Intialainen perinne

Mangalsutra

Olisikohan intialais-suomalaisessa liitossa elelevia? Miten olette tulleet toimeen appivanhempien kanssa? Kuinka paljon ootte noudattaneet perinteita? Minkalainen haajuhla teilla oli ja vaihdoitteko sormuksia vai saitteko vain Thalin tai Mangalsutran? Moni on valistanut etta sormus ei ole niin tarkea kuin kaulakoru, jota ei saisi mielellaan ottaa pois. Kuinka tarkea tuo perinne on ollut teidan puolisoillenne? Oletteko pitaneet mangalsutraa vai ei?

2

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä jo

vastasin jo tähän monikulttuuriset suhteet palstalla.

• minä jo

Olen naimisissa intialaisen kanssa nyt kolmatta vuotta. Häät vietettiin Intiassa aamulla perinteisin hindumenoin ja illalla länsimaisittain.

Sormukset alkavat pikku hiljaa yleistyä Intiassakin (vaikkeivat siis thalin tärkeyttä voitakaan). Sormuksia tosin pidetään oikeassa kädessä, tietänet varmaan mistä syystä. Meillä sormukset on käytössä ja pidämme niitä luterilaisittain vasemmassa nimettömässä.

Minulla on myös thali, joka laitettiin kaulaani häissämme. En ole sitä vielä koskaan ottanut pois, enkä näe tarvetta siihen. Thalin pitäminen merkitsee miehelleni hyvin paljon ja haluan kunnioittaa mieheni toivetta. Miksi ottaisin sen pois jos ei siitä haittaakaan minulle ole? Sormukset lähtee sormista leipoessa. Minulla on myös hopeiset varvassormukset, joita pidän lähes koko ajan. Uidessa poistan ne, etteivät vahingossa häviä. Nekään ei muuten haittaa mitenkään.

Olen kertonut miehelleni mahdollisista poikkeustapauksista milloin saattaisin joutua poistamaan thalin (esim. leikkausten yhteydessä) ja hän tietenkin hyväksyy tällaiset tilanteet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe