onko kellään kokemusta ankan pidosta? mitä vaatii, millaista hoitoa?
ankka
11
7056
Vastaukset
- pito on on
on yhtä helvettiä joka paikka linnunruikussa ja taas kun tulee lintuinfulessa rajotukset niin voihan helevetti sentään.
- äippä
pito on tosi työlästä. Kesällähän se menee jos on joku lampi tai järvi missä ne saa uida mut kuivalla maalla joutuu tekee niille teko altaan ja päivittäin saa olla vaihtamassa vettä jos allas ei ole iso. Talvella taas läträä vettä navetassa ja siivoo paskaa mitä tulee paljon.
- kvaakku-72
äippä kirjoitti:
pito on tosi työlästä. Kesällähän se menee jos on joku lampi tai järvi missä ne saa uida mut kuivalla maalla joutuu tekee niille teko altaan ja päivittäin saa olla vaihtamassa vettä jos allas ei ole iso. Talvella taas läträä vettä navetassa ja siivoo paskaa mitä tulee paljon.
Ankat ovat iloisia touhuajua, joita on hauskaa seurata. Meillä oli ankkoja kolme vuotta ja viime syksynä lopetettiin ne. Syy onkin tullut esille aiemmista vastauksista... Ankat tosiaankin ovat kauheita sotkemaan. Ruokana käytettiin kauraa, keitettyä perunaa ym. muita ruuantähteitä. kesällä ruohoa.
- maatilan tytär
Joo. Meillä on 1 Myskiankka,joka on kiva, se ei ui,joten ei navetassakaan ole kauheaa sotkua hänen osaltaan. Pitäisi hankkia sille sulhanen, kun jäi leskeksi syksyllä.
Mutta sitten on meidän kuninkaalliset"; tavalliset ankat 3kpl:tta. Puhun Kuninkaallisista kun niiden on nimet on Viktoria, Kalle Kustaa ja Sylvia. Mutta he ovat todella sottaavaisia. Navetassa on aina vesiastiat likaisia,ja eikä heillä ole mitään tapoja vesan käynnin suhteen, asiat tehdään just siihen missä sattuvat olemaan.Kesällä on helpompaa kun ovat ulkona ja meillä on luonnonlampi pihan läheisyydessä.
Suloisia ovat ja kivoja seurata niiden touhuja.
Mutta olemme päättäneet luopua niistä ,etsimme heille uuden kodin. Ovat nuoria joten lopettaminen ei tule kysymykseen
Suosin enemmän Myskiankkaa, se on paljon kesympi jo luonteeltaan, syövät kädestä, meillä ainakin, ja edesmennyt herra otti aina kopin, kun leivät paloja heiteltiin. Ja ovat siistimpiä muutenkin. Mutta huono puoli saatta olla että eivät ui ollenkaan. Vaikeampi juttu on löytää niitä, kun ovat harvinaisempia. Itse en ainakaan ole niihin törmännyt kovinkaan usein.- Kiinnostunut Uusmaalainen
Hei!
Jos olet luopumassa ankoista niin olisin kiinostunut niistä. Minulla oli vuosia siiten myskkiankka pari, nykyään kanoja eri rotusia. Kirjoita jos et vielä ole saanut uuden kodin niille.
Terv. Kim - Mirjami2
Kiinnostunut Uusmaalainen kirjoitti:
Hei!
Jos olet luopumassa ankoista niin olisin kiinostunut niistä. Minulla oli vuosia siiten myskkiankka pari, nykyään kanoja eri rotusia. Kirjoita jos et vielä ole saanut uuden kodin niille.
Terv. KimTervehdys.
Meille tapahtui keski kesällä iloinen tapahtuma. Meidän myskiankka sai uuden rakkaan. Tuttavalta kuultiin että hänen tutullaan oli kuollut puoliso ja oli juuri sopivasta vastakkaista sukupuolta ja ikää jo takana päin. No vietiin meidän leskirouva sinne ja jäätiin seuraamaan mitä tapahtuu. Aina nämä naittamiset ei onnistu. No iloksemme huomasimme että uusi mies oli hyvin suojelevainen uuden rouvansa kohtaan. Siellä oli muita tavallisia ankkoja, jotka yrittivät kiusata uutta tulokasta. No myskiankka uros pisti heidät aisoihin saman tien ja rouvaan ei kuulemankaan mukaan enää koskettu, eikä tultu lähelle. Nykyäänkin joskus soitellaan että miten menee ja ovat kuulemma niin rakastuneita ja hyvin voivia. Tavalliset ankat lähtivät myös uuteen hyvään kotiin syksyllä. Ja voivat hekin hyvin ja onnellisia.
Mutta vaikka navettaan jäi puput, vuohet, kanat ja kukot niin navetta oli kuitenkin jotenkin orpo. Tuttavat kertoivat että yksi tila luopuu eläin pidosta ja siellä oli nuoria myskiankkoja jotka olivat saaneet kuoleman tuomion. No me sitten emntiin ja pelastettin yksi pariskunta. Mukavia ovat, ja nämä eivät ole niin sottaavaisia kuin entiset.
Meilläkin on muuten eri rotuisia kanoja. on tavallista maatiaista, helmikanoja ja dagmaa ja silkkikanaa ja näiden sekoituksia, lechornaa myös muiden rotujen seassa. Mitä rotuja sulla on?
Olisi muuten muutenkin kiva keskustella toisen maalaisen kanssa.. mitäs olet mieltä?? - Ripa
Mistä niitä saa? Minulla on 3 isoa valkosta ankkaa ja 6 ruskeanharmaata hanhea ja osa niistä on viimekesäsiä poikasia. En halua lisää, mutta vosin kun nämä vähenee ottaa kesympiä, kun nämä ei ole kovin kesyjä, vaikka päivittäin olen heidän kanssaan.
- Mirjami2
Ripa kirjoitti:
Mistä niitä saa? Minulla on 3 isoa valkosta ankkaa ja 6 ruskeanharmaata hanhea ja osa niistä on viimekesäsiä poikasia. En halua lisää, mutta vosin kun nämä vähenee ottaa kesympiä, kun nämä ei ole kovin kesyjä, vaikka päivittäin olen heidän kanssaan.
Forssan Koijäveltä hankin eräiltä vanhalta pariskunnalta kun heillä oli kaikenlaisia ankkoja ja olivat luopumassa niistä. Tämä meidän uusi pariskunta sieltä hankittu eivät ole vielä tehneet jälkeläisiä. Veera kyllä hautoi lopputalvesta mutta koira putsasi pesän.. Koira niin rakastaa kanan- sekä ankanmunista. Veera on sitten siitä lähtien osottanut mieltään eikä ole edes muninut... No jos se jo kohta leppyis..
Mirjami2 kirjoitti:
Forssan Koijäveltä hankin eräiltä vanhalta pariskunnalta kun heillä oli kaikenlaisia ankkoja ja olivat luopumassa niistä. Tämä meidän uusi pariskunta sieltä hankittu eivät ole vielä tehneet jälkeläisiä. Veera kyllä hautoi lopputalvesta mutta koira putsasi pesän.. Koira niin rakastaa kanan- sekä ankanmunista. Veera on sitten siitä lähtien osottanut mieltään eikä ole edes muninut... No jos se jo kohta leppyis..
söi koira? Se on makuasia, sano mäyräkoira kun muniansa nuoli..! Kulinaristi.
- :):)
Ripa kirjoitti:
Hei,
olisin kiinnostunut ottamaan 2 naaras sorsaa ja 1 uros sorsan.Tarjoa s-postiin:)!
- Tytti
Vähän negatiivista palautetta ankoista on tullut.
Meillä oli ankoilla kesällä pari saavia (=missä lapsiakin voi kylvettää) pihalla ankkojen aitauksessa, niihin vaihdettiin vesi päivittäin.
Riitti kolmelle ankalle ihan hyvin.
Ruokinta helppoa ja kivoja otuksiahan ne on.
Ainoa huono puoli on, että ne sotkee, mutta yhtälailla sotkee meillä esim kanat.
Hoito täysin verrattavissa kanoihin, mutta ankat lotraa vedellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754266
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans903968Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa572478Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672337Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412044- 1241946
- 491929
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541688- 561672
- 661592