sokkelin ja seinän välin

tiivistys

Miten tapahtuu ja mitä materiaaleja tiivistykseen tarvitaan?

5

1668

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

...ja kosteussulkukäsitektyä solumuovia - sitä minä laittaisin.

Bitumikaistaksi sellainen itseliimautuva (hitsattava) 50 cm leveä suikale, joka ulottuu maanvaraisen laatan alle (radonkatko) ja siihen päälle alaohjauspuun levyiinen suikale sitä solumuovia.

• tiivistys

ko. liitoskohdan tiivistystä siten, ettei sen läpi pääse tapahtumaan minkäänlaista konvektiota sisältä ulos. Siis tarkoitukseni oli kysyä, mitä sille liitoskohdalle talon pystytyksen jälkeen tehdään ja mitä materiaaleja käytetään, jotta siitä liitoksesta saadaan kaikinpuolin tiivis?

Materiaalin kait pitäisi tarttua kiinni höyrynsulkumuoviin ja bitumikermin karheaan puoleen?

• Joppehoppe
        tiivistys kirjoitti:

ko. liitoskohdan tiivistystä siten, ettei sen läpi pääse tapahtumaan minkäänlaista konvektiota sisältä ulos. Siis tarkoitukseni oli kysyä, mitä sille liitoskohdalle talon pystytyksen jälkeen tehdään ja mitä materiaaleja käytetään, jotta siitä liitoksesta saadaan kaikinpuolin tiivis?

Materiaalin kait pitäisi tarttua kiinni höyrynsulkumuoviin ja bitumikermin karheaan puoleen?

Seinällä kulkee solukumikaista ja siihen päälle massa.

Itse laitoin butyylimassaa siihen liitos kohtaan. Eli lattian ja kipsilevyn alakulmaan. Voi käyttää mitä vaan liimamassaa.

• asiat
        tiivistys kirjoitti:

pitäisi ehdottomasti selvitä (ja sitä pitää pyytää jos ei ole) rakennesuunnittelijan kuvista, jottei niitä tarvis täällä kysellä. Kohteita ja pohjaratkaisuja on olemassa niin montaa erilaista.

Oletettavasti sinun kohteessa voit viedä sen muovin sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle ja joka jää sitten valun alla olevan ja sokkelin sisäpuolella olevan eristeen väliin. Rakoon esim urtsua. Sitte sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle suikale eristettä josta lähtee sitte sisäpuolen koolaus. Valu sitä eristesuikaletta vasten ja lattiakoroksi ~ 5cm sokkelin pinnasta. Eristeen saat valita itse eps, solimate, styrox, finnfoam...joukosta
        mutta kuten sanoin, kohteita ja pohjaratkaisuja on niin erilaisia

• tiivistys
        asiat kirjoitti:

pitäisi ehdottomasti selvitä (ja sitä pitää pyytää jos ei ole) rakennesuunnittelijan kuvista, jottei niitä tarvis täällä kysellä. Kohteita ja pohjaratkaisuja on olemassa niin montaa erilaista.

Oletettavasti sinun kohteessa voit viedä sen muovin sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle ja joka jää sitten valun alla olevan ja sokkelin sisäpuolella olevan eristeen väliin. Rakoon esim urtsua. Sitte sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle suikale eristettä josta lähtee sitte sisäpuolen koolaus. Valu sitä eristesuikaletta vasten ja lattiakoroksi ~ 5cm sokkelin pinnasta. Eristeen saat valita itse eps, solimate, styrox, finnfoam...joukosta
        mutta kuten sanoin, kohteita ja pohjaratkaisuja on niin erilaisia

valettu.
        Miten tuo tiivistys hoidetaan, jos muovi ei mene laatan alle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      50
      967
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      727
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe