Kyse koskee betoniauton ajohommaa. Elikkäs onko "itsemurha" alotella autohommia betonia autolla? Kokemusta melko vähän laisesti raskaan kaluston kulettamisesta, mutta tietopuolta kylläkin läytyy ja muuta kone kokemusta mutta kannattaako hommia kysellä tältä alalta?
Hientä informatiota jos joku hommasta ossais kertoa niin innolla luetaan!
Betonikuskiksi..?
14
12110
Vastaukset
- vellikuski
Aika paljon aloittelijoita tulee betonikuskiksi joten se ei ole ongelma.
Työssä on hyviä että huonojakin puolia kuten taitaa olla kaikissa muissakin töissä.
Talvella hiljaisempaa, joskus ei päivällä keikan keikaa vaan istumista asemalla ja kortin peluuta ja saattaa aika käydä pitkäksi.
Kesällä kiireisiä pitkiä päiviä eikä koskaan tiedä etukäteen koska kotia pääsee (aamulla alkaa n.6.30 ja päättyy joskus kahdeksaan mennessä illalla, ehkä viideltä, ehkä kuudelta jne).
Toimitus paikat vaihtelee eli lähiseutu tulee tutuksi.
Välillä voi joutua autolla upoksiin ja sitten kaivetaan ja hinataan.
Syksyllä ei ole välttämättä kiva seisoa työmaalla auton vierssä parituntia jos tuulee ja vettä sataa, mutta kesällä ei valittamista.
Homma ei sovi sellaiselle toohottajalle jonka pitää päästä kokoajan menemään sinne ja tänne ja kiireellä, tässä työssä edukseen on tasaisen rauhallinen luone ja pitkää pinnaa välillä tarvitaan (ei saa stressata työmaalla vaikka homman voisi tehdä nopeamminkin toisella tavalla).
Ei kauheen likaista hommaa.
Autoja on laidasta laitaan.
Tuntipalkka ainut ja oikea palkkausjärjestelmä ei provikkapalkalla.
Kysele lisää mitä mieleen juolahtaa, niin vastailen lisää.- Jakeluauton kuljettaja
Eivät nuo otsikossa mainitut asiat sovi, tai siis sopisi, minkään autojen ajamisen kanssa tekemisissä olevan työn kanssa yhteen.
Tasaisen rauhallisesti kun etenee niin hyvä tulee. Pikkupojat ne touhottavat hullun tavalla ja rikkovat itsensä, autonsa ja lastinsa. - koskee
myös betoniauto.
- vellikuski
koskee kirjoitti:
myös betoniauto.
kyllähän se koskee teoriassa kurakuskejakin, mutta käytännössä ei ainankaan niillä asemilla missä itse ajelen enkä tiedä ku yhden isännän joka noudattaa niitä, mutta toki varmaan muitakin on.(siellä firmassa ajetaan kahdessa vuorossa).
- Kuravelli
tuo kuulostaa. Ittee ainakaan häiritte noi luettelemas huonotpuolet. Huonoohan se jokahomma jos sen asenteen ottaa...
Täytyykin ruveta kyseleen paikkoja kun niitä jokunen näky tossa avoinnakin olevan. Ruukaakos näissä kura-autoissa olla toi gps? Kesällä ainakin yhdellä kuskillä näky olevan, mutta onko kaikissa? ´Tälläselle heikommin paikkoja tunelvalle olis oiva varuste, tai melkein pakollinen. - päätä jos
vellikuski kirjoitti:
kyllähän se koskee teoriassa kurakuskejakin, mutta käytännössä ei ainankaan niillä asemilla missä itse ajelen enkä tiedä ku yhden isännän joka noudattaa niitä, mutta toki varmaan muitakin on.(siellä firmassa ajetaan kahdessa vuorossa).
ajat tai et, kuski pitää tietää mitä työaikalaki sisältää ei hän voi sanoa että isäntä käski ja sitten ajetaan kolari kun on väsynyt. Eihän kuski hyppää puustakaan pää edellä jos isäntä niin vaatii.Tässä tulee taas kerran se tosiasia eteen alalla missä huono palkka,tehdään kaikki vippaskonstit että palkka nousisi vähäsen edes ja sit rytisee ja auto nuriin. On paljon kuskeja jotka näkee isännän kerran kuussa eihän nekään voi sanoa että isäntä käski.
- vellikuski
Kuravelli kirjoitti:
tuo kuulostaa. Ittee ainakaan häiritte noi luettelemas huonotpuolet. Huonoohan se jokahomma jos sen asenteen ottaa...
Täytyykin ruveta kyseleen paikkoja kun niitä jokunen näky tossa avoinnakin olevan. Ruukaakos näissä kura-autoissa olla toi gps? Kesällä ainakin yhdellä kuskillä näky olevan, mutta onko kaikissa? ´Tälläselle heikommin paikkoja tunelvalle olis oiva varuste, tai melkein pakollinen.Taitaa se perinteinen karttakirja olla yleensä vakiovaruste.
Paikat oppii tuntemaan yllättävän nopeesti eli siitä ei tule ongelmaa varsinkin jos muistaa jotain kiintopisteitä (kauppoja, huoltoasemia..), niin pääsee ainankin pihasta oikeaan suuntaan.
Työhän ei ole fyysisesti raskasta.
Päivän päätteeksi pytty kannattaa pestä hyvin, ettei rupea betonia kertymään pytyn sisälle (jos kertyy, niin sitten joudut piikkaaman sen pois).
Talvella tulee tälläisiä päiviä, että voi istua kotona ja odotella (ei vaan, auto on huollossa).
Kokeile hommaa, ainahan sitä pois pääsee. - Kuravelli
vellikuski kirjoitti:
Taitaa se perinteinen karttakirja olla yleensä vakiovaruste.
Paikat oppii tuntemaan yllättävän nopeesti eli siitä ei tule ongelmaa varsinkin jos muistaa jotain kiintopisteitä (kauppoja, huoltoasemia..), niin pääsee ainankin pihasta oikeaan suuntaan.
Työhän ei ole fyysisesti raskasta.
Päivän päätteeksi pytty kannattaa pestä hyvin, ettei rupea betonia kertymään pytyn sisälle (jos kertyy, niin sitten joudut piikkaaman sen pois).
Talvella tulee tälläisiä päiviä, että voi istua kotona ja odotella (ei vaan, auto on huollossa).
Kokeile hommaa, ainahan sitä pois pääsee.Juu kiitokset näistä kannustavista kommenteista ;)
Helppohan se on pois hommista jäädä tosiaankin jos ei homma nappaa tai ota sujuakseen. Mutta kokeileen vois kyllä lähtee jahka tästä nyt pääsee muista hommista eroon. - miettiä tarkkaan
Kuravelli kirjoitti:
Juu kiitokset näistä kannustavista kommenteista ;)
Helppohan se on pois hommista jäädä tosiaankin jos ei homma nappaa tai ota sujuakseen. Mutta kokeileen vois kyllä lähtee jahka tästä nyt pääsee muista hommista eroon.itselläni useamman vuoden kokemus kyseisistä hommista, ja voisin sanoa, että aloittelijakin hommissa pärjää, mutta esim, näin talviaikaan en lähtis suositteleen kurahommia ekoiks hommiks.. pienillä liukkailla teillä kuitenkin joutuu touhuaan välistä, ja korkee painopistehän on jokasessa savijeepissä.
Toiseksi kuravellimiehen hermo pitää olla todella hyvä, varsinkin kesäaikaan, kun ajoa on paljon, aina olet myöhässä, kiire on jo hakemaan uutta kuormaa, mikäli meinaat kotiinkin illalla ehtiä.. ja noista työajoista kun puhuitte niin ottakaa huomioon että kurahommissa ajomatkat ovat lyhyitä, purku/ odotusajat välistä tunteja.. ajoajan ylitystä ei siis kovin helpolla tule pitkälläkään päivällä. Ja vielä siististä työstä vois meinailla, että välistä vesisatees polviin asti savivellissä, toisinaan kuten tällä viikolla viimeks 18 kuormaa 1 km ajomatkalla -23 pakkasta, n 10min kuorman kyytiin otto, minuutti autos, 15 pihalla.. syö miestä kun ei ehdi sulamaan missää vaihees - Anonyymi
miettiä tarkkaan kirjoitti:
itselläni useamman vuoden kokemus kyseisistä hommista, ja voisin sanoa, että aloittelijakin hommissa pärjää, mutta esim, näin talviaikaan en lähtis suositteleen kurahommia ekoiks hommiks.. pienillä liukkailla teillä kuitenkin joutuu touhuaan välistä, ja korkee painopistehän on jokasessa savijeepissä.
Toiseksi kuravellimiehen hermo pitää olla todella hyvä, varsinkin kesäaikaan, kun ajoa on paljon, aina olet myöhässä, kiire on jo hakemaan uutta kuormaa, mikäli meinaat kotiinkin illalla ehtiä.. ja noista työajoista kun puhuitte niin ottakaa huomioon että kurahommissa ajomatkat ovat lyhyitä, purku/ odotusajat välistä tunteja.. ajoajan ylitystä ei siis kovin helpolla tule pitkälläkään päivällä. Ja vielä siististä työstä vois meinailla, että välistä vesisatees polviin asti savivellissä, toisinaan kuten tällä viikolla viimeks 18 kuormaa 1 km ajomatkalla -23 pakkasta, n 10min kuorman kyytiin otto, minuutti autos, 15 pihalla.. syö miestä kun ei ehdi sulamaan missää vaiheesSisältä purku mahdollisuus tänäpäivänä on loistava keksintö.sade ja pakkaspäiville,toisin toisissa paikoissa kielletään purkua hytistä,eikä ole läheskään joku autossa kyseistä toimintoa.
- Anonyymi
Kuravelli kirjoitti:
tuo kuulostaa. Ittee ainakaan häiritte noi luettelemas huonotpuolet. Huonoohan se jokahomma jos sen asenteen ottaa...
Täytyykin ruveta kyseleen paikkoja kun niitä jokunen näky tossa avoinnakin olevan. Ruukaakos näissä kura-autoissa olla toi gps? Kesällä ainakin yhdellä kuskillä näky olevan, mutta onko kaikissa? ´Tälläselle heikommin paikkoja tunelvalle olis oiva varuste, tai melkein pakollinen.Osalla on ihan omat navigointi järjestelmä jotka on ollut hyviä,ainakin osaniistä.toisilla vanhat paperilaput ja kynällä kirjoitella.täysin sähköisiinkin on menty,ei tarvi enää kynään koskee.
- yx2
Aivan dorka ala,en suosittele kellekkään.yhdes firmas kaikki niin sisä siitoista hommaa kaikki tuntee kaikki,mielummin työttömänä
- Varmanaon
Betoniautokuskilla kuupparilli...hähähähäääääää
- fff12
Betonimyllärit ne vasta viisaita miehiä on 😁
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860