Lähden toukokuussa kolmeksi kuukaudeksi Islannin pohjoisosaan. Islannissa käyneet ja olleet, kertokaa kokemuksia luonnosta, ihmisistä, säästä, ruuasta... Mikä teille tuli yllätyksenä siinä maassa, mitä ihminen sinne mennessään tarvitsisi huomioida esim. kannattaako ottaa varustusta toppapuvusta hellemekkoon, onnistuuko rahan nosto joka kylässä, entä nettiyhteydet...
Islanti
2
407
Vastaukset
- tig
Islannissa olen pariin otteeseen käynyt, ja pohjois-islantiin, Akureiryn lähistölle, matkaan kesällä.
Tuulista siellä on aina, ja alkukesästä hyvinkin kylmä tuuli. Vaikka lämpötila ei oikein pakkasen puolella ole, kannattaa kaikki toppa-ym. varusteet ottaa mukaan. Kesäkuussa taas pohjois-Islanti on lämpimillään ja ehkä parina päivänä saat ihan kesämekossakin nauttia auringosta.
Sää ainakin vaihtelee todellakin nopeasti, aurinkoa, sadetta, aurinkoa, jota ainakaan minä en pysty ennustamaan aamu-säästä. Lämpimät sadevaatteet mukaan.
Rahanvaihdosta en pohjois-islannin puolella osaa sanoa, muuta kuin että rahaa kuluu kaksinverroin suunniteltua enemmän. Kallista siellä on.
Olen ymmärtänyt että koska Islannissa on vaikea matkustaa suurimpaan osaan vuodesta, on nettiyhteydet kehittynyt suomen tasoa korkeammalle. Eli luultavasti pääset nettiin melkein mistä vain.
Vaikea mennä sanomaan mikä siellä tuli yllätyksenä, mutta ainakin se että tiet eivät ole siinä kunnossa mihin on tottunut. Jopa ykköstie joka on suurin ja kulkee Islannin ympäri on osittain hiekkatie, eikä ole auki ympäri vuoden.
Hauskaa Islanninreissua, tulet varmasti nauttimaan siitä.- ovatko vaalaat vapaina
Onko mitää kokemusta ns valas matkoista ? Olen kuullut että Islannissa olisi tälläisiä, ja juuri pohjois Islannissa. Onko tuttua touhua, vai onko siellä muutakin tekemistä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822