Tyytyväisyytenne Astra H:hon?

Astranautti

Hei arvoisat Astra H:n omistajat! Kertokaa fiiliksiänne kyseisestä autosta, mihin olette olleet tyytyväisiä, mikä harmittaa? Oletteko joutuneet ravamaan huollossa ylimääräisiä kertoja? Jos, niin minkä takia? Tai onko auto muuten "temppuillut" jotain ylimääräistä?

Itseä uutena Astran (1,8 wagon 05) omistajana harmittaa vähäiset säilytystilat (ei mukitelinettä, eikä oikeen mitään hanskalokeron lisäksi mihin voisi tunkea erinäisiä naisautoilijalle Erittäin tarpeellisia tarvikkeita :D).. mutta erittäin tyytyväinen olen siihen, että auto lämpiää erittäin nopeasti (vertailuni kohde on edellinen automme, VW Touran, joka oli kuin olisi pakastearkulla ajellut :)

Turvallisia kilometrejä!

63

31050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ollut

      mitään ongelmia; yhden kerran olen öljynvaihdossa käyttänyt (29tkm:n kohdalla), muuten kovaa ajoa. Öljyä ei vie ja tuntuu auto vain paranevan vanhetessaan.
      Ostin vakkarin jälkikäteen (140EUR) joka on tosi pätevä varuste, suosittelen.

      • H_Astra_OK

        Vanhaan ketjuun pakko kommentoida omakohtaisia kokemuksiani.

        Alla on uutena hankittu Astra H 1.6 85kw bensiini vm-08, jolla ajettu pian 200tkm ja positiivinen kokemus on ollut. Yllättävän luotettava tämä on ollut verrattuna erityisesti aikoinaan omistamaani Vectra B:hen, mutta myös edelliseen autooni, joka oli Skoda Octavia.

        Ihan tavanomaisten kuluvien osien, eli jarrujen, pakoputken, öljyjen ja jakohihnan vaihdolla olen selvinnyt. Jakohihnan vaihtoväli on muuten mukavan pitkä, eli 150tkm/10 vuotta.

        Kokoluokassaan varsin tilava, erityisesti tavaratila on iso ja vertailukelpoinen jopa numeroa isompiin farkkuihin.

        Ajettavuus on mielestäni neutraalin hyvä ja yllätyksetön, myös vakiona oleva ESP on ollut hyödyllinen varuste muutamassa tiukemmassa tilanteessa. Omien kokemusteni valossa väittäisin paremmaksi ajettavaksi kuin numeroa isomman kokoluokan heikoimmilla, kuten Toyotan Avensiksella.

        Moottori on toiminut luotettavasti, vaikka talvipakkasilla kylmäkäynnistyksissä saakin sahata välillä useamman sekunnin. On kuitenkin aina lähtenyt käyntiin myös kovemmilla pakkasilla ja ilman esilämmitystä. Keskikulutus on vaihdellut itselläni noin 7,1 ja 7,8 välillä, riippuen miten ajot ovat painottuneet kaupunki / moottoritie sekä vuodenajasta.

        Huollot olleet kohtuuhintaisia, tosin palvelu Opelin merkkihuollossa ei aina ole ollut parhainta mahdollista. Varaosat ovat mielestäni jopa aika edullisia.

        Huonoja puolia voisi mainita mukitelineiden puutteen kojelaudassa, äänentoistoltaan melko surkean perus radion, korkeahkon sisämelun (tosin sama ongelma kyllä kaikilla tässä kokoluokassa) sekä kenties hieman ponnettoman bensiinimoottorin. Rehellisyyden nimissä hyvin tuollakin on kaikenlaiset ajot hoituneet, mutta edellisen autoni turbodieselin vääntöä on kyllä ollut välillä ikävä, dieselveroa ja suutinremppaa sitten taas ei:)

        Kaiken kaikkiaan siis varsin laadukas ja hyvät ajo-ominaisuudet omaava perusfarkku niin hyvässä kuin pahassakin on tämä Astrani ollut.

        Huomionarvoista on myös, että tämä H-Astra on mallina ollut huomattavasti viattomampi kuin seuraavaksi esitelty J-Astra. Tässä J-mallin Astrassahan on tietojeni mukaan ollut aika merkittäviäkin vikoja niin vaihteiston kuin turbomoottorin osalta.

        Opelilla siis yhä edelleenkin näyttää laatu vaihtelevan voimakkaasti eri mallien välillä.


      • AstraHGtc

        Käytettynä ostamani 1.6L -08 Astra GTC (ajettu vain noin 80tkm!! Oli hyvä löytö!) on palvellut aivan moitteetta noin 2 vuotta.

        Nyt meni auto 10 vuotta täytäessä isompaan huoltoon, jossa sitten jakopään remppa. Hinta oli yllättävän edullinen kaikista kauhutarinoista huolimatta. Suurempia yllätyksiä ei ole tullut vastaan; ihan perus huollolla ja jarrupalojen vaihdoilla selvinnyt.

        Aiempaa kompaten auton oma radio on kyllä aivan luokaton, mutta näppärämpi ihminen sen päivittää itse ja pääsee nauttimaan ihan OK soundeista auton omilla kaiuttimilla. Kelpaa rokkenrollin luukuttamiseen!

        Ajotuntuma on yllättävän hyvä, mutta tuohon Opelin tunnottamaan kytkimeen tottuminen vei hieman aikaa Hondasta siirryttäessä.. kulutus tuolla 1.6 moottorilla on kaupunki ajossa pyörinyt siinä 7-8L/100km luokkaa..

