Hei!
Tutulleni ollaan järjestämässä älyttömän suuria kihlajaisjuhlia. Todellakin ÄLYTTÖMÄN, iso paikka vuokrattu, kaikki sukulaiset kutsuttu korteilla, ruokapidot tiedossa ja ohjelmaa pitäisi ilmeisesti myös järjestää.
En ole kehdannut sanoa, ettei nakki nappaa ollenkaan, kyseessä eivät mielestäni ole häät tai edes niihin verrattavissa oleva juhla, etenkin, kun pari on ollut yhdessä "huimat" viisi kuukautta ennen kihloihin menoaan, ja tällä hetkellä asuvatkin eri paikkakunnalla.
Eli onko ideoita, mitä ihmeen ilmapalloleikkiä sinne bileisiin nyt sitten keksisi?! Kieltäytyä en voi, koska sinne on joka tapauksessa mentävä (se on ihan varma nakki se).
Kihlajaiset
9
2238
Vastaukset
- jassu.
en osaa "ilmapalloleikkejä" mutta ihan vaan erilaisista tavoista kiinnostuneesta kysyn että mahtaakohan nämä kihlajaiset olla jossain pohjanmaalla. oon pohjanmaalle muutettuani havainnut että täällä vietetään hel...in isoja kihlajaisia, ja kihloihin on päästävä melkein heti just ja äkkiä tapaamisen jälkeen. Onko näin muualla suomessa?
ainakin eteläsuomessa ei juuri edes mennä kihloihin, vasta sitten vuosien kuluttua naimisiin samantein.- Pohjanmaallapa hyvinkin
Eli oikeaan osuit! ;)
En tiedä, mikä siinä on, että pitää kihloihin ängetä niin aikaisin ja samaan aikaan niin hitsin suureellisesti. En VOI ymmärtää.
Sattumalta kyseessä on kälyni (siis tuleva sellainen), eli siis mieheni sisko. Muutenkin nappaa ja syvältä, koska itsekin menimme samoihin aikoihin kihloihin, ja meillä on sentään takana jo useampi vuosi. Nyt tämä uusi "teini"pari varastaa kaiken huomion typerällä tempauksellaan, johon vielä pitää itsekin mennä jotain tuhannen ohjelmaa keksimään.
Olen ehkä pikkusieluinen (ja myönnän olevani myös hieman vihainen), mutta mielestäni tämä nyt ei vain vielä olisi noin suuren juhlan paikka...Sortsi! - juhlat
Pohjanmaallapa hyvinkin kirjoitti:
Eli oikeaan osuit! ;)
En tiedä, mikä siinä on, että pitää kihloihin ängetä niin aikaisin ja samaan aikaan niin hitsin suureellisesti. En VOI ymmärtää.
Sattumalta kyseessä on kälyni (siis tuleva sellainen), eli siis mieheni sisko. Muutenkin nappaa ja syvältä, koska itsekin menimme samoihin aikoihin kihloihin, ja meillä on sentään takana jo useampi vuosi. Nyt tämä uusi "teini"pari varastaa kaiken huomion typerällä tempauksellaan, johon vielä pitää itsekin mennä jotain tuhannen ohjelmaa keksimään.
Olen ehkä pikkusieluinen (ja myönnän olevani myös hieman vihainen), mutta mielestäni tämä nyt ei vain vielä olisi noin suuren juhlan paikka...Sortsi!Kuulostaa minustakin todella hassulta ja mielestäni kihlajaisia voi juhlia ihan pienessä piirissä esmi. kahvittelun merkeissä, ja häät on sitten se tapahtuma johon kutsutaan enemmänkin väkeä, on ohjelmaa, jne. Mutta jokainen tyylillään.
Mutta tuo kommenttisi "Nyt tämä uusi "teini"pari varastaa kaiken huomion typerällä tempauksellaan, johon vielä pitää itsekin mennä jotain tuhannen ohjelmaa keksimään." Kuulostaa siltä, että olet katkera. Pidittekö itse kihlajaisia?
