Anteeksi uteluni näin valkolais naisena mutta pikkuisen kiinnostais kysyä mistä ostatte korunne?minulla olis haaveena saada kultaiset kyyneleet joissa on iso punainen kivi.näin sellaiset yhdellä valkolais naisella joka on avioliitossa mustalaismiehen kanssa...Paljonko ne maksaa...
Hyvää päivää
30
3489
Vastaukset
- hyvistä vinkeistä..
eli siis, jos tiedät hyviä paikkoja, joista saa laadukkaita jalokiviä (smagge, rubiini,safiiri ja turmaliini kiinnostavat) ja osaavia kultaseppiä, niin minäkin olisin kiinnostunut tiedoista. Romanikultaseppää ei tietääkseni Suomesta löydy. Lähin lienee Ruotsissa, joka on kyllä ihan taitava. Sepän etnisellä taustalla ei tosin ole merkitystä, vaan käden taidolla ja luotettavuudella.
- toinen valkolainen
on täälä suomessakin semosia kultaseppiä ja usein miten niinku parempia kun ovat tottuneet tekemää romaneille korja. mulla on 2 tyttöä romanimiehen kans ja ollaan just teetetty heille renkaat. tampereella on ihan hämeenkadun alussa ... anderseninkulta, se on ennen ollut jyväskylässä. ja sit on helsingissä monta eri, esim. alfonskulta. ja sit kantsii kattoo kanitoimistosta just semmosia vähän pienempiä koruja ku ehän meille valkolaisille ne semmoset romaninaisten korut sovi.
- Tampereelta muita..
toinen valkolainen kirjoitti:
on täälä suomessakin semosia kultaseppiä ja usein miten niinku parempia kun ovat tottuneet tekemää romaneille korja. mulla on 2 tyttöä romanimiehen kans ja ollaan just teetetty heille renkaat. tampereella on ihan hämeenkadun alussa ... anderseninkulta, se on ennen ollut jyväskylässä. ja sit on helsingissä monta eri, esim. alfonskulta. ja sit kantsii kattoo kanitoimistosta just semmosia vähän pienempiä koruja ku ehän meille valkolaisille ne semmoset romaninaisten korut sovi.
liikkeitä kuin tuo Andersenin kulta. Onko kenelläkään kokemusta Hämeenkadun puolessa välissä olevasta Tuokko -nimisestä liikkeestä. Antavat itsestään laadukkaan kuvan.
Olen laittanut palkasta sivuun jo pitkään pienen siivun ja nyt voisi olla jo riittävästi kohtuullisen kivikorun verran rahaa kasassa.
Minulle ei tarvitsisi olla mitenkään erityisesti "romanikoru". Kaunis smaragdikoru tai rubiinikoru sopii aina niin romanille kuin hieman vaaleammillekin suomalaisille. En halua hirveän massiivista korua, emäntäni ei edes pidä erityisemmin sellaisista : ) Mielummin hieman vähemmän kultaa, mutta sitäkin laadukkaampi kivi on minun mottoni! - tsekkaa
Tampereelta muita.. kirjoitti:
liikkeitä kuin tuo Andersenin kulta. Onko kenelläkään kokemusta Hämeenkadun puolessa välissä olevasta Tuokko -nimisestä liikkeestä. Antavat itsestään laadukkaan kuvan.
Olen laittanut palkasta sivuun jo pitkään pienen siivun ja nyt voisi olla jo riittävästi kohtuullisen kivikorun verran rahaa kasassa.
Minulle ei tarvitsisi olla mitenkään erityisesti "romanikoru". Kaunis smaragdikoru tai rubiinikoru sopii aina niin romanille kuin hieman vaaleammillekin suomalaisille. En halua hirveän massiivista korua, emäntäni ei edes pidä erityisemmin sellaisista : ) Mielummin hieman vähemmän kultaa, mutta sitäkin laadukkaampi kivi on minun mottoni!Jyväskylässä Virpin kulta, Helsingissä KultaJussi.
- tiijare
Tampereelta muita.. kirjoitti:
Minulle ei tarvitsisi olla mitenkään erityisesti "romanikoru". Kaunis smaragdikoru tai rubiinikoru sopii aina niin romanille kuin hieman vaaleammillekin suomalaisille. En halua hirveän massiivista korua, emäntäni ei edes pidä erityisemmin sellaisista : ) Mielummin hieman vähemmän kultaa, mutta sitäkin laadukkaampi kivi on minun mottoni!Me ollaan teetetty Tampereella koruja sellasessa liikkeessä kuin Tampereen jalokivipaja.Se on Kehräsaaressa,ja ne tekee just sellasen kuin haluat.Joko omasta kullasta,tai sitten niiden kullasta.Ja siellä on hyvä valikoima kivistä,ja käsityö taitoa todella!!!
Ja voi maksaa erissä jos on sellanen tilanne - tekemään teille
tiijare kirjoitti:
Me ollaan teetetty Tampereella koruja sellasessa liikkeessä kuin Tampereen jalokivipaja.Se on Kehräsaaressa,ja ne tekee just sellasen kuin haluat.Joko omasta kullasta,tai sitten niiden kullasta.Ja siellä on hyvä valikoima kivistä,ja käsityö taitoa todella!!!
Ja voi maksaa erissä jos on sellanen tilanneJa voi maksaa erissä jos on sellanen tilanne.
Voi ainakin lupailla maksaa. - siitä, että
tekemään teille kirjoitti:
Ja voi maksaa erissä jos on sellanen tilanne.
Voi ainakin lupailla maksaa.kuka tekee riittävän laadukasta, että ostamme. Raha ei haise. Hanki itsellesi elämä. Tai edes hyvä rubiinikoru :)
- kirjoitus viittasi :)
tiijare kirjoitti:
Me ollaan teetetty Tampereella koruja sellasessa liikkeessä kuin Tampereen jalokivipaja.Se on Kehräsaaressa,ja ne tekee just sellasen kuin haluat.Joko omasta kullasta,tai sitten niiden kullasta.Ja siellä on hyvä valikoima kivistä,ja käsityö taitoa todella!!!
Ja voi maksaa erissä jos on sellanen tilannekiitti vinkistä. Tiedätkö onko siellä hyvälaatuisia kiviä, rubiineja tai smaragdeja?
- tiijare
tekemään teille kirjoitti:
Ja voi maksaa erissä jos on sellanen tilanne.
Voi ainakin lupailla maksaa.Ettei jäisi epäselväksi niin,meillä oli kulta itseltä,ja teko palkka vietiin erissä,ja korut saatiin ulos sitten kun oli maksettu.Ja meidän perheellä on tapana maksaa,koska tiedetään ettei kaikki päivät ole illassa,ja olis se noloa jos lapsille jäis sellanen muisto vanhemmistaan ettei ne olleet rehellisiä ihmisiä.Ja niitten muistoa tarvis hävetä
- pohjanmaalla
siitä, että kirjoitti:
kuka tekee riittävän laadukasta, että ostamme. Raha ei haise. Hanki itsellesi elämä. Tai edes hyvä rubiinikoru :)
kultaa
et
tuonut, odottanut
olen
aikuisuuteen tummaan, täst edes puettuna. olen vain suuren odotuksen armoissa.. käykö sulle vihreät kivet ajattelin lahjoittaa itselleni, sinua odotellessa, muistan sinut, tästä tiedät
että haet minut.
RUOKA opetettiin olemaan puhdas ja siisti että ei leipä avo altaasta kuin kaan myymälästä
perunat kuorit ja huuhdit ja keität suolassa ja huuhdit ja
makkara grillistä sekä kahvi pannussa, suolat
muita asioita ruoasta uunissa makea imelletty laatikko,
kalaan totutellaan, mitään veriruokia ei ! mutta metfursti se rasvaisena on muistoissa,.
- jossai arabimaas
siel on torit pullollaan jos minkälaista korua ja rengasta t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- hameissa
oottako käyneet naiset ulkomailla
hameissa, pääsittekö lentokoneeseenkin? anteeksi nyt mutta en Pääsis=
- Mankkaan Mirkku
Voithan mennä mille hyvänsä kultasepälle ja kertoa millaiset haluat..eri asia on sitten, että me kaaleet ei oikein tykätä että kääjit käytttää meidän koruja, kun ei ne teidän päällä näytä yhtään miltään, ne vaatii tummia värejä loistaakseen.
Ei millään pahalla,
silti mieti
Mankkaan Mirkku- kyllä
kyllä muute sopii ihanasti vaalialle iholle hienot kulta korut
ei pahalla t.mies vaa - joku vaa
Ei kai ne kyyneleet tms. korut ole mitään "romanien omia". Eiköhän niitä saa jokainen teettää täällä vapaassa maassa,suomessa. Kuten keskustelusta kävi jo ilmi alkuperäinen kirjoittaja ei ole teettämässä mitään massiivisia kultaisia korvarenkaita vaan "ihan tavalliset" kyynel- korvakorut, joita myydään kultasepänliikkeissä.
Ja makuasioistahan ei sovi kiistellä, joidenkin mielestä kultakorut eivät sovi vaalealle iholle, joidenkin mielestä sopivat. - iholle!
joku vaa kirjoitti:
Ei kai ne kyyneleet tms. korut ole mitään "romanien omia". Eiköhän niitä saa jokainen teettää täällä vapaassa maassa,suomessa. Kuten keskustelusta kävi jo ilmi alkuperäinen kirjoittaja ei ole teettämässä mitään massiivisia kultaisia korvarenkaita vaan "ihan tavalliset" kyynel- korvakorut, joita myydään kultasepänliikkeissä.
Ja makuasioistahan ei sovi kiistellä, joidenkin mielestä kultakorut eivät sovi vaalealle iholle, joidenkin mielestä sopivat.Oli sitten tumma tai vaalea.
- jöösai
iholle! kirjoitti:
Oli sitten tumma tai vaalea.
nii ja ootteko te kaaleet sit aina muka tummia?? Ette todellakaan ole välttämättä mitään tummia,,. ja ei korut ole teijän keksintö.. :D
- nainen**
jöösai kirjoitti:
nii ja ootteko te kaaleet sit aina muka tummia?? Ette todellakaan ole välttämättä mitään tummia,,. ja ei korut ole teijän keksintö.. :D
niin olet oikeassa. eihän jokanen kaalo ole automaattisesti tumma. meitä on paljon vaaleitakin ihmisiä. kyllä hekin pitää kultakappaleita.. mut ehkäpä on sitten niin että jotkut katsovat miten "valkolainen" pitää romanikoruja, ehkäpä se minua itseäkin hämmästyttäisi.. mut kuitenkin.. jokainen saa tehä niin kuin tykkää ja käyttää sellasia koruja kun tykkää, eihän korut ole mitenkään "meidän" keksintö.. ei missään sanota että valtaväestö ei saisi käyttää romanikoruja. kuitenkin kun puhutaan nimenomaan romanikoruista, meinaan perinteisistä kehärenkaista yms, niitä harvemmin on muilla..
- Mankkaan Mirkku
kyllä kirjoitti:
kyllä muute sopii ihanasti vaalialle iholle hienot kulta korut
ei pahalla t.mies vaaKuule, en tarkoittanut pelkästään ihonväriä - onhan kaaleissakin paljon aika vaaleita nykyään. Tarkoitin lähinnä sitä, että komiat korut vaativat seurakseen myös komeat puvut tai tyylikkäät. Tosiasiahan on - ei millään pahalla- että useimpia kääjiä ei erota harmaasta seinästä eivätkä osaa pukeutua hyvin.
t. Mirkku - yks vaa
Mankkaan Mirkku kirjoitti:
Kuule, en tarkoittanut pelkästään ihonväriä - onhan kaaleissakin paljon aika vaaleita nykyään. Tarkoitin lähinnä sitä, että komiat korut vaativat seurakseen myös komeat puvut tai tyylikkäät. Tosiasiahan on - ei millään pahalla- että useimpia kääjiä ei erota harmaasta seinästä eivätkä osaa pukeutua hyvin.
t. Mirkkueipä mustalaiset niin paljon tummempia yleensä ookkaa kun yhtä hyvi ruskettuneet valkolaiset! Ja mirkkuhan voi tyylikkässti ja komeasti pukeutuneena antaa neuvoa niille huonosti pukeutuille kääjille jos kerta itsensä katsoo niin hienoksi.. hyvin pukeutuminenkin on maku asia.. sanokaa mitä sanotta mutta nii on asia!!
- Mankkaan Mirkku
yks vaa kirjoitti:
eipä mustalaiset niin paljon tummempia yleensä ookkaa kun yhtä hyvi ruskettuneet valkolaiset! Ja mirkkuhan voi tyylikkässti ja komeasti pukeutuneena antaa neuvoa niille huonosti pukeutuille kääjille jos kerta itsensä katsoo niin hienoksi.. hyvin pukeutuminenkin on maku asia.. sanokaa mitä sanotta mutta nii on asia!!
Tässä nyt vatkataan vähän myrskyä vesilasissa. Makuja on tosiaan monenlaisia, mutta kyllä kun katsoo tuota katukuvaa missä päin Suomea hyvänsä, niin enpä antaisi montaa pinnaa pukeutumisesta suomalaisiräkleille. Ihan toisin on muualla Euroopassa, siellä kääjitkin osaa pukeutua värikkäästi ja kantaa isojakin koruja tyylikkäästi. En toki ryhdy kieltämään keneltäkään minkäänlaisten korujen käyttöä, sanoinpahan vain mielipiteeni. Ja muuten: mitenkään lankeamatta liialliseen itsekehuun, niin tämä Mirkku kyllä osaa pukeutua komiasti, sen on moni sanonut. En käy neuvomaan tai opettamaan ketään sellaisessa asiassa, jokainen tehköön makunsa mukaan. Mutta harmaata on...
t. Mirkku - niistä kyynelkoruista
Niitä on ollut iät ajat,kuten muitakin isoja koristeltuja koruja-eivät ole vain romanikoruja.
- mirkulle
Tässä nyt vatkataan vähän myrskyä vesilasissa. Makuja on tosiaan monenlaisia, mutta kyllä kun katsoo tuota katukuvaa missä päin Suomea hyvänsä, niin enpä antaisi montaa pinnaa pukeutumisesta suomalaisiräkleille. Ihan toisin on muualla Euroopassa, siellä kääjitkin osaa pukeutua värikkäästi ja kantaa isojakin koruja tyylikkäästi. En toki ryhdy kieltämään keneltäkään minkäänlaisten korujen käyttöä, sanoinpahan vain mielipiteeni. Ja muuten: mitenkään lankeamatta liialliseen itsekehuun, niin tämä Mirkku kyllä osaa pukeutua komiasti, sen on moni sanonut. En käy neuvomaan tai opettamaan ketään sellaisessa asiassa, jokainen tehköön makunsa mukaan. Mutta harmaata on...
t. MirkkuOistpa vaan nähny mirkku kun sukulaismiehellä oli komea,kerta kaikkiaan KAUNIS kajjee akkana.Harvon sanon että kaajee on kaunis mutta se oli ja harvon vanhempani mitään sanoo,mutta oli vanhimpaniki ihan myyty.ois kyllä ollu hienon näkönen meikäläistenkin vaatteissa,mutta oli omillaan tyyliä mahtavasti.
- Mankkaan Mirkku
mirkulle kirjoitti:
Oistpa vaan nähny mirkku kun sukulaismiehellä oli komea,kerta kaikkiaan KAUNIS kajjee akkana.Harvon sanon että kaajee on kaunis mutta se oli ja harvon vanhempani mitään sanoo,mutta oli vanhimpaniki ihan myyty.ois kyllä ollu hienon näkönen meikäläistenkin vaatteissa,mutta oli omillaan tyyliä mahtavasti.
En yhtään epäile, mitä sanot. Onhan kaajeissakin komioita akkoja jos on miehiäkin. Hyvä jos sattui kohdalle noin upea rotunainen. Puhuinkin vain noin yleisesti, tästä on nyt tehty kauhea periaatekysymys, mitä en ollenkaan tarkoittanut. Hyviä jatkoja vaan sinne ja kiva jos hyvin tulette toimeen tämän suomalaisnaisen kanssa, hän on varmaan ansainnut hyvän kohtelun kaaleitten taholta.
Mirkku - Mankkaan Mirkku
mirkulle kirjoitti:
Oistpa vaan nähny mirkku kun sukulaismiehellä oli komea,kerta kaikkiaan KAUNIS kajjee akkana.Harvon sanon että kaajee on kaunis mutta se oli ja harvon vanhempani mitään sanoo,mutta oli vanhimpaniki ihan myyty.ois kyllä ollu hienon näkönen meikäläistenkin vaatteissa,mutta oli omillaan tyyliä mahtavasti.
Vielä: mutta asia on juur niinkuin sanot:HARVOIN näkee sellaista kääjiä..mutta onhan niitäkin, ja on niitäkin, jotka osaa pukeutua..mutta minun mielipiteeni on tosiaan, että se on harva kääji joka hallitsee tyylin. Toista on kaaleen naisilla.
t. Mirkku - ei noinkaan
Vielä: mutta asia on juur niinkuin sanot:HARVOIN näkee sellaista kääjiä..mutta onhan niitäkin, ja on niitäkin, jotka osaa pukeutua..mutta minun mielipiteeni on tosiaan, että se on harva kääji joka hallitsee tyylin. Toista on kaaleen naisilla.
t. Mirkkujoo,oli kaunis ja komee nainen ja oikein mukava,vieläkin pidän yhteyttä.Mutta yks tinalo meni ja pilas asijat niinettä ylpeä nainen ei sellasen päälle enää kattonu.Todella harmi,koska kaikki tykkäs siitä naisesta.
Mutta ei kaaleen naiset järjesttn oo kovinkaa hienoja.Kyllä paljon on kun on risat röijyt ja hameet kauheessa kunnossa.Jotku ei tukkaansa välitä laitta tai hoitaa,ovat kun riihen seinästä revittyjä.tää on totuus jonka sinäkin mirkku tiijät. - muistelen että oli aika kiva
muistelen aika kiva tuollainen juttu että oli mukaan tullut ihan vaalee, sentäs tietää ettei'kyttyrää tykätä ' kun ei itteensä matkimalla tee tykö. mutta kaunista on kuitenkin vaan että arvostaa naisen asua ja kultuurista meitä , kun lähti mustalais-
miehen matkaan kerran. - kokkolan komiat
t. Mirkkukiva mirkku että mainitsit, eipä ole suomessa paljoa harmauteen muuttumista, toivoa,
ulkomailta ei tietoo mulla ole, mutta komeudesta
olette tosissa lienee, just mitä vanhaan aikaan olikin että tunnet tietoisesti pätevyytesi siinä miten pukeutua, pidä oikeus siihen ittelläs
mitään pahaa myrskyä ei tästä tule, ollaan ihan todella kivasti kunnon vaatteiden ja kauneuden perään,
sisäisesti ja päälle.
nainen kaunis nainen älykäs-
koruilla ja väreillä ja
kaiketi pitkinen hiuksineen,
on nainen, hameissa. lapset pitää kun on reilu- !
- Korut..........
Sain edesmenneeltä isoäidiltäni,joka oli edelleen saanut ne äidiltään.En ilkeä pitää niitä vaikka hienot on.Näytäviä koruja olen nähnyt esim Turkissa käydessäni,samankaltaisia kuin romaneilla.Heikäläisten koruja ovat omanikin.
- kas miten tulikin mieleen
tulikin mieleen että mummoltain oli
sen tähen pitämättä kun ehkä painavaa tavaraa,
toisesta oli aika tehny vähän viallisen niin teetti sormukseen, mutta muuten muistelen että
siitä oli korvalle se ketju ,muuten rinkula ja siinä kivi ja sitten vielä kyynel, mutta se ei niin kauhee painava ollu joku sata grammaa.
ei sitä valkolaiset varmaan arkeensa pidä
jotenkin ajattelis että turkki välttämättä olis tai muuta isompaa parahillaan
painollaankin se vetää aika tavalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006