pennun ruokinta?

riku06

Voiko 7kk koiran pennulle alkaa syöttää aikuisen koiran ruokaa, vähitellen lisäämällä pentu ruokaan?(papanoita) Vai onko siitä harmia??

7

2019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon sapuskaa!!!!!!!!

Eli puppy ruokaa vaan ostamaan, ja taas aikuiselle normaalille koiralle penturuoka on liian vahvaa! Pennun ruoka on tarkoituksella vahvempaa.

Itse syötän Nutro lammasriisi puppya, hyvää on ollut. Eikä ole hirrrrmu kallista.

Huonoissa ruuissa on paljon hehkutusjäännöstä (EI SAA OLLA), joka tarkoittaa, että niissä ruuissa on paljon kaikkea joutavaa esim. luita, joka ei ole ihan sitä oikeaa ruokaa, koska luut on tarkoitettu pureskeltavaksi.

Seuraa hehkutusjäännösmäärää aina kaikessa. Kertoo ruuasta ja sen sisällöstä paljon.

• olen lukenut kiireessä väär...

sori!!!

Luin, että 7 vko....sorisorisori.

Itse olen saanut ohjeet, että vuoden ikäiseksi asti penturuokaa...

Mullakin on 7 kk neiti, kohta 8 kk. Eli kesään asti mennään Nutron puppylla....

olen lukenut kiireessä väär... kirjoitti:

sori!!!

Luin, että 7 vko....sorisorisori.

Itse olen saanut ohjeet, että vuoden ikäiseksi asti penturuokaa...

Mullakin on 7 kk neiti, kohta 8 kk. Eli kesään asti mennään Nutron puppylla....

Riippuu rodusta!! Itselläni koira jolle saa antaa penturuokaa vaan 5 kk koska sen jälkeen se ei enää kasva!

• koiran omistaja
        **** kirjoitti:

Riippuu rodusta!! Itselläni koira jolle saa antaa penturuokaa vaan 5 kk koska sen jälkeen se ei enää kasva!

Kyll suurin osa 7kk ikäsistä on sen rankimman kasvunsa kasvanut, joten sekaan voi laittaa aikuisten nappulaa. Markettipirkkoja en menisi ostamaan.
        Omilleni aloitin aikuissafkan jo 6kk, kun niin kuuluu oman rotuni kohdalla.

Ruokinnasta hössötetään joskus liikaakin. Kasvaahan ne sudetkin luonnossa ruokaa valvomatta ;)

Jos sull on rotukoira, ni aina kannattaa kysellä ruokintaohjeet kasvattajalta, rotukohtaisia eroja siis on. Mut pääsääntösesti toi eka lause pätee.

• Etebe
        koiran omistaja kirjoitti:

Kyll suurin osa 7kk ikäsistä on sen rankimman kasvunsa kasvanut, joten sekaan voi laittaa aikuisten nappulaa. Markettipirkkoja en menisi ostamaan.
        Omilleni aloitin aikuissafkan jo 6kk, kun niin kuuluu oman rotuni kohdalla.

Ruokinnasta hössötetään joskus liikaakin. Kasvaahan ne sudetkin luonnossa ruokaa valvomatta ;)

Jos sull on rotukoira, ni aina kannattaa kysellä ruokintaohjeet kasvattajalta, rotukohtaisia eroja siis on. Mut pääsääntösesti toi eka lause pätee.

Voihan sitä adulttia ruveta sekaan laittamaan, mutta itse pitäisin myös pentusafkan vistusti mukana sinne yhteen vuoteen saakka. ;]

• Etebe

Ruuasta paljon muutakin katsoa kuin pelkkä hehkutusjäännös, se on vain yksi osa siitä. :)

• Etebe

Itse kyllä syöttäisin vuosikkaaksi asti pentumuonaa, saapahan koira tarvittavat vitskut ja muut, pääsee kasvu kunnolla vauhtiin ja muutenkin ruokavalio taattu. :) Eli syötä vuosikkaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2757
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2693
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      47
      2361
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      822
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      803
    9. 55
      712
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    Aihe