Ei se kihloihin meno katso sitä, kuinka kauan ollaan seurusteltu. Useimmet meistä menee kihloihin silloin kun tuntee olevansa valmis avioitumaan. Toiset ovat valmiita siihen viiden kuukauden, toiset viiden vuoden seurustelun jälkeen, toiset ei koskaan. - muualla yleistä
Olen myös havainnut, että siellä päin vietetään todella isoja kihlajaisia ja häitä.
Itse olen eteläisestä Suomesta ja kyllä mun tietääkseni täälläkin kihloihin mennään ennen avioliittoa. Suurinosa tutuistani on hankkinut sormukset. Mutta juhlia ei olla pidetty. Mäkin menin kihloihin, mutta ei hankittu sormuksia. Mielestäni ainakin olen kihloissa, kun mies kosi ja suostuin kosintaan? Ei ne sormukset kihlausta tee. Mutta kertokaa ihmeessä, jos olen erehtynyt enkä olekaan kihloissa...
- rtyuuui
Kylläpä kuulostaa valtavilta pippaloilta. Meidän kihlajaisia ei juhlittu kuin me kaksi ja päivää myöhemmin vasta ilmoitettiin muille, vanhemmillekkin, eikä minkäänlaisia pippaloita järjestetty. Jokainen tietysti tyylillään.
- itse...
Ei pidetty itse ollenkaan juhlia, mitä nyt kyseisen parin kanssa pyydettiin muutamat heidän sukulaisensa kahville joulun jälkeen. Olet ihan oikeassa, olen asiasta katkera, ja enemminkin vielä vihainen. En osaa oikein selittää itsekään; en ole todellakaan katkera siitä, että heillä on juhlat, mutta en myöskään kiinnosta yhtään seistä tapittamassa siellä, kun juhlitaan kahta ihmistä, jotka eivät oikeasti edes tunne toisiaan kunnolla.
Sitten sukulaistädit kiertävät kyselemässä, että "eikös teillä ole juhlia ollenkaan?" Helppohan siihen on toki vastata, että ei, mutta kun... Kyseisen sulhasen isä päätti järjestää nämä enormous-bileet, ja kysyi, haluaisimmeko me juhlia "siivellä". (Kysymys oli toki paljon kohteliaampi ja ystävällinen). En kuitenkaan osaisi nauttia juhlista, jotka ovat jonkun toisen, ja meidän on kutsuttu siksi, ettemme loukkaantuisi. Omia ystäviämme jne. ei juhliin kuitenkaan olisi viitsinyt kutsua, koska lisäkustannuksia ei olisi kehdannut "siivelläjuhlijana" aiheuttaa.Kaiken huipuksi näimme mallin kihlakutsusta, jossa oli nyt juhlittavan parin lisäksi meidän nimemme, ja ilmoittautumiset-kohdassa vain kyseisen parin numerot. En edes kehdannut vääntää rautalangasta, kuinka loukkaavaa se kaikki oli. Ja nyt vielä nakitetaan ohjelmaankin. Voi pyhä jysäys.- ....
saamaton ettet voi sanoa teidän haluavan pitää pienimuotoiset kihlajaiset sitten myöhemmin? Oman soppasi olet keittänyt, joten saat sen syödäkin. Hmph! Kohteliaisuudellakin rajansa...
- Ei pakko
Ei sinun ole pakko mennä sinne juhliin. Ilmoitat kohteliaasti, että et pääse. Sinä päätät, mitä kyseisenä päivänä teet.
- miehenä
sanoisin, että kyllä on nykyään menny aivan naurettavuuksiin saakka, kun joka ristuksen kissanristiäisistä pitäis joku "kansanjuhla" saada aikaiseksi. Eiköhän se olisi aivan riittävästi, kun kutsuisi parin vanhemmat kihlajaiskaffille. Taitaa vaan joillakin vanhemmilla nykyään olla tuo pätemisen tarve ja näyttämisen halu niin suuri, että pitää tuollaisia megatapahtumia järjestää. Häät on sitten tietysti asia erikseen. Niitähän voi kyllä juhlistaa vähän isommalla porukalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740