onko kellään avattu tämmöistä virtsateiden rauhasen tukkeuman johdosta tullutta systaa? Oliki kipeä tp:n jälkeen?
skenen kysta
7
6309
Vastaukset
- Anonyymi
Mullekkin tuli tää kun kävin viimeviikolla papakokeessa gynellä ja sillon kaikki oli vielä hyvin ja normaalia mut ilmeisesti skenen rauhanen jotankin ärsyynty siitä ja tuli toi kysta :s taitaa olla aika harvinainen, kun googlettamalla tää oli ainoo keskustelu siitä ja tähänkään kukaan ei oo vastannu? Kävin näyttää lääkärillä ja sain antibiotti kuurin ja lähetteen klamydia ja tippurikokeisiin ja lähetteen urologille. Lääkäri sano ettei oo ennen nähny turvonnutta skenen rauhasta. Kiinnostaisi kuulla ihmisten kokemuksia, miten hyvin on parantunu? Mulla toi on onneksi jo vähän pienentyny antibiottien ansiosta. Ja lääkäri sano että ei oo vakavaa ja parantuu kyllä.
- Anonyymi
Olen sama anonyymi, kuin tuo aiempi anonyymi. Päivittelen tähän nyt parantumistani, jos jollekkin muulle tulee tämä sama skenen kysta ja googlailee sitä paniikissa, niin voi lukea miten mulla parani :) olen nyt syönyt antibiotteja 5 päivää ja rauhanen on pienentynyt puolella eikä enää yhtään kipeä. (Enemmän haarojen imusolmukkeet on kipeät kuin itse rauhanen😅) Alunperin kun kävin lääkärissä rauhanen oli 2cm x 3cm, nyt se on enää vain 1cm x 1,5cm. Se on sen verran pieni jo, etten varmaan kiinnittäisi siihen huomiota, jos en tietäisi rauhasesta. Vielä ei ole tullut sukupuolitauti testien tuloksia.
I
tselläni ei onneksi ole ollut virtsaamisessa missään vaiheessa ongelmia, toisin kuin aloittajalla. Vain seksi sattui, mutta siitä olinkin ihan paniikissa ja itkin poikaystävälle että voi apua nyt mun seksielämä on ikuisesti pilalla. Eikä auttanut yhtään kun netistä löytyi vain kauhutarinoita bartholin rauhasesta niin menin ihan paniikkiin. Mutta onneksi tämä skenen rauhanen taitaa parantua helpommin kuin bartholin rauhanen. Oli kyllä pelottavaa kun skenen rauhanen taitaa olla aika tärkeä rauhanen seksuaaliselle mielihyvälle että jos tästä olisi tullut pitkäaikaisempi vaiva, mutta onneksi tää on antibioteilla lähtenyt näin hyvin parantumaan, niin eiköhän tää kohta oo jo kokonaan pois :)
Mainittakoon vielä että antibiottien olen käynyt joka päivä salilla juoksemassa, koska urheilu poistaa kuona-aineita kehosta (ainakin mun logiikalla pitäis sitten auttaa ton rauhasen tyhjentymistäkin) ja olen syönyt magnesiumia joka päivä koska se vähentää tulehdusta kehosta. Nää oli siis ihan mun omia lisäyksiä tähän rauhasen paranteluun, en tiedä onko vaikuttanut, mutta ainakin mulla rauhanen on parantunut hyvin. - Anonyymi
Sama anonyymi tässä taas :3 unohdin päivittää tänne, että skenen rauhanen parantuikin mulla jo aikoja sitten normaaliksi. Seksi tuntuu hyvältä, eikä rauhanen ärsyynny siitäkään mistä olen tosi kiitollinen. Eli säikähdyksellä selvistin tästä :) ja testeistä tuli myös aikoja sitten ja ei ollut mitään tauteja.
- Anonyymi
Vanha juttu tämä mutta haluaisin kuitenkin kysyä onko se parantunut täysin, kärsin samasta.
- Anonyymi
Hei kommaan kans tänne.
Itselläni ollut pari kk myös skenen rauhanen ja käynyt näyttämässä sitä ja sille ei tehdä mitään ja haittaa normaalia elämää.
Minkälaisen antibiootti kuurin ootte saaneet?
Ja kuin kauan meni että se lähti? - Anonyymi00006
Minulla tuli kans ja lääkäri määräsi antibiootit ja nyt odotellaan auttaako. Tietoa tästä ei paljoa löytynyt niin ajattelin tänne kirjottaa jos joku eksyy tänne vielä 😄 Päivitellään kun lääkkeet vaikuttaa jos vaikuttaa. Lääkäri ei ollut ennen nähnyt tämmöistä ja sanoi jos ei antibiootit auta täytyy varmaan tyhjentää/leikata.
- Anonyymi00007
Tosiaan antibiootit eivät tehonneet ja nyt olen jonossa gynekologille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483