Kaipaisin apua kysymyksiini shamanismista. Ensinnäkin haittaako psyykelääkityksen ottaminen matkoja aliseen, yliseen. Onko matkoja mahdoton toteuttaa jos ihminen on lääkityksen alaisena. Teinityttönä kun minulla ei ollut lääkitystä kykenin paremmin yhteyteen henkiseen maailmaan (silloinkin huonosti ja peläten koska olin kristityssä perheessä ja pelkäsin Jumalan rankaiseva minua kuten yleistä on:D) Nyt en oikein saa keskitettyä mitenkään rentoutumiseen saatika että pystyisin matkaamaan aliseen. (en siis ole koskaan matkannut aliseen, mutta meditoimalla olen kokenut ihania asioita muutama vuosi sitten)
Pitäisikö siis lopettaa lääkkeet?
Auttakaa minua olisi ihanaa jos joku shamanismiin perehtynyt tarkoitan shamanisti voisi auttaa minua. Olen vasta elämäni alussa täysin alussa shamanismissa eli nolla tilanteessa. Sinä, joka haluat auttaa mailaa minulle: [email protected]
shamanismista
3
887
Vastaukset
- SuprMies
Ensinnäkin. Shamanismi on paljon muutakin kuin vain matkan tekoa. Shamanismi on polku, jota ei kannata lähteä kulkemaan vain kokeilumielessä. Tosin tämän varmaan tiesitkin mutta asiaan..
En tiedä vaikuttavatko psykelääkkeet matkantekoon, voi olla, että esim. rauhottavat saattavat vaikuttaa mutta ei ole henk.koht kokemusta enkä tunne lähipiiristänikään ketään jolla olisi
Shamanistiselta kannalta suosittelisin sinulle tietenkin sielunpalautusmatkoja, voimaeläimen etsimistä, Energiahoitoa ym. lääkkeiden sijaan, mutta en tunne tilannettasi niin en lähde antamaan mitään suoraa mielipidettäni siitä, että kannattaako sinun lopettaa lääkityksesi. Kannattaa varmaan lääkärisi kanssa keskustella kuinka välttämätön osa tuo lääkitys on hoitoasi.
Shamanismin on todettu toimivan hienosti empiirisen lääketieteen rinnalla, joten ei ole ongelma ottaa neuvoja vastaan niin lääkäriltä kuin henkioppailtakaan.
Mitä tulee perhetyneisyyteen niin kannattanee lukea vaikkapa tuo Michael Harnerin "Shamaanin tie"- kirja. Lähinnä siksi, että se on käännetty suomeksi. Myös Johannes Setälällä on hyviä shamanismia sivuavia kirjoja.
Shamanismin perusmenetelmiä on aika helppo harjoitella ilman opettajaa ja kursseja kyllä järjestetään. Kurssitarjonnan osalta kannattaa varmaan ottaa yhteyttä Shamaaniseuraan (www.shamaaniseura.fi)
Toivon sinulle onnea shamanistisella tiellä. Homma voi olla aika-ajoin haastavaa, turhauttavaa, ahdistavaa ja pelottavaa mutta älä anna pelollesi valtaa. Shamaani on se, joka näkee sinne minne muut eivät uskalla katsoa :)
Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse jos haluat kysyä vielä jotain.
Niin ja vielä yksi juttu. Tunnut olevan sellainen ihminen, joka pohtii paljon (mikä ei ole ollenkaan huono asia!) mutta Shamanismia ei kannata tieteellistää tai teorisoida liikaa. Itselläni joskus tuotti ongelmia, kun pohtisin liikaa (huomaa olen myös samanlainen pohtija ;)) että mitä se henkimaailma oikeasti on ja mikä on henki jne..
Just go with the flow. Kannattaa luottaa shamanistisiin menetelmään sen enempää miettimättä miten ne toimivat (Tätäkin tietty voi pohtia mutta alussa siitä on lähinnä haittaa).- aloittaja
Heips kiitoksia vastauksista. Olisiko vielä mahdollisuutta saada sähköpostiosoitettasi??? Minulle voi mailata [email protected] jos vain haluat. Olisi mukava kysellä asioista lisää noin s postin välityksellä!!!
- shambadaa
Vastaukseni hiukan sivuaa jo sinulle annettua vastausta, mutta silti:
Shamanistisen perinteen mukaan (esim) psyykkiset sairaudet johtuvat siitä, että sielu (tai sen osa) on kadottanut yhteyden ihmiseen (kadonnut). Ennen vanhaan Shamaani matkasi aliseen ja etsi tuon kadonneen osan, palautti sen omistajalleen, jonka jälkeen käynnistyi paraneminen.
Ehkä olisi parempi ensin hoitaa sairautesi. Älä lopeta lääkitystä omin päin. Jos tuntuu, ettet tahdo enää syödä lääkkeitä, puhu siitä ensin lääkärille, sillä kaikkia psyykelääkkeitä ei saa lopettaa tuosta vain, vaan sen täytyy tapahtua asteittain.
Olet nuori, ja taatusti ehdit tehdä vielä monta shamaanimatkaa vaikket nyt sen pariin pääsekään. Kärsivällisyyttä :)
Voit käyttää tämän matkailemattoman aikasi muutenkin hyväksi shamanismin parissa: lue vaikka siitä kirjtoitettuja opuksia, saatat tehdä niidenkin ääressä yhtä suuria oivalluksia kuin itse matkoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446