Tuli ostettua tuollainen yoshimuran cyclone 4-1 kokoputkisto, lähinnä ulkonäköseikoista, kun se vakio ei oikein miellyttänyt. Miten pitäisi toimia kun jotkut väittää ettei tarvitsisi penkittää eikä säätää, mutta jotkut ovat taas eri mieltä. Pyörällä ei ajeta radalle ja harvemmin tulee muutoinkaan reviteltyä. Tehon lisäys ei tärkeintä. Korjaako vakio ruisku itse tilannetta tarpeeksi?
gsx 1400 + yoshimura
18
11062
Vastaukset
- rööri
Kyllä pitää säädättää,noi on niin laihalla alkuper.kattiputkella et pakovastus vähenee ja menee vielä laihemmalle,mutta virtauspenkkiin vaan,kyl se siitä. Muuten,tiesitkö että nyt sit sun pyörän vääntö alkaa n.1000 varvia korkeemmalta,n.5500,enne 4500.Itse laitoin alkuper.takas kun pyörän ajettavuus mielestäni huononi,koska ostin ton just väännön vuoksi.(Boss)
- Mieskai
Älkää pilatko sitä pyöräänne vaihtamalla putkea,ja jos sen aikoo vaihtaa,ni alle 1000e putket on lähes kaikki ala arvosia,ne vähentää alaväännön joka tässäpyörässä on se juttu.Ja säädättää pitää tai männät palaa.Ollaan tehopenkissä koettu sekin että ns.tehoputki ei pääse yhtään suurempaan tehoon yläpäässä,vaa alavääntö huononee.Sitäpaitsi se miehinen tuubi on kyl komee,emäntä sano et jestas,ja kuumeni heti!!!
- korjaa
automaattisesti tehot maksimaaliseen kohtaansa kun sille kertoo että on työnnetty yoshin ränni perseeseen. Se unohtaa välittömästi päästönormit ja keskittyy pelkästään maksimaalisen/optimaalisen tehon tuottamiseen.
- Denzau
Säädätä ihmeessä nyt edes varmuuden vuoksi niin saa norsumoottori sapuskaa tarpeeksi! Hiano pyörä muuten sulla...
- Perkkin
Ruisku itse ei säädä kun pienellä alueella,noi ketkä neuvoo että kiinni vaa ja menokx niin eivät ole jawaa kummempaa härveliä omistanu.Common treil,eli säätyvä pakoaukko esim ei trimmaa uuden putken kaa ilman säätöö.Muuten oon sitä mieltä että huonommaksi menee ns.tehoputkilla,alavääntö,(lue)ajettavuus kärsii,koska tää on sikavääntöpyörä,jos haluu kierroskonetta,nii ostaa sit kyykyn ja nauuttaa.!on muuten miehinen tötterö!
- Nyyton
Tampereella on eräskin paja laitellu tohon 4oo e "tehoputkia",pihdeillä pari johtoo poikki ja menox,häiriövalo on alkanu vilkkua,ainakin 1 palanu mäntä liian laihan seoksen johdosta.Ei nää oo mitään ompelukoneita joihin voi laittaa mitä vaa,ja takuu loppuu heti jos putken muuttaa,ja on myös laitonta,takuu raukeaa heti jos on viritetty tai muutettu tekniikkaa!
- kummallekki
puolellelle jos vaihtaa pelkät pöntöt,tarviiko säätää,miten käy väännön kans.
- Rööri
Ei sitä täysin tiedä,mutta säädättää pitää aina kun pakopuolella ruuvaillaan,tehtaan alkuperäisillä vehkeillä on juuri haettu max alavääntöä,sillähän tätä pyörää kaupataan,olishan se helppo noihin kuutioihin laittaa vaik 30hv.lisää,mut se ei enää kiinnostais k moniakaan jos väännöt nousee 2-3 tonnia ylemmäs,käytettävyys ja image kärsii.Olkaahan tarkkoina mitä teette pyörälle.Vakiona voisi vetää asuntovaunua,kireillä virityksillä ei oikein kevyttä perävaunuakaan!!
- Herran jestas
Rööri kirjoitti:
Ei sitä täysin tiedä,mutta säädättää pitää aina kun pakopuolella ruuvaillaan,tehtaan alkuperäisillä vehkeillä on juuri haettu max alavääntöä,sillähän tätä pyörää kaupataan,olishan se helppo noihin kuutioihin laittaa vaik 30hv.lisää,mut se ei enää kiinnostais k moniakaan jos väännöt nousee 2-3 tonnia ylemmäs,käytettävyys ja image kärsii.Olkaahan tarkkoina mitä teette pyörälle.Vakiona voisi vetää asuntovaunua,kireillä virityksillä ei oikein kevyttä perävaunuakaan!!
Taas ei ihan ole mennyt aikaisemmissa viesteissä ihan niin kuin oikeasti tehoille käy kun vaihtaa putkiston.
Suzuki lopetti pyörän tuomisen eurooppaan koska Euro 3 saaste määräykset tulivat voimaan 1.1.07.
Suzukin mukaan kun gsx1400 on jo hyvin tukahdutettu, sitä ei ole kannattavaa enään kuristaa lisää kun potenttiaalia olisi hyvinkin paljon enempi.
Itsellä kun vaihdoin pelkät vaimentajat ja säädätin penkissä teho nousi hyvin.
Vakiona nimellisesti tehtaan ilmoittama tehohan oli 106hv ja 128nm koneelta.
Eli takapyörä teho on noin 85hv
Säädätettyäni takapyörä teho nousi 115hv ja vääntö 138nm eli koneteho on noin 125-130hv ja 150nm.
Kierrosten ollessa 3000kpm vääntöä oli takapyörällä noin 130nm. 2000kpm vääntö oli yli 110nm. Eli ajomukavuus kasvaa huomattavasti lisääntyvänä alavääntönä.
Eli jos vaihdatte putken säätäkää pyöränne niin saatte siitä myös hyötyä.
Penkitys ei olisi ollut aivan pakollinen mittareiden mukaan omassani, mutta yläkierroksilla korjaus olisi ollut suotavaa. - GSX-1400 turbo
Herran jestas kirjoitti:
Taas ei ihan ole mennyt aikaisemmissa viesteissä ihan niin kuin oikeasti tehoille käy kun vaihtaa putkiston.
Suzuki lopetti pyörän tuomisen eurooppaan koska Euro 3 saaste määräykset tulivat voimaan 1.1.07.
Suzukin mukaan kun gsx1400 on jo hyvin tukahdutettu, sitä ei ole kannattavaa enään kuristaa lisää kun potenttiaalia olisi hyvinkin paljon enempi.
Itsellä kun vaihdoin pelkät vaimentajat ja säädätin penkissä teho nousi hyvin.
Vakiona nimellisesti tehtaan ilmoittama tehohan oli 106hv ja 128nm koneelta.
Eli takapyörä teho on noin 85hv
Säädätettyäni takapyörä teho nousi 115hv ja vääntö 138nm eli koneteho on noin 125-130hv ja 150nm.
Kierrosten ollessa 3000kpm vääntöä oli takapyörällä noin 130nm. 2000kpm vääntö oli yli 110nm. Eli ajomukavuus kasvaa huomattavasti lisääntyvänä alavääntönä.
Eli jos vaihdatte putken säätäkää pyöränne niin saatte siitä myös hyötyä.
Penkitys ei olisi ollut aivan pakollinen mittareiden mukaan omassani, mutta yläkierroksilla korjaus olisi ollut suotavaa.Nyt alkaa oleen asiaa ja faktaa. Tottakai pitää säätää!!
Itse käytin penkissä vakio putkella jonka jälkeen vaihdoin pakosarjan ja vaimentajan. Laitoin myös power commanderin koska sillä saa paremmin säädettyä kuin suzukin omalla boxilla.
Teho nousi tietysti kun saadetään uudelleen. 106hp oli vakiona takapyörällä. Tehopenkeissä on eroja. Putken vaihdon jälkeen teho nousi noin 10hp. Vääntöä oli vakiona 122Nm. Sekin nousi yli 10 Nm. En muista ulkoa kun ei ole lappua tässä.
Ei meinaa riittää niin laitoin turbon. Nyt tehot nousi sen 20% minkä laki sallii. Vääntöä tuli hurjasti. Suljetulla alueella voi sitten ottaa vaikka sen 200Hp ja 230Nm irti. Ja aivan vakio kone muutoin. Kestää kyllä nämä tehot. On sen verran mörkö moottori.
http://suzukigsx-1400.blogspot.com/
Siinä lisää faktaa pöytään. - SUIZA ON SUPERPYÖRÄ
GSX-1400 turbo kirjoitti:
Nyt alkaa oleen asiaa ja faktaa. Tottakai pitää säätää!!
Itse käytin penkissä vakio putkella jonka jälkeen vaihdoin pakosarjan ja vaimentajan. Laitoin myös power commanderin koska sillä saa paremmin säädettyä kuin suzukin omalla boxilla.
Teho nousi tietysti kun saadetään uudelleen. 106hp oli vakiona takapyörällä. Tehopenkeissä on eroja. Putken vaihdon jälkeen teho nousi noin 10hp. Vääntöä oli vakiona 122Nm. Sekin nousi yli 10 Nm. En muista ulkoa kun ei ole lappua tässä.
Ei meinaa riittää niin laitoin turbon. Nyt tehot nousi sen 20% minkä laki sallii. Vääntöä tuli hurjasti. Suljetulla alueella voi sitten ottaa vaikka sen 200Hp ja 230Nm irti. Ja aivan vakio kone muutoin. Kestää kyllä nämä tehot. On sen verran mörkö moottori.
http://suzukigsx-1400.blogspot.com/
Siinä lisää faktaa pöytään.omaan laitettiin acran titaaninen kokoputkisto ja commanderi, koneteho 133 hp, vääntö 153 nm.
2250rpm vääntöä on 128 nm, eli saman verran kuin vakion huippuvääntö.
kiusallinen hyytyminen 5000 rpm:n jälkeen hävisi, nyt kiihtyy kunnolla 9000 rpm saakka.
varmaan suzukin inssit on halunnu pyörästä tälläsen, mutta älytön lainsäädäntö on pilannu pyörän.
ERITTÄIN TYYTYVÄINEN!! - Turbottamalla??
SUIZA ON SUPERPYÖRÄ kirjoitti:
omaan laitettiin acran titaaninen kokoputkisto ja commanderi, koneteho 133 hp, vääntö 153 nm.
2250rpm vääntöä on 128 nm, eli saman verran kuin vakion huippuvääntö.
kiusallinen hyytyminen 5000 rpm:n jälkeen hävisi, nyt kiihtyy kunnolla 9000 rpm saakka.
varmaan suzukin inssit on halunnu pyörästä tälläsen, mutta älytön lainsäädäntö on pilannu pyörän.
ERITTÄIN TYYTYVÄINEN!!SURKEET TEHOT!
- suiza on superpyörä
Turbottamalla?? kirjoitti:
SURKEET TEHOT!
nyt jo liikaa, ajokielto syyskuuhun 2010.
- geesäx
Turbottamalla?? kirjoitti:
SURKEET TEHOT!
Heh. Avaa silmäsi teini... :)
- se toinen S...
SUIZA ON SUPERPYÖRÄ kirjoitti:
omaan laitettiin acran titaaninen kokoputkisto ja commanderi, koneteho 133 hp, vääntö 153 nm.
2250rpm vääntöä on 128 nm, eli saman verran kuin vakion huippuvääntö.
kiusallinen hyytyminen 5000 rpm:n jälkeen hävisi, nyt kiihtyy kunnolla 9000 rpm saakka.
varmaan suzukin inssit on halunnu pyörästä tälläsen, mutta älytön lainsäädäntö on pilannu pyörän.
ERITTÄIN TYYTYVÄINEN!!Ihan oikeastiko Lössysussua joku virittelee?
Vittu ostakaa kunnon vehje kerralla, tosta matolaatikosta ei tule kun rupia perseeseen.
Se ei kestä ja jos radalle Lössyllä menette nii nauratatte jengin kuoliaaksi.
Mekää tsiikaa radan varteen mistä ne vehkeet rakennetaan.
Radanvarteen voi mennä Lössyllä. - voi v*ttu....
SUIZA ON SUPERPYÖRÄ kirjoitti:
omaan laitettiin acran titaaninen kokoputkisto ja commanderi, koneteho 133 hp, vääntö 153 nm.
2250rpm vääntöä on 128 nm, eli saman verran kuin vakion huippuvääntö.
kiusallinen hyytyminen 5000 rpm:n jälkeen hävisi, nyt kiihtyy kunnolla 9000 rpm saakka.
varmaan suzukin inssit on halunnu pyörästä tälläsen, mutta älytön lainsäädäntö on pilannu pyörän.
ERITTÄIN TYYTYVÄINEN!!Pellet sählää eikä ymmärrä mistään mitään.
GSX1400 on vanhan tonnisatkun pohjalta tehty. Iskua on pidennetty pari milliä ja porattu isommaksi.
Ei sellasesta voi ottaa enemmän tehoja kun se ei kestä. Nyt kun saatte vippaskonstein tehoja yläkierroksile niin tekniikka on liian kovilla.
Toi on vanha jippo tehdä pitkäiskuinen mylly ja saada kauhee vääntö alakierroksille. Tekniikka on halpaa kun ei tartte tehä mitään kalliita osia ja ilmajäähdys riittää. Semmonen ei sitten kestä isoja tehoja korkeilla kierroksilla.
Kattokaas vähän jotain oikeen moottoripyörän moottoria: ne on totaalisen toisenlaisia.
Vaihtakaa pyörää jos ton nuhapumpun tehot ei riitä.
- 3+10
Hankkii vaan uuden moottorin, rungon, etupään, vaimentimet, fillarit jne niin jo vain GSX1400:sta kelpo pyörä tulee.
- mp-1960
Ostin yoshimura slip-on gsf 1250 07-trs.Tarvitseeko välttämättä säädättää.pyöräni
on 4000 aj. suzuki 1250 bandit abc.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057