mielipiteitä

ripsa-nimestä

siinähän se olikin. Harvinainen nimi, itse jo totuttu, ollut työnimenä, nyt ulkopuolisten kommenttia kaipaillaan. -kiitos-
Haluamme säilyttää nimen "salaisuutena" ristiäisiin saakka joten tutuilta ei viitsi kommentteja kysellä

17

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa - Maria

ristiäisiin asti? Ihan hyvin voit kysellä omaisiltasi ja ystäviltäsi, mitä he pitävät aiotusta nimestä.

Ripsa on aika harvinainen nimi, mutta ihan kivan kuuloinen, reipas.

• ihmettelenpä

kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.

• Liisa-Maria
        ihmettelenpä kirjoitti:

kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.

puoli. Kunhan ihmettelin ääneen. Ilmeisesti ap kysyy mieluummin meiltä kuin sukulaisiltaan?

• Täti

Ensimmäisenä tulee mieleen TV-toimittaja
      Ripsa Papunen-Koskinen, mutta ei mitenkään negatiivinen kuva :)

Pirteä nimi,kuten Pipsakin :)

• nimimerkki

Minulla on Ripsasta kaksi ihan ääripään mielipidettä. Toisaalta se on kivan pirteä, mutta toisaalta mieleeni tulee (en tiedä miksi) jonkinlainen synonyymi pimpsa-sanan kanssa.

Tämä siis vain ihan omana mielipiteenäni, kun kerran kysyit. Ei kai tuollainen mielleyhtymä kovinkaan yleinen ole, vaikka vanha äitinikin (yli 70 v.) on samankaltaisissa ajatuksissa. Puhumme nimittäin usein nimistä ja niiden tuomista mielleyhtymistä eri ikäisille.

Jotkut ikätoverini (n. 50 v.) sanovat menevänsä ripsalle, kun lähtevät ravintolaan tanssimaan ja hurvittelemaan.

• sanon

meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...

• hurvittelijatar
        sanon kirjoitti:

meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...

Meilläpäin mennään rimpsalle...

• alapää meininki..

Ehkä mulla on jotain vakavia ongelmia, mutta mun pielestä Ripsa kuullostaa ihan pimpsalta.. :/

• .........

Mulla tulee Ripsa-nimestä mieleen Pimpsa...

• ...

Tunnen yhden 11vee Ripsan, joka on oikein reipas tyttö. :) Kiva mielleyhtymä siis, ei mitään edellisten kaltaisia.

• ap.

en itsekkään miellä nimeä mihinkään alapääjuttuihin, mutta jokaisella omat mielleyhtymänsä:) itsekin ajattelen nimen pirteänä ja reippaana niinkuin meidän rinsessakin on, ei hänelle voisi kuvitella mitn liian "pehmeää/hentoista" nimeä. Kiva kuulla että jollain noinkin "nuorella" (11-v) on ko. nimi, eikä pelkästään uutistenlukija-ripsalla
        Kiitos kaikille mielipiteistänne

• ..mutta..

..tulee mieleen ripsipiirakan ja pimpsan risteytys.

• ajattelemaan

mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?

• mielipide on
        ajattelemaan kirjoitti:

mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?

Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.

• ap.
        mielipide on kirjoitti:

Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.

negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.

• ap.
        ap. kirjoitti:

negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.

kiitin näköjään jo aikaisemmassa viestissä KAIKKIA mielipiteistä, en pelkästään myönteisten kommenttien antajia, eli eiköhän nyt sitten varmasti ole kiitelty riittämiin =)

• Anonyymi

Kuinka kauan täytyy odottaa polvi leikkaukseen pääsyä, niin kauan kun on jalaton. Eikö niin PS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      60
      3936
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3765
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3551
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3367
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3129
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2618
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2575
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      111
      2422
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2149
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2139
    Aihe