muokatut

hei*

Sellastan vaan että voiko muokattuja kuvia viedä kehitettäväksi, siis jos on säädelly kuvasta kontrastia/silottanu ihoa/laittanu reunukset tai sen sellaista..? että voiko niistä teettää ihan tavallisesti paperikuvat? en oo koskaa digikuvia vielä vieny kehitettäväksi ja tuli nyt mieleen. Jos vie liikkeesee niin voiko viedä cd:lle poltettuna? Ja onko kuvatiedoston koolla väliä?

3

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Ridge-

Tottakai voi, poltat vaan cd:lle, siirrät muistitikulle tai mikä nyt sopii sinulle...

Reunuksista sen verran et älä kovin pieniä reunoja tee, kuville täytyy jättää pieni työvara...

Kuvatiedoston koolla ei ole väliä, mitä isompi sen parempi, eli älä pakkaa tai pienennä kuvia..

• Itse olen tehnyt niin.
      Muokatuissa voi tulla ehkä enempi yllätyksiä, sävyt ei sitten aina olekaan ihan sitä mitä odotti tai tietokoneruudulla näytti, aloittelija voi muokata helposti "yli", "överiksi".

• Köpelö

Voi tehdä kuville mitä vaan.
      ja jos lähetät ne resoluutiolla 200-300, tulos on aina hyvä. (Käytännössä katso että lähettämäsi kuva on vähintään 2Mb kokoinen).

Kuvien äärilaidoille en tekisi tärkeitä muokkauksia itse, sillä liikkeiden ilmoittamat millimetrimitat valokuvan lopullisessa koossa ei aina pidä ihan absoluuttisesti kutiansa.

Eli jos teet vaikka marginaaleja/reunustuksia voi lopullinen symmetria vähän kärsiä.

Valkoiset postikorttilaidat kannattaa jättää liikkeen tehtäväksi. Muuten on taivas rajana.

köpelö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6965
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      106
      4700
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      49
      3952
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3334
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      674
      2001
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      225
      1376
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1338
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1283
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1277
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      962
    Aihe