muurarin hinta

laastin pyörittäjä

muurarin taksa omakotitalon ulkoverhous.karkeesti.KIITOS!

14

5043

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaan

muurarille käypä hinta oli markka tai kaks per kivi,nyky hinnoista en tiedä,luulen että jonkun verran ovat nousseet.

• muuruu-kurssilainen

tietoo asiasta omaava.28-centistä euroon.
      riippuu muurarin ahneudesta ja onko
      apparia.

• kukaan muuraa

28 centillä per tiili ainakaan pääkaupunkiseudulla. Itse pyysin tarjouksia viime keväänä n. 6000 tiilen julkisivumuurausurakasta. Hinnat vaihteli EUR 0,60/tiili pimeänä 1,00 alv, joka sisälsi yleensä apupojan. Itse hoidin apuhommat poikani kanssa, mutta näin jälkeenpäin en kyllä enää tekisi. Oli melko rankka homma jopa kahdelle hoitaa laastit, telineet, tiilet, ohjurit jne. Ota siis ihmeessä sellainen muurari jolla apupoika tulee mukana. Muista kysyä myös suosituksia, kenelle on muurannut viime aikoina ja tarkista myös millainen jälki ja miten muuten hommat hoituu.

• Teettäjä
        kukaan muuraa kirjoitti:

28 centillä per tiili ainakaan pääkaupunkiseudulla. Itse pyysin tarjouksia viime keväänä n. 6000 tiilen julkisivumuurausurakasta. Hinnat vaihteli EUR 0,60/tiili pimeänä 1,00 alv, joka sisälsi yleensä apupojan. Itse hoidin apuhommat poikani kanssa, mutta näin jälkeenpäin en kyllä enää tekisi. Oli melko rankka homma jopa kahdelle hoitaa laastit, telineet, tiilet, ohjurit jne. Ota siis ihmeessä sellainen muurari jolla apupoika tulee mukana. Muista kysyä myös suosituksia, kenelle on muurannut viime aikoina ja tarkista myös millainen jälki ja miten muuten hommat hoituu.

Mitä te persaukiset täällä vikisette olen teettänyt paljon muuraushommia ja maksan aina ylimääräistä mitä pyydetään eikä tunnu myytävässä kohteessa vittuakaan ( anteeksi vaan ) ja on niillä vielä yleensä sellaiset turpavärkit ettei ole aikakaan käynyt pitkäksi ja P..kele muurarin palkka tuntihommissa on alettava 2:lla ja piipusta ja takasta kunnon sauhuviinat joten turvat tukkoon ihmeteliät.

• ammattikuntaa

Meillä Hesan ja Turun välimaastossa muurari velottaa omakotitalon muurauksesta pimeenä 5000-6000€ ja kuitin kanssa jopa 10000 tai ylikin.
      Kysyntä on kova tällä hetkellä kovan rakennusbuumin takia ja on helppo rahastaa, koska asiakkaalla ei ole paljon vaihtoehtoja...

Lisäksi minua naurattaa tämä muurarien älytön käytäntö, että heille ei kuulu laastin sekoitus tai ohjureiden teko. Kyllä muutkin ammattilaiset tekevät työhönsä kuuluvia "aputöitä", eikä kukaan muukaan niistä vikise. Ymmärrän toki, ettei telineiltä viitsitä tulla alas betonimyllyn ääreen hommiin, mutta sitä vartenhan on ne apupojat. Eli mielestäni ei kuulu sanoa, että ne eivät ole minun töitäni, sillä eiväthän he saa työtänsä tehtyä, jollei näitä hommia ole tehtynä.
      Eihän kukkakaupassakaan myyjä sano, että paketoi kukkasi itse, teen ammattilaisena vain kimput, muut hoidat itse...

Ajan tällä takaa sitä, että apupojat on ihan O.K. Mutta muurarien ammattikunnan pitäisi miettiä miten asioita ilmaisee. Ymmärrättehän pointtini?

• sdfasdf

Jep, ei muurarille kuuluu laastin teko, vaan seinän valmiiksi saaminen ja tilin työstä tekeminen. Se vaan nopeuttaa talon valmiiksi saamista kun on apulainen, ja sellainen joka osaa sen laastin tehdä, isäntä apparina ei sitä yleensä osaa.

• Menonsa
        sdfasdf kirjoitti:

Jep, ei muurarille kuuluu laastin teko, vaan seinän valmiiksi saaminen ja tilin työstä tekeminen. Se vaan nopeuttaa talon valmiiksi saamista kun on apulainen, ja sellainen joka osaa sen laastin tehdä, isäntä apparina ei sitä yleensä osaa.

Rehellinen yrittäjä ei pysty tekemään alle 1€ ALV, jos aikoo tulevaisuudessakin toimia. Eikä tuo eurokaan leipää pidemmän päälle tuo, jos siitä on maksettava apumiehen palkka. Jos lasket siitä matkat, kaluston, palkat, vakuutusmaksut, kirjanpitokulut, verot yms. niin eipä eurosta leivän päällisiä ostella.

Muurari

• muurarimestari

mitä sinä haluat sillä samalla palkalla, millä muuraan.

Olen siivoojakin mutta älykkäämmät isännät ovat sanoneet, että heillä on huomattavasti halvempiakin miehiä siivoamaan, kuin sinä.

Varmasti osaan tehdä bruukia ja nostella tiiliä ja nautin niistä hommista sillä nehän ovat huomattavasti kevyempiä, kuin muuraus. Osaan minä tehdä kirvesmiehen hommatkin, jos maksat saman palkan kuin muurauksesta.

• vain olet
        muurarimestari kirjoitti:

mitä sinä haluat sillä samalla palkalla, millä muuraan.

Olen siivoojakin mutta älykkäämmät isännät ovat sanoneet, että heillä on huomattavasti halvempiakin miehiä siivoamaan, kuin sinä.

Varmasti osaan tehdä bruukia ja nostella tiiliä ja nautin niistä hommista sillä nehän ovat huomattavasti kevyempiä, kuin muuraus. Osaan minä tehdä kirvesmiehen hommatkin, jos maksat saman palkan kuin muurauksesta.

Tottakai muurari osaa mitä vaan. Mutta on ymmärrettävä asiakkaan etu ja hoidettava vaan se muuraus. Apumies tekee aputyöt ja siivoustyöt. Telinetyöt ja ohjurit neuvotellaan aina erikseen. Tottakai se on lisätyö, joka maksaa ja on asiallista siitä neuvotella etukäteen.
        Jos muurari tekee työn omalla yrityksellään, niin tottakai se maksaa kaikenlaiset sossumaksut yms.... Mieti mitä esim. autokorjaamon tuntiveloitus on, sähköfirma, putkiliike...
        Mikä ero niillä on muurausliikkeeseen...
        niin tiilet ja laasti....
        Muurari (Tmi)

• pääsuunnittelija(ria)

Hei laastin kesyttäjä!

Muurari kannattaa ottaa tuntitöihin. Muurareiden käypä tuntipalkka on tällä hetkellä n. 10,55€/h. Tähän tietenkin lisätään sos. kulut. Jos joku pyytää enempi johtuu se todennäköisesti vain kokemuksen puutteesta, eli ei tiedä missä hinnat liikkuvat tänäpäivänä.
      Halvimmalla pääset kuitenkin jos muuraat itse. Esim. netistä löytyy tarvittavat ohjeet. Muuraus on rakennustyömaan työvaiheista lähes helpoimpia ja kevyimpiä vaiheita. Omarin muurauksessa menee noin reilu viikko. Tästä voit arvioida kustannukset jos palkkaat jonkun.

• laasti-lasse

löytyyhän ohjeet myös tältä palstalta,mitäpä sitä muualta kysellä.kiven väliin vaan laastia ja huuda niin perkeleesti.

• Kivi-Kalle

Katos Vaan! Muurarien AntiKristus on taas herännyt horroksesta!
        Missä olet ollut kaikki nämä kuukaudet!
        I`ve been missin´ya ! Sooooooooou Much!
        Sama nerokkuus näköjään jatkuu!

• helppoa hommaa

Aina kun vaan muistaa laittaa vuorotellen tiilin ja laastin. Ei tiiliä tiilen jälkeen eikä laastia laastin jälkeen. Ei siitä paljoo kannata maksaa minkä pystyy itekin tekeen

• on ettei
        helppoa hommaa kirjoitti:

Aina kun vaan muistaa laittaa vuorotellen tiilin ja laastin. Ei tiiliä tiilen jälkeen eikä laastia laastin jälkeen. Ei siitä paljoo kannata maksaa minkä pystyy itekin tekeen

mene sellaiseen taloon johon ei ole pyydetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe