1100-zetorista oli koneremontin jälkeen hävinnyt kipinä.
Kun laitoin akkua kiinni niin plus napaa kiristäessäni avain osui runkoon ja hivenen löi kipinää.Voiko cdi-boksi vaurioitua tuosta vai onko mahdollista että vika on muualla?
Mistä voisi kysellä ehjiä bokseja? Missähän hinnoissa liikkuu?
mistä zzr
15
2770
Vastaukset
- lexa
Ei se siitä kärähdä.Tarkista onko puolan piuhat oikein ja onko kärjeton sytkä asennettu oikein(jos on ollu irti)
- boksi..
No tuo olisikin hyvä uutinen. Kaikki piuhat on oletettavasti ollut irti. Järjestystä ei enää pysty järkeilemään,jos on sekoitettu. Mistähän saisi tiedot tai peräti kuvat johtojärjestyksistä?
Onkohan korjausoppaassa ohjeet? Muistaakseni näin zetorin oppaan kirjastossa. - Haynes
boksi.. kirjoitti:
No tuo olisikin hyvä uutinen. Kaikki piuhat on oletettavasti ollut irti. Järjestystä ei enää pysty järkeilemään,jos on sekoitettu. Mistähän saisi tiedot tai peräti kuvat johtojärjestyksistä?
Onkohan korjausoppaassa ohjeet? Muistaakseni näin zetorin oppaan kirjastossa.-manuaalista ainakin löytyy kytkentäkaaviot,
käyhän kirjastossa tsekkaamassa.
Tuolla on jonkinlainen kaavio vm.-90, kun rullaat
hiukan alemmaksi:
http://www.zzrbikes.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20832&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
-12R- - boksi...
Haynes kirjoitti:
-manuaalista ainakin löytyy kytkentäkaaviot,
käyhän kirjastossa tsekkaamassa.
Tuolla on jonkinlainen kaavio vm.-90, kun rullaat
hiukan alemmaksi:
http://www.zzrbikes.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20832&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
-12R-Kiitos paljon tuo oli juuri oikea malli.Tosin itellä on -91 mutta varmaan sama. Pitääpi tulostaa ja lähteä vielä kirjaston kautta tallille.
- seppoko
Eikös se pääsulake pala ensin.
Mulla ainakin meni.- cdi boksi..
Pääsulake oli ehjä samoin kaikki muut sulakkeet. kovin tuntuu olevan mystinen sähkövika mutta vielä on muutama vikamahdollisuus tutkimatta.
- cdi boksi
Boksi on mitattu ja näytti että vika ei olisi siellä ja samoin puolat ja sytytysjohdot on tarkastettu niissäkään ei ole vikaa.Nyt pitäisi vielä mitata pulssianturi.
Korjausoppaan ohjeet oli hieman epäselvät eli tietääkö joku miten pulssianturin vastukset mitataan? Eli voiko sitä mitata jostakin kätevästi johtojen päistä vai pitääkö purkaa katteet ja avata kampikammion pää ja ottaa vehje irti mittausta varten?- mittamake
Irroita oikeanpuoleinen takakate,varmaan tiedät et sen takaa löytyy cdi-boxi... Cdi-boxin johdoissa on kaksi liitintä n.10cm päässä boksista. Toinen on kaksi johtoinen liitin,irroita se ja kytke vastusmittari lähteviin johtoihin.(eli ei boksin johtoihin) Lähtevät johdot kulkevat suoraan pulssianturille... Johtojen välinen vastus kuuluisi olla n. 380-570 ohmia...
- cdi boksi
mittamake kirjoitti:
Irroita oikeanpuoleinen takakate,varmaan tiedät et sen takaa löytyy cdi-boxi... Cdi-boxin johdoissa on kaksi liitintä n.10cm päässä boksista. Toinen on kaksi johtoinen liitin,irroita se ja kytke vastusmittari lähteviin johtoihin.(eli ei boksin johtoihin) Lähtevät johdot kulkevat suoraan pulssianturille... Johtojen välinen vastus kuuluisi olla n. 380-570 ohmia...
Kiitos vinkistä tiedänkin nyt mitä johtoja tarkoitat.Pitääpi huomenna mennä koittamaan.
- etsi muualta?
Ei nuo boksit yleensä tollasesta hajoo! Kyllä etsisin vikaa muualta. Vaikka oonkin erikoistunut 2-t korjaukseen. Mihin asti kipinä (virta) tulee?. Yleismittari käteen ja nopee paikannus. Yleensä palaa sulake (4-tahti) tai siellä missä lanka ohuinta (2-tahdeissa magneeton pulssianturit).
- jos vika pulssiantureissa
Juu siis noita pulssiantureita oon pistäny enemmän 2 tahti koneisiin kuin 4 tahteihin (kerran pistin). Vika on ollu aina niissä (lanka ohutta) En ole niitä enää mitannu, paskana kuiteskin! Mittaus vaikeaa, yritin joskus. Uudet vaan kehiin ja pyörä starttaa 99%:sti.
- cdi boksi.
Boksi tosiaan sahattu auki ja käyty läpi. Ic-piirit,vastukset ja muut komponentit mitattu.Mitään vikaan viittaavaa ei löytynyt.
Myös puolat mitattu irrallaan:arvot oli haynesin antamissa arvoissa.
Pulssi anturi vielä mittaamatta.
Lisätestejä tein tulpalla ja starttaamalla.
Ykkönen antoi kipinää normaalisti,nelonen epäsäännöllisesti.Molemmat vasemmassa puolassa.
