Elisa laskuttaa

S R

Elisa lakuttaa asiakkailtaa omia virheitään.
30.06.05-23.01.07 väliseltä ajalta.
ei erottele vanhaa ja uutta laskua tarkoituksella

lasku roskiin ja operaattori vaihtoon.

152

53339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois muualle

      selvittelin meidän perheen viidelle liittymälle tulleita kahden vuoden takaisia laskuja.

      yhdessäkään laskussa ei ole eritelty vanhoja puheluita ym korjauksia, ne on todella PIILOTETTU uusien joukkoon. miten voi erotella asiakas kiistanalaisen osan ja olla sitä maksamatta kunnes on tutkinut mistä yriottävät laskuttaa?

      selityspaperissa lukee näin
      1.laskus sisältää yritysnumeroiden puheluita joista osa summasta on heiltä jäänyt laskuttamatta kahden vuoden takaa
      2. viime kesältä satunnaisia puheluita.

      TODELLISUUDESSA laskuun on piilotettu myös laskuttamatta jääneitä tekstiviestejä ja datapalvelua, näin asiakaspalvelu kertoi tänään kun soitin ja jonotin siis todella pitkään!

      En aio maksaa laskuja ennen oikeaa selvitystyä heiltä. minun täytyy ilmoittaa että kiistän siis kaikki laskut koska niistä ei voi eritellä vanhoja pois.

      Lisäksi tuli yhdelle numeroistani useampia korjauslaskuja. asiakaspalvelu sanoi että ne ovat väärin ja lupasi laittaa korjauksen.

      taitaa olla todella puurossa heidän systeeminsä, aivan sekopäistä toimintaa, en aio maksaa hevin!

      Vaihdoin saman tien kaikki liittymät pois, en todella halua olla enää firman asiakas!

      • Kyllästynyt asiakas

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss


      • puolesta
        Kyllästynyt asiakas kirjoitti:

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss

        minulla on dna ja muilla läheisilläni. se on toiminut hyvin, onhan kieltämättä palveluissa aina parantamisen varaa, mutta olen ollut tyytyväinen. aika rento ilmapiiri palvelussa,ajan tasalla oleva mainonta ja tärkein eli edulliset hinnat. ei mikään perussuomi meininki mikä soneralla ja elisalla eli tuttua turvallista ja asiakasta kusettavaa p****a sekä törkeitä hintoja! varsinkin soneralla!! olen siis tykännyt dnasta jo monta vuotta=)


      • en hyväksy
        Kyllästynyt asiakas kirjoitti:

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss

        Ihmettelen suuresti, että kuluttaja-asiamies hyväksyy tämän kaltaisen menettelyn miltään firmalta, oli se sitten elisa tai joku muu. Jos firma mokaa, sen kuuluu maksaa itse omat MOKANSA AIHEUTTAMAT KULUT, ei laittaa asiakasta maksumieheksi. Onko henkilöstöä vähennetty liian rajusti, jolloin asiakaspalvelut esim. laskutus ei enää hoidu kunnolla. Jos olisin ulospotkittujen elisan työntekijöiden joukossa, tekisin varmasti tämänkaltaisen kolttosen työnantajalleni, mutta maksumies on väärä, maksajan kuuluu olla ELISA!!!


      • sinä

        et maksa lasku suurenee ensin karhulaskulla sitten perintätoimisto sitten tuomioistuimen eli pakko on maksaa


      • vonjuhan 1
        puolesta kirjoitti:

        minulla on dna ja muilla läheisilläni. se on toiminut hyvin, onhan kieltämättä palveluissa aina parantamisen varaa, mutta olen ollut tyytyväinen. aika rento ilmapiiri palvelussa,ajan tasalla oleva mainonta ja tärkein eli edulliset hinnat. ei mikään perussuomi meininki mikä soneralla ja elisalla eli tuttua turvallista ja asiakasta kusettavaa p****a sekä törkeitä hintoja! varsinkin soneralla!! olen siis tykännyt dnasta jo monta vuotta=)

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta minulla on ollut Sonera reilut kymmenen vuotta. Vaikka tiedostan, että Sonera on kalliimpi kuin muiden operaattorien,olen ollut palveluun täysin tyytyväinen. Kaikki on aina pelannut hyvin. Jos haluaa jotain hyvää ja toimivaa, on siitä myöskin maksettava jotakin.
        Eihän nuo halpahallien kaikki tavaratkaan ole priima tavaraa.
        Ei tässä yhteiskunnassa mitään ilmaiseksi saa.
        Hyvästä kannattaa maksaa.
        Narisiat, vaihtakaa ja maksakaa myös hiukan niin saatte palvelua joka pelaa.


      • palvelua P:stä
        vonjuhan 1 kirjoitti:

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta minulla on ollut Sonera reilut kymmenen vuotta. Vaikka tiedostan, että Sonera on kalliimpi kuin muiden operaattorien,olen ollut palveluun täysin tyytyväinen. Kaikki on aina pelannut hyvin. Jos haluaa jotain hyvää ja toimivaa, on siitä myöskin maksettava jotakin.
        Eihän nuo halpahallien kaikki tavaratkaan ole priima tavaraa.
        Ei tässä yhteiskunnassa mitään ilmaiseksi saa.
        Hyvästä kannattaa maksaa.
        Narisiat, vaihtakaa ja maksakaa myös hiukan niin saatte palvelua joka pelaa.

        yritin 3 kertaa soittaa asiakaspalveluun.
        Ekalla kerralla ehdin jonottaa 30min, toisella 25min ja kolmamnnella n.20min. Läpi en päässyt kertaakaan. Ei vain ollut aikaa jonotta pidempään.
        Hyvää ja varmaa palvelua. Siitähän meidän kannttaa maksaa joo.

        Palvelua perseestä


      • Arska
        Kyllästynyt asiakas kirjoitti:

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss

        Mielestäni Elisa on ihan ok. Tilasin kaistan elisalta , alkuun ei tullut sitä mitä tilasin. Kaikki korvattiin ja asiat laitettiin pikaisesti kuntoon.


      • Vertailua
        puolesta kirjoitti:

        minulla on dna ja muilla läheisilläni. se on toiminut hyvin, onhan kieltämättä palveluissa aina parantamisen varaa, mutta olen ollut tyytyväinen. aika rento ilmapiiri palvelussa,ajan tasalla oleva mainonta ja tärkein eli edulliset hinnat. ei mikään perussuomi meininki mikä soneralla ja elisalla eli tuttua turvallista ja asiakasta kusettavaa p****a sekä törkeitä hintoja! varsinkin soneralla!! olen siis tykännyt dnasta jo monta vuotta=)

        mutta tekee mieleni kysyä, että KUULUUKO DNA-känny hyvin kaikkialla. Minulla on Soneran kännyliittymä ollut alun alkaen ja olen palveluun tyytyväinen. Joskus vain ajattelen, että maksanko liikaa. Aikoinaan olin vähän aikaa Elisalla, kun käytin puheaikatarjouksen ja tuolloin huomasin, että minun KIVITALON sisällä huoneessani känny ei oikein kuulunut. Siksi vaihdoin takaisin Soneralle.

        Kuuluuko DNA siis ihan kaikkialla, myös kaupungin "kivikoloissa" ? Mulla ollut ennakkoluuloa, että ei täysin hyvin. Hinta kuitenkin kiinnostaisi.

        Elisasta puheenollen: Minä en voi ASIANA sietää heidän maltaita maksavia mainospätkiään tv:ssä (ne kaksi sinihaalarista kaveria). Miksi? Miksi Elisa mainostaa niin paljon ja niin kalliisti; tuollainen pitkä näytelmäpätkä mainoksena monta kertaa illalla MAKSAA tosi paljon. Ristiriita on nyt teiltä kaikilta takautuvasti rahaa periä. Elisa itse ei ole nuuka ollenkaan, tuhlaa tuottamattomiin mainoksiin ehdottomasti LIIKAA ja kauan on sitä tehnyt. Miksi ihmeessä??!! Mistä sekin maksetaan? Yäk.


      • vonjuhan1
        palvelua P:stä kirjoitti:

        yritin 3 kertaa soittaa asiakaspalveluun.
        Ekalla kerralla ehdin jonottaa 30min, toisella 25min ja kolmamnnella n.20min. Läpi en päässyt kertaakaan. Ei vain ollut aikaa jonotta pidempään.
        Hyvää ja varmaa palvelua. Siitähän meidän kannttaa maksaa joo.

        Palvelua perseestä

        Odottaa ja odottaa, sepä harmi.
        Tämä vastauksesi vain kuvastaa sinun tyhmyyttäsi.

        Eiväthän he sonerassa voineet tietää, kuinka tärkeä ihminen heille silloin soittikaan.

        Etköhän munannut jo itsesi vastaamalla tuohon sävyyn.
        Pyydän myöskin anteeksi, että jouduit odottamaan tätä vastausta.
        Tässäkin oli se, että en tiennyt kuinka tärkeä ihminen on vastannut kirjoitukseeni, joten sori..


      • minä vaan
        Kyllästynyt asiakas kirjoitti:

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss

        itse vaihdoin saunalahteen ja en ole kyllä katunut yhtään kaikki on toiminut ilman mitään ongelmia. Toisinkuin elisalla et saa mitään palvelua ison laskun vain. meni hermot ainakin itsellä laskuja tuli ja tuli vaik liittymäkin oli jo suljettu. Aina vanottiin että kun tämän maksat ni sillä selvä ja vähän ajan päästä tulikin jo uusi lasku loppuihan se lopulta mut kyl suoraan sanottuna vittuunuin siihen touhuun..


      • Danny

        Älä ainakaan DNA:han vaihda. Minulla oli pari vuotta sitten DNA:n kanssa outo tapaus. Yritin wapin kautta tilata puhelimeeni pelejä. Tuli aina joku häiriö-ilmoitus että pelin tilaus ei onnistu. Yritin sitten eri paikasta usean kerran ja lopulta luovutin. Siis yhtään peliä en mistään saanut. Laskussa oli kuitenkin seitsemästä pelistä laskutettu. Kun rupesin asiaa selvittää niin DNA:lta kyllä nähtiin sekunnilleen milloin olin kutakin peliä yrittänyt tilata. DNA ei nähnyt mistään että mistä firmasta olin yrittänyt pelejä tilata. Outoa kun DNA maksaa kuitenkin minun maksamastani puhelinlaskusta kyseisille firmoille ne pelien hinnat. En pystynyt mitenkään selvittämään että mistä firmoista oli kyse kun en muistanutkaan. Miten DNA pystyy ohjaamaan rahat juuri oikealle firmalle mutta ei näe mitään koodia tms. mistä olisi firmat selvinneet. DNA ei ollut mielestään vastuussa kun en niitä pelejä heiltä ollut tilannut. He olivat vain välittäjän roolissa. Mutta että niitä firmoja ei mistään nähnyt..? Kenelle valitat kun DNA ei ole vastuussa ja muuta en selville saanut. Siis todella outoa. Maksoin kyllä laskun kiltisti mutta operaattori vaihtui saman tien.


      • ärsyyntynyt

        Olen itse ollut Elisan asiakas ja totesin saman jutun.Vanhojen puheluiden ja tekstiviestien laskutuksen noin vuoden kuluttua.Vaihdoin heti liittymää.Älkää antako periksi!!!!


      • oma kokemus
        Kyllästynyt asiakas kirjoitti:

        Olen myös erittän kyllästynyt ja vihastunut Elisan tomintaan yleisesti. Olen ollut jo vuosia asiakas ja maksan heille internetin, puhelin liittymien ja samoin firman internet ja puhelin liittymien asiakkaana. Kotonani on vielä kaapeli televisio elisalta. Sain saman laskun myöhässä ja samoin muut perheen jäsenet. Elisan palvelu yleisesti ottaen toimii ja myyjät kaupoissa hymyilevät, mutta niin sen on syytäkin toimia sillä palveluita mainostetaan niin ylpeästi. Kuitenkaan vakioasiakkaana en ole saanut minkäänlaista joustoa missään ongelmissa jotka ovat olleet mielestäni laskettavissa elisan omiksi virheiksi. Tv:n toimivuuden kanssa oli alussa ongelmia kuukauksia josta ei saanut minkäänlaista hyvitystä maksuihin, internet ja työpuhelinliittymien ongelmia olemme joutuneet ratkoa todella pitkiä aikoja ja olen jonottanut puhelimen maksullisessa numerossa monia kertoja reippasti yli tunnin joka helposti sekoittaa työpäivän rytmin. Internetin yhteyteen tarvittavia a-link "laatikoita" on hajoillut itsestään ja niitä ei ole korvattu, tavallaan perustellusti mutta olen todella kyllästynyt elisan pinnaliseen imagoon joka ei todellisuudessa toimi asiakkaan hyväksi vaan kikkailee omaan pussiin kaikessa missä pystyy.

        Haluan vaihtaa kaikki elisan palvelut kiitoksena vuosien kokemuksen yhteistyöstä ja kysyn osaako joku neuvoa muita kaapeli TV, Internet sekä puhelin palveluita joista teillä olisi hyviä kokemuksia?

        Kiittoss

        Käytössä on ollut Soneraa, Elisaa, DNA:ta, aina joskus on ollut ongelmia, aina kun oon soittanut asiakaspalveluun asenteella "voi perke.. tää ei taaskaan toimi jne..." niin korjaus kestää... Sit kun oon soittanut sinne ja sanonut, että "on pieniä ongelmia, saiskohan tämän mahdollisimman nopeasti kuntoon ? Mitäs muuten kuuluu, tuleeko paljon kiukkuisia puheluita jne..." niin ei mee kauaakaan kun taas kaikki toimii :)
        Eiköhän se oo niillä puheluihin vastaajillakin, että jos puheluun vastatessa heti tulee kaikki perke...t, saat...nat, niin kyllä siinä varmaan tulee paha mieli ja korjaus voi kestää...
        Mutta kun asiallisesti esittää asian ja ei "vittuile" niin korjaus näyttää toimivan nopeammin :)
        Ihmisiä ne vastaajatkin siellä ovat...


      • niinpä niin
        minä vaan kirjoitti:

        itse vaihdoin saunalahteen ja en ole kyllä katunut yhtään kaikki on toiminut ilman mitään ongelmia. Toisinkuin elisalla et saa mitään palvelua ison laskun vain. meni hermot ainakin itsellä laskuja tuli ja tuli vaik liittymäkin oli jo suljettu. Aina vanottiin että kun tämän maksat ni sillä selvä ja vähän ajan päästä tulikin jo uusi lasku loppuihan se lopulta mut kyl suoraan sanottuna vittuunuin siihen touhuun..

        Saunalahtihan kuuluu Elisalle nykyään...


      • mutta ei vissiin mikään
        Vertailua kirjoitti:

        mutta tekee mieleni kysyä, että KUULUUKO DNA-känny hyvin kaikkialla. Minulla on Soneran kännyliittymä ollut alun alkaen ja olen palveluun tyytyväinen. Joskus vain ajattelen, että maksanko liikaa. Aikoinaan olin vähän aikaa Elisalla, kun käytin puheaikatarjouksen ja tuolloin huomasin, että minun KIVITALON sisällä huoneessani känny ei oikein kuulunut. Siksi vaihdoin takaisin Soneralle.

        Kuuluuko DNA siis ihan kaikkialla, myös kaupungin "kivikoloissa" ? Mulla ollut ennakkoluuloa, että ei täysin hyvin. Hinta kuitenkin kiinnostaisi.

        Elisasta puheenollen: Minä en voi ASIANA sietää heidän maltaita maksavia mainospätkiään tv:ssä (ne kaksi sinihaalarista kaveria). Miksi? Miksi Elisa mainostaa niin paljon ja niin kalliisti; tuollainen pitkä näytelmäpätkä mainoksena monta kertaa illalla MAKSAA tosi paljon. Ristiriita on nyt teiltä kaikilta takautuvasti rahaa periä. Elisa itse ei ole nuuka ollenkaan, tuhlaa tuottamattomiin mainoksiin ehdottomasti LIIKAA ja kauan on sitä tehnyt. Miksi ihmeessä??!! Mistä sekin maksetaan? Yäk.

        dna ei kuulu kaikkialla. Hämeessä noin 200 m tolpasta oli sellainen katvealue, että sain vaihtamaan dna:lta pois. Täytyyhän mökillä puhelin toimia. dna:n miehet kävivät kyllä mittailemassa paikan päällä (mokin pihassa) mutta eivät he tulosta saaneet syntymään.

        Asun Kalliossa. Juuri oman asuntoni kohdalla on sellainen ihmekatvealue, että känny toimii varmasti vain makuuhuoneessa. Näin oli jo dna:lla, nyt myös TeliaFinlandilla, joka käyttää Soneran verkkoa.

        dna kohtelee myös asiakkaitaan törkeästi. Minulta jäi kerran lasku maksamatta vahingossa. Se oli muistaakseni lokakuun lasku. En ole varma, tuliko siitä karhua, koska tästä on jo vuosia, mutta ei ainakaan tullut toista muistutusta. Sen jälkeen dna:lta rupesi tulemaan kuukausimaksujen mukana esitteitä "Mitä tapahtuu, jos menetät luottotietosi!" Ei kuitenkaan selkeää selitystä miksi. Kun näitä oli tullut jo pari kappaletta, soitin dna:lle, josta vittuiltiin vastaukseksi, että tässä asiassa ei ole mitään epäselvää eikä keskusteltavaa, maksamatta jäänyt laskusi on jo lisätty helmikuun laskuun! Että se siitä "leppoisasta" asiakaspalvelusta. Muilta osin olin kyllä tyytyväinen dna:han. Siihen aikaan oli paljon liittymävaihtoehtoja, joiden välillä pystyi sumplimaan kuukausittain ja halvat hinnat.


      • paruts
        niinpä niin kirjoitti:

        Saunalahtihan kuuluu Elisalle nykyään...

        ei kai se saunalahti nyt elisalle kuulu mitenkään muutenkun että se käyttää vain elisan verkkoa ja aikasemmin ainakin pysti valihtemaan että käyttääkö soneraa vai elisaa en sit nykysin tiedä et miten se on..


      • myöskin Sonera
        Vertailua kirjoitti:

        mutta tekee mieleni kysyä, että KUULUUKO DNA-känny hyvin kaikkialla. Minulla on Soneran kännyliittymä ollut alun alkaen ja olen palveluun tyytyväinen. Joskus vain ajattelen, että maksanko liikaa. Aikoinaan olin vähän aikaa Elisalla, kun käytin puheaikatarjouksen ja tuolloin huomasin, että minun KIVITALON sisällä huoneessani känny ei oikein kuulunut. Siksi vaihdoin takaisin Soneralle.

        Kuuluuko DNA siis ihan kaikkialla, myös kaupungin "kivikoloissa" ? Mulla ollut ennakkoluuloa, että ei täysin hyvin. Hinta kuitenkin kiinnostaisi.

        Elisasta puheenollen: Minä en voi ASIANA sietää heidän maltaita maksavia mainospätkiään tv:ssä (ne kaksi sinihaalarista kaveria). Miksi? Miksi Elisa mainostaa niin paljon ja niin kalliisti; tuollainen pitkä näytelmäpätkä mainoksena monta kertaa illalla MAKSAA tosi paljon. Ristiriita on nyt teiltä kaikilta takautuvasti rahaa periä. Elisa itse ei ole nuuka ollenkaan, tuhlaa tuottamattomiin mainoksiin ehdottomasti LIIKAA ja kauan on sitä tehnyt. Miksi ihmeessä??!! Mistä sekin maksetaan? Yäk.

        On ollut jo 20 vuotta ja aina on palveltu hyvin jos,joskus oon vähän odottanut,mutta ei ole tarvinnut soitella asiakaspalveluun kun toimii ulkomailla ja kaikkialla hyvin.


      • dna-kayttäjä
        puolesta kirjoitti:

        minulla on dna ja muilla läheisilläni. se on toiminut hyvin, onhan kieltämättä palveluissa aina parantamisen varaa, mutta olen ollut tyytyväinen. aika rento ilmapiiri palvelussa,ajan tasalla oleva mainonta ja tärkein eli edulliset hinnat. ei mikään perussuomi meininki mikä soneralla ja elisalla eli tuttua turvallista ja asiakasta kusettavaa p****a sekä törkeitä hintoja! varsinkin soneralla!! olen siis tykännyt dnasta jo monta vuotta=)

        minäpä sain eilen Dnalta laskun, jossa veloitetaan 2003-2004 puheluja......
        Avasin tammikuussa 07 uuden liittymän. Kokoajan kuitenkin, nämä kyseiset vuodet on mulla ollut dna-liittymä omalla nimelläni käytössä....
        Asiakaspalvelussa perustelivat, että vanhat, nyt perittävät maksut on jääneet veloittamatta kun suljin sen yhden vanhan dan-liittymän aikanaan....... ????????
        seliseliseliseli......tarkistetaanpa kuluttajaasiamieheltä onko ihan rehellistä meininkiä......


      • iivo
        vonjuhan1 kirjoitti:

        Odottaa ja odottaa, sepä harmi.
        Tämä vastauksesi vain kuvastaa sinun tyhmyyttäsi.

        Eiväthän he sonerassa voineet tietää, kuinka tärkeä ihminen heille silloin soittikaan.

        Etköhän munannut jo itsesi vastaamalla tuohon sävyyn.
        Pyydän myöskin anteeksi, että jouduit odottamaan tätä vastausta.
        Tässäkin oli se, että en tiennyt kuinka tärkeä ihminen on vastannut kirjoitukseeni, joten sori..

        Kuuleppa kyllä se sonera kans hallittee nuo jälki perinnät,mulla ei ole ollu soneran liittymää 5v niin sieltä tuli yksi lasku jota en muka ollu maksanu.Mutta minä kaivoin kuitin laskusta jonka olin maksanut ja laittoin niille faksilla meneen,siellä akka vaan sitten selitteli ummet ja lammet että heillä on jääny merkitsemättä se lasku.DNA kans ei ole ollu mitään ongelmia


      • paruts
        paruts kirjoitti:

        ei kai se saunalahti nyt elisalle kuulu mitenkään muutenkun että se käyttää vain elisan verkkoa ja aikasemmin ainakin pysti valihtemaan että käyttääkö soneraa vai elisaa en sit nykysin tiedä et miten se on..

        piti ihan käydä tarkistamassa eli elisa omistaa saunalahden osakkeet..


      • puheluista saatat joutua
        Vertailua kirjoitti:

        mutta tekee mieleni kysyä, että KUULUUKO DNA-känny hyvin kaikkialla. Minulla on Soneran kännyliittymä ollut alun alkaen ja olen palveluun tyytyväinen. Joskus vain ajattelen, että maksanko liikaa. Aikoinaan olin vähän aikaa Elisalla, kun käytin puheaikatarjouksen ja tuolloin huomasin, että minun KIVITALON sisällä huoneessani känny ei oikein kuulunut. Siksi vaihdoin takaisin Soneralle.

        Kuuluuko DNA siis ihan kaikkialla, myös kaupungin "kivikoloissa" ? Mulla ollut ennakkoluuloa, että ei täysin hyvin. Hinta kuitenkin kiinnostaisi.

        Elisasta puheenollen: Minä en voi ASIANA sietää heidän maltaita maksavia mainospätkiään tv:ssä (ne kaksi sinihaalarista kaveria). Miksi? Miksi Elisa mainostaa niin paljon ja niin kalliisti; tuollainen pitkä näytelmäpätkä mainoksena monta kertaa illalla MAKSAA tosi paljon. Ristiriita on nyt teiltä kaikilta takautuvasti rahaa periä. Elisa itse ei ole nuuka ollenkaan, tuhlaa tuottamattomiin mainoksiin ehdottomasti LIIKAA ja kauan on sitä tehnyt. Miksi ihmeessä??!! Mistä sekin maksetaan? Yäk.

        maksamaan suomen rajojen sisällä ulkomaan puhelun hinnan.
        tämä on tosiasiaa jos käytät ahvenanmaalla dna:ta, maksat puhelustasi ulkomaan puhelu hinnan.
        Ja mitä oon huomannu dna kusettaa parhaiten asiakkaitaan operaattoreita verratessa.


      • onnistuttu kusettaa
        puolesta kirjoitti:

        minulla on dna ja muilla läheisilläni. se on toiminut hyvin, onhan kieltämättä palveluissa aina parantamisen varaa, mutta olen ollut tyytyväinen. aika rento ilmapiiri palvelussa,ajan tasalla oleva mainonta ja tärkein eli edulliset hinnat. ei mikään perussuomi meininki mikä soneralla ja elisalla eli tuttua turvallista ja asiakasta kusettavaa p****a sekä törkeitä hintoja! varsinkin soneralla!! olen siis tykännyt dnasta jo monta vuotta=)

        hyvin dna:lla, jos vielä uskot tuon kirjoittamasi sadun!


      • vonjuhan1
        iivo kirjoitti:

        Kuuleppa kyllä se sonera kans hallittee nuo jälki perinnät,mulla ei ole ollu soneran liittymää 5v niin sieltä tuli yksi lasku jota en muka ollu maksanu.Mutta minä kaivoin kuitin laskusta jonka olin maksanut ja laittoin niille faksilla meneen,siellä akka vaan sitten selitteli ummet ja lammet että heillä on jääny merkitsemättä se lasku.DNA kans ei ole ollu mitään ongelmia

        Hyvä juttu!

        Sinulla on sitten kaikki hyvin. Se on hyvä.
        Mutta niin minullakin.
        Tämäkin taitaa olla makuasia ja mikä on itsellä on aina paras.
        Kevään odotusta Sinulle ja "soitellaan"


      • minä vaan kirjoitti:

        itse vaihdoin saunalahteen ja en ole kyllä katunut yhtään kaikki on toiminut ilman mitään ongelmia. Toisinkuin elisalla et saa mitään palvelua ison laskun vain. meni hermot ainakin itsellä laskuja tuli ja tuli vaik liittymäkin oli jo suljettu. Aina vanottiin että kun tämän maksat ni sillä selvä ja vähän ajan päästä tulikin jo uusi lasku loppuihan se lopulta mut kyl suoraan sanottuna vittuunuin siihen touhuun..

        Saunalahteen ennen kuin se kuului Elisalle, eikä ole moitittavaa ollut. Kaikki on toiminut mahtavasti, toisin kuin Elisalla, josta et juuri saanut palvelua, kuin laskun vain. Tosin vanhoja laskuja en ole kuitenkaan saanut. En ole kyllä vaihtoa katunutkaan, päinvastoin olen ollut tyytyväinen, en tiedä vaihtaisinko tänä päivänä, mutta silloin kannatti.


    • pss

      vaan postia ja pirusti niin eiköhän ala jotain tapahtua. En itsekään tykkää siitä, että Elisan omista virheistä laskutetaan asiakasta ja vielä vuosi jälkikäteen. Jos ei heidän systeeminsä toimi niin ei se kyllä asiakkaan vika ole, väittäköön mitä tahansa. Voihan laskuun piilottaa mitä hyvänsä ja kattaa omat tappionsa asiakkailla, jotka eivät ota laskusta mitään tolkkua.

      • en hyväksy elisan menttelyä

        olen tasan tarkkaan pss:n kanssa samaa mieltä: KULUTTAJA-ASIAMIES EI SAISI HHYVÄKSYÄ TÄMÄNKALTAISTA JÄLKILASKUTUSTA. Missä on asiakasturvallisuus, sillä asiakkaan todellakin mahdotonta millään tavoin tarkistaa laskutuksen oikeellisuutta?


      • Nimetön

        Minäkin kuulun niiden "onnellisten?" joukkoon, joka on saanut jälkikäteislaskutuksen. Teksti oli hyvin pienellä präntillä, ikään kuin sitä ei tarvitsisi huomata. Koska kyseessä on Elisan saatavien perinnästä, vaatikaa Elisalta KIRJALLISESTI perintälain 4 a §:n mukaisia tietoja. Laissa (22.4.1999/513) sanotaan näin: "Velallisella on pyynnöstä oikeus saada velkojalta ajantasainen tieto velkojensä kokonaismäärästä ja perusteista, erittely maksamattomista veloista ja niiden lyhennyksistä sekä selvitys velkapääomalle kertyneiden korkojen ja kulujen määräytymisestä." Vaatikaa myös samalla, että Elisan laskutusjärjestelmään tehdään merkintä, että aiheelliset maksut maksetaan, vasta kun Elisa on toimittanut kirjallisen selvityksen. Elisan nettisivuilla todetaan, että sillä on oikeus periä saataviaan vielä kolmen vuoden kuluttua, kun veloitus on syntynyt. Perintälaissa ei ole mainittu saatavien vanhenemisesta, joten Elisalta on syytä pyytää kirjallisesti vastaus, mihin lakiin tämä perustuu vai onko kyseessä lain tulkinta.

        Saamani tiedon mukaan kuluttajaviranomaiset puoltavat Elisan menettelyä. Elisa oli tietämäni mukaan tiedustellut kuluttajaviranomaisilta oikeutustaan perintään. Ko. viranomaiset eivät myöskään osanneet sanoa, mihin kolmen vuoden saatavien perintä perustuu.


      • jll
        Nimetön kirjoitti:

        Minäkin kuulun niiden "onnellisten?" joukkoon, joka on saanut jälkikäteislaskutuksen. Teksti oli hyvin pienellä präntillä, ikään kuin sitä ei tarvitsisi huomata. Koska kyseessä on Elisan saatavien perinnästä, vaatikaa Elisalta KIRJALLISESTI perintälain 4 a §:n mukaisia tietoja. Laissa (22.4.1999/513) sanotaan näin: "Velallisella on pyynnöstä oikeus saada velkojalta ajantasainen tieto velkojensä kokonaismäärästä ja perusteista, erittely maksamattomista veloista ja niiden lyhennyksistä sekä selvitys velkapääomalle kertyneiden korkojen ja kulujen määräytymisestä." Vaatikaa myös samalla, että Elisan laskutusjärjestelmään tehdään merkintä, että aiheelliset maksut maksetaan, vasta kun Elisa on toimittanut kirjallisen selvityksen. Elisan nettisivuilla todetaan, että sillä on oikeus periä saataviaan vielä kolmen vuoden kuluttua, kun veloitus on syntynyt. Perintälaissa ei ole mainittu saatavien vanhenemisesta, joten Elisalta on syytä pyytää kirjallisesti vastaus, mihin lakiin tämä perustuu vai onko kyseessä lain tulkinta.

        Saamani tiedon mukaan kuluttajaviranomaiset puoltavat Elisan menettelyä. Elisa oli tietämäni mukaan tiedustellut kuluttajaviranomaisilta oikeutustaan perintään. Ko. viranomaiset eivät myöskään osanneet sanoa, mihin kolmen vuoden saatavien perintä perustuu.

        Kolmen vuoden aika mainitaan laissa velan vanhentumisesta:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728

        Velka siis vanhentuu kolmessa vuodessa, jollei vanhentumista katkaista.


      • Pkp

        Kuluttaja asiamieheen..sanoi,et asiaa tutukitaan,mutta on ookoo..ei muutakun maksuun..tämä koskee tuhansia suomalaisia..


      • asia olis näin
        Pkp kirjoitti:

        Kuluttaja asiamieheen..sanoi,et asiaa tutukitaan,mutta on ookoo..ei muutakun maksuun..tämä koskee tuhansia suomalaisia..

        kuluttaja ei voi tietää mistään, onko lasku oikein vai ei. puheluerittely on elisan näkemys - ja laitteethan oli just rikki. Kolmea vuotta ei voi tässä käyttää käytännössä vanhemisaikana. Elisa on samanlainne yritys kuin muutkin, kaikilla on olemassa luonnostaan tietty yrittämisen riski. Aina saattaa tulla virhe, ei sille mitään voi, mutta ei sitä voi asiakkailta periä suinkaan vaan se kuuluu tuohon riskiin. Älä itke Elisa!


