Miksi OPEL on aliarvostettu merkki?

Kysynpävaan

Joillakin on ehkä joskus ollut yksi OPEL. Ehkä huono sellainen ja ikinä enää ei osta moista "paskaa".. Omia kokemuksia löytyy Opelista sen verran ettei yhtään paskaa ole vielä kohdalle tullut(4 kpl 94-> ja 3kpl

90

13774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      maailma tulee hyvin toimeen ilman Opel merkkisiä autojakin.

      • bmwonpaska

        maailma tulee hyvin toimeen myös ilman BMW merkkisiä autojakin.


    • Kaikki autot muuttuvat josk...

      Kaikki Ooppelit on paskoja, sekä vanhat että uudet! Kaikki autot muuttuvat vanhoina Ooppeleiksi, vikaa vikaa vikaa, ei ole tuotakaan sanontaa ihan tuulesta temmattu...

      • edelliseen....

        Alunperin tuo sanonta on kyllä niin että kaikista autoista tulee aikanaan lenuja. Lenu=Renu eli Renault.

        Mitä sinäkin muuten täällä paskojen opelien palstalla yleensä riehut. Onko joku fobia päällä.


      • kerro.

        Näin vankalla kokemuksella voisit kertoa mitä Opeleita olet omistanut ja miten kauan?

        Muuten tälläisen kommentin voi jättää täysin huomiotta.


      • ympyrä-nuoli

        Se miksi sanotaan että kaikista autoista tulee opeleita johtuu ihan yksinkertaisesti siitä että opel oli ensimmäinen automerkki joka sai kierrätysmateriaalien käytön toimimaan.(Eu direktiivit.)Ja nykyisin kaikki muutkin autot joutuvat käyttämään samalla tavoin kirrätysmateriaalia auton valmistuksessa.Eli voi hyvällä syyllä sanoa että opel oli edelläkäviä...Ehkäpä voitaisiin jo sanoa että muista autoista tulee pikkuhiljaa ooppeleita.Onko se sitten hyvä että opelilla on suuri ja mahtava GM takana siihen en nyt ota kantaa.


      • totuus julki
        ympyrä-nuoli kirjoitti:

        Se miksi sanotaan että kaikista autoista tulee opeleita johtuu ihan yksinkertaisesti siitä että opel oli ensimmäinen automerkki joka sai kierrätysmateriaalien käytön toimimaan.(Eu direktiivit.)Ja nykyisin kaikki muutkin autot joutuvat käyttämään samalla tavoin kirrätysmateriaalia auton valmistuksessa.Eli voi hyvällä syyllä sanoa että opel oli edelläkäviä...Ehkäpä voitaisiin jo sanoa että muista autoista tulee pikkuhiljaa ooppeleita.Onko se sitten hyvä että opelilla on suuri ja mahtava GM takana siihen en nyt ota kantaa.

        http://www.volvo-club.net/images/Logo(1).jpg

        siitä alkaa huoli


    • Juuso

      Rehellisyyden nimissä on sanottava, että takavuosina Opelit olivat huonoja autoja sekä teoriassa että käytännössä (ruostuivat käsiin ja vikoja oli vaikka muille jakaa). Viime vuosina tehdas on ottanut laadun parantamisen tosissaan ja tulokset näkyvät. Tosin ei vielä automyynnissä, mutta tällä hetkellä ei ole mitään syytä jättää Opeleita ostamatta jos autosta vain tykkää.

      • Opelisti

        Elikkä. nämä "ammatti " provosoijjat ovat mutu tiedoillaan onnistuneet pilaamaan opelin mainetta. itse olen ajanut seitsemäntoista vuotta opelilla ja nyt on kahdeksas auto menossa ja kaikkion toiminut loistavasti.toki pieniä vikoja on harvakseltaan ollut,kilometrejä näillä on kertynyt vajaa 600 tkm, joten uskoisin että jonkinlainen käsitys auton laadusta on tiedossa.Tojota mainosti lehti ilmoituksissa vuosituhannen vaihteessa viattomuuttaan :tojota 3,8 vikaa ajettua 100 tkm OPel 4,2 vikaa 100tkm .Elikkä ei se ero niin kovin suuri ole Jos se tojo on niin viaton on.Nyt provot voisitte jo siirtyä vaikkapa tojotan kimppuun välillä ,siellähän niitä vikoja on alkanut viime aikoina olemaan.


      • ---
        Opelisti kirjoitti:

        Elikkä. nämä "ammatti " provosoijjat ovat mutu tiedoillaan onnistuneet pilaamaan opelin mainetta. itse olen ajanut seitsemäntoista vuotta opelilla ja nyt on kahdeksas auto menossa ja kaikkion toiminut loistavasti.toki pieniä vikoja on harvakseltaan ollut,kilometrejä näillä on kertynyt vajaa 600 tkm, joten uskoisin että jonkinlainen käsitys auton laadusta on tiedossa.Tojota mainosti lehti ilmoituksissa vuosituhannen vaihteessa viattomuuttaan :tojota 3,8 vikaa ajettua 100 tkm OPel 4,2 vikaa 100tkm .Elikkä ei se ero niin kovin suuri ole Jos se tojo on niin viaton on.Nyt provot voisitte jo siirtyä vaikkapa tojotan kimppuun välillä ,siellähän niitä vikoja on alkanut viime aikoina olemaan.

        Mun taannoisissa Opeleissa (2kpl) viat oli usein sellaisia että matka katkesi, esim. kytkinvaijeri poikki, etupyörän laakerista rasvat ulos, kosteusongelmaa virtajohdoissa(auto ei käynnistynyt). Pakkasella ovet ei pysy kiinni, vaihdekeppi jumittunut jne.
        Noiden opeleiden jälkeen oli tojota 5v joka oli tosiaan aika ongelmaton koko tuon ajan. Nykyisen Focuksen kanssakaan ei ole ollut suurempia murheita.


      • _on_
        --- kirjoitti:

        Mun taannoisissa Opeleissa (2kpl) viat oli usein sellaisia että matka katkesi, esim. kytkinvaijeri poikki, etupyörän laakerista rasvat ulos, kosteusongelmaa virtajohdoissa(auto ei käynnistynyt). Pakkasella ovet ei pysy kiinni, vaihdekeppi jumittunut jne.
        Noiden opeleiden jälkeen oli tojota 5v joka oli tosiaan aika ongelmaton koko tuon ajan. Nykyisen Focuksen kanssakaan ei ole ollut suurempia murheita.

        Muuttunut ja tekniikka kehittynyt sitten opelisi verrattuna Focukseen tuohon tunnetusti ongelmattomimpaan autoon.


      • opel mulla
        --- kirjoitti:

        Mun taannoisissa Opeleissa (2kpl) viat oli usein sellaisia että matka katkesi, esim. kytkinvaijeri poikki, etupyörän laakerista rasvat ulos, kosteusongelmaa virtajohdoissa(auto ei käynnistynyt). Pakkasella ovet ei pysy kiinni, vaihdekeppi jumittunut jne.
        Noiden opeleiden jälkeen oli tojota 5v joka oli tosiaan aika ongelmaton koko tuon ajan. Nykyisen Focuksen kanssakaan ei ole ollut suurempia murheita.

        varsinkin pakkasilla, ovet pysyy kiinni, takaluukun kautta sisään ja ajeluks, muuten opel pelaa hyvin.


      • RRR1
        --- kirjoitti:

        Mun taannoisissa Opeleissa (2kpl) viat oli usein sellaisia että matka katkesi, esim. kytkinvaijeri poikki, etupyörän laakerista rasvat ulos, kosteusongelmaa virtajohdoissa(auto ei käynnistynyt). Pakkasella ovet ei pysy kiinni, vaihdekeppi jumittunut jne.
        Noiden opeleiden jälkeen oli tojota 5v joka oli tosiaan aika ongelmaton koko tuon ajan. Nykyisen Focuksen kanssakaan ei ole ollut suurempia murheita.

        Oksää tervannu focuksen ovet.katsastusmies fiksu sellainen kehotti ottamaan merkkihuoltoon yhteyttä kun ovet oli niin ruosteessa käski kysyä takuiden perään on vaihdettu jopa takuuaikana


      • Nimetön
        Opelisti kirjoitti:

        Elikkä. nämä "ammatti " provosoijjat ovat mutu tiedoillaan onnistuneet pilaamaan opelin mainetta. itse olen ajanut seitsemäntoista vuotta opelilla ja nyt on kahdeksas auto menossa ja kaikkion toiminut loistavasti.toki pieniä vikoja on harvakseltaan ollut,kilometrejä näillä on kertynyt vajaa 600 tkm, joten uskoisin että jonkinlainen käsitys auton laadusta on tiedossa.Tojota mainosti lehti ilmoituksissa vuosituhannen vaihteessa viattomuuttaan :tojota 3,8 vikaa ajettua 100 tkm OPel 4,2 vikaa 100tkm .Elikkä ei se ero niin kovin suuri ole Jos se tojo on niin viaton on.Nyt provot voisitte jo siirtyä vaikkapa tojotan kimppuun välillä ,siellähän niitä vikoja on alkanut viime aikoina olemaan.

        mulla 48v. "autoilu-uran" aikana on ollut 7kpl: 2 kadettia, 1 corsa, 2 asconaa, record ja nyt astra. Muita merkkejä: 2 nsu:ta, bmw 700, 3 rellua, fiat 1300, 4 foortia, mazda 323, 3 saabbia, corolla, 5 ladaa, 6 volkkaria.
        Eniten vikoja oli relluissa, fordeissa ja fiatissa; vähiten opeleissa ja volkkareissa.


      • tuota
        Nimetön kirjoitti:

        mulla 48v. "autoilu-uran" aikana on ollut 7kpl: 2 kadettia, 1 corsa, 2 asconaa, record ja nyt astra. Muita merkkejä: 2 nsu:ta, bmw 700, 3 rellua, fiat 1300, 4 foortia, mazda 323, 3 saabbia, corolla, 5 ladaa, 6 volkkaria.
        Eniten vikoja oli relluissa, fordeissa ja fiatissa; vähiten opeleissa ja volkkareissa.

        listaa katsoo tulee mieleen kannattaisiko sinunkin ostaa joskus oikea auto.


      • Nimetön
        tuota kirjoitti:

        listaa katsoo tulee mieleen kannattaisiko sinunkin ostaa joskus oikea auto.

        olen aina yrittänyt katsoa, että kilometrikorvaus riittää aiikin ajokuluihin, ehkä jääden vähän omiinkin ajoihin. Mullakun seisoo ihan itsellä, siihen ei tartte muuta statusta....


      • insig
        --- kirjoitti:

        Mun taannoisissa Opeleissa (2kpl) viat oli usein sellaisia että matka katkesi, esim. kytkinvaijeri poikki, etupyörän laakerista rasvat ulos, kosteusongelmaa virtajohdoissa(auto ei käynnistynyt). Pakkasella ovet ei pysy kiinni, vaihdekeppi jumittunut jne.
        Noiden opeleiden jälkeen oli tojota 5v joka oli tosiaan aika ongelmaton koko tuon ajan. Nykyisen Focuksen kanssakaan ei ole ollut suurempia murheita.

        Opel Insignia,
        Maailman ensimmäinen auto missä on liikennemerkkien tunnistuskamera
        2008 lähtien ollut.


    • ooppelisti*

      että olisi aliarvostettu, tämän palstan kirjoituksista ei kannata välittää. Mulla ollut useita ooppeleita, mazdoja, ladoja, fordia, ym ja tietenkin muutama mersu. kaikkia tarvitsi korjailla, on se vaan ihmeellistä kun tähti konepellillä tekee autosta auton, joidenkin mielestä.
      Jos omaisuus on kaikki siinä ylihintaisessa pelti/rautakasassa, ei sitä paljon ole tai se on tyhmästi sijoitettu.

      • opelisti

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.


      • RX400h
        opelisti kirjoitti:

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.

        Voidaan vaihtaa Fiat ja Kia:n paikat ja myös Opel ja Toyota.


      • Ajo ominaisuuksienko
        RX400h kirjoitti:

        Voidaan vaihtaa Fiat ja Kia:n paikat ja myös Opel ja Toyota.

        Vai alustan ominaisuuksien tai se klassikko käsitys kestävyys? Tiputin Toyotan lähinnä persoonattomana ja erittäin rumien pikkuautojen tuottajana sekä erittäin heikkojen ajo ominaisuuksien takia noin alas, se ei herätä kyllä mitään mielenkiintoa suomen liikenteessä ulko näöllään.


      • Lexus....
        RX400h kirjoitti:

        Voidaan vaihtaa Fiat ja Kia:n paikat ja myös Opel ja Toyota.

        On nippa nappa prerium auto. Sillä ei ole vielä vuosien tuomaa auktoriteettiä ja se on china tuotantoa.


      • BVectra
        opelisti kirjoitti:

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.

        Kyllä sen huomaa vähänkin vanhemman Opelin hyvitys-/pyyntihinnoissa.

        Vertaa Passat/Mondeo/Avensis/Mazda6 linjalla noita hintoja.


      • jklgfe
        opelisti kirjoitti:

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.

        Onpa hyvä että on tuo sinun lista täällä,sinähän sen tiedät kun ooppelilla ajelet.Oooppeli on keski luokkaisten köyhien ajopeli ja täysin alempaa luokkaa. Olen itsekin omistanut ja korjaamolla alkoivat jo etunimella puhutella kun vietin siellä sen romun kanssa niin paljon aikaa. Huomaa että on talvi tullut,kun linja-auto pysäkit on täynnä ooppeleita


      • toki
        jklgfe kirjoitti:

        Onpa hyvä että on tuo sinun lista täällä,sinähän sen tiedät kun ooppelilla ajelet.Oooppeli on keski luokkaisten köyhien ajopeli ja täysin alempaa luokkaa. Olen itsekin omistanut ja korjaamolla alkoivat jo etunimella puhutella kun vietin siellä sen romun kanssa niin paljon aikaa. Huomaa että on talvi tullut,kun linja-auto pysäkit on täynnä ooppeleita

        nykyisen ajopelisi merkki.


      • se taas
        jklgfe kirjoitti:

        Onpa hyvä että on tuo sinun lista täällä,sinähän sen tiedät kun ooppelilla ajelet.Oooppeli on keski luokkaisten köyhien ajopeli ja täysin alempaa luokkaa. Olen itsekin omistanut ja korjaamolla alkoivat jo etunimella puhutella kun vietin siellä sen romun kanssa niin paljon aikaa. Huomaa että on talvi tullut,kun linja-auto pysäkit on täynnä ooppeleita

        nähtiin.vittuilemassa kyylä käydään, mutta kun joku asiallisesti kysyy ajopelisi merkkiä, niin mykäksi mennään.PASKAHOUSU!!!Vitun munapussi...


      • kerrotaan
        se taas kirjoitti:

        nähtiin.vittuilemassa kyylä käydään, mutta kun joku asiallisesti kysyy ajopelisi merkkiä, niin mykäksi mennään.PASKAHOUSU!!!Vitun munapussi...

        se on Bentley vm 2005. Oletko tyytyväinen.


      • haaveilet
        kerrotaan kirjoitti:

        se on Bentley vm 2005. Oletko tyytyväinen.

        että isi ostaa sulle pv:n.lopeta liimanhaistelu ja hae kesätöitä.


      • jkjkasdf
        jklgfe kirjoitti:

        Onpa hyvä että on tuo sinun lista täällä,sinähän sen tiedät kun ooppelilla ajelet.Oooppeli on keski luokkaisten köyhien ajopeli ja täysin alempaa luokkaa. Olen itsekin omistanut ja korjaamolla alkoivat jo etunimella puhutella kun vietin siellä sen romun kanssa niin paljon aikaa. Huomaa että on talvi tullut,kun linja-auto pysäkit on täynnä ooppeleita

        Missäs sellaisia Opeleita täynnä olevia linja-autopysäkkejä näkyy?? Ei ole ainoatakaan sellaista sattunut silmään vaikka mm. kehä ykkösen päästä päähän huristelen joka päivä...


      • Riku Rikas
        kerrotaan kirjoitti:

        se on Bentley vm 2005. Oletko tyytyväinen.

        ja mulla on Maybach vm.2008


      • sitä
        Riku Rikas kirjoitti:

        ja mulla on Maybach vm.2008

        ollaan herätty koomasta.


      • Siinäselyhykäisyydessään
        opelisti kirjoitti:

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.

        Toihan on hinta järjestys, aika tarkkaan.


      • Anonyymi
        opelisti kirjoitti:

        En minä ainakaan ole mitään ali arvostusta huomannut, päin vastoin Opelista on puhuttu aina ennen japseja. Ehkä taanoin se oli saksalaisista se laitinmainen mutta tänään se on laadukkain.

        Mielestäni arvostus menee näin

        Preriumit:
        Audi
        Mersu
        Lexus
        BMW
        Ylempi käyttöauto luokka:
        Opel
        VW
        Ford
        Volvo
        Alempi käyttöauto luokka:
        Skoda
        Mazda
        Toyota
        Nissan
        Renault
        Peugeot
        Kia
        Käyttöautot pisteestä a/b
        Fiat
        Lada

        Tämä ainakin on minun arvostus asteikkoni.

        Miksi unohdit Hondan listalta?


    • Koskaan.....

      pitänyt japseja ja ranskiksia parempina kuin Opel. Opel herättää aina erillaisen tunteen kun sen näkee liikenteessä verrattuna tuulipuku japsiin. Opelin muotoilu varsinkin nykyään on todella loistavaa niin persoonallisen näköinen se on verrattuna tämän päivän muihin autoihin.

      Katsokaa kuinka Opelin maalipinta hohkaa ja kuinka urheilullisesti se on muotoiltu. Lisäksi tekniikka on aina ollut edellä muita, sähköinen ohjaustehostus mm ainut auto merkki jossa se tosiaan pelaa, markkinoiden tehokkain vapaastihengittävä 1.8l moottori 140hv, kattava turvallisuusvarustelu mm kaarrejarrutuksen hallinta ESP plus vakiona, kääntyvät xenonit, jne.

      Opel tulee, hinta on nyt kohdallaan ja laatu myös, ajo ominaisuudethan ovat aina olleet hyvät kuten myös alusta, moottorit ovat olleet aina lujia mutta kömmähdyksiä on tapahtunut niinkuin kaikille automerkeille joskus. Tuo kömmähdys vain oli Opelin kohdalla täällä suomessa siksi paha että sitä oli siihén asti myyty hyvin jopa eniten kaikista automerkeistä ja muutenkin Opeli oli merkkinä arvostettu todella korkealle mm rallissa, siksi suomalainen pettyi eikä anna anteeksi.

      • linkki-

      • exopel
        linkki- kirjoitti:

        on yhden häirikön tyypillinen provo, lukekaa miten äijä valehtelee.

        Olen omistanut:
        Vectroja A malli 1 kpl
        Ajoin 190 tkm takuukorjausia 3 kpl

        B mallia 3 kpl

        1. Takuukorjauksia 15 kpl 87 tkm.(eka malli versio)umpiot,ovet,tiivisteet,takapuskuri ja takavalot.


        2. Takuukorjauksia 2 kpl 67 tkm.

        3. Takuukorjauksia 5 kpl 82 tkm.

        Huonoin on kyseinen 2004 C Vectra.


      • morkkaajan
        exopel kirjoitti:

        Olen omistanut:
        Vectroja A malli 1 kpl
        Ajoin 190 tkm takuukorjausia 3 kpl

        B mallia 3 kpl

        1. Takuukorjauksia 15 kpl 87 tkm.(eka malli versio)umpiot,ovet,tiivisteet,takapuskuri ja takavalot.


        2. Takuukorjauksia 2 kpl 67 tkm.

        3. Takuukorjauksia 5 kpl 82 tkm.

        Huonoin on kyseinen 2004 C Vectra.

        viestit, siksi joka Opelista jotain tietää osaa kyllä tulkita kirjoituksistasi täyttä valhetta ja oikein piti sen tähden käydä itselleen vielä nimimerkki käydä perustamassa ikäänkuin sanojensa vahvistukseki. Kukaan ei sun takias jätä opelia osatamatta.


      • ralleissa pärjännyt

        ei ainakaan mm tasolla, pikkuluokissa kansallisissa ja sm kisoissa sekä F-cupissa jotain tuloksia. Tuota sun tekstiä kun lukee tulee väkisinkin mieleen että sä käytät jotain aineita, unohda Opel ja hae apua.


      • *näitä*
        ralleissa pärjännyt kirjoitti:

        ei ainakaan mm tasolla, pikkuluokissa kansallisissa ja sm kisoissa sekä F-cupissa jotain tuloksia. Tuota sun tekstiä kun lukee tulee väkisinkin mieleen että sä käytät jotain aineita, unohda Opel ja hae apua.

        http://www.rovanpera.com/fi/biot/risto_pietilainen.html

        http://www.mikkohirvonen.com/rallihistoria.php

        http://mikkohirvonen.com/galleria2001.php

        http://www.youtube.com/watch?v=xmhb4kHfAgc

        http://www.thruxton.f9.co.uk/henri/henri_results.htm

        http://www.kostiwrc.com/kosti.php

        Onhan noilla moni merkittävä ralli kuski aloittanut ja astra gsi oli pitkään markkinoiden tehokkain vakio auto luokassaan. Joten.......

        Lisääkin olis mutta en viitsi enempää mm Hannu Mikkola jne......


      • vanha patu
        ralleissa pärjännyt kirjoitti:

        ei ainakaan mm tasolla, pikkuluokissa kansallisissa ja sm kisoissa sekä F-cupissa jotain tuloksia. Tuota sun tekstiä kun lukee tulee väkisinkin mieleen että sä käytät jotain aineita, unohda Opel ja hae apua.

        Ei kannattas heti laukoa kaikkea mitä pikku päässä liikkuu, vaan ajatella, ottaa selvää ja toimia vasta sitten. Et sitten tiennyt että Opelilla on voitettu merkkimestaruus MM sarjassa? Olisko tuo ihan ilman mitään menestystä tullut, vähän niinkuin arpajaisissa.


      • voi'
        vanha patu kirjoitti:

        Ei kannattas heti laukoa kaikkea mitä pikku päässä liikkuu, vaan ajatella, ottaa selvää ja toimia vasta sitten. Et sitten tiennyt että Opelilla on voitettu merkkimestaruus MM sarjassa? Olisko tuo ihan ilman mitään menestystä tullut, vähän niinkuin arpajaisissa.

        kerroppas viimeisen 10vuoden mm tulokset. 60luvun lopulla oli Rallye Kadett sit Ascona ja Manta, Siihen loppu kovemman luokan tulokset, kyläkisat on sitten erikseen. Jos haluat tietää niin svenskejä saat kiittää Rallye kadetin kehittämisestä ne nimittäin laittoi ekana 1900 koneen kadettiin, tehdas tutki auton ja aloitti sarjavalmistuksen sitä ennen oli 1100 rallye, niin että älä mun kans ala, mulla on entisöity Rallye Kadett tallissa, mutta sulla ei ole. Olen itse ajanut aidolla Manta 400lla, revi siitä huumoria.


      • seuraavaksi
        *näitä* kirjoitti:

        http://www.rovanpera.com/fi/biot/risto_pietilainen.html

        http://www.mikkohirvonen.com/rallihistoria.php

        http://mikkohirvonen.com/galleria2001.php

        http://www.youtube.com/watch?v=xmhb4kHfAgc

        http://www.thruxton.f9.co.uk/henri/henri_results.htm

        http://www.kostiwrc.com/kosti.php

        Onhan noilla moni merkittävä ralli kuski aloittanut ja astra gsi oli pitkään markkinoiden tehokkain vakio auto luokassaan. Joten.......

        Lisääkin olis mutta en viitsi enempää mm Hannu Mikkola jne......

        vaikka 2004 vuodelta mm ralli videopätkiä, noi on vähän vanhoja juttuja, B-ryhmän aikana kehitettiin 4veto kadettia mut sen kehitys jäi kesken kun b-ryhmä kiellettiin. Autolla ajettiin englantilaisten toimesta rallicrossia ilman suurempaa menestystä. Ajettiin Mossellakin jopa jyskälässä ryhmävoittoja niinkuin Trabanteillakin, joten se siitä.


      • ????????

        Oooppelin laatu on täysi fanaattisten itseään pettävien opelistien myytti. Erehdyin ostamaan vectran c-mallin kun kerran lehdissä oli toitotettu että b-mallin laatu ongelmista on päästy eroon.

        Kyseessä on juuri tuo markkinoiden "tehokkain" 1.8 litarinen. Paperilla tehoa on luvattu 140 hepoa mutta käytännön tuntuma on on jotain muuta. Jokainen liikkeellelähtö pitää ottaa äärimmäisen varovasti jotta peli ei sammu. Alakierroksilla tehoa ei ole ollenkaan. Jos oikein huudattaa niin jonkinlaisen tehon voi tuntea aivan kierrosalueen yläpäässä, mutta kuka sitä oikeasti kaipaa ?

        Tuonkin kanssa voisi elää mutta kun peli ei edes suostu käynnistymään vähänkään kovemmilla pakkasilla ja vilkkuviiksi yms. sähkölaitteet ovat elänee aivan omaa elämäänsä niin kyllä mitta täyttyi.

        Vaihtoa nyt yrittäneenä olen kyllä huomannut myös autokauppiaiden asentee ko. malliin. On kuin ladaa kaupittelisi ei tahdo kelvata kellekkään, joten siinä sitä ympyrän ja nuolen laatua.


      • **********
        ???????? kirjoitti:

        Oooppelin laatu on täysi fanaattisten itseään pettävien opelistien myytti. Erehdyin ostamaan vectran c-mallin kun kerran lehdissä oli toitotettu että b-mallin laatu ongelmista on päästy eroon.

        Kyseessä on juuri tuo markkinoiden "tehokkain" 1.8 litarinen. Paperilla tehoa on luvattu 140 hepoa mutta käytännön tuntuma on on jotain muuta. Jokainen liikkeellelähtö pitää ottaa äärimmäisen varovasti jotta peli ei sammu. Alakierroksilla tehoa ei ole ollenkaan. Jos oikein huudattaa niin jonkinlaisen tehon voi tuntea aivan kierrosalueen yläpäässä, mutta kuka sitä oikeasti kaipaa ?

        Tuonkin kanssa voisi elää mutta kun peli ei edes suostu käynnistymään vähänkään kovemmilla pakkasilla ja vilkkuviiksi yms. sähkölaitteet ovat elänee aivan omaa elämäänsä niin kyllä mitta täyttyi.

        Vaihtoa nyt yrittäneenä olen kyllä huomannut myös autokauppiaiden asentee ko. malliin. On kuin ladaa kaupittelisi ei tahdo kelvata kellekkään, joten siinä sitä ympyrän ja nuolen laatua.

        Näkee että valehtelet että korvat heiluu. 140 heppainen kone on todella mukava käytössä eikä vaadi minkaanlaista erikoista keskittymistä alakierroksilla ajettaessa sen voi jokainen käydä testaamassa esim opel liikkeessä. Ohituksissa moottorin teho on todella hyvä, ohi mennään ja ripeästi, lisäksi se on pieni ruokainen.

        Vilkun viikset ei ole kyllä vaivannut, olet tainnut lukea provoja liikaa.
        Mitä autoa tullaan kotoa oikein kirnuamaan, kyllä se on merkki kuin merkki jos väärään liikkeeseen varsinkin menet niin kieroon katsotaan ja linssiin yritetään viilata, se on tätäpäivää kun vaihtoautoja on liikkeet pullollaan.

        Osta se Opel ensin ja puhu sitten vasta.


      • kyllä
        ********** kirjoitti:

        Näkee että valehtelet että korvat heiluu. 140 heppainen kone on todella mukava käytössä eikä vaadi minkaanlaista erikoista keskittymistä alakierroksilla ajettaessa sen voi jokainen käydä testaamassa esim opel liikkeessä. Ohituksissa moottorin teho on todella hyvä, ohi mennään ja ripeästi, lisäksi se on pieni ruokainen.

        Vilkun viikset ei ole kyllä vaivannut, olet tainnut lukea provoja liikaa.
        Mitä autoa tullaan kotoa oikein kirnuamaan, kyllä se on merkki kuin merkki jos väärään liikkeeseen varsinkin menet niin kieroon katsotaan ja linssiin yritetään viilata, se on tätäpäivää kun vaihtoautoja on liikkeet pullollaan.

        Osta se Opel ensin ja puhu sitten vasta.

        edellinen puhui totta opel on aivan paska auto.


      • jos muuta ei ole ikinä
        ********** kirjoitti:

        Näkee että valehtelet että korvat heiluu. 140 heppainen kone on todella mukava käytössä eikä vaadi minkaanlaista erikoista keskittymistä alakierroksilla ajettaessa sen voi jokainen käydä testaamassa esim opel liikkeessä. Ohituksissa moottorin teho on todella hyvä, ohi mennään ja ripeästi, lisäksi se on pieni ruokainen.

        Vilkun viikset ei ole kyllä vaivannut, olet tainnut lukea provoja liikaa.
        Mitä autoa tullaan kotoa oikein kirnuamaan, kyllä se on merkki kuin merkki jos väärään liikkeeseen varsinkin menet niin kieroon katsotaan ja linssiin yritetään viilata, se on tätäpäivää kun vaihtoautoja on liikkeet pullollaan.

        Osta se Opel ensin ja puhu sitten vasta.

        koittanut. Tuo 1.8 kone on ihan pa...ka, se on todellakin uuvelo alakierroksilla ja tuppaa sammumaan melkein jokaiseen liikkellelähtöön. En tiedä onko kyse väännän kierroslukemista vai epämääräisestä ruiskusta lopputulos on kuitenkin surkea.

        No sinä taidat olla tyyppillinen opeli mies, auto on kuin perheenjäsen josta vikoja ei voi löytyä. Ei voi tunnustaa että on tullut hankittua huono kulutushyödyke kun oma itsetunto on niinpieni. No voimia ja jaksamista sinulle elämä taitaa olla aika rankkaa noin opeli miehenä.


      • töissä merkkihuollossa

    • oma opel

      Poden Opel-kammoa.
      Jotkut vitsailevat, että kaikki autot muuttuvat vanhoina Opeleiksi.
      Minulla vaan kävi aikanaan niin, että omistamani Opel muuttui vuodessa seuraavasti: ( Opel Ascona)
      Aloituskilometrit 67000km.
      Vaihdelaatikko, perä, oven lukot mol. puolelta,kansi, venttiilin nostajat, vesipumppu.
      Loppukilometrit: 89000km.
      Tämän kestotestin jälkeen en ole uskaltanut Opeliin kajota.

      • sa tu setä

        Eipä tarvitse lapset (mikäli niitä on) illalla mennä nukkumaan ilman ilta satua, isä kun on niin todella hyvä satujen kertoja että ihan omasta päästään niitä latelee, ei tarvitse edes satu kirjaa!!!


      • yksi vaan

        En ymmärrä miksi aina pitää verrata Tojoon, onko siitä tullut todellakin mittapuu auton luotettavuudelle...? Parempiakin vertailukohtia löytyy mukavuuden puolelta.

        Onkos tojo muka tosiaan ohittamassa GM:kin autojen myynnissä?


      • mieltä
        yksi vaan kirjoitti:

        En ymmärrä miksi aina pitää verrata Tojoon, onko siitä tullut todellakin mittapuu auton luotettavuudelle...? Parempiakin vertailukohtia löytyy mukavuuden puolelta.

        Onkos tojo muka tosiaan ohittamassa GM:kin autojen myynnissä?

        mutta suomalaiset ostavat autonsa pelkästään sillä perusteella että se on kestävä, tämä kestävyys on käsite ajoilta jolloin corollassa ei ollut kuin kuttaperkka ovet ja veivillä avattavat ikkunat eli kaikki ne varusteet jotka oli eurooppalaisissa siitä puuttui. Nyt kun on varustelu lähes samalla tasolla viatkin on tulleet samoiksi joita on kaikissa autoissa.

        Nyt autoissa painottuu enempi se että se on mukava ajaa ja kyyti on hyvä, eikä niinkuin japseissa niinkuin pärekopsassa istuis joka monttu noukitaan ja se tärähdyksen ja peltisen äänen saattelemana rekisteröityy matkustajille, lisäksi jatkuva alusta värinä kertoo jousituksen olevan eilistä päivää ajo ominaisuuksista puhumattakaan.


      • olekin
        mieltä kirjoitti:

        mutta suomalaiset ostavat autonsa pelkästään sillä perusteella että se on kestävä, tämä kestävyys on käsite ajoilta jolloin corollassa ei ollut kuin kuttaperkka ovet ja veivillä avattavat ikkunat eli kaikki ne varusteet jotka oli eurooppalaisissa siitä puuttui. Nyt kun on varustelu lähes samalla tasolla viatkin on tulleet samoiksi joita on kaikissa autoissa.

        Nyt autoissa painottuu enempi se että se on mukava ajaa ja kyyti on hyvä, eikä niinkuin japseissa niinkuin pärekopsassa istuis joka monttu noukitaan ja se tärähdyksen ja peltisen äänen saattelemana rekisteröityy matkustajille, lisäksi jatkuva alusta värinä kertoo jousituksen olevan eilistä päivää ajo ominaisuuksista puhumattakaan.

        ihme että Toyotaa myydään noin paljon vaikka se on noin helvetin huono auto, no myydäänhän Opeleitakin.


    • .............................

      Annetaan koirien haukkua vaan, ajetaan kuten ennenkin Opelilla.

      • siistiiäkö

        Miten Opeleilla ennen ajettiin?
        Omasta mielestäni olen ajanut uudemmilla ja vanhemmilla ihan samalla tavalla.
        Aika naurettavia keskusteluja nämä että mikä on oikea auto? oikea vastaus tietty on että se mistä itse tykkää on se sitten Opel,iso T tai joku muu! Lapset kasvaa isoksi aikanaan ja ne isot ne vain vanhenee ja osa kuolee pois,muut vähän myöhemmin mutta kaikkien aika joskus tulee...


    • kun Opelia haukutaan

      sillä hinnat pysyvät tällöin alhaisempana.

      Pientä korjaamista on ollut 4:ssä G-Astrassa ja yhdessä -85 mallisessa Opelissa. Joka autossa on korjaamista, mutta Opeleita on myyty niin paljon Suomessa, että löytyy paljon haukkujiakin.

      Se ei haittaa, päinvastoin.

      Opel on TODELLA hyvä auto ajaa versus ns. "Laatu merkki, mikä lieneekin."

    • opelisti

      Ehkä Opel sattui sen E-Kadetin jälkeen tehdä muutamia autoja, jotka eivät ehkä vastanneet muiden saksalaisten tuotteiden tasoa, mutta ennen sitä ja sen jälkeen on Opel ollut laadukas saksalaismerkki ja tuskin AutoBildikään huvin vuoksi Opelia valinnut laadukkaimmaksi saksalaiseksi automerkiksi viime vuonna. Itselläni on -81 Kadett ja on se hyvä auto! Ei moitittavaa.

      • heh heh

        autolehtien seiska paljon onnea, todella uskottava lehti heh heh


    • better

      99- Astralla saan kohta mittariin 250 000 km ja ainakin vielä auto toimii täydellisesti. Käynnistymisen kanssa ei ole vielä ollut ongelmia, edes pakkasella, vaikka auto on aina ulkona. Akku on alkuperäinen. Tienpäälle ei ole kertaakaan pysähtynyt ja yksikään matka ei ole jäänyt tekemättä. Maali pinta kiiltää paremmin kuin monissa muissa saman värisissä autoissa, paitsi uusissa Opeleissa. Ilmastoinnin olen huollattanut kerran. Keskikulutus on ollut laskien ja ajotietokoneen mukaan noin 5,8 litraa 100 km. Viime aikoina hieman vähemmän (5,5 l/100km).
      Lisäksi olen erittäin tyytyväinen Opel merkki huoltoon, joka on nykymittapuulla peräti edullinen. Auton todellinen arvo on noin 4500 €, mutta käyttöarvo 10 000 €. Sen verran joutuisi maksamaan yhtä hyvästä autosta.

    • Mr.minä

      nykyinen omega olisi ensimmäinen autoni,kiroaisin varmasti merkkiä,mutta matkan varrella huomannut että monessa muussakin autossa on ollut pahojakin vikoja.. nyt olen päättänyt että en yhtään paskaa enään osta,joten korjailen opelia ja tiedän sen kunnon joten yllätyksiä ei tule!

    • autoteknikkaala

      Miksi ja miksi ! On totta että joissain merkeissä kuten kaikissa on vikoja oli auto sitten mersu,audi,bmv,kia skoda volkkari ,toyota,nissan ym ! Kaikki ova autoja siinä missä pienen joukon haukkuma opelkin. Kyllä ja kaikissa on kuluvia osia ei varmaa autoa ole keksittykkään ! Totuus vaan on että kalliit merkit ei anna korjaus lukuja julki koska se vaikuttaa myyntiin ! Kukapa ostais esim bemarin jos sen vika taulukko tulisi julki tai muut kalliit ! Mersu vm 2014 oho jaruputket ruostuu ja vuotaa korjattu huomattavs määrä ! Audi virrat hävii ei syytä löytynyt 2012 vm bemari sähkö vikoja ! Näin jokaisessa on vikoja merkistä riippumatta ! toyota kutsui takaisin uusia myytyjä autoja vikoja jne .

    • Haukoitus

      Opel on huonlmpilaatuinen kuin saksalaiset ja tylsempi kuin ranskalaiset ja kalliimpi kuin italialaiset. Opel on tylsyyden ylistys. Toinen saksanhalpis Ford on yleensä muutaman vuoden edellä. Mitenkään yltiöhuono auto se ei ole. Mutta ei mitenkään erityisen kiinnostavalta.

      • eikannatajuurihaukkua

        Missä Opelia tehdään nykyisin ? Ennen tehtiin ainakin Saksassa.

        Asconalla ja 2 eri kadetilla olen ajellut. Vanhempia malleja. Ruosteherkkä oli
        pikku kadett ainakin, muuten hyvä auto.

        Italialaiset oli ennen vielä kovempia ruostumaan , kuin Ooppelit. Nykyisistä ei
        ole kokemusta.


      • Allu
        eikannatajuurihaukkua kirjoitti:

        Missä Opelia tehdään nykyisin ? Ennen tehtiin ainakin Saksassa.

        Asconalla ja 2 eri kadetilla olen ajellut. Vanhempia malleja. Ruosteherkkä oli
        pikku kadett ainakin, muuten hyvä auto.

        Italialaiset oli ennen vielä kovempia ruostumaan , kuin Ooppelit. Nykyisistä ei
        ole kokemusta.

        Minulla on jo toinen Opel Meriva peräkkäin. Vuosimallit 2003 ja nykyinen 2009.
        En sanoisi, että ovat herkästi ruostuvia. Muutenkin ovat toimineet ihan hyvin.
        Tietenkin jotain korjattavaa on ollut. Aina katsastuksesta lähes viatta läpi.
        Edelliseen jouduin vaihtamaan ohjausnivelen suojakumin.


    • Kgkgkggkkgkgkg

      Opelistit uikuttaneet autonsa aliarvostusta toistakymmentä vuotta. Ei vaan helpolla mene perille, että saksalainen laatu on vaan paskaa. Tai amerikkalainen laatu. Ja jatkossa ranskalainen.

      GM:stä taisin saada mittani täyteen ja ranskalaisomistus ei lupaa sen parempaa Opelille.

    • näillämennäänc

      Viimeisen viiden vuoden aikana laatu on noussut todella paljon ja se näkyy vika sekä katsastustilastoissakin selvästi. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia. 80-90 luvun autot olivat hyviä verrattuna monee vastaavaan, 90-00 autot olivat heikkoja monilta osin, 00-10 autoissa aivan liian paljon isojakin ongelmia, 10- laatu parantunut selvästi ja mennyt monen merkin ohi,

      Pösön vaikutus laatuun on edelleen epäselvä.
      Omat kokemukset perustuvat kuuteen opeliin vuosimallit väliltä 1986-2017.
      2001 oli omista vuosimalleista heikoin.

      • Kgkgkgkgkgkgkg

        Kiitos objekiivisen oloisesta arviosta. Pystyt sentään myöntämään sen, että heikolle laatumielikuvalle on myös perusteita. Minä puolestani voin myöntää tai vähintään pitää mahdollisena, että laatu on tosiaan parantunut viime vuosina. Valitettavasti mielikuvat ja luottamus rakentuvat pitkän ajan kuluessa, ja jos laatu on heitellyt, niin Opelilla on todella tuskainen tie päästä mielikuvissa parhaiden, kuten Toyotan tasolle.
        Toisaalta on sitä heittoa ollut Mersullakin, mutta kansan usko auton lujaan laatuun kova. Ehkä hinta vaikuttaa, ehkä ne historian ikiliikkujat?

        Ajastaan jääneistä mielikuvista voi myös hyötyä, aliarvostettu merkkihän maksaa vähemmän kuin yliarvostettu. Mielestäni tämä näkyy etenkin käytetyissä, vanhat Toyotat kalliimpia kuin edes huippuluokan kestävyys edellyttäisi. Taannoin vielä Kiat taas olivat halvempia kuin teknisesti arvioiden olisi pitänyt olla, mutta nyt alkaa olla mielikuva noussut sielläkin ja hinnat samalla.


    • JOS JOSKUS OMISTAIS AUTOJA NIIN MM SAKSALAISISTA OPEL. AUDI. VW JA MERSU

    • toyotaonparas

      Ooppel on surkeimpia autoja maailmassa, kumma vaan että ihmiset eivät muista. Samoin esim. Skoda, ennen se oli täysi *aska, nyt kun se on laitettu uusiin kuoriin niin johan ihmiset ostaa, ei se auto siitä juurikaan teknisesti parane jos sen korin uudelleen muotoilee. Kyllä ooppelissakin vaan niitä vikoja riittää, yhden kun saa korjattua niin toinen tulee, yhden ooppelin omistin ja toista ei tule, vahingossa hankin 2002 vm ooppelin ja ajoin sillä syksyn ja sitten se lähti kiertoon, mikään ei toiminut, viimeinen niitti oli kun ovien lukot temppuili ja loppujen lopuksi ei toiminut enää kuin pelkääjän oven lukko. Ovien sähkölukkojen remontille antoivat sellaisen hinnan että parhaimmaksi katsoin vaihtaa kunnon autoon jossa lukot toimii, nyt alla Toyota, sama vuosimalli ja ei mitään ongelmia lukkojen kanssa.

      • Totuus.tämä

        Toyota on yliarvostettu ja olen omistanut myös yhden toyotan. Toyota syö öljyä ja paljon bensiiniä kylmällä moottorilla. Opel ei syönyt kumpaakaan siinä määrin eikä ollut vikaisempikaan joten tämän perusteella opel om parempi automerkki. Niin tuli mieleen tuosta 2002 vuosimallista ja siitä eteenpäin miksi toyota corolla kopioi täysin opel astran ulkonäön? Miksi se kopioisi jotain sellaista mikä olisi niin roskaa...


      • Anonyymi

        Ostit sitten 16 vuotta vanhan Opelin ja siinä oli vikoja! Nyt on alla Toyota ja lukot pelaa...


    • OlinEnnenKöyhäEnEnää

      Lapsellisia heimoväittelyjä. Kaikissa merkeissä on vikoja. Kestävyyslaatu menee yleensä samassa suhteessa hinnan kanssa. Ja voi sitä köyhää jonka autovalinnan pääpointti on kestävyys. Ajomukavuudesta ja käytettävyydestä viis. Köyhää. Menkää köyhät töihin niin kestävyys ei ole se ykkösjuttu vaan ajamisesta nauttiminen

    • VM_68

      Olen omistanut toistakymmentä eri merkkistä autoa ja nyt on alla eka Opel. Mokka. On paras auto mitä olen omistanut, Land-Roverkin häviää johonka vaihdoin tämän. Ei mitään vikoja, kohta 2 vuotta painanut
      tallaa pohjaan (50.000 km).

    • Parempaakin.on

      "Menkää köyhät töihin niin kestävyys ei ole se ykkösjuttu vaan ajamisesta nauttiminen"

      Juurikin näin. On surullista katsoa kuinka joillekin autoilun täyttymys on se kun pääsee aina perille ja leiman ekalla. Säälittävän alhaalla on rima.
      Vähän niinkuin olisi tyytyväinen kun on saanut naarattua läskin joka ei anna naapurille. Voin kertoa, parempiakin naisia on tarjolla.

      • Tyytyväinen_opelisti

        Parempia naisia on varmasti tarjolla,mutta tolla naamalla niiltä on turha vongata! Saat tyytyä omaan vasempaas yhä edelleen,kun kasvat ensin aikuiseksi ...!!! Palaile sitten asiaan takaisin!


      • Gurutar

        "Juurikin näin. On surullista katsoa kuinka joillekin autoilun täyttymys on se kun pääsee aina perille ja leiman ekalla. Säälittävän alhaalla on rima. 
        Vähän niinkuin olisi tyytyväinen kun on saanut naarattua läskin joka ei anna naapurille. Voin kertoa, parempiakin naisia on tarjolla."

        Täysosuma!


    • mustatnyrkit

      On hyviäkin oopeleita mutta ei pidä koskaan sekaantuoa 2000 luvun alun ooppeleihin, vielä ennen 2000 tehdyt ooppelit ihan kelvollisia mutta nuo 2000 luvun alun ooppelit aina tuonne 2005-2006 vuoten aivan paskoja, sama koskee fordeja ja tämä on totta, olen ollut autoasentaja liki 30 vuotta ja se on nähty mikä on sutta ja mikä ei. Skodakin parempi kuin 2000 luvun alun ooppelit.

      • Valinnan.vapaus

        Skodakin. Enpä muotoilisi noin. Surkein autoni ikinä oli uutena -99 ostamani 1,8 Astra. Kiva ajaa, mutta vikoja esiintyi heti 80 tkm:n jälkeen. Ja niitä riitti - hyvää oli jo tuolloin varsin ruostumaton kori. Nyt ajan Skodalla, joka on osoittautunut erinomaiseksi hankinnaksi. Tiedän, että on DSG, TSI:n jakopäät jne...Itselläni eivät ole olleet ongelma (jakopää on hihnalla..). Toyotaa kokeilin jossain vaiheessa - ei hyvä. Lienee totta, että joka ikiseen merkkiin tulee vikoja - ennemmin tai myöhemmin. Jostain olen ymmärtänyt, että nyky-Opelit ovat kelpo autoja. Mitä sitten PSA tuo mukanaan?


    • unelmiajatoimistohommia2

      Mulla oli uusi Golf 1,6 FSI vuonna 2004 heti kun V kori tuli. Ajoin sillä tasan 300tkm 10v aikana. Yhtään takuukorjausta ei tarvittu. Loppuaikana meni pakokaasujen kierrätysventtiili n. 200€ osa, lambda-anturi jossa kiinteä boxi n. 450€ osa ja takajarrusatulat syöpyi jumiin ja meni uusiksi n. 200€. Oikeita vikakorjauksia siis alle 1000€ 10v aikana. Sitten tuli 2015 toi Astra jolla on nyt mennyt 100tkm. Ilman yhtään takuu- tai muutakaan korjausta. Eikun meni lasinpyyhkimen suutin tukkoon 16€. Itse tehnyt työt ja sanoisin kumpaakin ihan hyväksi tuotteeksi. Nyt katsotaan kestääkö Opel 300tkm työmatkaa ajossa kuten Volkkari teki.

    • saksalaistapachaa

      Kaikissa merkeissä voi olla vikoja, mutta ei esim pyörän laakerin pitäisi olla vaihtokunnossa ensimmäisessä katsastuksessa, eikä takuu korvaa kun meni aika just umpeen. Tällainen on tarina opelista 50 tuhatta kilsaa takana ja totta joka sana.

      • nou-hätä

        Sama juttu, mutta auto oli VW Golf - tosin n. 15 v. sitten, mutta siis melkein uusi auto silloin.
        Takapyörän laakeri vaihtoon, mutta sattuuhan sitä.

        Nyt J-Astra ja takuuna korjattu muutama pikkuvika ja omasta pussista moottorin lämpötila-anturi (varaosa alle 20 € vaihtotyö). So far so good (knock on wood).


    • mustatnyrkit

      Joku sanoi että nyky-ooppelit ihan kelvolisia, joo mutta ei 2000 luvun alkupuolen ooppelit, vectra ainakin aivan paskasti tehty, eisellaista paikkaa missä ei vikaa olisi. moottorikin varsinainen aikapommi.

      • Voitto-Lopullinen

        GM:n pomot tainneet kertoilla hiukan vaihtoehtoisia faktoja ranskalaisille :)
        Olisi kannattanut jättää punkun tissuttelut kauppaneuvottelulounaalla väliin, niin olisi Opelin melkein kahdenkymmenen vuoden mittainen tappioputki ja sen merkitys tuloksellekin mennyt paremmin PSA:lla tajuntaan.

        Pakko myöntää, että tätä tulee olemaan huvittavaa seurata kun ranskalaiset yrittävät heittää Opelin tehtaalta työväkeä pihalle, nyt jo lupauksensa pettäen. Ranskalaiset ikuisina mistä tahansa syystä lakkoilevina saavat kerrankin maistaa omaa lääkettään kun saksalaiset tulevat pistämään todenteolla kampoihin. Merkel jo ärähti asiasta ilmeisesti yhtä huvittuneena.


    • Anonyymi

      Opel on hyvä auto älkää dissatko onhan meillä ollut opeleita eikä mikään ole jättänyt tien päälle Opel jolla on ajettu meillä eniten on 472962KM

    • Anonyymi

      Opel/GM laadusta hyvä esimerkki on M32 manuaalivaihteisto, joista kohtuullisen iso osa (enemmän kuin prosentteja) on kasattu väärin, liian pienillä laakerivälyksillä -> porsii jopa alle 100 km ajettuna. Ja pian uudelleen, jos vain uusitaan laakerit älyämättä säätää välyksiä.

      Sellainen parin tonnin remonttt ja Opelistit taisivat pitkälti niellä tappionsa, kunten asiaan kuuluu. Vaikka ihan selkeä tyyppivika.

      Sattuneesta syystä näitä pommilaatikoita on käytetty muissakin merkeissä ja yhtä surullisia ovat niissäkin olleet. Tosin myyjältä on saattanut saada vastaantuloa korjauskustannuksiin alta 200 tkm ajettujen autojen tapauksessa.

      Näitä valmistusvikaisia taidettiin tahkota miltei vuosikymmen... Opel laatu kelpasi hyvin opel-kuskeille, joten ei mitään tarvetta tehdä mitään laadun parantamiseksi.

    • meidän perheessä on ollut 9 opelia eikä ole kertaakaan mikään jättänyt tielle, aina on päästy kotiin asti. toki osat aina autoissa on kuluvia. opel itseasiassa on hyvä korjaamaan itseään sillä isän vanhassa E kadetissa jarrut jäi usein takana laahaamaan mutta sitten kerran annettiin kunnolla motarilla kenkää kadetille ja jarrut syttyi palamaan kunnolla. sen jälkeen jarrut toimi hyvin takana, ne eivät enään jäänyt laahaamaan ja pysäytti hyvin.

    • Anonyymi

      Opel on ihan surkea auto. Mutta kaikissa autoissa on jotain hyvääkin.

    • Anonyymi

      Itse olen ajellut lukuisilla merkeillä autoa, suurimmat pettymykset ovat tuoneet toyotan ja hondan uudemman pään valmisteet.
      Volvoja ollut v40 t4 v50 t5 awd s40 t5 awd s80 d5 awd ne on ollut hyviä talviolosuhteisiin nähden ja tekniikkaa on pelannut mutta ne laivat ei ole olleet käytännöllisiä taikka taloudellisisa.

      Sitten Volkkareita voi niitä murheen kryynejä tsfi tsi koneet ne vli tunkea romukoppaan ja öljyn kulutukset niistä ei sanaakaan paskapuhetta. Passat, passat,passat, gti golf r32, golf täytyä kuraa jokainen.

      Sit pirkkavolkareita skoda, seat skodasta octavia 3kpl viimeisin rs 4x4 joka tällä hetkellä kauppakassi, fabia oli loistoyksilö mutta meni lunariin kaks octaviaa levisi ja ruostu käsiin. Seat leon cupra ihan kiva mutta mutta ei rento eikä mitään mulavuutta ajaa vaikkaa voimaa pisaa.

      Sitten monen haukkumat fiatit hmmm no 238tkm takana Mautossa ja yhtään mitään vikaa ole ollut koko autossa, perus huollot ja kuluvat osat ylivoimaisesti kestävimmät paketti/matkailu autot.

      Sitten viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä
      OPEL lyhenne tulee suoraa Ostit Parhaan Elät Leveästi (onnellisenpojanensilelu) näin se kävi myös itselläkin, opel kadett 3kpl ei pientä kukintaa lukuun ottamatta mitään vikaa vectra ei mitään vikaa kaikki pelas ja mulava auto ajaa, astra moottorivika takuuseen, sit insignia loistava auto ajaa näppärä luksus ja asiallinen, zafira touer 2kpl ekan myin pois ja tulin niin katuma päälle et ostin vielä paremmin varustetun 7paikkasen ja aivan törkeen jämäkkä rento näppärä ja loistava perheauto 7paikkanen ja jaksaa vetää venettäkin täydellä lastilla cosmo ohjelmoitu +210hv
      Tällä vikalla zafiralla jo 320tkm takana ja kerran vaihdettiin turboon asentosäädin eli ei edes turboa tarvinut vaihtaa. Ja kilsoja tulee reilu 200tkm ajoa jo työn puolesta ja +100tkm omia ajoja ja rouvaa ajelee sen melkein 100 kans itsekkin työt plus muksut..

      Fiat, rs 4x4 octavia ja zafira niitä 3 en hevillä vaihda ja sähköön en siirry ennen kum on ihan pakko, meinaan tankkkvalo kun syttyy niim 3-5min tankki täya ja range 1000-1100km 🤌😀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe