Eli kysymykseni koskee Keukenhofia, Amsterdamin lähellä olevaa "kukkapaikkaa". Sehän on ilmeisesti oikeaan aikaan keväästä näkemisen arvoinen. Onko jollain tietoa, että kannattaako sinne mennä enää toukokuun loppupuolella?
Olemme menossa Amsterdamiin siinä 16. päivän tienoilla, ja ajattelimme, että Keukenhof voisi olla kiintoisa. Mutta kannattaako sinne enää noin myöhään mennä? Ovatko ne kukat enää ollenkaan näyttäviä?
Keukenhof myöhään keväällä?
3
2845
Vastaukset
- Anni
Olen kerran ollut siellä ihan näyttelyn viimeisenä päivänä ja vielä silloinkin se oli upea. Kyseessä oli silloin n toukokuun 25. päivä. (Tarkista netistä tämänvuotinen loppumisaika.)
Siellähän taidetaan siivota ylikukkineita kukanjämiä pois koko ajan ja ilmeisesti ne on myös istutettu kerroksittain - eli uusi kukkalaji tulee vanhojen 'päälle' myöhemmin keväällä, jonka takia yleisvaikutelma on aina suurinpiirtein siisti.- Tuula
Hei....asun Hollannissa, ja olen käynyt nyt 2 kertaa peräjälkeen Keukenhofissa.Vuonna 2005 kävin huhtikuun 30 pv, ja kukkaloisto oli kauneimmillaan, ja viime vuonna ( 2006) kävin huhtikuun alussa, ja oli tosi vähän kukkia "auki" joten oltiin liian aikaisin.
Mutta tosin riippuu kyllä ilmastakin, kuinka lämmin tai kylmä kevät tulee olemaan, mutta luulen, että kyllä heti toukokuun alkupuolella kannattaa käväistä kukkia katsomassa.
http://www.keukenhof.nl/nm/2/Praktische-info-Openingstijden.html
Tässä linkki Keukenhofin sivuille, ja niinkuin huomaaat on Keukenhof avoinna 22 maaliskuuta toukokuun 20 pv saakka.
- Millie_
Kävin itse vuonna 2004 huhtikuun toiseksi viimeisenä viikonloppuna, jolloin narsissit ja tulppaanit kukkivat samaan aikaan (huhtikuun kaksi viikkoa oppaan mukaan), mutta tulppaani loistoa riittä kyllä toukokuulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337552Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213380Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521500Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291427PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831410Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401- 1461295
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511173Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1761054- 39986