Mitä mieltä YIT:n asunnoista

vuokralla toistaiseksi

Olen kuullut negatiivista juttua YIT:n uudiskohteista. Ovatko ne todellakin keskimääräistä huonompia (enemmän vikoja)? Asia kiinnostaisi, kun harkinnassa varata vuoden lopulla valmistuva asunto, joka on YIT:n rakennuttama.

9

2525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhola vaan juu

Olkaa nyt varovaisia näiden sikahintaisten uudiskohteiden kanssa.

Rakennuttajan mentyä konkurssiin myymättömät asunnot maksatetaan jo talossa asuvilla.

• väitämäsi

paikkaansa. Siihen löytyy muitakin keinoja.
        Mutta sitähän ei vuokralla-asuja tiedä.

• Juhola vaan juu
        väitämäsi kirjoitti:

paikkaansa. Siihen löytyy muitakin keinoja.
        Mutta sitähän ei vuokralla-asuja tiedä.

Ei olla vuokralla. Meinattiin vaihtaa nykyinen 70-luvun osake uudiskohteeseen.

Onneksi luin "pienellä präntätyn".

Nyt katsotaankin osastoa "uutta vastaava".

• periaatteestakaan

Ihan vähän aikaa sittenhän oli just telkkarissa (olisko ollut 45 min -ohjelma tms.) negatiivista juttua YIT:n rakentamista/saneeraamista taloista, laadun kanssa ongelmia, työntekijöillä huonot olot yms.! Kannattaa miettiä, mille firmalle nappulansa antaa.

• HT-rakentaja

Aloitetaan vähän off-topic. Pohjat (en tarkoita hanslankarien "perjantaipohjia") ovat ylivoimaisesti huonoin ominaisuus YIT:n (pientaloissa) jotka karmeudessaan imho ajavat ohi laadullisten tekijöiden. Nuo yit:n harrastamat 2*4m huoneet johtuvat mm. pitkälle viedystä vakioinnista, äärimmilleen viedystä kustannusten alentamisesta* (neliskanttinen talo) ja halpojen maiden käytöstä (rinteeseen, 25% vähemmän "ikkunoita") (sekä kenties sadistisesta arkkitehdistä).

*YIT:n omakustannushinta tuskin ylittää 1500eur tontin osuus. Vrt. http://www.yit.fi/asp/apartment.asp?path=1;32;33;39;28872;28891

Tuollaisia tontteja Espoo luovuttaa n. 530eur/kerrosneliö eli karkeasti 580eur/huoneala -> 3254-580=2674eur vs. 1500eur kustannus => toista tonnia mannaa / neliö.

Työn jälki on samaa kuin muillakin aliurakointia käyttävillä rakennuttajilla, esim. Skanskatastrofilla. Takuut toiminevat kuitenkin paremmin kuin "peräkylänrakennusapu Oy:llä". Toki YIT:läkin tahtoo mennä grynderi- ja rakentajavastuu sekaisin.

Aivan viime aikojen kokemuksia eri firmojen laaduista ei ole, mutta Esim. SRV Westerlundilla ja muilla "vanhoilla" rakennusliikkeillä saattaa olla vielä vähän nimen velvoitetta, joka näkyy valvonnan tarkkuudessa.

YIT:llä on kyllä riittävän kassansa ansiosta helppo rahoitusmalli asunnonvaihtajille.

• Anonyymi

Olen asunut 5 vuotta Järvenpään asuntoslummissa Lepolassa. Paetkaa jos kuulette sanat Lemminkäinen, YIT, RTK-huolto, Newsec asuntojen vuokraaja! Olen ammattisuunnittelija. Asunnossani ei ole mikään asia normaali. Naapureiksi valitaan Järvenpään sosialistityyliin yleensä aina vain narkkareita. Minulla on narkomaaniasunnon kanssa yhteinen raittiin ilman tuloväylä, sillä väärin suunniteltu kanava on narkin ulottuvilla. Opioidisavut tulevat jo viidettä vuotta suoraan sänkyyni, myös väärän alipaineen takia. Asunto on talvisin jäätävän kylmä vedon takia. Kesän lämpötila on 36° C. Se on kokonaan lainvastainen mutta hyväksytty Jörvenpään tms. rakennustarkastuksessa. En ole nähnyt missään kerrostalossa samanlaisia virheitä. Nukun toppavaatteet päällä. Asukkaat kestävät Lemminkäisen rakentamassa slummissa korkeintaan 12 kuukautta, muuttavat raivoissaan pois. Olen kärvistellyt liian kauan sadistien tekemässä asunnossa. Vuokra on törkeä!

• Anonyymi

Miksi ostaa jo uutena rakennusvaiheessa , jis mielii ns. Uuteen. Osta vaikka vasta niitä kotka jää myymättä tai sitten kun tulee myynti hei t i puolenvuoden kuluttua kun kaikki ns. Virhett korajttu.
      Mysömavioerijen jälkeen saat halpoja.
      Ämiksi os t aa kerrostalo k u n nykyään hyvi ns. Vanhija ihaina onaaloja on kun vanhuksi kuillut koronaa . Perikunat myy h ädissään. T t joot vaan pikkasen.

Ei kanata ostaa ennen kuin tutustuu hyvin.

Tai saa halvalla. Vantaa kivistö aikamoinen måloukkiåu ei au y opaikkoja. Mutta om. Alue vieressämaivan ihana.

Edisonni

• Anonyymi

YIT = yritä itse tehdä!!! Palvelu loppuu kuin seinään, kun saat avaimet käteesi.🤐

• Anonyymi

Mitä itse katsonut uusia asuntoja,niin ovat kovin pieniä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      41
      4618
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2494
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1014
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      995
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      113
      868
    6. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      60
      857
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      834
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      785
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      780
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      726
    Aihe