sokkelin ja seinän välin

tiivistys

Miten tapahtuu ja mitä materiaaleja tiivistykseen tarvitaan?

5

1562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

      ...ja kosteussulkukäsitektyä solumuovia - sitä minä laittaisin.

      Bitumikaistaksi sellainen itseliimautuva (hitsattava) 50 cm leveä suikale, joka ulottuu maanvaraisen laatan alle (radonkatko) ja siihen päälle alaohjauspuun levyiinen suikale sitä solumuovia.

      • tiivistys

        ko. liitoskohdan tiivistystä siten, ettei sen läpi pääse tapahtumaan minkäänlaista konvektiota sisältä ulos. Siis tarkoitukseni oli kysyä, mitä sille liitoskohdalle talon pystytyksen jälkeen tehdään ja mitä materiaaleja käytetään, jotta siitä liitoksesta saadaan kaikinpuolin tiivis?

        Materiaalin kait pitäisi tarttua kiinni höyrynsulkumuoviin ja bitumikermin karheaan puoleen?


      • Joppehoppe
        tiivistys kirjoitti:

        ko. liitoskohdan tiivistystä siten, ettei sen läpi pääse tapahtumaan minkäänlaista konvektiota sisältä ulos. Siis tarkoitukseni oli kysyä, mitä sille liitoskohdalle talon pystytyksen jälkeen tehdään ja mitä materiaaleja käytetään, jotta siitä liitoksesta saadaan kaikinpuolin tiivis?

        Materiaalin kait pitäisi tarttua kiinni höyrynsulkumuoviin ja bitumikermin karheaan puoleen?

        Seinällä kulkee solukumikaista ja siihen päälle massa.

        Itse laitoin butyylimassaa siihen liitos kohtaan. Eli lattian ja kipsilevyn alakulmaan. Voi käyttää mitä vaan liimamassaa.


      • asiat
        tiivistys kirjoitti:

        ko. liitoskohdan tiivistystä siten, ettei sen läpi pääse tapahtumaan minkäänlaista konvektiota sisältä ulos. Siis tarkoitukseni oli kysyä, mitä sille liitoskohdalle talon pystytyksen jälkeen tehdään ja mitä materiaaleja käytetään, jotta siitä liitoksesta saadaan kaikinpuolin tiivis?

        Materiaalin kait pitäisi tarttua kiinni höyrynsulkumuoviin ja bitumikermin karheaan puoleen?

        pitäisi ehdottomasti selvitä (ja sitä pitää pyytää jos ei ole) rakennesuunnittelijan kuvista, jottei niitä tarvis täällä kysellä. Kohteita ja pohjaratkaisuja on olemassa niin montaa erilaista.

        Oletettavasti sinun kohteessa voit viedä sen muovin sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle ja joka jää sitten valun alla olevan ja sokkelin sisäpuolella olevan eristeen väliin. Rakoon esim urtsua. Sitte sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle suikale eristettä josta lähtee sitte sisäpuolen koolaus. Valu sitä eristesuikaletta vasten ja lattiakoroksi ~ 5cm sokkelin pinnasta. Eristeen saat valita itse eps, solimate, styrox, finnfoam...joukosta
        mutta kuten sanoin, kohteita ja pohjaratkaisuja on niin erilaisia


      • tiivistys
        asiat kirjoitti:

        pitäisi ehdottomasti selvitä (ja sitä pitää pyytää jos ei ole) rakennesuunnittelijan kuvista, jottei niitä tarvis täällä kysellä. Kohteita ja pohjaratkaisuja on olemassa niin montaa erilaista.

        Oletettavasti sinun kohteessa voit viedä sen muovin sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle ja joka jää sitten valun alla olevan ja sokkelin sisäpuolella olevan eristeen väliin. Rakoon esim urtsua. Sitte sokkelin sisäpuolella olevan eristeen päälle suikale eristettä josta lähtee sitte sisäpuolen koolaus. Valu sitä eristesuikaletta vasten ja lattiakoroksi ~ 5cm sokkelin pinnasta. Eristeen saat valita itse eps, solimate, styrox, finnfoam...joukosta
        mutta kuten sanoin, kohteita ja pohjaratkaisuja on niin erilaisia

        valettu.
        Miten tuo tiivistys hoidetaan, jos muovi ei mene laatan alle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe