroakin meni kyllä tuplaten.


      • tiedä...
        tessin palkka kirjoitti:

        Otan kiekon aina pois,mitä se kenellekään kuuluu kaunko purkailen.Pääasia että ajot näkyvät.Palkka tulee minun laatimisista työlistoista.Ja jos kiekko olisi paikalla en voisi tehdä niin paljon tunteja kuin nyt,paras tili oli 180h.Oli muhkeat ylityökorvaukset.Veroakin meni kyllä tuplaten.

        Mä en tajuu noista piirtureista mitään, meillä on automaattipiirturit ja ne kuulemma vaihtavat itse niitä juttuja, en sitten tiedä mihin asentoihin, mutta sen verran on erikoisia "CD-soittimia" nämä, ettei niiden nappeihin kyllä uskaltaisikaan koskea, saattaisivat seota koko värkit. Kiekko sisään ja kiekko ulos, se riittää mulle niistä asennoista.


      • opastaa
        tiedä... kirjoitti:

        Mä en tajuu noista piirtureista mitään, meillä on automaattipiirturit ja ne kuulemma vaihtavat itse niitä juttuja, en sitten tiedä mihin asentoihin, mutta sen verran on erikoisia "CD-soittimia" nämä, ettei niiden nappeihin kyllä uskaltaisikaan koskea, saattaisivat seota koko värkit. Kiekko sisään ja kiekko ulos, se riittää mulle niistä asennoista.

        tuolla tienpäälläkin aikaryhmävalitsimen käyttöä mutta silloin sille tulee hintaa noin 120 e eikä käy verovähennyksiin hyvä niin


      • vaari..
        tessin palkka kirjoitti:

        Otan kiekon aina pois,mitä se kenellekään kuuluu kaunko purkailen.Pääasia että ajot näkyvät.Palkka tulee minun laatimisista työlistoista.Ja jos kiekko olisi paikalla en voisi tehdä niin paljon tunteja kuin nyt,paras tili oli 180h.Oli muhkeat ylityökorvaukset.Veroakin meni kyllä tuplaten.

        Rikot lakia kun otat kiekon pois piirturista työaikana.


      • Vihtorin poika
        tessin palkka kirjoitti:

        Otan kiekon aina pois,mitä se kenellekään kuuluu kaunko purkailen.Pääasia että ajot näkyvät.Palkka tulee minun laatimisista työlistoista.Ja jos kiekko olisi paikalla en voisi tehdä niin paljon tunteja kuin nyt,paras tili oli 180h.Oli muhkeat ylityökorvaukset.Veroakin meni kyllä tuplaten.

        Koulutukseen joka sorkka.Karrikoiden Suomessakin arvostetaan ammattitaitoista kuljettajaa että työaika kaksi-viikkojaksossa on max 90 tuntia,päivittäinen 9 tuntia 15 tunnin sisällä.
        Piirturin saa avata kerran vuorokaudessa ja vaihtaa kiekko asianmukaisesti täytettynä.
        Kuukautinen ajosuorite tavaraliikenteessä on noin
        14-18000 km olosuhteista ja työnjohdon taidoista
        riippuen.Työ on kurinalaisa ja vaativaa,ei ulkoilua on pidempi aikaista kokemusta.


    • tietty_

      lastauksen ja purun aikana työllä niin osaa palkanlaskija maksaa oikein. Esson baaris istumiset sit tauolla. Omasta ja firman tahdosta. onneks on sellanen työnantaja et kaikki tehdään lain mukaan

      • on kolme

        asentoa. ajo, lepo ja "muu" työ sisältää lastauksen ja purun odotuksen ja muut kuten pesut.


      • teppo
        on kolme kirjoitti:

        asentoa. ajo, lepo ja "muu" työ sisältää lastauksen ja purun odotuksen ja muut kuten pesut.

        Kyllä niissä piirtureissa ainakin tähän asti on ollut neljä asentoa. Ajo, lepo, työ sekä odotus, jota ei lueta työ- eikä lepoajaksi mutta siitä saa kuitenkin palkkaa normaalisti.


      • mutta
        teppo kirjoitti:

        Kyllä niissä piirtureissa ainakin tähän asti on ollut neljä asentoa. Ajo, lepo, työ sekä odotus, jota ei lueta työ- eikä lepoajaksi mutta siitä saa kuitenkin palkkaa normaalisti.

        se neljäs on automaattinen ja siinä nupissa jota käännellään on 3 asentoa. ite pidän työasennos purkujen ja lastauksien aikana. ja tauolla sitte tauon aikana. miten selität milisille et oot vain ajellu ympäri suomee ja pitäny taukoja, missään ei olla lastattu tai purettu ?


    • ........

      itse pidän ain tauko asennossa mut jos olisin toisen palkka listoilla käyttäisin nappia koska isäntä voi vähentää kaikki ylimääräiset tauot pois olitpa vaik lastaamas mut jos o vaan taukoasennossa nappi... ainakin varmempi käyttää jos joskus menee sukset ristiin nii ei isäntä pysty ainakaan vähentää tehtyjä työ tuntei.. mut tietty jokainen tallaa tyylillää

      • nähty on

        "ainakin varmempi käyttää jos joskus menee sukset ristiin nii ei isäntä pysty ainakaan vähentää tehtyjä työ tuntei.. " Ei muuten pidä paikkaansa. On tullut istuttua sellaisilla käräjillä, missä tehdyt ja kiekolla olevat tunnitkin kääntyivät kuskin tappioksi, hyvä ettei laskua tullut työnantajan omaisuuden käytöstä. Sitten läträttiin rahtikirjoja ja todisteltiin että kuka teki mitä. Kuinkahan moni kuski säästää rahtikirjakappaleita, jotta voi tuossa tilanteessa kertoa mitä teki? Jälkeenpäin oli vittumaista poikien selitellä, että kun siellä tehtaalla oli pumppu jäässä niin purku venyi - milläs todistat?
        No, ei liity aiheeseen, tuli vain mieleen.


    • lastaus

      Itsellä työasennossa ja tauot taukonapilla, huollot ja pesut on neliöllä, mutta nekin kirjaan erikseen vielä kiekon taakse, jos huolto kautta pesu venyy tunneiksi heitän kiekon lepoasentoon sillä minä kuitenkaan itse pese enkä huolla, ja nämä ajat onkin sitten poijaat venttoja, kuten myös pitkät odotuket tehtailla ennen purkua / lastausta, nuokin kannattaa muuten laittaa taukonapille ja voi vaikka erikseen laittaa merkinnän kiekon taakse niistä ventoistakin. Eipä ole nimismiehet ainkaan pahoillaan olleet, selventää heidän työtään aika laillakin.

    • Piirturi menee aina tauolle kun auto sammuu ja takas työhön kun se liikahtaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe