Olisikohan intialais-suomalaisessa liitossa elelevia? Miten olette tulleet toimeen appivanhempien kanssa? Kuinka paljon ootte noudattaneet perinteita? Minkalainen haajuhla teilla oli ja vaihdoitteko sormuksia vai saitteko vain Thalin tai Mangalsutran? Moni on valistanut etta sormus ei ole niin tarkea kuin kaulakoru, jota ei saisi mielellaan ottaa pois. Kuinka tarkea tuo perinne on ollut teidan puolisoillenne? Oletteko pitaneet mangalsutraa vai ei?
Intialainen perinne
2
793
Vastaukset
- minä jo
vastasin jo tähän monikulttuuriset suhteet palstalla.
- minä jo
Olen naimisissa intialaisen kanssa nyt kolmatta vuotta. Häät vietettiin Intiassa aamulla perinteisin hindumenoin ja illalla länsimaisittain.
Sormukset alkavat pikku hiljaa yleistyä Intiassakin (vaikkeivat siis thalin tärkeyttä voitakaan). Sormuksia tosin pidetään oikeassa kädessä, tietänet varmaan mistä syystä. Meillä sormukset on käytössä ja pidämme niitä luterilaisittain vasemmassa nimettömässä.
Minulla on myös thali, joka laitettiin kaulaani häissämme. En ole sitä vielä koskaan ottanut pois, enkä näe tarvetta siihen. Thalin pitäminen merkitsee miehelleni hyvin paljon ja haluan kunnioittaa mieheni toivetta. Miksi ottaisin sen pois jos ei siitä haittaakaan minulle ole? Sormukset lähtee sormista leipoessa. Minulla on myös hopeiset varvassormukset, joita pidän lähes koko ajan. Uidessa poistan ne, etteivät vahingossa häviä. Nekään ei muuten haittaa mitenkään.
Olen kertonut miehelleni mahdollisista poikkeustapauksista milloin saattaisin joutua poistamaan thalin (esim. leikkausten yhteydessä) ja hän tietenkin hyväksyy tällaiset tilanteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373401
- 971684
- 1361595
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451470- 911290
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291192- 571095
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2451042Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125990