mielipiteitä

ripsa-nimestä

siinähän se olikin. Harvinainen nimi, itse jo totuttu, ollut työnimenä, nyt ulkopuolisten kommenttia kaipaillaan. -kiitos-
Haluamme säilyttää nimen "salaisuutena" ristiäisiin saakka joten tutuilta ei viitsi kommentteja kysellä

17

1013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa - Maria

ristiäisiin asti? Ihan hyvin voit kysellä omaisiltasi ja ystäviltäsi, mitä he pitävät aiotusta nimestä.

Ripsa on aika harvinainen nimi, mutta ihan kivan kuuloinen, reipas.

• ihmettelenpä

kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.

• Liisa-Maria
        ihmettelenpä kirjoitti:

kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.

puoli. Kunhan ihmettelin ääneen. Ilmeisesti ap kysyy mieluummin meiltä kuin sukulaisiltaan?

• Täti

Ensimmäisenä tulee mieleen TV-toimittaja
      Ripsa Papunen-Koskinen, mutta ei mitenkään negatiivinen kuva :)

Pirteä nimi,kuten Pipsakin :)

• nimimerkki

Minulla on Ripsasta kaksi ihan ääripään mielipidettä. Toisaalta se on kivan pirteä, mutta toisaalta mieleeni tulee (en tiedä miksi) jonkinlainen synonyymi pimpsa-sanan kanssa.

Tämä siis vain ihan omana mielipiteenäni, kun kerran kysyit. Ei kai tuollainen mielleyhtymä kovinkaan yleinen ole, vaikka vanha äitinikin (yli 70 v.) on samankaltaisissa ajatuksissa. Puhumme nimittäin usein nimistä ja niiden tuomista mielleyhtymistä eri ikäisille.

Jotkut ikätoverini (n. 50 v.) sanovat menevänsä ripsalle, kun lähtevät ravintolaan tanssimaan ja hurvittelemaan.

• sanon

meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...

• hurvittelijatar
        sanon kirjoitti:

meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...

Meilläpäin mennään rimpsalle...

• alapää meininki..

Ehkä mulla on jotain vakavia ongelmia, mutta mun pielestä Ripsa kuullostaa ihan pimpsalta.. :/

• .........

Mulla tulee Ripsa-nimestä mieleen Pimpsa...

• ...

Tunnen yhden 11vee Ripsan, joka on oikein reipas tyttö. :) Kiva mielleyhtymä siis, ei mitään edellisten kaltaisia.

• ap.

en itsekkään miellä nimeä mihinkään alapääjuttuihin, mutta jokaisella omat mielleyhtymänsä:) itsekin ajattelen nimen pirteänä ja reippaana niinkuin meidän rinsessakin on, ei hänelle voisi kuvitella mitn liian "pehmeää/hentoista" nimeä. Kiva kuulla että jollain noinkin "nuorella" (11-v) on ko. nimi, eikä pelkästään uutistenlukija-ripsalla
        Kiitos kaikille mielipiteistänne

• ..mutta..

..tulee mieleen ripsipiirakan ja pimpsan risteytys.

• ajattelemaan

mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?

• mielipide on
        ajattelemaan kirjoitti:

mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?

Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.

• ap.
        mielipide on kirjoitti:

Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.

negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.

• ap.
        ap. kirjoitti:

negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.

kiitin näköjään jo aikaisemmassa viestissä KAIKKIA mielipiteistä, en pelkästään myönteisten kommenttien antajia, eli eiköhän nyt sitten varmasti ole kiitelty riittämiin =)

• Anonyymi

Kuinka kauan täytyy odottaa polvi leikkaukseen pääsyä, niin kauan kun on jalaton. Eikö niin PS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3033
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1590
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      221
      1345
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      977
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      887
    Aihe