        Auto lähtenyt koko talven kylmiltään hyvin käyntiin kovemmillakin pakkasilla, vaikka pääasiassa lyhyttä matkaa ajellut (20-30km) :)

        Suosittelisinko autoa muille?
        - omien kokemuksieni perusteella, kyllä.


      • GSXR1000

        Eihän tämä todella mikään premium peli ole, mutta tavanomaisessa perhekäytössä meidän Hastra on palvellut nyt reilut kymmenen vuotta (2007) ja hieman reilut 200 000 km varsin kelpoisesti. Tilat ja ajo-ominaisuudet hankintahintaan nähden ovat varsin mainiot.
        Tavanomaisten kulutusosien vaihdoilla on pärjätty, tielle ei ole jättänyt koskaan.
        Pakko myös kehaista Opelin kohtuullista varaosahinnoittelua moneen muuhun automerkkiin verrattuna.


    • astrasta

      -04 H-sarjalainen 50tkm ajettu.Kytkinpaketti vaihdettu ja pieniä softapäivityksiä joilla parannettu kylmäkäynnistyvyyttä.Korjauksista huolimatta ollut todella hyvä auto kaikin puolin.Ajettavuus on hyvä eikä tuo paljon palstatilaa saanut h-sarjalaisten rengasmelukaan ole nyt niin kovaa kun annetaan ymmärtää(kokemuksia muistakin vm.04-06 automerkeistä on joten vertailukohtia löytyy).Talvi autona opel on lämppärin puolesta todella hyvä.

    • JiiKoo

      Hyvin on Astra H,1,6bensa,Enjoy,Easytronicilla pelannut. Kaksi vuotta ja 36t ongelmatonta kilometriä takana. Vika saldoa: lisäjarruvalo vaihdettiin 10tkm kohdalla, viimeviikolla edestä vas.puoleinen ajovalopolttimo (vaihdatin oik. puoleisenkin). Plussat: Ajettavuus kaikin puolin, polttoaine taloudellisuus, lämmin, hyvin viimeistelty, ajomeluttomuus varauksin, ei kitise eikä natise juuri missään olosuhteissa.
      Miinukset: Sisätaustapeilin sijoitus, joissain tilanteissa peittää näkyvyyttä oikealle(joutuu kurkkimaan), lähivalot varauksin.

    • toinen naisastranautti

      Toistaiseksi ei uudenkarheusvikoja ole löytynyt tälle vuodelle rekisteröidystä Astra 1,8 Enjoy Specialista.

      Edelliseen Astra 1,8 Eleganceen verrattuna puutteita löytyy esim. kokonaan puuttuva moottorin lämpötilan mittari, etuovien pullopidikkeet:o)), takaistuimen suksiluukku ja takalasin pyyhin, joka jää automaattisesti tihkuasentoon.

      Plussaa taas ovat ristiselkää tukeva ja nopeasti lämpenevä etuistuin, ajovakaus, automaatti-ilmastointi, ohjauspyörään sijoitetut radion hallintalaitteet ja mp3.

      • _celisa_

        Moottorin lämpömittari ja vielä tarkka sellainen......ajotietoneesta löytyy kuten myös akun lataus, digitaalinen nopeus näyttö jne.


      • se toinen naisastranautti
        _celisa_ kirjoitti:

        Moottorin lämpömittari ja vielä tarkka sellainen......ajotietoneesta löytyy kuten myös akun lataus, digitaalinen nopeus näyttö jne.

        ... ajotietokone on ohjelmoitu jälkikäteen.


      • _celisa_
        se toinen naisastranautti kirjoitti:

        ... ajotietokone on ohjelmoitu jälkikäteen.

        haittaa, siinä on myös samt ominaisuudet. Eli radio päälle ja paina settings nappulaa ensin kerran ja ja sitten toisen kerran ja pidät niin kuan alas painettuna että kuuluu äänimerkki sitten BC nappulasta painelemalla voit selata näyttöön nuo lämmöt ja diginopeus näytön jotka on siinä näytön ala laidassa T on lämpö V on nopeus, muutakin sieltä löytyy jota kaikkea en tiedä.

        Painelemalla BC nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tulee takaisin se perus näyttö, niin pääset pos tuolta tietokone valikosta.


      • Alibabaa
        se toinen naisastranautti kirjoitti:

        ... ajotietokone on ohjelmoitu jälkikäteen.

        ei tässä tapauksessa ole tehtaalta tilattu tai jälkikäteen ohjelmoitu ajotietokone, vaan auton moottorielektroniikan ns. "test mode". Test modeen pääsee painamalla keskikonsolin "Settings" nappulaa 5s ajan, kunnes kuuluu piippaus. Auton anturien reaaliaikaista dataa voi sitten selata monitoiminäytöllä BC napilla. Moottorilämpötila on näytöllä, jossa näkyy teksti "T:xxx". Muita testmode näytöiltä löytyviä tietoja on akkujännite, todellinen ajonopeus, ulkolämpömittarin reaaliaikainen lämpötila (normaalinäytöllä lämpötilalukemia muutetaan viiveellä), LCD näytön lämpötila jne.

        Ei tämä "test mode" oikeata moottorilämpötilamittaria korvaa, mutta tieto on kuitenkin saatavilla jos sitä tarvitsee.


      • Alibabaa
        Alibabaa kirjoitti:

        ei tässä tapauksessa ole tehtaalta tilattu tai jälkikäteen ohjelmoitu ajotietokone, vaan auton moottorielektroniikan ns. "test mode". Test modeen pääsee painamalla keskikonsolin "Settings" nappulaa 5s ajan, kunnes kuuluu piippaus. Auton anturien reaaliaikaista dataa voi sitten selata monitoiminäytöllä BC napilla. Moottorilämpötila on näytöllä, jossa näkyy teksti "T:xxx". Muita testmode näytöiltä löytyviä tietoja on akkujännite, todellinen ajonopeus, ulkolämpömittarin reaaliaikainen lämpötila (normaalinäytöllä lämpötilalukemia muutetaan viiveellä), LCD näytön lämpötila jne.

        Ei tämä "test mode" oikeata moottorilämpötilamittaria korvaa, mutta tieto on kuitenkin saatavilla jos sitä tarvitsee.

        kirjoittaja, tarkennus olikin tullut jo tuossa edellä...


    • mihin aurinkolasit voi

      jättää autossa. Pieni mutta todella paha vika kun auto kuin unelma, lämmin tilava ja vakaa ja todella mahtava Ebs. Luistonestolle pitäis olla poiskytkentä mahdollisuus. Mutta kytkentä muutos on päässä mutta odotan jotta takuu aika menee umpeen

      • Alibabaa

        Astra Cosmossani on pehmustettu aurinkolasikotelo kuljettajan oven yläpuolella katossa "kauhukahvan" paikalla. Tämän alkuperäisvarusteena toimitetun aurinkolasikotelon voi ostaa kymmenellä eurolla varaosamyynnistä, ja ruuvata itse sen tuohon paikkaan.


      • tilaa

        Aurinkolaseja pidän etupenkin keskikyynärnoja kotelossa.


    • astra

      toiminut ja toimii kuin kello 28 tkm just eka huolto
      170€ ja bensoo palaa 7,2 l/100km(80%kaupunki) 307 pösön jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen.

    • Astra H sport

      Se maanantai kappale on sitten tullut minulle. Auto on ominaisuuksiltaan mainio, mutta mutta.
      Takajarrut jumii, on kuulemma ominaisuus joka johtuu avonaisesta rakenteesta (lue jäätyy talvella). Palat vaihdettiin ja toivottiin parasta. Ratti narisi perkuleesti, laitettiin joku vaimennuspala (tällainen oli jo tehty, eli ongelma lienee yleinen). Auto sammui muutaman kerran heti starttauksen jälkeen, eikä sen jälkeen inahtanutkaan, vaihdettiin joku simmi (minä kun luulin että simmejä vaihdetaan vaan kännyköihin). Nämä on vielä pikkujuttuja. Valitin nimittäin edellisten kanssa samassa huolloosa jakohihnan satunnaisesti rohisevasta äänestä (todella kova, herätti jo huomiota ympäristössä). Totesivat huollossa "eipä kuulu mitään, ei aiheuta toimia". Kolme päivää huollon jälkeen(eli toissa päivänä) suunnilleen keskellä erämaata (pakkasta -30) jako sekaisin ja venttilit ja männät kohtasivat seurauksena ainakin kasa rikkinäisiä venttileitä. Auto on nyt kaukana pajalla odottelemassa osia saksasta, turbokoneen osia kun ei suomen maassa ole. Tällä hetkellä oikeastaan v...aa. Lohdutan itseäni keksimällä lauserakenteita joilla v....n huomenna em. huollon tehneille.

      • Astra H sport

        Niin ja tämäkin vielä. Sain sijaisautoksi aika tuoreen Focuksen. Jos joku kysyy minulta montako paikkaa autossa voi olla josta voi syntyä nitinää tai kolinaa, niin käyn laskemassa ne Focuksesta. Siinä on varmaan ne kaikki. 100 A Datsunin vaihdelaatikkoja tehdään muuten vielä, ne menee Fordille.


      • astraani

        tuossa koneessa ole ketju eikä remmi?


      • H-astra

        Provoa äijä pukkaa eikä tiedä edes sen vertaa Opelista että 2.0 turbo kone on ketjulla. Miten joku viittii keksiä tuollaisia juttuja, no huvisa kullakin.


      • Toyotan vikalista

        Katsoppa autostasi mikä merkki takaluukussa ja lopeta satutunnit tähän aikuisten palstalla.
        Kia Ceratoon pätee sama esittämäsi lista.


      • Astra H Sport
        H-astra kirjoitti:

        Provoa äijä pukkaa eikä tiedä edes sen vertaa Opelista että 2.0 turbo kone on ketjulla. Miten joku viittii keksiä tuollaisia juttuja, no huvisa kullakin.

        Minä en tiennyt koska sitä ei lue missään papreissa, eikä muuten tiennyt näköjään huoltomieskään tuo "remmitieto" on muuten häneltä


      • Astra H sport
        Toyotan vikalista kirjoitti:

        Katsoppa autostasi mikä merkki takaluukussa ja lopeta satutunnit tähän aikuisten palstalla.
        Kia Ceratoon pätee sama esittämäsi lista.

        On muuten kuudes ooppelini joten tunnen merkin kyllä


      • kumminkaan
        Astra H sport kirjoitti:

        On muuten kuudes ooppelini joten tunnen merkin kyllä

        sitä että autosi moottorissa on jakopää ketjukäyttöinen eikä remmi joka? oli autostasi katkennut?


      • selostaa
        Astra H Sport kirjoitti:

        Minä en tiennyt koska sitä ei lue missään papreissa, eikä muuten tiennyt näköjään huoltomieskään tuo "remmitieto" on muuten häneltä

        ei tuota kukaan usko.


      • Astra H sport
        kumminkaan kirjoitti:

        sitä että autosi moottorissa on jakopää ketjukäyttöinen eikä remmi joka? oli autostasi katkennut?

        En ole väittänyt että mitään olisi katkennut vaan jako on seonnut jostain syystä esim. ohjainrullan rikkoontumisesta. Enkä tosiaankaan tiedä vieläkään onko homma tehty ketjulla vai hihnalla, tätä tietoa en ole nähnyt missään kirjoitettuna. Mistäs sen muuten voisi tietää ? Autolla on ajettu 19tkm eli ei ole voinut edes huollosta kysyä.


      • Ketjukone
        H-astra kirjoitti:

        Provoa äijä pukkaa eikä tiedä edes sen vertaa Opelista että 2.0 turbo kone on ketjulla. Miten joku viittii keksiä tuollaisia juttuja, no huvisa kullakin.

        Jos http://www.gmpowercomponents.com sivuihin on luottaminen niin taitaa Astran 2.0t koneet olla hihnalla (160 ja 200hv). Vectran kone (175hv) on ketjulla.


      • zembla

        Loppuiko ratin narina kun laitettiin se vaimennuspala sinne?


      • hyvästi sakut

        maanantai yksilö, itselläni kytkin alkoi ravistaa 30000:ssa,vaihtoivat uuteen, vein katsastukseen, ohjausvarren nivelet väljät, radio temppuili, toki auto oli mainio ajaa, alusta jäykähkö josta johtuen kaikki osat tuppasi löystymään, kiristelin ne itse. Astra G:ssäkin oli ongelmia joten kyllästyin ja vaihdoin Hyandai i30:een johon erinomaisen tyytyväinen 2 vuoden jälkeen, täysin harmiton ja viaton ja on vielä hyvä ajaa.


      • h.salmi
        H-astra kirjoitti:

        Provoa äijä pukkaa eikä tiedä edes sen vertaa Opelista että 2.0 turbo kone on ketjulla. Miten joku viittii keksiä tuollaisia juttuja, no huvisa kullakin.

        2.0T hihnan vaihtoväli on 8v./120000km,eli siinä ei ole ketjua


    • Juuso

      30tkm ajettu ja mitään vikaa ei ole ollut.
      Ainoa mikä edelleen tuntuu epämieluisalta, on huono alavääntö eli kaupunkiajossa / "ryömimisessä" / liikkeelle lähdössä joutuu pikkasen ikäänkuin luistattaa kytkintä ettei sammuisi ja pientä nykimistä ilmaantuu. Tätä ominaisuutta ilmeisesti vain tässä 103kw:n koneessa. Mietityttää vaan, että mitenhän pitkään kytkin moista kestää?
      Softapäivitystä tähän ei vielä ilmeisesti vielä ole, mutta täytyy kysästä asiaa 1. huollosta kun sen aika piakkoin tulee.

      • Jeppe_

        En tiedä 1.8 koneesta, mutta 1.6:ssa alavääntö parani hiukan tuolla ajo-ohjelman päivityksellä eka huollossa, nyt lähtee kakkosellakin kävelyvauhdista ihan pirteästi.


      • tietoa kiitos
        Jeppe_ kirjoitti:

        En tiedä 1.8 koneesta, mutta 1.6:ssa alavääntö parani hiukan tuolla ajo-ohjelman päivityksellä eka huollossa, nyt lähtee kakkosellakin kävelyvauhdista ihan pirteästi.

        tehdään pyynnöstäkö? paljon maksaa? onko monenlaisia? 1.6 hfarkku -saako siihen mitä parasnnuksia päivityksellä?


      • ja cosmo tietysti

        tuollainen käyttetty. näkyy olevan pienempi kulutuskin kuin 92kw versiossa.onkohan käytönnössä? mitä muut on olleet mieltä kannataako harkita tuota pienempitehoisen sijaan? saako vastinetta?


    • kun vilkkuasian saavat

      kuntoon ,,,,,ennenkuin rytisee sen vuoksi.

      • Vekkuli OPC

        Kerrohan lisää vilkun kokemuksistasi. Minä nimittäin olen jostain kumman syystä tottunut erittäin hyvin siihen Opelin outoon vilkkusysteemiin.


      • Vain vanhan Vectra C
        Vekkuli OPC kirjoitti:

        Kerrohan lisää vilkun kokemuksistasi. Minä nimittäin olen jostain kumman syystä tottunut erittäin hyvin siihen Opelin outoon vilkkusysteemiin.

        Alkusarjan malleissa oli pirusti ongelmia kun selvää pykälää kaistanvaihdon ja varsinaisen vilkun välissä ei löytynyt kunnolla. Astra H on selvä pyläkä, tosin voisi olla vieläkin hiukka tuntuvampi pykälä. Ehkä tässä Facelist Astrassa on ... äänieristettä laitettu enemmän ja muutama lokero lisää keskikonsooliin/kojelautaan.


      • villkku päälle
        Vekkuli OPC kirjoitti:

        Kerrohan lisää vilkun kokemuksistasi. Minä nimittäin olen jostain kumman syystä tottunut erittäin hyvin siihen Opelin outoon vilkkusysteemiin.

        Tossa palstalla ylempänä on joku jo asiasta kirijootellut.


      • Namiska
        villkku päälle kirjoitti:

        Tossa palstalla ylempänä on joku jo asiasta kirijootellut.

        Astra 1,6 Wagon 05, ajettu 36000
        Kytkin vaihdettu
        Ajovalot kerran jolloin vaihdoin "50%"tehokkaammat
        -20° pakkasella turvatyynyn valo syttyi, mutta sammui kelin lauhduttua.

        Muuten tyytyväinen


    • pientä

      Remppaa.... takuuseen vaihdettu kytkin ja takaoven keskuslukitus ei toiminut, joten korjattiin jatkamalla johtoja molemmissa takaovissa (johdot poikki). Asentajan mukaan vika alkoi Zafirassa ja näköjään jatkuu Astrassa. Kampiakselin toisesta päästä vaihdettiin stefa kun vuoti.
      Mielestämi vikoja, joita ilmenee autossa kuin autossa. Kaverilla premium- luokan Audi ja taas menee pajalle kun lohkosta vuotaa nestettä, tulppa kuulema siirtynnyt. Audissa keskuslukitus ei ole toiminut kunnolla koskaan ja kaveri tänään totesi, että koskaan hänelle ei tule enää tuon merkkistä autoa. On kuitenkin ihan toisessa hintaluokassa kuin Astra. Ei tosiaakaan ns. "paremmat" autot ole sen parempia kuin "kansan" autotkaan.

    • Tyytyväisiä kilometrejä

      Tuommoisella H Astralla on ajellut tässä ja en voi muuta sanoa kuin että olen ollut todella tyytyväinen ostokseeni. Mitään vikoja ei ole ollut, ainoastaan öljynvaihdon tein juuri äskettäin.
      Eniten olen pitänyt auton moottorin todella mukavasta väännöstä, ei tarvitse kepitellä ohitustilanteissa.
      Miinuksena, niinkuin varmaan kaikilla kyseisen moottorimallin omistajilla on kulutus..
      parhaimmillani olen päässyt hieman alle 9L satasta kohden. Jos autoa yltyy polkemaan kunnolla ja vielä Sport nappi päällä tankissa alkaa käymään ikävä pyörre.

    • pijerojee

      nimittäin raidetangot (kestää alle 40tkm) ja kytkin (ravistaa). Hyvä auto pilattu taas kelvottomilla alihankkijoilla...

    • Juuso1001

      1.6 Facelift farkku 2007 80tkm, ei mitään teknistä vikaa. Ajovalot vaihdettu kerran koko aikana, muuten perusvuosihuollot. Erittäin tyytyväinen autoon.

      • Seppo Hovin povitasku

        Noin 2700 km takana uudella Opel Astra 1,6 Ultimate Wagonilla. Ei mitään suurempaa valittamista. Moitteettomasti on toiminut.

        Muutamia huomioita:
        - Viimeistely ei ihan täydellistä. Pari osaa irvistää vähän. Huollossa korjattaneen tuo asia.
        - Kulutus maantieajossa on yllättävänkin iso, menee yli 7l sataselle. Pitää varmaan tarkistaa ajotapojakin.
        - Jämäkkä ajettava! Jaksaa ajella pidempiäkin välejä ilman taukoa, kun ei tuo rengasmelukaan (alla 16" Goodyearin kesärenkaat) niin paha ole.
        - 1,6-litrainen bensamoottori ei ole mikään raketti, mutta kyllä sillä pärjää.
        - Kelpo tilat, erityisesti takakontti on mukavan reilu kooltaan. Pieniä säilytyslokeroita tosin saisi olla edessä enemmän. Edellisessä Renaultissa tämä oli selvästi parempi (auto muuten tosin olikin täysi susi).
        - Herättää jostain syystä käsittämätöntä nälvimisen tarvetta japanilaisautoilla ajelevissa kavereissa. :D
        - Sopivan kokoinen. Auto ei ole vielä kasvanut liian isoksi, joten sillä on kätevä pujotella kaupungissakin.


      • vikaa
        Seppo Hovin povitasku kirjoitti:

        Noin 2700 km takana uudella Opel Astra 1,6 Ultimate Wagonilla. Ei mitään suurempaa valittamista. Moitteettomasti on toiminut.

        Muutamia huomioita:
        - Viimeistely ei ihan täydellistä. Pari osaa irvistää vähän. Huollossa korjattaneen tuo asia.
        - Kulutus maantieajossa on yllättävänkin iso, menee yli 7l sataselle. Pitää varmaan tarkistaa ajotapojakin.
        - Jämäkkä ajettava! Jaksaa ajella pidempiäkin välejä ilman taukoa, kun ei tuo rengasmelukaan (alla 16" Goodyearin kesärenkaat) niin paha ole.
        - 1,6-litrainen bensamoottori ei ole mikään raketti, mutta kyllä sillä pärjää.
        - Kelpo tilat, erityisesti takakontti on mukavan reilu kooltaan. Pieniä säilytyslokeroita tosin saisi olla edessä enemmän. Edellisessä Renaultissa tämä oli selvästi parempi (auto muuten tosin olikin täysi susi).
        - Herättää jostain syystä käsittämätöntä nälvimisen tarvetta japanilaisautoilla ajelevissa kavereissa. :D
        - Sopivan kokoinen. Auto ei ole vielä kasvanut liian isoksi, joten sillä on kätevä pujotella kaupungissakin.

        Te puhutte täällä uusista vähän ajetuista autoista. Ei voisi kuvitella että joku 50 000 km ajettu vielä reistailee. minulla astra -05 kesti kyllä 120 000 ajaa, sitten on murheita riittänyt. metro auto etsinyt vikaa kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä. radio myös pätkii, vika johdoissa kuskin takaoven sisällä. ajakaa autoilla 100 000km ja kertokaa sitten miten opeli toimii.


      • signia
        vikaa kirjoitti:

        Te puhutte täällä uusista vähän ajetuista autoista. Ei voisi kuvitella että joku 50 000 km ajettu vielä reistailee. minulla astra -05 kesti kyllä 120 000 ajaa, sitten on murheita riittänyt. metro auto etsinyt vikaa kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä. radio myös pätkii, vika johdoissa kuskin takaoven sisällä. ajakaa autoilla 100 000km ja kertokaa sitten miten opeli toimii.

        tuo naapurin opeli ole toiminut huonostikaan ja ajettu sillä on vasta 60tkm. On saanut seista merkkikorjaamolla vähän väliä pahimpana vaivana käynnistymättömyys kylmänä, jopa kesälämpimilläkin??? Eivätkä saa huollossa pelaamaan. Lie maanantaipäivän yksilö, tosin paljon on vastaavia esimerkkejä muillakin. Voivoi.


      • viivivirt
        vikaa kirjoitti:

        Te puhutte täällä uusista vähän ajetuista autoista. Ei voisi kuvitella että joku 50 000 km ajettu vielä reistailee. minulla astra -05 kesti kyllä 120 000 ajaa, sitten on murheita riittänyt. metro auto etsinyt vikaa kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä. radio myös pätkii, vika johdoissa kuskin takaoven sisällä. ajakaa autoilla 100 000km ja kertokaa sitten miten opeli toimii.

        mä oon ollut tyytyväinen opeliin 30vuotta mut se muuttu tänäpäivänä,mul on ollut ennen benssa opeleita ennen ja nytten ensimmäinen diisel,pääsin mä sillä 193856km kun siitä tais levitä vaihdelaatikko mut valitettavaa on se et konepellin alle on tungettu izusun diisseli kun opelilla ei oo omaa kiisseliä. et sellasta pataa


      • Seppo Hovin povari
        Seppo Hovin povitasku kirjoitti:

        Noin 2700 km takana uudella Opel Astra 1,6 Ultimate Wagonilla. Ei mitään suurempaa valittamista. Moitteettomasti on toiminut.

        Muutamia huomioita:
        - Viimeistely ei ihan täydellistä. Pari osaa irvistää vähän. Huollossa korjattaneen tuo asia.
        - Kulutus maantieajossa on yllättävänkin iso, menee yli 7l sataselle. Pitää varmaan tarkistaa ajotapojakin.
        - Jämäkkä ajettava! Jaksaa ajella pidempiäkin välejä ilman taukoa, kun ei tuo rengasmelukaan (alla 16" Goodyearin kesärenkaat) niin paha ole.
        - 1,6-litrainen bensamoottori ei ole mikään raketti, mutta kyllä sillä pärjää.
        - Kelpo tilat, erityisesti takakontti on mukavan reilu kooltaan. Pieniä säilytyslokeroita tosin saisi olla edessä enemmän. Edellisessä Renaultissa tämä oli selvästi parempi (auto muuten tosin olikin täysi susi).
        - Herättää jostain syystä käsittämätöntä nälvimisen tarvetta japanilaisautoilla ajelevissa kavereissa. :D
        - Sopivan kokoinen. Auto ei ole vielä kasvanut liian isoksi, joten sillä on kätevä pujotella kaupungissakin.

        Pitääpä päivittää omia kokemuksia. Korjaamokäyntejä ei ole tullut vastaan, mutta ihan täysin tyytyväinen en autoon ole. Käytin auton öljynvaihdossa 15tkm jälkeen. Auto siis tämä edellisessä viestissä mainitsemani 1,6 Ultimate Wagon.

        - Kulutus on iso. Nyt maantiepainotteinen ajoreissu 7,7l/100 km. Mikä ihmeen 5,3l sataselle maantiellä? Menipähän loppukin usko rectumista heitettyihin EU-kulutuslukemiin.
        - Nitinät ja natinat. Auto kuulostaa kymmenen vuotta vanhalta. Onko tämä nyt sitten se juttu, että kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita?
        - Ihmeellisiä resonanssiääniä. Liikkeelle lähtiessä kuuluu ajoittain melkoista räminää. Toisinaan poljinten yläpuolella kolisee jotain metallista, mutta eipä siellä mitään rikki korjaamomiesten mukaan ole. Kivan luottavainen tunne tulee ajaessa.

        Täytyypä näin jälkikäteen todeta, että eipä olisi dieselauto ollut paha vaihtoehto. Työ- ja muun ajon myötä ajoa on kertynyt 34tkm vuositahdilla! Vaan eipä tuota kehtaa lähteä nyt vaihtamaankaan..

        PS. Palsta ei hyväksynyt edellisellä kerralla käyttämääni nimimerkkiä, vaan sitä piti lyhentää!


      • GT
        Seppo Hovin povari kirjoitti:

        Pitääpä päivittää omia kokemuksia. Korjaamokäyntejä ei ole tullut vastaan, mutta ihan täysin tyytyväinen en autoon ole. Käytin auton öljynvaihdossa 15tkm jälkeen. Auto siis tämä edellisessä viestissä mainitsemani 1,6 Ultimate Wagon.

        - Kulutus on iso. Nyt maantiepainotteinen ajoreissu 7,7l/100 km. Mikä ihmeen 5,3l sataselle maantiellä? Menipähän loppukin usko rectumista heitettyihin EU-kulutuslukemiin.
        - Nitinät ja natinat. Auto kuulostaa kymmenen vuotta vanhalta. Onko tämä nyt sitten se juttu, että kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita?
        - Ihmeellisiä resonanssiääniä. Liikkeelle lähtiessä kuuluu ajoittain melkoista räminää. Toisinaan poljinten yläpuolella kolisee jotain metallista, mutta eipä siellä mitään rikki korjaamomiesten mukaan ole. Kivan luottavainen tunne tulee ajaessa.

        Täytyypä näin jälkikäteen todeta, että eipä olisi dieselauto ollut paha vaihtoehto. Työ- ja muun ajon myötä ajoa on kertynyt 34tkm vuositahdilla! Vaan eipä tuota kehtaa lähteä nyt vaihtamaankaan..

        PS. Palsta ei hyväksynyt edellisellä kerralla käyttämääni nimimerkkiä, vaan sitä piti lyhentää!

        Vaihdoin juuri uuteen Astra Ultimate Wagon malliin ja odotan innolla auton toimivuutta.

        Ehdin ajaa Fiat Linealla 1 vuoden (ostettu uutena) ja vuoden aikana autoon meni takuuseen takakolmiosivulasi, ovien saranapultit (ruosteessa), etuovien suojat (väärin asennettu), kojelaudasta kuului karmeaa nitinää jonka sain itse kuriin, takaovet natisi ja syy ei ehtinyt selvitä.

        Edessä on nyt polttoaikakulujen nousu mutta farkku on perheelliselle aina farkku, nam!
        Toivotaan et auto toimii hyvin.


      • hpop
        vikaa kirjoitti:

        Te puhutte täällä uusista vähän ajetuista autoista. Ei voisi kuvitella että joku 50 000 km ajettu vielä reistailee. minulla astra -05 kesti kyllä 120 000 ajaa, sitten on murheita riittänyt. metro auto etsinyt vikaa kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä. radio myös pätkii, vika johdoissa kuskin takaoven sisällä. ajakaa autoilla 100 000km ja kertokaa sitten miten opeli toimii.

        Taka ovessa ei keskuslukitus toimi ja toinen ovi takana oikein tumahtaa...Aika syvältä. moottori toimii ihan OK. mutta kun lähtee liikkeelle, niin kytkin ravistaa..Pitää vissiin vaihtaa uus kiesi alle..


      • Entinen nykivä...
        vikaa kirjoitti:

        Te puhutte täällä uusista vähän ajetuista autoista. Ei voisi kuvitella että joku 50 000 km ajettu vielä reistailee. minulla astra -05 kesti kyllä 120 000 ajaa, sitten on murheita riittänyt. metro auto etsinyt vikaa kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä. radio myös pätkii, vika johdoissa kuskin takaoven sisällä. ajakaa autoilla 100 000km ja kertokaa sitten miten opeli toimii.

        "kun auto nykii ja moottorin merkkivalo palaa. puolivuotta mennyt ja vika edelleen löytymättä"
        Saattaa oireista päätellen olla pakokaasujen kierrätys järjestelmä tukossa.
        Sen kun putsaa ja tarvittaessa egr-venttiilin vaihto niin saattais auttaa.

        näin meillä oli


    • Ämmä

      166000km takana ja pieniä onkelmia, hiukkas-suodattimen paineanturi piti vaihtaa, helmat menossa maalaukseen, ei ole roiskeläppiä niin on alkanu maalit lähtee. kyseessä siis 1.9ctdi automatik 120hv.
      Passattiin verrattuna olen päässyt vähällä.

    • Oupelist

      Itselläni on 60000 ajettu 7-2008 käyttöönotettu 1,6 XER (115 hv) Bensa-Astra. Varustetaso Enjoy ja sen päälle on vielä joitain lisävarusteita mm. vakkari. Auto on toiminut kaikin puolin todella hyvin. Ekassa huollossa moitin vilkkuviiksen toimintaa, kun vasemmalle kääntyessä vilkku ei aina jäänyt päälle. Tekivät sille takuuseen jotain. Tänä talvena mahdottomilla pakkasilla ei automaatti-ilmastointi aina kääntänyt puhallusta lasille, ongelma lienee pakkaseen ja käyttötottumuksiin (lyhyttä pätkäajoa) liittyvä. Oikeastaan voi sanoa, ettei autossa ole ollut mitään varsinaista vikaa, vaan kaikki on toiminut tosi hyvin. Minulla on ollut monen merkkisiä autoja mutta Opelin laatu on kyllä vakuuttanut.

      • Oupelist

        Vielä lisäystä... Tietääkö kukaan, saako vielä Ultimate-varusteltuja H-mallin farkku-Diesel-Astroja uutena mistään? Mallivuotta 2011 on tietääkseni vielä myyty. Vähän ajettuja käytettyjä näkyy jokunen olevan tarjolla. Olen nimittäin niin tyytyväinen tähän bensamalliin, että nyt mahdollisesti työajojen lisääntyessä kiikarissa olisi Diesel Ultimate-varustein kiikarissa.

        Joo, Astra J olisi kyllä kivempi kaikin puolin, mutta Ultimatea vastaavin varustein melkein kymppitonnin kalliimpi. H-malli tarjoaa edelleen loistavan ajettavuuden, viiden tähden turvallisuuden, on edelleenkin hyvän näköinen ja siitä on alkusarjan autojen lastentaudit karsittu pois.


    • astramies

      Eikös tuolla Metroautossa niitä vielä jokunen ole myynnissä.

    • Siimonen

      Ostin muutama kuukausi sitten Ultimate -version. Huomattavasti on hiljaisempi edelliseen H -05 farkkuun verrattuna yllättäen. Bensan kulutus oman ajotietokoneen mukaan jököttänyt seka-ajossa välillä 6,9 - 7,1 (jonne nousi kovilla pakkasilla). 10 lisäheppaa edelliseen verrattuna tekee autosta ihan pirteän. Kaipaamaan olen jäänyt vain niitä tavaratilan koukkukiskoja. Alkaa olla 4 tkm takana ilman murheita. Nopeusmittarin virhekin on yllättävän pieni (0-4 km/h) navigaattorin mukaan. Hyvä peli - en olis muuten toista ostanutkaan. Olisin odottanut itse tuota uudempaa versiota, mutta emäntä on nuuka ja arveli paljon kalliimmaksi, tiedä häntä. Nuo mukitelineet ja kuljettajan käsinojat ovat itselläni täysin turhia.

    • Kerran Opel vei syd.

      Vähintään 50 t km tulee joka vuosi ajettua ja Opel 1,6 on nyt alla opc varustein. Edellinen oli varustellumpi vectra, mutta tämä on vähän sportimpi. Mittarissa on tällä 75 t km ja rapiat. Kaikki Opelit olen ostanut käytettynä ja ainoa homma mitä olen tehnyt on öljynvaihto säännöllisin välein. 500 t km löytyy noin neljän viimeisen Opelin mitarista ja ainoat merkkilliikkeessä tehdyt asiat, joka vuotinen jakohihnan vaihto, jokunen tulppasarja ja pari anturia.

      Yksi koti Ooppeli on ollut 10 vuotta kakkosautona mittarissa 245 t km ja vikoja on ollut yksi anturivika 190 € ja ne pakolliset jakohihna rempat 290 €. Itse vaihdoin kerran, takavaimentimen, jarruvaijerit, jouset, iskarit, jarrukengät ja palat, jotka on muuten melkein yhtä helppoja hommia kun renkaanvaihto.

      Opelista puuttuu ehkä statusta, mutta ajonautinto on jokapäiväinen. Ajan kaupunki ja matkaajoa kulutus ka 6,8 litraa. Yksikään Opeleistani ei ole kuluttanut yli 7 litraa satasella edes talvella ja ajan ikävä kyllä hiukan aina ylinopeutta.

    • Pikkisa

      Eikä vie öljyä niinkuin volkkari tai bemari. Ex-toyotanikaan ei vienyt öljyä yhtään ja nyt ei ooppelikaan (60tkm jo ajettu). Se otti päähän bemarissa kun vei öljyä ja oli ajettu vasta 28tkm.

    • pikka

      Astra H 1,6 -05 farkku. asettu 177000 ja vähän on ollu remonttii. Rekisterivalo-takaluukku systeeni ja joku puola. Jarrujuttuja tietysti vaihdettu pari kertaa. pyyhkijät kerran. Renkaat kerran.

    • astra 05

      Astra h -05 stw 1,6. Ollut 4 vuotta ja etu alatukivarret/koiranluut vaihdettu, etujarrulevyt &palat vaihdettu, takajouset, takaluukun lakkaus pettänyt takalasin juuresta, akku vaihdettu, takaoven johtosarja, nyt ilmeisesti puola rikki.. ite aika paljon puuhastellut joten osien hinnalla pitkälti selvinnyt..ei siis halpaa mut kalliiks olis tullut korjaamolla hoitaa kaikki viat! Muuten mukava ajella ja iso tavaratila!!!

    • Nuolijahuoli

      Pääosin tyytyväinen Astraani, mutta nyt on alkanut nykimään raskaammissa kiihdytyksissä. Aivan kuin olisi sytytyskatkos tms. Veto katkeaa vain lyhyeksi hetkeksi. Vähän pelottava ominaisuus jos olet vaikka ohittamassa. Moottori on 1.6 xer bensa. Ei vikakoodeja. Onko muilla kokemuksia vastaavasta oireesta ja ehkä tietoa mikä voisi aiheuttaa?

      • Nuolijahuoli

        Vastaan itse itselleni, elikkäs vika löytyi tällä kertaa sytytyspuolapaketista. Nelossylinterin kohdalla puolasta oli murtunut muovinen eriste. Uusi puolapaketti ja tulpat paikoilleen, auto kulkee taas kivasti.


      • tallaa.pohjaan

        Hyvä, että oli helpohko vika - eli kovaa ajoa sitten vaan. t. ex-H-Astronautti
        PS. Mitenköhän tuo nuoli ja huoli -kuittailu itse asiassa Opeliin liittyy, ympyrä ja nuolihan ovat Volvon logossa ja Opelin logossa ympyrä ja salama.
        Ikäänkuin tällä nyt niin väliä olisi, mutta pääsipä ihmettelemään... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe