???
asumisoikeusasunnon haitat ja hyödyt
3
1960
Vastaukset
- Nimetön
Ason hyödyt ovat siinä, että ei tarvitse ottaa järkyttävää lainaa, joka varsinkin nyt on todella totta. Voit käyttää rahojasi, jos niitä siis on, vaikka matkailuun tai autoon tai mökkeilyyn tai vaatteisiin tms. Ellei periaatteesi ole, että haluat ostaa vaikka talon, jotta perillisillesi tulee helpot päivät, kun saavat perintöä tulevaisuudessa. Eli pitäisi kai päättää, mikä on oma elämänfilosofiasi.
Hyötyä on varmaan siitä, että jos alkaa kyllästyttää, pääsee Asosta nopeasti eroon. Asojen kuukausisummien nouseminen on luonnollista, kun asunto vanhenee ja korjauksia on parempi tehdä kuin jättää tekemättä. Eli pieni veloite siihen nähden, että sijoitus pysyy ja asuminen on terveellistä.
Haittaa..hm...asumiskulut voivat tuntua suurilta...mutta esim. omassa rivarissamme yhtiövastike on jo tosi kova ja sitten maksetaan vielä pankille...eli ei jää oikein mitään käteen ja arki on sellaista, että voisinko ensi vuonna ostaa itselleni uuden talvitakin -meininkiä....vaikka palkkamme ovatkin keskitasoa isommat. Eli kyllä aso on alkanut kiinnostaa, koska elmänfilosofiani on alkanut taipua enemmän siihen suuntaan, että kerran täällä vaan eletään. Miksi pitäisi ensisijaisesti keskittyä maallisen mammonan hankkimiseen, kun on vain tällainen tavallinen oman työnsä asiantuntija eikä mikään optionsaaja....
Se haitta asoissa on, että niitä on vielä kohtuuvähän ja hyvän sijainnin omaava aso on hankalampi saada! Sitten jos asut sivussa, menee taas henki ja elämä perheen roudaamiseen, autoon tai kahteen jne... voi voi... alkaa kohta kiinnostaa pelkkä vuokra-asuminen! Asorahat voisi sijoittaa vaikka taloon Kreikan rannikolla!- hhha
Me juuri ostimme Aso-asunnon, tosin muuttamaan pääsemme vasta loppuvuodesta, kun talo valmistuu. Pitkään mietimme, että ostammeko oman, vai mitä teemme. Asoon päädyimme siksi, että emme halunneet ottaa niin suurta lainaa kuin olisi tarvinnut. Olemme hiukan nirsoja asuinalueen suhteen, joten sopivasti sattui asotalo valmistumaan juuri sinne minne halusimmekin. Maksamme asosta 200€ kuukaudessa lainoineen ja vastikkeineen enemmän kuin nyt, kun asumme vuokralla miltei puolta pienemmässä asunnossa.
Ok, ainoana huonona puolena tässä on toki se, että maksamme vastiketta vieraalle, kun voisimme koko rahalla lyhentää omaa lainaa. Mutta sitten taas aso-asunnoissa on vuokra-asumisen edut ja aso-maksun saat takaisin kun muutat pois.
- vuokrat
nouse, että kohisee Eerikinkadulla pyydetään n. 60 neliön kaksiosta 1150e/kk, asumme asossa Pitkänsilla itäpuolella kantakaupungissa, 80 neliötä vuokra 724e/kk. Onhan sekin paljon, mutta kuitenkin vuokra-suntoa edullisempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758