Minimipalkka

Laiska vai tyhmä

Kuinka paljon teidän mielestä tulisi olla minimipalkka?

Itse olen ammattikoulun käynyt ja koska oman alan töitä ei ole, ajattelin hakea siivoustyötä.

Aika järkkyä, että palkka on jotakin 7€, kun soittelin työpaikkoja ja enempää eivät kuulemma pysty maksamaan.

Kun laskin paperilla paljonko jää käteen tuolla palkalla (vähennettynä 15% veroa, vuokra, ruokamenot ja
linja-auton kuukausikortti), niin ei juuri mitään.
Muutama hassu satanen, ALL RIGH ! Ei muuta kun työniloa :)

9

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käteen jää 200 euroa

Pääkaupunkiseudun vuokratasolla 7 e/tunti jää käteen noin 200 euroa vuokran maksun jälkeen. Jos vero onkin 15% niin palkasta menee myös muita vähennyksiä, sitä et varmaan laskenut. HKL:n paikallislippu 40 euroa, seutulippu kalliimpi.

Hakekaa muuttoavustusta, pääkaupunkiseudulla siivous-pätkätyötä tarjolla.

Jos jäät työttömäksi, 7 e/tunti palkalla saat ansiosidonnaista päivärahaa 35.45 e/pv. Vaikea kuitenkin uskoa, että noilla palkoilla maksetaan liitolle jäsenmaksu.

• maxy

en ota kantaa paljonko minimi palkan pitäisi olla, toki enemmän kuin tuon 7.08€ mitä siivoustyössä on..

mutta jostain se työntekokin on aloitettava, ja mielestäni, vaikka palkka kummonen olekkaan, niin pitäisi vaan tarttua toimeen, saa siinä ainakin työkokemusta ja mukavampi hakea paremmin palkattua työtä kun jo työpaikka..

lisäksi jos satut esim. vuoden päästä löytämään oman alan töitä, niin uskoisi että TA:kin arvostaisi enemmän sitä, että sinulla on työhistoriaa viimeiseltä vuodelta kuin se, että olisit ollut työttömänä odotellen parempaa..

tuossa moni jää kelkassa pois, kun eivät halua tehdä huonosti palkattua työtä vaan jäävät haaveilemaan isoista rahoista

• ytretytertyety

"mutta jostain se työntekokin on aloitettava"

Miksi?

ja seuraavaan vastaukseen myös kysymys Miksi?

• maxy
        ytretytertyety kirjoitti:

"mutta jostain se työntekokin on aloitettava"

Miksi?

ja seuraavaan vastaukseen myös kysymys Miksi?

on nyt jo niin tyhmä kysymys että se ei ansaitse edes vastausta

• fdgdfgd
        maxy kirjoitti:

on nyt jo niin tyhmä kysymys että se ei ansaitse edes vastausta

Et siis osaa vastata.

• Kaikenkokenut

Oman osaamisalueen ulkopuolisia töitä kannattaa vältellä viimeiseen asti. Työttömyysaikaa voi yksinkertaisesti nimittää omaehtoiseksi opiskeluksi tai henkilökohtaiseksi kehitysprojektiksi. Empä muista kenenkään lämmenneen siitä tiedosta, että oli jossain vaiheessa siivoojana. Mikä tahansa työkkärikurssikin on ollut parempi referenssi.

• maxy
        Kaikenkokenut kirjoitti:

Oman osaamisalueen ulkopuolisia töitä kannattaa vältellä viimeiseen asti. Työttömyysaikaa voi yksinkertaisesti nimittää omaehtoiseksi opiskeluksi tai henkilökohtaiseksi kehitysprojektiksi. Empä muista kenenkään lämmenneen siitä tiedosta, että oli jossain vaiheessa siivoojana. Mikä tahansa työkkärikurssikin on ollut parempi referenssi.

työ kun työ on työnantajan näkökulmasta parempi kuin työttömyys/kurssit kun se valitsee työntekijöitä itselle..

tosin jos itse haluaa olla työtön kenelle ei kelpaa kuin hyvä palkkainen työ ja oman alan, niin mikäs siinä..
        siinä käy vaan äkkiä niin, että on työtön vielä 3-4 vuoden päästä, ja sitten onkin jo todella vaikea päästä töihin

• ihmeissään2

etkö sää sit työtömänä syö ollenkaan :-)

vähennettynä 15% veroa, vuokra, ruokamenot ja
      linja-auton kuukausikortti), niin ei juuri mitään.
      Muutama hassu satanen, ALL RIGH ! Ei muuta kun työniloa :)

• Siivoustyönjohtaja

Kun teet 16 tuntisia päiviä 22 päivää kuukaudessa saat ihan kunnon palkan.

Tällöin kuukausipalkkasi on 2464 euroa bruttona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe