Elämäni on melkoisessa stressivaiheessa ja siksi kokisin saada lievitystä aromaterapiasta, mutta olen koko keholta ihottumassa. Erityisesti isojen nivelten alueet, taipumet ja ranteet ovat karhean punaisena. Lisäksi iho kutisee ja raavin itseäni öisin melkein verille.
Kun kumppanini on joskus hieronut minua ja korpun-kuivaa ihoani manteliöljyllä, noin puolen tunnin sisään on alkanut ihan helvetillinen kutina. Lopputuloksena olen sitten ollut jälleen täysin rikkiraavittu.
Ravitsemukseni on vegaani ruokavalio
Käykö ihottumaiselle
6
1835
Vastaukset
- rekisteröitymätön
Manteliöljylle, kuten mille tahansa, missä on proteiinijäämiä kasvi- tai eläinkunnasta, voi tulla allergiseksi.
Jos reaktiosi on allerginen, sinun ei missään tapauksessa pidä käyttää ko. tuotetta, erityisesti rikkonaiselle iholle.
Joskus allergia on niin lievä, että terve iho ei allergeeniin reagoi, mutta immuunipuolustuksen ollessa takajaloillaan jo valmiiksi, ko. aine voi aiheuttaa ongelmia.
Suosittelen, oireiden ollessa noin voimakkaat, että menet ihotautilääkärille. Tulehdus pitää hoitaa pois. Tarvitset mahdollisesti jopa antibioottivoidetta tai sienilääkettä, jos ihoon on pesiytynyt bakteeri- tai sienitulehdus. Voit myös selviät kortisonivoidekuurilla.
Pitkäaikainen tulehdus voi jättää jopa arpia, lisäksi iho "muistaa" pahat tulehdukset ja voi jäädä yliherkäksi. Ei kannata rääkätä ihoa kovin pitkään.
Rasvaus olisi kuitenkin hyvin tärkeää, kun talvi kuivaa ilmaa ja ihokin siis kuivuu. Apteekin perusvoiteet ovat yleensä hyvin siedettyjä. Varmaan myös muualta saa hajustamattomia, keskirasvaisia voiteita. Jos et halua tai voi niitä käyttää, yöksi voi ihon rasvata myös ihan ruokaöljyn kanssa - kokeile auringonkukkaa, rypsiä, jopa oliiviöljy käy suojamaan ihoa. Lakanathan siinä rasvoittuvat, ja siinä suhteessa ihan ihovoiteet ovat parempia.Rasvaus olisi hyvä tehdä suihkun jälkeen, kun iho on vielä kostea: näin saadaan iholle sidottua eniten kosteutta.
Ihon kuntoa voi parantaa nostamalla asunnon ilmankosteutta. Konsteja tähän on monia - pyykin kuivaus sisällä, kosteat pyyhkeet patterilla, vesiastiat, ilmakostuttimet, huonekasvit, akvaariot...
Aromaterapiaa voit harjoittaa myös ilman, että eteeristen aineiden täytyy varsinaisesti koskea ihoon - jo pelkkä tuoksu itsessään, esim. tuoksulyhdystä on terapeuttista. Yksinkertaisimmillaan tämä on sitä, että tiputtelet vaikka sitä tuoksuvaa voidettasi lämpimän veden pinnalle tuoksumaan. Voit toki myös hankkia altalämmitettävän vesiastian ja puhtaita eteerisiä öljyjäkin. - ravintotasapaino
Ihottumasi kuulostaa tosi vaivalloiselta ja elämänlaatua huonontavalta.
Sinun kannattaisi käydä lukemassa Tohtori Tolosen nettisivuilta mitä siellä sanotaan ihosta ja ihottumasta. Olen ihan varma (entisenä vegaanina) että ruokavaliostasi puuttuu jotain tärkeää tai et saa riittävästi jotain hivenaineita tai vitamiinia nyt.
On paljon tuotteita, joissa ei ole eläinperäistä mitään mukana.
Sinun sijassasi menisin myös tapaamaan ns antioksidantteihin perehtynyttä lääkäriä. Hän voi suunnitella sinulle ihon kuntoa korjaavaa ravintoainelisää, joka tasapainottaa vegaaniruokavaliosi.
kesä on aika rankkaa aikaa iholle, ja ehdit vielä saada parempaan kuntoon sen jos alat toimia nyt.
Aromaterapiaa ehdotan sinulle Tuoksulamppuun käytettäväksi ja tuoksuina, joita haihdutat ilmaan. Esimerkiksi makuuhuoneessa saat ihanan tuoksun aikaan jo muutamalla oikean, luonnon kasveista tehdyn aromaterapiatuotteen tipalla. Iki-ihana on Ruusu. Ja laventelikin. (lueskele vaikka kirjastossa aromaterapiasta tai netistä.)
En sinuna käyttäisi tosiaan mitään ihollesi. Ja aromatuotteissakin on huimat erot, on kaikenlaista synteettistä joka voi olla iholle aivan katastrofi. Itse olen käyttänyt suomalaisia ullamaija gracen tuotteita.
Ja muistaa kannattaa, että hyvää aitoa aromaöljyä ei saa ihan halvalla hinnalla, joten muutama euro pitää varata, mutta pienikin pullo riittää pitkään.- ei aromaterapia
ilmeisesti futaa??? Vai???
- kannattaisi ehkä
ei aromaterapia kirjoitti:
kokeilla Aloe Veraa.
Tämä poikkeaa nyt aiheesta, mutta oli pakko sanoa oma kokemukseni tälle ihottumaiselle henkilölle.
Minä ylistän aina aloe vera voiteita.
Itselläni on atooppinen iho ja taipumusta esim. taiveihottumaan. Kloorivesi (käyn vesijumpassa) esim. ärsyttää. Hikoileminen, vesi yleensä (ei missään tapauksessa voi käyttää mitään saippuaa)ym.
Olen n. 10 vuoden ajan ostanut Virosta ison purkin (edullista) Aloe vera voiteita.
Päihittävät testatut apteekin tuotteet ym. Vain harvoin oon enää tarvin kortisonivoiteita. Ja nekin siksi, ettei ole tullut säännöllisesti tullut rasvattu.
Ainakin minulla voiteet käy kasvoihinkin, johon en meinannut löytää ärsyttämätönsä rasvaa ja kosteusvoidetta.
Ensimmäisen kerran rikkinäiselle iholle laitettaessa kirvely on melkein sietämätöntä, mutta jos sen kestää, niin seuraava kesta on jo helpompi. - luonia
ei aromaterapia kirjoitti:
Mulla on hajusteallergia mutta eteerisiä (aitoja!) voin mainiosti käyttää. Vaivat tulevat siis synteettisistä itselläni. Tapauskohtaista tietysti.
- Muumi82
Olen ollut atoopikko pienestä pitäen ja kuvailemasi ihottumat kuulostavat ikävän tutuilta. Olen käynyt aromaterapiassa nyt reilun puoli vuotta. Ystäväni on koulutettu aromaterapeutti ja hänen luonaan olen voinut edullisesti käydä terapiassa.
Itse huomasin tuon järjettömän kutinan myös varsinkin alussa. kokemukseni mukaan siihen auttaa kun öljyn laittaa puhtaalle iholle. Eli ensin suihkuun ja sitten öljyt iholle. Tähän mennessä parhaiten on toiminut kylmäpuristettu rypsiöljy :). Mieluiten luomu. Erityisesti basilika ja ruusu on olleet hyviä eteerisiä öljyjä.
Aromaterapiassahan hierotaan samoja energialinjoja (meridiaanit) kuin monessa muussakin luontaishoidossa. Joten pahimpaan ihottuma vaiheeseen voisin suositella myös jotain muuta energiahoitoa, jos ihosi ei kestä öljyämistä. Varsinkin kun puhut stressistä, niin joku rentouttava hoito voisi tehdä hyvää esim. reiki tai pranic healing. Luontaishoidoissa yleensä parantuminen tapahtuu sisältä ulospäin eli ensin rentoutetaan mieltä ja kun mieli on rauhallinen, niin kehokin saa voimia paremmin parantua.
Mikäli sinulla ei ole aikaisemmin ollut ihottumaan, niin minäkin suosittelesi myös tarkistamaan ruokavaliosi ( ei liikaa sokeria, vehnää, lisäaineita) ja syömään maitohappobakteereita ja riittävästi hyvälaatuisia öljyjä. Esim. lisäämällä salattiin kylmäpuristettua öljyä, syömällä rasvaista kalaa ( jos syöt kalaa) tai suoraan kapseleina/ öljyä kalaöljyä/helokkiöljyä/hamppuöljy tai vaikka pellavansiemenöljyä. Myös apirulina merilevä on hyvä vitamiinien lähde. Itselläni nämä ovat auttaneet.
Tieystysi tärkeää olisi myös pyrkiä välttämään stressiä ja miettiä sisäisiä tekijöitä. Annatko itselleni riittävästi aikaa rentoutua?
Ja yö raapimista voi myös helpottaa laittamalla käteen puuvillahanskat ja "sitomalla" ne kiinni käsiin ideaalisiteellä :). Voimia paranemisprosessiin. :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077