Äiti ei tajua

dytta

Terppa!
Mulla on 2 undulaattia, joilla on ns. on/off suhde. ensiksi kauheita hellyydenosoituksia, sitten hirveitä kinasteluita, joihin kuuluu ne korkeat kimahdukset. Mietin, että olisi parempi kankkia kolmas undulaatti, vähän parven simulaatiota. En usko, että äitini suostuu, hän sanoo koko ajan että ''Ne likastavat kauheasti, ja kumminkin kyllästyisit niihin joskus.'' En kyllä ole kyllästynyt niihin viimeisten 5 vuoden aikana! Olen hyvää huolta niistä pitänyt, ja kaiken olen ottanut huomioon.

Olisiko mitään vinkkejä, millä saisin äidin pään kääntymään? Onko kolmannen linnun ottaminen sitten niin huisin hyvä päätös?

8

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa

      Minun mielestä sinun on kunnioitettava vain äitisi päätöstä, eiköhän hän sinut parhaiten kuitenkin tunne...luultavasti jo monen vuoden kokemuksella.=)
      Ja mahtaisiko yhden lisäundun otto mitään auttaa?
      Onko sinulla tarpeeksi isot tilat linnuillasi. Pienessä yksiössä kun ihmisetkin käy välillä toistensa hermoille, jos ei ole tilaa molemmille liikkua. Lennätä paljon ja järjestä jotain mukavaa puuhaa.. se mielestäni tässä tapauksessa järkevin ratkaisu.

    • -M-

      Kyllähän kolme lintua siinä hoitaa missä kaksikin, mutta tappeluiden kannalta tuo on oikeastaan pahin mahdollinen lukumäärä. Kolmen linnun kanssa väkisinkin tulee yksi "pari" ja yksi kolmas pyörä joka sitten koko ajan on etsimässä itselleen kaveria ja rähisemässä sen pahimman kilpailijan kanssa. Kaksi pariskuntaakin on usein vähän tulenarka mutta jo parempi, eli unduilla paras määrä on usein joko se yksi pariskunta tai sitten ihan reilu parvi.

      Pikkunahistelu ja kärttyisä metelöinti esim ruokakupilla on ihan normaalia unduelämää ja siitä ei kannata liikaa huolestua niin kauan kun ei ala tosissaan höyhenet ja veri lennellä tai toinen ole koko ajan ahdisteltuna niin ettei saa rauhassa lainkaan syödä tai nukkua. Kun sen kerran on nähnyt niin kyllä hyvin erottaa tuommoisen vaarattoman perusnahistelun tosissaan tappelemisesta jossa osapuolet voi kieriskellä häkin lattialla toisiaan hakaten.

      Nahinanaiheita voi vähän vähentää laittamalla linnuille useampia ruokakuppeja ja "lempiorsia".

      • lintutitu

        Oletko varma että lintusi riitelevät?
        Huutaminen, säksätys ja ympäriinsä lentely kuuluu asiaan. Välillä istutaan vierekkäin ja pussaillaan, ja välillä sitten otetaan vähän ronskimmin.
        Entä mitä sukupuolta lintusi ovat? Kahden naaraan kesken voi nahinointia olla enemmänkin. Urokset tulevat mainiosti toimeen, ja naaras ja uros myös. Naaraat ovat niitä pahimpia.
        Naarailla urosten pomottaminen on tavallista.
        Uros saattaa rapsutella naarasta vaikka kuinka kauan, ja kun uros sitten pyytää samaa kohtelua, saattaa tulla köniin...
        Tuollaisessa tapauksessa ei kannata välittää, ellei ala höyheniä lennellä.
        Ja kolme lintua ei kannata. Tulee välttämättä se "kolmas pyörä".
        Parillinen neljä on hyvä, jos hankin kaksi naarasta ja kaksi urosta.
        Naaraille pitää olla aina puoliso, uroksia tuo ei niinkään haittaa.
        Minkäs kokoinen häkki linnuillasi on? Tilanpuute voi myös johtaa nahinointiin, ja neljälle pitää olla jo hyvän kokoinen häkki.

        Ja vielä kirjoittajalle joka ylistää äitejä.
        Jos aiheen aloittaja oikeasti pitää hyvää huolta linnuistaan, miksei sitten voisi hankkia lisää lintuja?
        Tuskinpa se äiti muuta ajattelee kuin sitä, että joutuu itse näkemään vaivaa lintujen kanssa...
        Omaa nahkaansa vain varjelee, jos lapsi ei oikeasti ole antanut aihetta moiseen huoleen.
        Itsekin asun vielä kotona, ja lintuja on enimmillään ollut melkein kaksikymmentä.
        Eipä siinä ole paljon ollut äidillä sananvaltaa.
        Ja hyvin on hoidettu! ;)


      • lisäys
        lintutitu kirjoitti:

        Oletko varma että lintusi riitelevät?
        Huutaminen, säksätys ja ympäriinsä lentely kuuluu asiaan. Välillä istutaan vierekkäin ja pussaillaan, ja välillä sitten otetaan vähän ronskimmin.
        Entä mitä sukupuolta lintusi ovat? Kahden naaraan kesken voi nahinointia olla enemmänkin. Urokset tulevat mainiosti toimeen, ja naaras ja uros myös. Naaraat ovat niitä pahimpia.
        Naarailla urosten pomottaminen on tavallista.
        Uros saattaa rapsutella naarasta vaikka kuinka kauan, ja kun uros sitten pyytää samaa kohtelua, saattaa tulla köniin...
        Tuollaisessa tapauksessa ei kannata välittää, ellei ala höyheniä lennellä.
        Ja kolme lintua ei kannata. Tulee välttämättä se "kolmas pyörä".
        Parillinen neljä on hyvä, jos hankin kaksi naarasta ja kaksi urosta.
        Naaraille pitää olla aina puoliso, uroksia tuo ei niinkään haittaa.
        Minkäs kokoinen häkki linnuillasi on? Tilanpuute voi myös johtaa nahinointiin, ja neljälle pitää olla jo hyvän kokoinen häkki.

        Ja vielä kirjoittajalle joka ylistää äitejä.
        Jos aiheen aloittaja oikeasti pitää hyvää huolta linnuistaan, miksei sitten voisi hankkia lisää lintuja?
        Tuskinpa se äiti muuta ajattelee kuin sitä, että joutuu itse näkemään vaivaa lintujen kanssa...
        Omaa nahkaansa vain varjelee, jos lapsi ei oikeasti ole antanut aihetta moiseen huoleen.
        Itsekin asun vielä kotona, ja lintuja on enimmillään ollut melkein kaksikymmentä.
        Eipä siinä ole paljon ollut äidillä sananvaltaa.
        Ja hyvin on hoidettu! ;)

        Taitaapa tuon "Äiti on oikeassa!" kirjoittaja olla itsekin äiti...


      • äidin olevan oikeassa
        lintutitu kirjoitti:

        Oletko varma että lintusi riitelevät?
        Huutaminen, säksätys ja ympäriinsä lentely kuuluu asiaan. Välillä istutaan vierekkäin ja pussaillaan, ja välillä sitten otetaan vähän ronskimmin.
        Entä mitä sukupuolta lintusi ovat? Kahden naaraan kesken voi nahinointia olla enemmänkin. Urokset tulevat mainiosti toimeen, ja naaras ja uros myös. Naaraat ovat niitä pahimpia.
        Naarailla urosten pomottaminen on tavallista.
        Uros saattaa rapsutella naarasta vaikka kuinka kauan, ja kun uros sitten pyytää samaa kohtelua, saattaa tulla köniin...
        Tuollaisessa tapauksessa ei kannata välittää, ellei ala höyheniä lennellä.
        Ja kolme lintua ei kannata. Tulee välttämättä se "kolmas pyörä".
        Parillinen neljä on hyvä, jos hankin kaksi naarasta ja kaksi urosta.
        Naaraille pitää olla aina puoliso, uroksia tuo ei niinkään haittaa.
        Minkäs kokoinen häkki linnuillasi on? Tilanpuute voi myös johtaa nahinointiin, ja neljälle pitää olla jo hyvän kokoinen häkki.

        Ja vielä kirjoittajalle joka ylistää äitejä.
        Jos aiheen aloittaja oikeasti pitää hyvää huolta linnuistaan, miksei sitten voisi hankkia lisää lintuja?
        Tuskinpa se äiti muuta ajattelee kuin sitä, että joutuu itse näkemään vaivaa lintujen kanssa...
        Omaa nahkaansa vain varjelee, jos lapsi ei oikeasti ole antanut aihetta moiseen huoleen.
        Itsekin asun vielä kotona, ja lintuja on enimmillään ollut melkein kaksikymmentä.
        Eipä siinä ole paljon ollut äidillä sananvaltaa.
        Ja hyvin on hoidettu! ;)

