muokatut

hei*

Sellastan vaan että voiko muokattuja kuvia viedä kehitettäväksi, siis jos on säädelly kuvasta kontrastia/silottanu ihoa/laittanu reunukset tai sen sellaista..? että voiko niistä teettää ihan tavallisesti paperikuvat? en oo koskaa digikuvia vielä vieny kehitettäväksi ja tuli nyt mieleen. Jos vie liikkeesee niin voiko viedä cd:lle poltettuna? Ja onko kuvatiedoston koolla väliä?

3

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Ridge-

Tottakai voi, poltat vaan cd:lle, siirrät muistitikulle tai mikä nyt sopii sinulle...

Reunuksista sen verran et älä kovin pieniä reunoja tee, kuville täytyy jättää pieni työvara...

Kuvatiedoston koolla ei ole väliä, mitä isompi sen parempi, eli älä pakkaa tai pienennä kuvia..

• Itse olen tehnyt niin.
      Muokatuissa voi tulla ehkä enempi yllätyksiä, sävyt ei sitten aina olekaan ihan sitä mitä odotti tai tietokoneruudulla näytti, aloittelija voi muokata helposti "yli", "överiksi".

• Köpelö

Voi tehdä kuville mitä vaan.
      ja jos lähetät ne resoluutiolla 200-300, tulos on aina hyvä. (Käytännössä katso että lähettämäsi kuva on vähintään 2Mb kokoinen).

Kuvien äärilaidoille en tekisi tärkeitä muokkauksia itse, sillä liikkeiden ilmoittamat millimetrimitat valokuvan lopullisessa koossa ei aina pidä ihan absoluuttisesti kutiansa.

Eli jos teet vaikka marginaaleja/reunustuksia voi lopullinen symmetria vähän kärsiä.

Valkoiset postikorttilaidat kannattaa jättää liikkeen tehtäväksi. Muuten on taivas rajana.

köpelö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      254
      4417
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      90
      3353
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      24
      2536
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      58
      2265
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      96
      2159
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      87
      1419
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      28
      1309
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1290
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      68
      1195
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      798
    Aihe