Kakkonen ja kolmonen oikeassa puolassa ja molemmat pimeinä.
Sytytys johdoissa (vanhat)ei havaittuja vikoja. Tulpat on uudet mutta ei testattu erikseen toimivuutta.
Pitää vielä siis koittaa pulssianturia,johtovikoja cdi-boksista puolille ja puolien punaisia johtoja tuleeko virta.Tulppien tarkastusja sytytys johtojen toiminta testaus ykkösen puolalähdollä. Sen jälkeen alkaa olemaan lääkkeet heikoilla.
Tuttu ehdotti jotta ei ole tavatonta,että uudet tulpat olisivat valmiiksi rikki. Meinasi vielä,että puolat saattaavat olla vialliset vaikka mittautulokset on arvoissa.
Jos joku osaa arvioida tietojen perusteella todennäköistä häiriötä niin kovin mielellään otetaan vinkkejä vastaan. - 2-t mies
cdi boksi. kirjoitti:
Boksi tosiaan sahattu auki ja käyty läpi. Ic-piirit,vastukset ja muut komponentit mitattu.Mitään vikaan viittaavaa ei löytynyt.
Myös puolat mitattu irrallaan:arvot oli haynesin antamissa arvoissa.
Pulssi anturi vielä mittaamatta.
Lisätestejä tein tulpalla ja starttaamalla.
Ykkönen antoi kipinää normaalisti,nelonen epäsäännöllisesti.Molemmat vasemmassa puolassa.
Kakkonen ja kolmonen oikeassa puolassa ja molemmat pimeinä.
Sytytys johdoissa (vanhat)ei havaittuja vikoja. Tulpat on uudet mutta ei testattu erikseen toimivuutta.
Pitää vielä siis koittaa pulssianturia,johtovikoja cdi-boksista puolille ja puolien punaisia johtoja tuleeko virta.Tulppien tarkastusja sytytys johtojen toiminta testaus ykkösen puolalähdollä. Sen jälkeen alkaa olemaan lääkkeet heikoilla.
Tuttu ehdotti jotta ei ole tavatonta,että uudet tulpat olisivat valmiiksi rikki. Meinasi vielä,että puolat saattaavat olla vialliset vaikka mittautulokset on arvoissa.
Jos joku osaa arvioida tietojen perusteella todennäköistä häiriötä niin kovin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.Jos ykkönen antaa kipinää normaalisti ja nelonen ei, niin kuulostas edelleen niin pulssianturi vialta. Mulla oli joskus vastaava vika yhes pyöräs joka oli aiheutunut samal taval. Pulssianturihan jakaa kipinän eri tulpille oikeassa järjestyksessä käsittääkseni. Kerran pyörä jopa starttasi käyntiin muutomaksi sekunniksi kauheella paukutuksella. Olisin Tilannut uudet pulssianturit johon tuli väkisin liikaa muutakin turhaa kamaa, joten vastaavasta purkupyörästä tilasin käytettynä eikä maksanu paljon. Eipä oo iso homma vaihtaa ja säästyy "turhalta mittailulta". Sen jälkeen kaikki palasi ennalleen. Noita purkuliikkeitähän netissä piisaa..
- cdi boksi
2-t mies kirjoitti:
Jos ykkönen antaa kipinää normaalisti ja nelonen ei, niin kuulostas edelleen niin pulssianturi vialta. Mulla oli joskus vastaava vika yhes pyöräs joka oli aiheutunut samal taval. Pulssianturihan jakaa kipinän eri tulpille oikeassa järjestyksessä käsittääkseni. Kerran pyörä jopa starttasi käyntiin muutomaksi sekunniksi kauheella paukutuksella. Olisin Tilannut uudet pulssianturit johon tuli väkisin liikaa muutakin turhaa kamaa, joten vastaavasta purkupyörästä tilasin käytettynä eikä maksanu paljon. Eipä oo iso homma vaihtaa ja säästyy "turhalta mittailulta". Sen jälkeen kaikki palasi ennalleen. Noita purkuliikkeitähän netissä piisaa..
Pulssianturi on mitattu. Sekin oli haynesin antamissa arvoissa. Myös boksilta puolille tulevat johdot mitattu.Johdot on ehjät.Puolille tulee neljä johtoa joista yksi oli pimeä ilmeisesti joku ohjausjohto mikä johti boksiin. Boksi siis tutkittu ja vikaan viittaavaa ei ilmennyt.
Sähköasentaja jutteli että oikosulku tapauksessa yleensä diodit on herkimpiä palamaan. Muutenkin kipinähäiriöt viittaisi puolijohde vikaan. Ainoa mikä on vielä tutkimatta on diodit. Korjausoppaan mukaan jossakin pyörässä on vielä systysjärjestelmään kuuluva laatikko missä on diodit. Niiden fyysistä paikkaa ei ole vielä löytynyt että pääsisi tutkimaan. Yksi diodi löytyi takakatteen alta mutta se ilmeisesti kuului öljypaineen varoitusjärjestelmään.
Kysymys siis tällä hetkellä kuuluu missä on diodit?
Jos sieltäkään ei selviä niin pitää varmaan avata se pulssianturin koppa.
- samojavaikeuksia
muuta en sano, mutta ykkönen ja nelonen, samoin kuin kakkonen ja kolmonen, saavat kipinän yhtäaikaa, eli aina kahteen pyttyyn, toiselle puristustahtiin, ja toiselle pakotahtiin, näin se vaan toimii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458670Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472479Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282297- 382182
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811757Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221550Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik71050Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni51034