        Miksi äiti murehtisi omaa nahkaansa, jos lapsi ei ole antanut aihetta siihen ja tosiaan hoitanut lintunsa hyvin? Ei minun tarvitse olla äiti, että voin neuvoa miettimään äidin mahdollisesti olevan oikeassa. Ja tosiaan en äiti olekaan.. ainoastaan eläinrakas ja jos äidillä on ollut jotain syytä epäillä, ettei lintuja kauan jaksettaisi hoitaa, en haluaisi nähdä taas muutamaa uutta lintua kohta kaupattavan täällä ajanpuutteen vuoksi.
        Vaikka nyt itse sattuisit olemaan vastuuntuntoinen äidin uhmaaja ja hankkinut linnut äidin kielloista huolimatta.. kaikki eivät sitä ole.. joten mietippä mieluummin lintujen kannalta, kun omaa tekoasi puolustaen.
        Varsinkin, jos oli tarkoitus ottaa juuri vain tuo yksi undulaatti lisää.. mistä tulisi ehkä vain lisäongelmia.. mielestäni ei vain ole syytä tehdä tässä tapauksessa oman pään mukaan vaan kuunnella äidin sanomista.


      • undulaattilintu
        äidin olevan oikeassa kirjoitti:

        Miksi äiti murehtisi omaa nahkaansa, jos lapsi ei ole antanut aihetta siihen ja tosiaan hoitanut lintunsa hyvin? Ei minun tarvitse olla äiti, että voin neuvoa miettimään äidin mahdollisesti olevan oikeassa. Ja tosiaan en äiti olekaan.. ainoastaan eläinrakas ja jos äidillä on ollut jotain syytä epäillä, ettei lintuja kauan jaksettaisi hoitaa, en haluaisi nähdä taas muutamaa uutta lintua kohta kaupattavan täällä ajanpuutteen vuoksi.
        Vaikka nyt itse sattuisit olemaan vastuuntuntoinen äidin uhmaaja ja hankkinut linnut äidin kielloista huolimatta.. kaikki eivät sitä ole.. joten mietippä mieluummin lintujen kannalta, kun omaa tekoasi puolustaen.
        Varsinkin, jos oli tarkoitus ottaa juuri vain tuo yksi undulaatti lisää.. mistä tulisi ehkä vain lisäongelmia.. mielestäni ei vain ole syytä tehdä tässä tapauksessa oman pään mukaan vaan kuunnella äidin sanomista.

        Siksi koska pelkää joutuvansa linnuista huolehtimaan. Aika luonnollista. Ajatellaan että ei se lapsi osaa vielä huolehtia itse omista lemmikeistään.
        Olen kyllä aivan samaa mieltä siitä että ei niitä lintuja pidä hankkia, jos todellakin on syytä huolestua siitä että niitä ei tule hoidettua. Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä ihmisestä mitään.
        Ajattelinkin lintuja. Jos oikeasti on niin että linuilla on hankaluuksia tulla kahdestaan toimeen, niin eikö niiden kannalta olisikin parempi ottaa toinen pari niiden kaveriksi?
        Tietenkin vain jos tilaa löytyy ja lemmikeistään jaksaa huolehtia.


      • ajateltuna
        undulaattilintu kirjoitti:

        Siksi koska pelkää joutuvansa linnuista huolehtimaan. Aika luonnollista. Ajatellaan että ei se lapsi osaa vielä huolehtia itse omista lemmikeistään.
        Olen kyllä aivan samaa mieltä siitä että ei niitä lintuja pidä hankkia, jos todellakin on syytä huolestua siitä että niitä ei tule hoidettua. Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä ihmisestä mitään.
        Ajattelinkin lintuja. Jos oikeasti on niin että linuilla on hankaluuksia tulla kahdestaan toimeen, niin eikö niiden kannalta olisikin parempi ottaa toinen pari niiden kaveriksi?
        Tietenkin vain jos tilaa löytyy ja lemmikeistään jaksaa huolehtia.

        Jos lintuja on jo tyttärellä ollut ja äiti on nähnyt miten se hoito sujuu, niin miksi pelkäisi jatkossa.. ellei jotain syytä pelkoon tosiaan ole!


      • mahuum
        ajateltuna kirjoitti:

        Jos lintuja on jo tyttärellä ollut ja äiti on nähnyt miten se hoito sujuu, niin miksi pelkäisi jatkossa.. ellei jotain syytä pelkoon tosiaan ole!

        minulle kävi juuri niin että otin 3 linnun ja sitten netappelivat vielä enemmän hankkisin 4nnen linnun jos äiti tajuaisi mitä yritän sanoa :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe