Corsa 1.2 94 termostaatti/kulutus

corsastaja

Terve, eli 1,2 8V vm94 corsa kuluttaa matka-ajossa ~7,8litraa.. Pitäis varmaan mennä litran pari pienemmällä .. lämmöt ei nouse juuri lainkaan (sen verran että tietää että mittari toimii) voisko tämä vaikuttaa kulutukseen kun kone käy kylmänä ja voisko asian korjata vaihtamalla termostaatin ? On varmaan helppo vaihtaa ? Mitä maksaa ja mistä kannattaa hankkia ? Motonet ? Voiko tuohon isoon kulutukseen olla jokin muu syy ?

4

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOj

      Hei
      Jos paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä lämpö hieman nousee mutta ajossa ei nouse niin termostaattivika.

      Termostaatti maksaa kympin luokkaa ja vaihtuu missä tahansa pajassa. Kannattaa ehdottomasti vaihtaa. Kylmä moottori tosiaan syö turhan paljon.
      Tavallisesti termostaatti kestää 10 vuotta joten normaali ikä vaihtaa.

      • corsastaja

        vastauksestasi


      • vaihto 07
        corsastaja kirjoitti:

        vastauksestasi

        En suosittele itse vaihtamaan koska ainakin mulla tarttee jakohihna irroittaa termostaatin vaihdon takia on nääs jakohihnan takana


      • corsastaja
        vaihto 07 kirjoitti:

        En suosittele itse vaihtamaan koska ainakin mulla tarttee jakohihna irroittaa termostaatin vaihdon takia on nääs jakohihnan takana

        tosiaan tuli vaihdettua termostaatti vanha olikin jo heikossa hapessa ja nyt näyttää mittari normaalimpia lämpöjä. tosiaan jakohihnaa ei tartte kokonaan irrottaa riittää että irrottaa yläpään ja raottaa koteloa sen jälkeen niin saa termostaatin vaihdettua. jäähdytysnesteet piti tietysti ottaa pois ja laittaa takasin myös ja ilmata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1969
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1291
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1165
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    10. 10
      980
    Aihe