medisana

ilmankostutin

Onko kellään kokemusta medisana-ilmankostuttimesta?
Ostin kyseisen laitteen ja olen kyllä pettynyt tohon laitteeseen.
Se toimi kuukauden ihan hyvin, nyt on alkanut vähän väliä sammumaan,,en ymmärrä missä vika.
Jos jollakin tietoa niin viittiskö joku vastata?

9

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astmaatikko2

Tarkoitatko sellaista ns. yöpöytämallia?

Minulla on ollut sellainen 2v ja hyvin toiminut. Sen suodattimen vain olen pari kertaa joutunut uusimaan.
      Puhdistan myös aina vedet pois, mikäli en käytä muutamaan päivään. Kalkkeutuu helposti tukkoon.

Olen myös laimeaan etikkaliuokseen kastellulla talouspaperilla pyyhkinyt laitetta sekä samaisella liuoksella huuhdellut sisältä. Taisinpa käyttää apuna myös vanupuikkoa.

Tosin huomattavasti tehokkaampi on tuo perinteinen höyrystävä Ufox.
      Ostin juuri toisen sellaisen, kun edellinen hajosi ja alkoi vuotamaan n.7v käytön jälkeen.

• Vaasa, tyytyväinen aisakas.

Meillä ollut käytössä 3kk jokapäivä n.10h. hyvin on pelannut!

Soitin Medisanan Maahantuajalle noista suodattimista ja kysyin kuinka usein pitäisi vaihtaa. Vastaus oli "Suomen vesi on erittäin puhdasta ja suodatin ei meillä ota pois muuta kuin kalkin, jos sitä on. Vaihtoväliksi suositteli 4kk." Tivasin vielä tarkempaan että tarvitaanko sitä nyt sitten käytännössä ollenkaan? Vastaus "Ei tarvitse, Suodatin on suunnattu Keski Euroopan markkinoille jossa vesi on juomakelvotonta suurien lisä aine määrien takia esim. Cloori etc..."

Sinänsä hienoa että myönsivät tämän kun ajattelee että aika huonoa jälkkimarkkinointia heille.

Tyytyväinen asiakas!

• pettynyt

Huomasin 2007 lähtetyn kirjoituksen ilmankostuttimen käyttökokemuksista vasta
      nyt huhtikuun 2009 alussa. Minulla on täsmälleen samanlaiset kokemukset. Laite kävi miten sattui,
      vaikka monissa miehin tutkittiin ohjeita. Lopulta kone lakkasi kokonaan toimimasta vaikka mitä olisi tehnyt. Ei käynnistynyt mistään nappulasta. Paristojakin vaihdettiin.
      Jo heti alusta käynti oli katkonaista, välillä
      kävi välillä ei vaikka mitään ajastus- tai aikasäätöjä ei tehty. Onneksi laitteella on 3 vuoden takuu.

• (Veden)tasolla on väliä

Minulla on kotona (ollut) pari Medisanan perusilmankostutinta, työpaikalla on yksi edelleen. Kotilaitteet rupesivat parin vuoden käytön jälkeen pitämään outoa ääntä. Vaikutti kuin kohta menisivät oikosulkuun. Nyt työpaikalle tuomani kostutin rupesi eilen pitämään outoa ääntä. Höyryttää kyllä, ihan parhaillaan.

Näissä (vanhemmissa malleissa) on ollut tärkeää, että vedenpinta 'höyrytys'osassa on siellä olevaan merkkiviivaan asti ennen laitteen käynnistämistä. Jos siellä on liikaa tai liian vähän vettä ei laite käynnisty.

KYSYMYS: mainitset vaihtaneenne paristotkin. Missä tässä laitteessa on paristojen paikka? Ainakin minulla olevat Medisanan ilmankostuttimet ovat sähkökäyttöisiä (piuha laitteesta pistorasiaan).

• Tirehtööri09
        (Veden)tasolla on väliä kirjoitti:

Minulla on kotona (ollut) pari Medisanan perusilmankostutinta, työpaikalla on yksi edelleen. Kotilaitteet rupesivat parin vuoden käytön jälkeen pitämään outoa ääntä. Vaikutti kuin kohta menisivät oikosulkuun. Nyt työpaikalle tuomani kostutin rupesi eilen pitämään outoa ääntä. Höyryttää kyllä, ihan parhaillaan.

Näissä (vanhemmissa malleissa) on ollut tärkeää, että vedenpinta 'höyrytys'osassa on siellä olevaan merkkiviivaan asti ennen laitteen käynnistämistä. Jos siellä on liikaa tai liian vähän vettä ei laite käynnisty.

KYSYMYS: mainitset vaihtaneenne paristotkin. Missä tässä laitteessa on paristojen paikka? Ainakin minulla olevat Medisanan ilmankostuttimet ovat sähkökäyttöisiä (piuha laitteesta pistorasiaan).

Samaa ongelmaa on ollut, eli jonkun ajan (muutaman kuukauden?) käytön jälkeen laite alkoi pitämään kovempaa melua. Sen avaaminen ja tuulettimen voitelu auttaa (omalla vastuulla!), mutta vain vähäksi aikaa. Lisäksi ensimmäinen laitteeni hajosi alle vuoden käytön jälkeen (meni takuun piikkiin) ja äskettäin noin kolme tai neljä vuotta talvisin käytössä ollut laite otti ja hajosi muhevan käryn kera.

Toimiessaan pitää makuuhuoneen ilman mukavan kosteana, mutta harmillisesti laitteessa on vikojakin.

• Äippä76

Hankimme kyseiset kostuttimet kummankin lapsen huoneeseen ja ainakin meillä on toiminut ihan moitteettomasti. Toisella lapsella on astma ja ainakin tähän vaivaan on auttanut, yöt on nukuttu hyvin ilman yskimistä.
      Jos ymmärsin oikein uusimmassa mallissa on paranneltu vanhona "vikoja" jos niitä jollain on ollut.
      3kk ollut tosiaan käytössä ilman mitään vikaa, eli tyytyväinen asiakas ainakin täällä : )

• Kirppislöytö

Ostin juuri kirpputorilta medisanan medibreeze plussan ja rupesin tuota ohjekirjasta selailemaan. Siinä tuon vesisäiliön "korkissa" näyttäisi olevan jotain, ilmeisesti mainittu suodatin? Tässä kappaleessa kun ei ole kuin tuo korkki, jossa keskellä isompi reikä ja sen ympärillä kolme pienempää. Suodattimen puuttuminen ei nyt sinällään haittaa, mutta olisihan se mukava tietää onko tämä "vajaa paketti".

• Nikkez

Minulla on jo usean vuoden kokemus Medisana ilmankostuttimista... Ensin minulla oli joku 2007 malli (nimeä en muista), mutta se meni rikki niin jopa ostin uuden Medisana Ultrabreezen ja se on toiminut ihan hyvin, mutta tänään se meni osittain rikki ): Ultraäänikammion alla oleva 'puhallin' ei toimi enää... Onko teillä ollut samankaltaisia ongelmia tai onko tuohon ongelmaan mitään niksejä tai konsteja? Harmi se olisi jos 80€ laite menee noin pienen syyn takia rikki...

• ilmanmuutin

medisana pelasti elämäni ilmankostuttimien suhteen. noi filtteri vaihtamiset kuulloostaa turhalt hifistelylt jos haluu vaa tuhlaa joidenkin taskujen mukaan pientä rahaa koska on tekemisen puutetta. Ainakin näillä vesillä millä minä sitä tankkia tankkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe