Eli kysymykseni koskee Keukenhofia, Amsterdamin lähellä olevaa "kukkapaikkaa". Sehän on ilmeisesti oikeaan aikaan keväästä näkemisen arvoinen. Onko jollain tietoa, että kannattaako sinne mennä enää toukokuun loppupuolella?
Olemme menossa Amsterdamiin siinä 16. päivän tienoilla, ja ajattelimme, että Keukenhof voisi olla kiintoisa. Mutta kannattaako sinne enää noin myöhään mennä? Ovatko ne kukat enää ollenkaan näyttäviä?
Keukenhof myöhään keväällä?
3
2907
Vastaukset
- Anni
Olen kerran ollut siellä ihan näyttelyn viimeisenä päivänä ja vielä silloinkin se oli upea. Kyseessä oli silloin n toukokuun 25. päivä. (Tarkista netistä tämänvuotinen loppumisaika.)
Siellähän taidetaan siivota ylikukkineita kukanjämiä pois koko ajan ja ilmeisesti ne on myös istutettu kerroksittain - eli uusi kukkalaji tulee vanhojen 'päälle' myöhemmin keväällä, jonka takia yleisvaikutelma on aina suurinpiirtein siisti.- Tuula
Hei....asun Hollannissa, ja olen käynyt nyt 2 kertaa peräjälkeen Keukenhofissa.Vuonna 2005 kävin huhtikuun 30 pv, ja kukkaloisto oli kauneimmillaan, ja viime vuonna ( 2006) kävin huhtikuun alussa, ja oli tosi vähän kukkia "auki" joten oltiin liian aikaisin.
Mutta tosin riippuu kyllä ilmastakin, kuinka lämmin tai kylmä kevät tulee olemaan, mutta luulen, että kyllä heti toukokuun alkupuolella kannattaa käväistä kukkia katsomassa.
http://www.keukenhof.nl/nm/2/Praktische-info-Openingstijden.html
Tässä linkki Keukenhofin sivuille, ja niinkuin huomaaat on Keukenhof avoinna 22 maaliskuuta toukokuun 20 pv saakka.
- Millie_
Kävin itse vuonna 2004 huhtikuun toiseksi viimeisenä viikonloppuna, jolloin narsissit ja tulppaanit kukkivat samaan aikaan (huhtikuun kaksi viikkoa oppaan mukaan), mutta tulppaani loistoa riittä kyllä toukokuulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk532057Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901415Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621255Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll651175- 1141091
- 67916
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72899Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise8811Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍72779