Mitä puurojauheita käytätte, kun teette vesipuuroja? Mitkä olisi hyviä 6kk ikäiselle, sellaisia sileitä ja pehmeitä puuroja? En tarkoita kalliita esim. Piltti -puuroaineksia vaan jotain isoja paketteja vai ostatteko normaaleja hiutaleita ja hienonnatte hiutaleet tehosekottimella?
PUUROJAUHEET
12
865
Vastaukset
- Jozza
Hei,
Itse käytin ensin banaani riisipuuroa ja päärynä omenapuuroa ja viljatuotteisiin siirryttyäni ostin sen Piltin kaurapuuron. Eivät minusta kyllä ole mitenkään isoja paketteja ja kalliitakin taitavat olla suhteessa jauheen määrään. Nyt, kun tyttö on 6kk 2 viikkoa ajattelin ryhtyä antamaan hälle tavallista kaurapuuroa, jotta ei totu liian siloiseen puuroon. Eilen annoin ensimmäisen kerran sekoittaen joukkoon pari teelusikkaa hedelmäsosetta makua antamaan. Vähän neiti kyllä irvisteli syödessään, mutta sinne meni. Nukkui ensimmäisen yön yhdellä tissityksellä. Olikohan kunnon kaurapuuron ansiota...Toivon kovasti, ettei ollut vaan kerran oikku. :).
Minkä ikäinen sun pikkuisesi on? - ................
Ekan lapsen kohdalla ostin sellaisen jauhepuuron ja se oli mun mielestä ihan hirveää sotkua ja haisikin pahalle. Eikä se edes kelvannut lapselle. Jäi yli puolet kaappiin ja lopulta roskiin.
Tämän toisen lapsen kohdalla olen kyllä alusta pitäen (5kk) keitellyt kaikki Nalle-puurot ja Eloveena ja pikakaurahiutaleita. Niihin sitten hedelmäsosesilmä keskelle.
Mutta sen verran lipsun välillä, että ostan niitä valmiita Muksu-puuroja, joita tarvitsee vain lämmittää. Mutta jauheisiin en kyllä koske.- meillä
meillä on noi puurojauhot maistunu oikein hyvin! ei mielestäni kyllä sottaa yhtään.meillä taas kaikki muun puuron tekeminen o sottasta puuhaa,tai sitten olen vaan niin tumpelo itse=)piltin kaurapuurojauhe menee oikein hienosti ja maistuu mielestäni hyvälle.teen sen maitoon ja nam kun hyvää=)
- Äiti 0806
Meille neuvolassa suosittelivat (sitten kun aletaan syömään puuroja)
esim. pikakauraa, jonka sitten keitettynä ajaa sauvasekoittimella.
Tai muita ihan tavan puuroja, jotka sitten ajaa sauvasekoittimella,
tuoretta hedelmäähän voi sitten "ajovaiheessa" lisätä itse. - normaalia
elovenaa ja 4viljaa. Meillä ei tarvitse hienontaa, vaan puuro menee alas ihan rouhevanakin.
- ja jauhopuuroja
eli tein lapselle puuroa aluksi tavallisista grahamjauhoista esimerkiksi, ja muistaakseni joistain muistakin jauhoista. Aika pian siirryin kuitenkin "aikuisten" kaurapuuroihin ja neljän viljan hiutaleisiin. Hiutaleita en ole tehosekoittanut, aamunhyvät ovat esim. aika hienoa puuroa ja se meni aikaisin alas hyvin. Kun kokeilin jotain muuta en muista mitä kaurapuuromerkkiä, se oli paljon karkeampi eikä mennyt alas pienelle. Myöhemmin Nallea ja joitain luomuhiutaleita. Ja joskus ohrapuuroa ja kauramannaa ja mannaplus jotakin... Kaikki on maistuneet.
- kolmen äiti 78
pikakaurahiutaleita. Ne on mennyt meillä parhaiten silloin kun meni, nyt noita kahta ipanaa (3 ja 4 vee) ei saa millään enää syömään puuroa kun väkisin meina tulla ylös.
Ja ajattelin tälle kuopuksellekkin kohta sitä alkaa tarjoomaan kunhan nyt ensin totutellaan muutenkin soseisiin kunnolla (poika nyt 5kk).
Meillä siis toi puuro mennyt ihan niine hyvineen, ei oo tarvinnu hienontaa, hedelmäsosetta oon vaan laittanut sekaan ja nami, nami :) - laikkunen
Me ollaan annettu pojallemme aamun hyvä pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa siitä lähtien ku puuroa ollaan syöty eli n. 5kk:n iästä saakka.
Sehän on luonnostaankin hyvin hienojakoista eikä meillä ole ainakaan ollu tarvetta sitä vielä erikseen hienonnella (myönnän ettei kyllä oikeastaan ole käynyt edes mielessä et niin voisi tehdä...).
Hyviä puolia on myös nopea mikrossa valmistaminen ja hyvin edullinen hinta! Sit vaan soppaa tai hedelmäsosetta päälle ja eikun menoks:) - puuro jauhot
me annamma pojallemme,6kk, sitä bonan jauhepuuroa,ja vaikka siinä lukee että kuuluu sekoittaa veteen,niin aina olen maitoon sekoittanut.maistuu kyllä niiiin että=) sekaan laitan myös marja- tai hedelmäsosetta,mutta ilmankin niitä soseita on maistunut erinomaisesti!
- ei ollutkaan
bonan,vaan siis piltti puuroa!
- ???
???
- pienet saa
??? kirjoitti:
???
juoda lehmänmaitoa,minä sekoitan korvikkeeseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847