jamaika

======??

Onko jamaika niin vaarallinen kun väitetään? olen itse lähdössä mobayhin...kommenttia pliis.

14

13420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bob marley

      Ite käväsin siellä 11 vuotta sitten, joten ei tietoa tän päivän tilanteesta. Mutta silloin oli aika turvaton fiilis vaikkakin telttailtiin saarella. Saldona yksi ryöstö yritys M B:ssä, keskellä päivää kaksi n. 15-18 v jannua otti sapelin ja pyysi rahoja, mutta koska ympärillämme oli paljon väkeä niin uskalsimme paeta. Pari kertaa myös kivitettiin ja joskus heiteltiin jopa appelsiineilla. Marihuanaa ja sieniä tarjottiin aivan kaikkialla ja aika monet britti ym. turisti mummot pyöriikin siellä tötsypäissään. Mutta mestana Jamaica on huippumakee, kandee käydä muuallakin kuin M B :ssä , esim. Negril (hyvää rastamusaa biitsillä), Ocho Rios ( vesiputoukset) ja tietty kaikki Bobin kotimestat ym.vuoristossa ja se korkein huippukin on helppo kiivetä itse ilman opasta.

    • siellä

      MoBayssa harvemmin tapetaan päiväsaikaan mutta yöllä voi olla vaarallista. Kingstonissa pääsee hengestään kyllä päivällkin.
      Taskuvarkaita ja huijareita riittää ja jos jonkun
      oikea arvo on 1 dollari niin siitä pyydetään
      vaikka 40 dollaria.

    • Mobay

      Kun oltiin tässä vuodenvaihteessa karibian risteilyllä, niin käväisimme myös Montego Bayssa. Olimme maissa noin 3-4 tuntia, ja siinä ajassa meidät ehdittiin ryöstää puukolla uhaten. Erittäin turvattoman oloinen paikka, kannattaa pitää mukana taskussa jotain 50 dollaria ryöstön varalata, passit ym. hotellilla ja suuremmat rahat vaatteiden sisässä. Kaduilla huudellaan ja tosi köyhän oloista, ghettoa varmaan puolet koko kaupungista. Likaista kun mikä, mutta onhan se elämys sinänsä.. Jos ganjaa haet, niin 5 min kaupungilla pitäisi riittää. Aivan avoimesti siellä poltellaan ja myydään, eikä se näytä ketään häiritsevän. Iltaisin tosin pysyisin visusti hotellissa turvamiehien kanssa, jos et halua päästä hengestäsi.

    • No Broblem

      We have no problems, we have situations... Noh kerran olen ollut ochos riosissa, oli ihan ok mesta. Mitään ongelmia ei ollut, paljon mulkoilevia mustia kyllä kaupungilla riitti ja kokoajan joku tyrkyttämässä huumeita. Taxi? No thanks.. hasis, No thanks.. Coca? No thanks.. what you need man? Ya man, anything you need, i can provide.. En menis toista kertaa, iloiset ja peace man rastafarit asuu jossain ihan muualla kun jamaicalla.

      • yeh mon

        totta turisette, mobay aivan vitun epämukavaa oli hip streetillä ja muuallakin. kokoajan piti jotain varoa...rojua tarjottiin minuutin välein. ei enään sinne. toki onhan siellä varmaan hyviäkin paikkoja, mutta itsellä kävi näin.jamaica no problem ei pidä paikkaansa, sääli...


    • 2007xx

      koska olet lähdössä? Itsellänikin suunnitelmissa Jamaikan reissu. Kauan aattelit olla, ja missäpäin? Onks sulla jo Caricom viisumi?

      • kmkok

        caricom viisumi maksoi minulla 238€


      • condor
        kmkok kirjoitti:

        caricom viisumi maksoi minulla 238€

        Ei siellä ole mitään hätää kunhan ei juovuksissa yöllä ole kaduilla. Kingston on kyllä vaarallinen, mutta jos hotellissa on, Mobassa tai niinkuin minä Negrilissä, Long Beach, peljätä ei tartte. Mutta kyllä kamaa tarjotaan joka minuutti. Ostaa voit halvalla mutta osa myyjistä on poliiseja. Eli varokaa!


      • condor
        condor kirjoitti:

        Ei siellä ole mitään hätää kunhan ei juovuksissa yöllä ole kaduilla. Kingston on kyllä vaarallinen, mutta jos hotellissa on, Mobassa tai niinkuin minä Negrilissä, Long Beach, peljätä ei tartte. Mutta kyllä kamaa tarjotaan joka minuutti. Ostaa voit halvalla mutta osa myyjistä on poliiseja. Eli varokaa!

        Pitää myös ajatella sitä, että niillä ihmisillä ei ole mitään, monilla ei edes kattoa pään päällä. Ja kun ne tietää, että turistit ostaa huumeita niin kyllä siellä tarjontaakin on.Amerikkalaiset on siell# parhaita asiakkaita, mitä huumeisiin tulee.


    • ja villi se on
    • kotona viihtyvä

      Suomalainen lääkärihän ammuttiin. Hän oli mennyt naimisiin sikäläisen kanssa. Puoliso uuden rakastajansa kanssa ampui hänet.
      Että mieti sitä.

    • tfyfdjurysujfryjuyr

      jamaika on niin vaarallinen, jykevä ja kova ääninen mitä luullaan.!!!!!!!

    • i.riinah

      jamaikalla, kuten muuallakin, on sekä rauhallisia että edellisissä viesteissä mainittujen kaltaisia "hektisiä" paikkoja. itse olen säännöllisesti siellä "käynyt" vuodesta 1992 asti ja suunnitelmissa on muuttaa sinne pysyvästi. negrilin ja montego bayn jätän omaan arvoonsa, kertavisiitit riittivät. suosittelen treasure beachiä saaren etelärannikolla, sekä portlandia itärannikolla. portlandissa minulla on mökki maaseudulla vuorten, jokien ja rannan tuntumassa jos jotakin kiinnostaa vaatimaton luonnonläheinen majoitus paikallisen perheen pihapiirissä. olen itse talvisin (joulu-helmikuu) siellä ja toimin myös matkaoppaana sellaista halauavalle, esim ensimmäisten päivien kulttuuriin tutustumisen kannalta. ostos- nähtävyys- ja yöelämääntutustumiset kingstoniin järjestyvät myös.
      jamaikalla on upea luonto, ystävälliset ihmiset, hyvä ruoka ja kaikki edellytykset elämäsi parhaaseen lomaan jos tiedät mitä haluat ja löydät sen.
      yhteydenotot [email protected]

    • riinahXXX

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe