Näytön koko tuumina

näyttöhirmu

Olen ostamassa uutta näyttöä, ja näytön koko on 18 tuumaa. Miten tuo ilmaisee näytön koon? Eli siis miten tuo 18 tuumaa mitataan?

15

17190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli vasemmasta alanurkasta oikeaan yläkulmaan.
      Tuumahan oli 2,54cm

      • Anonyymi

        Joo ja kun se tulos on 14cm niin mitä mä teen sillä luvulla? Kerrottuna 2.54 tuli jotai 36.xx mikä ei takuulla ole mun luurin näytön tuumakoko, sit jaoi sen noin ni tulos oli 5.5 joka kuullostaa jo järkevämmältä joski haihuwei halvinmodel ni voiko toi 5.5 olla muka totta? Pliis vastatkaa ny joku jotai asiaan kuuluvaa, vittuilut voi jättää väliin koska en tätä juttuu tiiä ja nytki ku kysyn ni jotai yli 10v vanhalta ketjulta. Mua ei saa vittuilemalla ku tylsistyyn. Mut joo tää on mietityttäny mua jo pitkään ja nyt sopivis likööri fiilareis intaannuin lässyttään tännee jotai sekavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kun se tulos on 14cm niin mitä mä teen sillä luvulla? Kerrottuna 2.54 tuli jotai 36.xx mikä ei takuulla ole mun luurin näytön tuumakoko, sit jaoi sen noin ni tulos oli 5.5 joka kuullostaa jo järkevämmältä joski haihuwei halvinmodel ni voiko toi 5.5 olla muka totta? Pliis vastatkaa ny joku jotai asiaan kuuluvaa, vittuilut voi jättää väliin koska en tätä juttuu tiiä ja nytki ku kysyn ni jotai yli 10v vanhalta ketjulta. Mua ei saa vittuilemalla ku tylsistyyn. Mut joo tää on mietityttäny mua jo pitkään ja nyt sopivis likööri fiilareis intaannuin lässyttään tännee jotai sekavaa.

        5,5 tuumaa x 2,54 cm/tuuma = n. 14 cm.


    • sillä 18 tuuman paneeleja ei nykyään tehdä tai ainakin niitä on helkkarin vaikea löytää. Noin-kokoja: 17, 19, 20, 22... mutta siis ei 18 tuumaa.

    • putinXD

      cyka blyat

      • Afarensis

    • tipster

      Kerro näytön tuumakoko (esim. 4.5) luvulla 2.222, niin saat näytön kokeuden (pidemmän sivun) sentteinä. Oletuksena on kuvasuhde 16:9. Esim. 4.5 x 2.222 = 10, siis korkeus on 10 cm.

      • oikea-ohje

        Onpa huono ohje. Kaikissa näytöissä kuvasuhde ei ole 16:9.

        Jos tuumakoko ilmaistaan diagonaalihalkaisijan pituutena tuumissa, metrinen koko senttimetreinä on tietysti tuumakoko x 2,54, ja aivan kuvasuhteesta riippumatta.


      • vanha_kysymys_vai

        Ohjehan oli ihan hyvä verrattuna siihen, että tuli yli 10 vuotta myöhässä. Kysymys oli kysytty vuonna 2007.
        Optikolle vai lekurille?


      • tuumituttaa
        vanha_kysymys_vai kirjoitti:

        Ohjehan oli ihan hyvä verrattuna siihen, että tuli yli 10 vuotta myöhässä. Kysymys oli kysytty vuonna 2007.
        Optikolle vai lekurille?

        Kysymyshän on kurantti vielä nykyäänkin eli ei siis kumpaakaan vaan mittanauha käteen ja mittaamaan nurkasta nurkkaan - kyllä se vieläkin sillä selviää eli mikä olikaan se todellinen tuumien määrä ja sitä sopii aina tuumata.


      • Turbo-Urpo

        tipster
        "niin saat näytön kokeuden (pidemmän sivun) sentteinä."

        Varsinainen matematiikko, mikähän pituinen kaveri näytössä on korkeuden lyhempi sivu ?


    • mitoitathommasimukaan

      Kannattaa aina mitata tuollainen, ei sillä näytön suuruudella ole niin merkitystä nykyään, mutta että ei tarvitse kääntää päätä kuten jossain 2km pitkällä elokuvateatterin screenillä.

      Eli: mitoitat sen näytön koon niin että niskat eivät kipeydy jotta se näyttö on oikean kokoinen koko näköalaasi suhteessa, mistä sitä normaalisti katsot.

    • Anonyymi

      Se on aika iso mutta tosi hyvö koko

    • Anonyymi

      18 tuumaa on 45,7 cm ja se mitataan vaikka näytön vasemmasta yläkulmasta oikeaan alakulmaan. Siis ristiin diakonaalisesti ruudun poikki.
      18 tuumainen on tänäpäivänä aika pieni, mutta riittävä, jos ei ole valokuvaaja.

      • Anonyymi

        Ristimitta on se oikea sana. Minulla 32", ihan hyvän kokoinen kaukaa katseltuna.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe