mielipiteitä

ripsa-nimestä

siinähän se olikin. Harvinainen nimi, itse jo totuttu, ollut työnimenä, nyt ulkopuolisten kommenttia kaipaillaan. -kiitos-
Haluamme säilyttää nimen "salaisuutena" ristiäisiin saakka joten tutuilta ei viitsi kommentteja kysellä

17

1254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa - Maria

      ristiäisiin asti? Ihan hyvin voit kysellä omaisiltasi ja ystäviltäsi, mitä he pitävät aiotusta nimestä.

      Ripsa on aika harvinainen nimi, mutta ihan kivan kuuloinen, reipas.

      • ihmettelenpä

        kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

        läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.


      • Liisa-Maria
        ihmettelenpä kirjoitti:

        kysyjä saisi pitää nimea salaisuutena ristiäisiin asti? eikös se kuitenkin ole ihan hänen oma asiansa?

        läheiset helposti painostavat puoleen tai toiseen mielipide asioissa, joten heille on paljon kätevämpää vain ilmoittaa nimi, kuin kysyä mielipidettä.

        puoli. Kunhan ihmettelin ääneen. Ilmeisesti ap kysyy mieluummin meiltä kuin sukulaisiltaan?


    • Täti

      Ensimmäisenä tulee mieleen TV-toimittaja
      Ripsa Papunen-Koskinen, mutta ei mitenkään negatiivinen kuva :)

      Pirteä nimi,kuten Pipsakin :)

    • nimimerkki

      Minulla on Ripsasta kaksi ihan ääripään mielipidettä. Toisaalta se on kivan pirteä, mutta toisaalta mieleeni tulee (en tiedä miksi) jonkinlainen synonyymi pimpsa-sanan kanssa.

      Tämä siis vain ihan omana mielipiteenäni, kun kerran kysyit. Ei kai tuollainen mielleyhtymä kovinkaan yleinen ole, vaikka vanha äitinikin (yli 70 v.) on samankaltaisissa ajatuksissa. Puhumme nimittäin usein nimistä ja niiden tuomista mielleyhtymistä eri ikäisille.

      Jotkut ikätoverini (n. 50 v.) sanovat menevänsä ripsalle, kun lähtevät ravintolaan tanssimaan ja hurvittelemaan.

      • sanon

        meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...


      • hurvittelijatar
        sanon kirjoitti:

        meneväni rimssalle, kun menen hurvittelemaan...

        Meilläpäin mennään rimpsalle...


    • alapää meininki..

      Ehkä mulla on jotain vakavia ongelmia, mutta mun pielestä Ripsa kuullostaa ihan pimpsalta.. :/

      • .........

        Mulla tulee Ripsa-nimestä mieleen Pimpsa...


    • ...

      Tunnen yhden 11vee Ripsan, joka on oikein reipas tyttö. :) Kiva mielleyhtymä siis, ei mitään edellisten kaltaisia.

      • ap.

        en itsekkään miellä nimeä mihinkään alapääjuttuihin, mutta jokaisella omat mielleyhtymänsä:) itsekin ajattelen nimen pirteänä ja reippaana niinkuin meidän rinsessakin on, ei hänelle voisi kuvitella mitn liian "pehmeää/hentoista" nimeä. Kiva kuulla että jollain noinkin "nuorella" (11-v) on ko. nimi, eikä pelkästään uutistenlukija-ripsalla
        Kiitos kaikille mielipiteistänne


    • ..mutta..

      ..tulee mieleen ripsipiirakan ja pimpsan risteytys.

      • ajattelemaan

        mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

        Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?


      • mielipide on
        ajattelemaan kirjoitti:

        mitään muuta?
        "Siitä puhe, mistä puute."

        Onko oma nimesi muuten Jorma? Vai Tauno, Unto, Uuno?

        Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

        Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

        Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

        Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

        Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.


      • ap.
        mielipide on kirjoitti:

        Aloittaja kysyi muiden mielipiteitä.

        Myös negatiivinen käsitys on mielipide; mielipide ei ole yleinen totuus käsiteltävästä nimestä, vaan mielipiteen esittäjän henkilökohtainen kanta.

        Yleensäkin näissä keskusteluissa, joissa kysytään mielipidettä, odottaa kysyjä saavansa vain myönteisiä mielipiteitä (vtr. tämän keskustelun aloittaja, joka kiittää vain myönteisestä mielipiteestä), jos hän itse on mieltynyt nimeen.

        Yleensäkään ei pitäisi kysyä muiden mielipidettä esim. nimestä, jonka aikoo antaa lapselleen, jos ei ole valmis kuulemaan myös hyvinkin negatiivisia mielipiteitä. On ymmärrettävä, että maailmassa ja armaassa Suomessammekin saattaa olla ihmisiä, jotka syvästi inhoavat nimeä, josta itse pitää yli kaiken.

        Tässäkin keskusteluketjussa on Ripsa-nimen pitämisen ääripäät tulleet hyvin esille. Ja hyvä niin, koska tällaisesta asetelmastahan varsinainen keskustelu syntyy. Jos kaikki ovat samaa mieltä (tai suhtautuminen nimeen on täysin neutraali, kuten minun käsitykseni Ripsa-nimestä), ei synny keskustelua, vaan myöntämisen hyminää.

        negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        negatiivisesta palautteesta, tiesin jo mielipidettänne kysyessä, että tulen saamaan sekä puolesta, että vastaan kommentteja, mutta ehkä nämä puolesta-kommentit ovat kuitenkin ollut sen verran "kannustavia" että en ota itseeni näistä vastaan-kommenteista, ja tottahan toki jokaisen mielipide on vain ja ainoastaan jokaisen oma ja jokaiselle suotakoon vapaus mielipiteeseen. Ja hyvä on, että tuli näitä näkemyksiä myös nimen tuomista negatiivisita mielleyhtymistä..
        Tasapuolisesti siis KIITOS kaikille kommentoijille.

        kiitin näköjään jo aikaisemmassa viestissä KAIKKIA mielipiteistä, en pelkästään myönteisten kommenttien antajia, eli eiköhän nyt sitten varmasti ole kiitelty riittämiin =)


    • Anonyymi

      Kuinka kauan täytyy odottaa polvi leikkaukseen pääsyä, niin kauan kun on jalaton. Eikö niin PS.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe