pitääkö näytönohjaimen muisti tyyppi olla sama kuin RAM-muistin tyyppi?
(eli mun RAM-muisti on DDR2)
niin haiittaako jos näytönohjaimen muistityyppi on vaikka DDR3 tai GDDR2?
ja toinen kysymys:
mulla on AGP 8X väylä niin käykö AGP 4X näytön ohjain siihen?
KYSYMYS! vastatkaa plz!
5
576
Vastaukset
- sulla..
ilmeisesti asrockin emo, koska DDR2 muisti ja AGP-väylä.
Ei siitä ainankaan haittaa ole jos näyttiksen muisti on DDR2 tai kolmosta.
Käyhän siihen 8x AGP 4X jos jostain niin wanhan ohjaimen löydät. Ei tarvitse.
Kyllä.Muistilla ihan sama, mitä isompi lukema sen nopeempaa on.
Mut ihan sama mitä perusmuistia sun koneessa on.
--
Käy, ainakin AGP X4/X8
Ja noi tiedot lukee emolevyn ohjekirjassa.
--
Esim:
(AGP X1/X2) -> 3,3 V
Ja jos tohon väylään laittaa
(AGP X4/X8) 1,5 / 0,8 V kortin.
Voi emo kärytä.Hitaammasta nopeimpaan:
SDR
DDR
DDRII
GDDR3
GDDR4
Nykyisissä huippukorteissa GDDR3 tai GDDR4 muistia,tai oikeastaan kaikissa mitkä nykypelejä hyvin pystyvät pyörittämään.
Näytönohjaimen muistin tyypillä ei merkitystä yhteensopivuuteen.
Nuo AGP väylien yhteensopivuudet ovat sitten hieman kinkkisempi juttu,melkoinen sekametelisoppa.
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=317&Itemid=30
Helpottaisi jos tietäisi emolevyn ja näytönohjaimen tarkat mallit.No, sanotaan näin:
Et noi AGP yhteensopivuudet niin kinkkisiä ole.
Näin se selviää nopeesti:
Jos on kortissa edessä lovi, soon = AGP 3.3V
Jos on kortissa lovi takana, soon = AGP 1.5V, 0.8V
Jos on kortissa on kaksi lovea keskellä, soon = 3.3V, 1.5V, 0,8V
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497