    • kittyli

      Joo, kyllä on Elisan"hyvästä asiakaspalvelusta " kokemusta varsin hyvin. Tapahtuneesta on lähestulkoon 10v. mutta vieläkin makselen ja luottotiedot meni sen takia aikoinaan, KIITOS Elisan!!!!!!!!! Elisa unohti laskuttaa kaikista puheluista(ulkomaat) ja yli puolenvuoden päästä tuli sitte lasku korkoineen lähes 23.000MK ja sehän sitten kasvoi korkoa tuplat päälle. Syy oli kuulemma itsessäni?eikä Elisassa.Outoa eikö vain. EI KANNATA LUOTTAA ELISAAN, VAIHDA EHDOTTOMASTI YHTIÖTÄ.

      • kyllä

        jokaisen pitäisi tietää,että puhelut maksaa ja mitä puheluita on tehnyt!Tyhmää olettaa,että jos ei lasku jostain syystä tule aikanaa,että se ei jossain vaiheessa tule...


      • terspo
        kyllä kirjoitti:

        jokaisen pitäisi tietää,että puhelut maksaa ja mitä puheluita on tehnyt!Tyhmää olettaa,että jos ei lasku jostain syystä tule aikanaa,että se ei jossain vaiheessa tule...

        Kysymys onkin nyt siitä, että Elisa on oman mokansa vuoksi jättänyt OSAN puheluista laskuttamatta, osasta on tullut lasku.Kukaan ei varmaan puheluitaan kirjaa ylös EIKÄ MYÖSKÄÄN VOI MUISTAA VUODEN TAKAISIA PUHELUITAAN!Todennäköisesti et myöskään sinä muista!!!Myöskin olisi ollut fiksua asiakaspalvelua Elisan lähettää automaattisesti puheluerittelyt asiakkailleen erikseen pyytämättä.


      • elisalla?

        Kyllä alkaa pelottaa kun itselläni on elisa että milloin siitä tulee joku jättilasku... Täytyy varmaan vaihtaa johonkin muuhun.


      • niin just
        terspo kirjoitti:

        Kysymys onkin nyt siitä, että Elisa on oman mokansa vuoksi jättänyt OSAN puheluista laskuttamatta, osasta on tullut lasku.Kukaan ei varmaan puheluitaan kirjaa ylös EIKÄ MYÖSKÄÄN VOI MUISTAA VUODEN TAKAISIA PUHELUITAAN!Todennäköisesti et myöskään sinä muista!!!Myöskin olisi ollut fiksua asiakaspalvelua Elisan lähettää automaattisesti puheluerittelyt asiakkailleen erikseen pyytämättä.

        Kyllä se olisi ollut kohtuullista ainakin jättää korot pois, jos ei muuten pysty omaa mokaansa hyvittämään. Ja kun puhutaan noinkin isoista summista, jotka on miltein vuoden ajalta (tai jotain), niin kyllä korotonta maksuaikaakin pitäisi sitten saada.

        Vaan raha ratkaisee. Nopeammin sen saavat, kun sinua kiusaavat. Perintä ja ulosotto hoitaa rahat elisalle, ja kinuavat sitten sinulta.


      • skääpä
        terspo kirjoitti:

        Kysymys onkin nyt siitä, että Elisa on oman mokansa vuoksi jättänyt OSAN puheluista laskuttamatta, osasta on tullut lasku.Kukaan ei varmaan puheluitaan kirjaa ylös EIKÄ MYÖSKÄÄN VOI MUISTAA VUODEN TAKAISIA PUHELUITAAN!Todennäköisesti et myöskään sinä muista!!!Myöskin olisi ollut fiksua asiakaspalvelua Elisan lähettää automaattisesti puheluerittelyt asiakkailleen erikseen pyytämättä.

        heh onse helpoo kun ite käy ostaa puhe aikaa ei tarvii laskujen kaan temppuila


      • älä naura
        skääpä kirjoitti:

        heh onse helpoo kun ite käy ostaa puhe aikaa ei tarvii laskujen kaan temppuila

        kyllä elisa nappaa tupla-ajat sulta kun huomaa että ovat unohtaneet pari vuotta sitten laskuttaa jostakin, ihan vaan vähän ottaa ettet edes itse huomaa...


      • totta edes

        Ei tollasta kukaan usko.:D


      • sullakin

        jos soittelet tuollaisia puheluita ulkomaille. Eräs naapurin "muija" kävi kerran etelässä ja rakastui siellä johonkin karvaturpaan. Soitteli sitten sille rakastuneena yötäpäivää. Lasku oli kuulema melkoinen. Et kai itse sortunut samaan ?!?!


      • myrthon
        skääpä kirjoitti:

        heh onse helpoo kun ite käy ostaa puhe aikaa ei tarvii laskujen kaan temppuila

        Eikö poitsulla ole sitten varaa maksaa puhelin laskuja kun pitää ostaa puheaikaa


      • kittyli
        sullakin kirjoitti:

        jos soittelet tuollaisia puheluita ulkomaille. Eräs naapurin "muija" kävi kerran etelässä ja rakastui siellä johonkin karvaturpaan. Soitteli sitten sille rakastuneena yötäpäivää. Lasku oli kuulema melkoinen. Et kai itse sortunut samaan ?!?!

        joo,en todellakaan rakastunut mihinkään karvaturpaan vaan ihan työasioita hoitelin ulkomaille. Ei joka asiasta tarvii syyttää niitä "karvaturpia".


    • Näis se vain menee..

      historia toistaa itseään. Yksi kun tekee, niin muut menee perässä kuin köyhän talon porsaat. Miten on käynyt yritysten henkilöstöleikkausten kanssa.. OHO.. siinäkin seurattiin muita "malliesimerkkejä"..

      AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TOIMINTAA! ..VAIHDA OPERAATTORIA

      • mieleen...

        oli liittymät meillä koko perheellä ACN:llä, ei muuta ollut kuin riiteli asiakkaiden kanssa - niin kauan kuin heitä riitti! Mutta eihän heitä riittänyt kun kaikki vaihtoivat pois! Näin käy Elisallakin - olen siitä IHAN varma! Nyt vaihdoin pois Elisalta - ja tuli mieleeen tuo ACN. Näköjään muillakin!


    • Nimetön

      joo kyllä elisa osaa saa niitä boonuksia näinkin vaihdan operaattoria

    • Nimetön

      Itselleni kävi Elisan kanssa sama juttu nelisen vuotta sitten. Minulta perittiin 3 vuotta vanhaa liittymän avausmaksua, jonka olivat unohtaneet laskuttaa. Väittivät, että en ole maksanut ja koska summa oli niin pieni, niin sellaiset tarkistetaan vasta kolmen vuoden jälkeen. Raivosin puhelimessa 45min ja lopulta sanoin, että annapas esimiehesi nimi, niin soitan sille. Asiakasneuvoja piti esimiehensä kanssa neuvottelun ja maksu "anteeksi annettiin". Tuollaista ei tarvitse hyväksyä!!!

      • MahtoMaksaa?

        Tuliko kalliiksi se puhuminen?


    • DNA-fani

      Elisa on kokeiltu, ja Sonerakin: heillä EI palvelu pelaa ja hinnat ja liittymävaihtoehdot ovat aivan typeriä ja turhan jäykkiä. DNA on toiminut hyvin, hinnat ja liittymät ovat todella inhimmillisiä: en muuta voi kuin kiitellä DNA:ta.

      Ainoa pulma DNA:ssa on, ettei se toimi yhtä laajalti Suomessa kuin esim. Elisa.

      T. DNA-fani.

      • naamio81

        dna:n Asuinpinta-alapeitto on tällähetkellä 99,3€ suomen kamaralla.

        Eli peitto on jo ohittanut Elisan verkon ja on melko samassa SOneran kanssa. SOneran etu tänäpäivänä on kuitenkin vielä se, että heillä on pääasiassa käytössä 900 taajuusalue, joka toimii katveisissa paikoissa paremmin kuin dna:n 1800 taajuus.


      • naamio81
        naamio81 kirjoitti:

        dna:n Asuinpinta-alapeitto on tällähetkellä 99,3€ suomen kamaralla.

        Eli peitto on jo ohittanut Elisan verkon ja on melko samassa SOneran kanssa. SOneran etu tänäpäivänä on kuitenkin vielä se, että heillä on pääasiassa käytössä 900 taajuusalue, joka toimii katveisissa paikoissa paremmin kuin dna:n 1800 taajuus.

        tietysti 99,3% eikä € :)


      • Saunalahteen

        Kyllä DNA:kin osaa! Ehkä vielä petollisemmin kuin muut.

        Itse yritin vaihtaa DNA:n sisällä liittymätyypistä toiseen. Minulle tuli kuitenkin ilmoitus, että liittymätyyppiäni ei voida vaihtaa ennen kuin olen maksanut maksamattomat laskuni. Kun soitin asiakaspalveluun, että minulla ei ole maksamattomia laskuja, he sanoivat, että minulta on jäänyt maksamatta joku lasku kaksi vuotta sitten.

        Mitään maksumuistutusta en siitä ollut saanut. Pyysin saada uutta laskua ja erittelyä postitse, mutta se ei jostain minulle selvittämättä jätetystä syystä onnistunut. Minulle annettiin puhelimitse viitenumero ja laskun summan, joka minun olisi pitänyt maksaa. Puhelun jälkeen asiaa tarkemmin mietittyäni en aikonut kuitenkaan maksaa, koska tilanne vaikutti vähän hämärältä.

        Aloin seuraamaan laskuerittelyitäni tarkemmin ja huomasin, että laskuuni oli lisätty ylimääräisiä puheminuutteja. Liittymätyyppini oli Ilona, jolla saa puhua 500min (eli yli 8 tuntia) 19,90 euron kuukausimaksuun. Puheaikani ei koskaan ollut ylittynyt ja aloin ihmetellä sitä. Puhelimeni laskurin mukaan olin soittanut alle 3 tuntia, laskun mukaan yli 10 tuntia! Kun soitin tästä asiakaspalveluun, minulle sanottiin vain, että joskus niissä voi tulla virheitä mutta asian selvittäminen olisi pitkä prosessi! Laskuerittelykin olisi maksanut useita euroja..

        Pitkää prosessia sen kummemmin läpi käymättä vaihdoin seuraavana päivänä liittymää.

        Toistaiseksi Saunalahteen tyytyväinen


      • berro
        naamio81 kirjoitti:

        dna:n Asuinpinta-alapeitto on tällähetkellä 99,3€ suomen kamaralla.

        Eli peitto on jo ohittanut Elisan verkon ja on melko samassa SOneran kanssa. SOneran etu tänäpäivänä on kuitenkin vielä se, että heillä on pääasiassa käytössä 900 taajuusalue, joka toimii katveisissa paikoissa paremmin kuin dna:n 1800 taajuus.

        Mihin perustuu väite että 900 toimii katveissa paremmin kuin 1800?


      • tätä ei oo rekisteröity
        berro kirjoitti:

        Mihin perustuu väite että 900 toimii katveissa paremmin kuin 1800?

        Matalat taajuusalueet läpäisee paremmin ainetta, koska niiden aiheuttama kimpoaminen ja vääristymä on alhaisempaa.

        Eli kumpikaan ei toimi katvealueissa, 900 ne vain jää pienemmiksi.


      • epelius
        Saunalahteen kirjoitti:

        Kyllä DNA:kin osaa! Ehkä vielä petollisemmin kuin muut.

        Itse yritin vaihtaa DNA:n sisällä liittymätyypistä toiseen. Minulle tuli kuitenkin ilmoitus, että liittymätyyppiäni ei voida vaihtaa ennen kuin olen maksanut maksamattomat laskuni. Kun soitin asiakaspalveluun, että minulla ei ole maksamattomia laskuja, he sanoivat, että minulta on jäänyt maksamatta joku lasku kaksi vuotta sitten.

        Mitään maksumuistutusta en siitä ollut saanut. Pyysin saada uutta laskua ja erittelyä postitse, mutta se ei jostain minulle selvittämättä jätetystä syystä onnistunut. Minulle annettiin puhelimitse viitenumero ja laskun summan, joka minun olisi pitänyt maksaa. Puhelun jälkeen asiaa tarkemmin mietittyäni en aikonut kuitenkaan maksaa, koska tilanne vaikutti vähän hämärältä.

        Aloin seuraamaan laskuerittelyitäni tarkemmin ja huomasin, että laskuuni oli lisätty ylimääräisiä puheminuutteja. Liittymätyyppini oli Ilona, jolla saa puhua 500min (eli yli 8 tuntia) 19,90 euron kuukausimaksuun. Puheaikani ei koskaan ollut ylittynyt ja aloin ihmetellä sitä. Puhelimeni laskurin mukaan olin soittanut alle 3 tuntia, laskun mukaan yli 10 tuntia! Kun soitin tästä asiakaspalveluun, minulle sanottiin vain, että joskus niissä voi tulla virheitä mutta asian selvittäminen olisi pitkä prosessi! Laskuerittelykin olisi maksanut useita euroja..

        Pitkää prosessia sen kummemmin läpi käymättä vaihdoin seuraavana päivänä liittymää.

        Toistaiseksi Saunalahteen tyytyväinen

        Dna laskutti minuakin aikoinaan miten sattui, vaihdoin saunalahden puhelinpakettiin 500min ja ei mitään ongelmia


    • hyvästi

      Maksoin kyllä liki 2 vuotta vanhoja puheluita. Nyt on kyllä kuppi täysi ja operaattori menee vaihtoon. Nyt näitä ylimääräisiä maksuja Elisassa jaellaan osinkoina. Kerta riitti kiitti, Elisa.

    • joskus..
    • ihmiset...

      joo itse maksoin laskun ja odottelin että aukaisisivat saldorajan joka on että saa soitella niin helvetti eivät ees kehanneet aukasta vaan lähettivät viel uuden laskun jostain kesäkuulta.... DNA paras liittymä roskiin ja DNA kehiin.... HYVÄÄ PELIÄ REHTIÄ SUOMALAISTA PALVELUA JA LASKUTTAMISTA....

      DNA PARAS

    • nakki

      elisa on jo usean kuukauden lähettänyt vain muistutuslaskuja, alkuperäistä laskua ei tule ollenkaan, vain muistutus ja laskutetaan 5 euroa lisää...

    • K508

      Yritysmaailmassa ns. jälkikäteen lähetetty lasku aikaisemmalta vuodelta, jos siis jäänyt laskuttamatta, ei onnistu.
      Vastaanottava yritys kun tyynesti toteaa, että viimevuoden tilinpäätös on jo tehty, emme voi hyväkisyä lähettämäänne laskua. Piste.
      Mielestäni yksityis henkilö voi "vastata" aivan samalla tavalla kuin yrityksetkin tekevät.
      Se on täysin laskua tyrkyttävän yrityksen oma virhe, jos eivät ole tajunneet / pystyneet laskuttamaan silloin kun on ollut laskutuksen aika.
      Laskuissahan on selvästi "laskutus jakso" teksti.
      Kun asiakas maksaa kyseisen laskun, hän ja laskuttava osapuoli hyväksyvät kyseisellä jaksolla tehdyn ja laskutetun palvelun, lähettämällä ja maksamalla ko. laskun.
      Näin ollen katsoisin myös reklamointiajan olevan ummessa laskuttavalta yritykseltä. Onhan asiakkaallakin aikaa reklamoida saadusta laskusta vain tietty aika ja sen jälkeen se on sitten jo "toinen juttu".

      Minä ainakin vastasin kirjallisesti tällaiselle yritykselle, joka moista yrittää, etten maksa ja vetoaisin em. asioihin.

      Älkää alistuko avuttomina ison "mielivaltaan".

      K508

    • operaattori vaihtoon

      Hei

      Kaikkea mitä pyydetään ei tässä maailmassa tarvi hyväksyä !! Itse vaihdoin oitis operaattoria kuten muutkin ovat ilmeisesti tehneet.
      Jos operaattori tekee mokan omassa toiminnassaan ei ole perusteita pyytää asiakkaita maksumieheksi.

    • sommerset

      Tjooh, itekin sain vajaan kahden euron laskun elisalta... Sieppaahan se, mutta en tahtonut antaa Elisalle mahdollisuutta kiskoa lisää muistutusmaksuina! Eli maksoin samantien. Olen myös viime kesänä saanut Cubiolta vuotta-puoltoista aiemmin lähetetyistä palvelutekstiviesteistä! Soitin asiakaspalveluun, ja tyttö kovin valitteli että he vasta nyt saivat tiedot palvelun tarjoajalta. Ja bull.... Sitä tosin en maksanut, kun huomautin, että olin irtisanonutkin koko liittymän muutama kk aiemmin, ja silti olen maksellut kuukausimaksuja.. Heh. Sen jälkeen kuukausimaksulaskutkin loppuivat. Ai miksi maksoin kk-maksuja? Koska asiakaspalveluun ei kerta kaikkiaan päässyt ikinä läpi!!! Yritin monena monena päivänä, mutta ei....

      Että, näin sitä pientä kusetetaan... ja herraat hieroo käsiään

      • Hei

        Kyllä itse olen ollut tyytyväinen DNA:n liittymään toimii puhelimessa oikein hyvin ja laskut ovat kohtuullisia.

        Nettinä olen luottanut soneraan... Miksi?
        Siksi että toimii ja toimii ja jos ei toimi niin sitten saadaan kyllä toimimaan ja hyvityksetkin on ollut ihan kohtuulliset.

        Elisan kanssa taistelin itse joskus mutta en enää.... IKINÄ.. Mutta yksikään operaattori ei ole moitteeton...


    • putkikauppa.com

      Halvemmallakin pääsee, jopa saman yrityksen sisällä.

    • tympii

      Ei saatu liittymää sovitussa ajassa vaan myöhästyi n. kolmella viikolla. Kun kysyttiin korvauksia niin ei saatu, vaikka vika oli heidän. Asiakaspalvelu oli tylyä. Toinen huono kokemus oli kun ei saatu Elisalta laskua ja laajakaistaliittymän maksu viivästyi tietysti. Tuloksena Elisa katkaisi liittymän ilman varoitusta ja peri liittymän uudelleen avaamisesta 35 euroa! Järkytys oli suuri!

      Eipä kuulostanut muilla operaattoreilla olevan tällaisia maksuja kun vähän tiedusteltiin. Oliko sitten vika postissa vai Elisassa kun laskua ei tullut, valittaminen ei auttanut vaan maksaa piti hampaat irvessä. Asiakaspalvelu oli tylyä ja syyttelevää. Vaihdettiinkin sitten melko pian operaattoria.

      • kameli 24

        En ole kuullut moisesta.
        Mikäli ei ole heti laskuttanut ei sitä enää 2vuoden jälkeen saa laskuttaa.
        Aika tyhmää kun monet vaihtaa elisan liittymän pois jos alkavat periä.
        Ei ole väärin käyttää siellä järkeä.


    • Jokke_kolmonen

      JUU! ELISALTA TULI AIVAN KAMALAN SUURI LASKU JA OLEN KITKUTELLUT SEN VUOKSI!!!! P**ka operaattori ja vaihtuu toiseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • arska

      Sama juttu.ihmetyttää???????

    • Pannupihisee

      Onks kellää tietoo mikä ois luotettavampi operaattori ku vedättäjä-Elisa?

      • epelius

        Mulla oli ennen 500minuutin puhepaketti 17,90€ toimi hyvin ei mennyt yli.


      • Oisko DNA seuraava
        epelius kirjoitti:

        Mulla oli ennen 500minuutin puhepaketti 17,90€ toimi hyvin ei mennyt yli.

        on ollut muutaman kerran jopa 12min. Pidän tarkkaa kirjaa minuuttimääristä joten 500min ylittyy tosi harvoin. Kolumbus, joka on operaattorini perustelee asian ympäripyörein vastauksin.


      • parasta_

        vaihdoin elisalta 4 vuotta sitten saunalahteen ja on kyllä puhelinlaskut pienentyneet kertaheitolla...... Nykyään laskut, noin 12 €, mulla on saunalahti ykkönen-- kk-maksu on 0,66€, puhelut 0,066€/min ja tekstarit 0,066€/ kpl.

        Kaikki on aina toiminu saunalahdella ja ilmainen asiakaspalvelu löytyy.. JA netistä näkee omilla tunnuksilla ilmaiseksi kaikki puhelut ja laskutukset erikseen.... EI voi huijata : )


      • hmm...
        parasta_ kirjoitti:

        vaihdoin elisalta 4 vuotta sitten saunalahteen ja on kyllä puhelinlaskut pienentyneet kertaheitolla...... Nykyään laskut, noin 12 €, mulla on saunalahti ykkönen-- kk-maksu on 0,66€, puhelut 0,066€/min ja tekstarit 0,066€/ kpl.

        Kaikki on aina toiminu saunalahdella ja ilmainen asiakaspalvelu löytyy.. JA netistä näkee omilla tunnuksilla ilmaiseksi kaikki puhelut ja laskutukset erikseen.... EI voi huijata : )

        Ja taitaa Elisa omistaa nykyään myös Saunalahden... Vaikuttaa vähän oudolta, että toisia asiakkaita Elisa huojaisi ja toisia ei...


      • helevetissä
        parasta_ kirjoitti:

        vaihdoin elisalta 4 vuotta sitten saunalahteen ja on kyllä puhelinlaskut pienentyneet kertaheitolla...... Nykyään laskut, noin 12 €, mulla on saunalahti ykkönen-- kk-maksu on 0,66€, puhelut 0,066€/min ja tekstarit 0,066€/ kpl.

        Kaikki on aina toiminu saunalahdella ja ilmainen asiakaspalvelu löytyy.. JA netistä näkee omilla tunnuksilla ilmaiseksi kaikki puhelut ja laskutukset erikseen.... EI voi huijata : )

        elkää nyt ihmeessä vaihtako ainakaan saman huijarin eri nimellä toimiviin liittymiin, elisa kun omistaa sekä saunalahden että kolumbuksen.Elisan lisäksi laskuepäselvyyksiä on nyt myös kolumbuksella ja mitähän tapahtuu kun ruvetaan tarkistamaan saunalahden laskutuksen oikeellisuus??tai tarvitaan rahaa seuraavaan mainoskampanjaan??Sonerakin on aivan sikakallis.Hintoja on helppo vertailla esim. VERTAA.FI palvelussa, jossa tämäkin asia valkenee.Hirveästi ei vain vaihtoehtoja näiden jälkeen jää...


      • uskokaa jo...
        helevetissä kirjoitti:

        elkää nyt ihmeessä vaihtako ainakaan saman huijarin eri nimellä toimiviin liittymiin, elisa kun omistaa sekä saunalahden että kolumbuksen.Elisan lisäksi laskuepäselvyyksiä on nyt myös kolumbuksella ja mitähän tapahtuu kun ruvetaan tarkistamaan saunalahden laskutuksen oikeellisuus??tai tarvitaan rahaa seuraavaan mainoskampanjaan??Sonerakin on aivan sikakallis.Hintoja on helppo vertailla esim. VERTAA.FI palvelussa, jossa tämäkin asia valkenee.Hirveästi ei vain vaihtoehtoja näiden jälkeen jää...

        Saunalahti käyttää ainoastaan samaa verkkoa kuin elisa--- kolumbus kylläkin kuuluu elisalle!!!!!

        Saunalahti on vaan paras yl.v.

        Kuuluvuus on huippuluokkaa ja laskut voi itse tarkistaa puhelueritteineem, netistä näät jopa mihin numeroon olet soitellut milläkin kellonajalla ja kuinka kauan !!!!!!

        EN luota: soneraan, elisaan, kolumbukseen,ym.pikku liittymiin, DNA:ltakin on noita huonoja kokemuksia laskutuksesta ja kuuluvuudesta !

        Esimerkiksi lapsellani oli maksullinen saldoraja DNA:lla! no kun se 20€ oli kulutettu hänpä soitteli vielä toisetkin 20€ päälle...... DNA:lta sanottiin että tuollaista tapahtuu, koska päivitykset eivät ole niin nopeita että pystyisivät heti soitot estämään !?!?!?!?!?!!?!?

        Nyt on perheen 4 liittymää SAUNIKSELLA


      • juuuuuuuuuuuuh
        helevetissä kirjoitti:

        elkää nyt ihmeessä vaihtako ainakaan saman huijarin eri nimellä toimiviin liittymiin, elisa kun omistaa sekä saunalahden että kolumbuksen.Elisan lisäksi laskuepäselvyyksiä on nyt myös kolumbuksella ja mitähän tapahtuu kun ruvetaan tarkistamaan saunalahden laskutuksen oikeellisuus??tai tarvitaan rahaa seuraavaan mainoskampanjaan??Sonerakin on aivan sikakallis.Hintoja on helppo vertailla esim. VERTAA.FI palvelussa, jossa tämäkin asia valkenee.Hirveästi ei vain vaihtoehtoja näiden jälkeen jää...

        no eipä jääkkään vaihtoehtoja ! kun vertaa.fi palvelussa yrität melkeinpä mitä vaan on saunalahden ja DNA:n hinnat aivan samat......


      • dimezr
        uskokaa jo... kirjoitti:

        Saunalahti käyttää ainoastaan samaa verkkoa kuin elisa--- kolumbus kylläkin kuuluu elisalle!!!!!

        Saunalahti on vaan paras yl.v.

        Kuuluvuus on huippuluokkaa ja laskut voi itse tarkistaa puhelueritteineem, netistä näät jopa mihin numeroon olet soitellut milläkin kellonajalla ja kuinka kauan !!!!!!

        EN luota: soneraan, elisaan, kolumbukseen,ym.pikku liittymiin, DNA:ltakin on noita huonoja kokemuksia laskutuksesta ja kuuluvuudesta !

        Esimerkiksi lapsellani oli maksullinen saldoraja DNA:lla! no kun se 20€ oli kulutettu hänpä soitteli vielä toisetkin 20€ päälle...... DNA:lta sanottiin että tuollaista tapahtuu, koska päivitykset eivät ole niin nopeita että pystyisivät heti soitot estämään !?!?!?!?!?!!?!?

        Nyt on perheen 4 liittymää SAUNIKSELLA

        elisa omistaa saunalahden osakkeet kokonaan käy vaik katsomas saunalahden sivuilt.. mut joo on kyl hyvin toiminu saunalahti itselläkin kyseinen liittymä löytyy..


    • epelius

      Ostin syksyllä puhelimen johon kuului oiva liittymä 3kk kului vasta kun tuli lasku 45€ olin tyytyväinen, mutta kuukauden päästä tuli melkein 50€ lasku, ihmettelen vain olinko tosiaan soittanut niin paljon
      0,69min että kuukauden aikana melkein kymmenen tuntia en usko.Seuraan seuraavaan laskuun ja pistän kortin hyllylle ei sim lukittu puhelin ja ottaa uus liittymä puhepaketti esim. Aikoinaan DNA huiputti peri edellisten kuukausien puheluita seuraavissa laskuissa, tästä oli TV:säkin.

    • vaihdoin ajoissa

      Saunalahteen.

    • 7 ,67

      Ei kuohuta jälkilaskutus. Tuolta puolen vuoden ajalta olen aikanaan maksanut puhelinlaskuja hieman yli 300 euroa. Nyt tipahti 7,67 euron jälkilasku, jonka maksoin jo mukisematta. Jos olisi tullut vaikka sata euroa lisämaksua, olisin toki selvityttänyt laskun perusteen.

      • tulot!

        Elisa saa hyvät rahat jos perii kaikilta jonkin tuollaisen 'pikkusumman' 7.67 euroa jonka ihmiset maksavat mukisematta.

        Ei kannattaisi maksaa pientäkään summaa jos sen perusteet ovat epäselvät..


    • maksuaikaa

      Aion maksaa "vanhat maksamattomat". Tässähän on tullut korotonta maksuaikaa melkoinen määrä. Mikä muu operaattori näin pitkiä korottomia maksuaikoja anaa ?

    • harri...

      Puhun todella vähän ja normaalit laskuni ovat niin pieniä, että laskukin tulee kahden kk välein kun 20€ laskutusraja ei täyty kuukaudessa.

      Siis laskuni 2kk ajalta ovat olleet 20-30€...mutta nyt sain 47€ lisälaskun puolen vuoden ajalta ts. prosentuaalinen virhe olisi aivan sairas! Lähes kolmasosa!! Miten joku järjestelmä voisi hyväksyä noin suuren virheen?? Elisahan heittelee laskuja ihan hatusta ja kokeilee kepillä jäätä...

      No maksoin ja vaihdoin saman tien toiselle operaattorille. Hyvästi Elisa!

    • Juuri tämän

      takia suomeen tarvitaan joukkokanne, että näitä isoja firmoja saadaan yksittäisten ihmisten kimpusta pois. Nehän maksattaa meillä jo kaikki
      omat skeidansa!

    • _muutenkin_

      sillä laitettuani numeroni salaiseksi, on alkanut laskut mennä epäselviksi, ensin pieniä outoja summia siten ne ovat kasvaneet enkä tunnista niitä omikseni ja liittymä on vain itseni käytettävissä, vai onko? tätäkö on hieno digiaika.. vaihdan kans johokin toiseen vai onko toimivaa operaattoria enää..?

    • Kännykkä- ja

      laajakaistakuluistako tässä on kyse ? Siis olen henkilö, joka olen ollut alkuperäinen ja edelleen olen Elisan asiakas vain koti-lankapuhelimeni kanssa. Ovatko nämä jälkilaskutukset jotain muuta kuin sitä 'vanhaa, alkuperäistä' koskevia? Se tässä nyt kiinnostaa. Siis minkä eri vempainten laskuja te raukat jälkimaksatte?

      Minulla siis vain Elisan lankapuhelin, mutta ei ole tullut mitään jälkilaskua... Näinkös.

      • kännykkälaskuja

        Tässä maksellaan liki 2 vuotta vanhoja kännykkälaskuja joiden perinnässä Elisa on tehnyt oman virheensä. Kyllä firmalla olisi varaa pitää omat mokansa tappionaan. Nyt jaellaan ylimääräisiä osinkoja. Operaattori vaihtoon! Mikä olis paras?


      • Niissä kerrotaan

        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29285&tyyppi=1

        Yllä on linkki tietokonelehden uutiseen asiasta. Se tosin ei kerro kaikkea.

        Iltasanomista luin itse, siinä oli haastattelu eräästä yrityksestä, jolle oli tullut laskua.

        Laskuttamati on jäänyt maksullisten 020 alkuisten numeroiden ylimääräinen maksuosuus, joka elisalle on noin 2,8 miljoonan euron tappio.

        Tämän vuoksi nyt sitten tätä vajaata 3 miljoonaa lähdetään hakemaan niiltä asiakkailta, joilta se on jäänyt laskuttamati Elisan omaa typeryyttä.

        Tietenkin 2,8 miljoonaa on Elisankin kokoiselle firmalle niin iso summa, että ymmärtää, ettei heillä ole varaa ottaa sitä takkiinsa ihan kevyesti, tosin mitenkä paljon maksaa operaattorivaihdokset, on asia erikseen.

        Elisallahan on täysi oikeus laskuttaa nämä maksut, mitkä kenellekään eivät ole kohtuuttomiakaan (toisin kuin eräässä tälläkin palstalla mainitussa esimerkissä), mutta suurin mullistus lienee Elisan tarve vähätellä asiaa, ja jopa piilotella sitä.

        Jos Elisa olisi panostanut vaikka 100 000€ siihen, että olisi julkisesti tiedottanut asiasta, ja pyytänyt asiaa anteeksi, ja pahoitellut, että maksut tulevat myöhässä, ja muutenkin tehnyt asiasta julkisen mokan omaan otsaansa, niin varmasti 90% niistä joista asia nyt tuntuu vääryydeltä, olisi tuntenut asian toisella tavalla.

        Nyt kun monille ensimmäinen tieto asiasta on tavallista suurempi puhelinlasku, joka monilla vielä melko epäselvästi kirjattuna, niin vähemmästäkin herää pieni epäilys, että nyt joku kusettaa.


      • Lyö lisää
        Niissä kerrotaan kirjoitti:

        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29285&tyyppi=1

        Yllä on linkki tietokonelehden uutiseen asiasta. Se tosin ei kerro kaikkea.

        Iltasanomista luin itse, siinä oli haastattelu eräästä yrityksestä, jolle oli tullut laskua.

        Laskuttamati on jäänyt maksullisten 020 alkuisten numeroiden ylimääräinen maksuosuus, joka elisalle on noin 2,8 miljoonan euron tappio.

        Tämän vuoksi nyt sitten tätä vajaata 3 miljoonaa lähdetään hakemaan niiltä asiakkailta, joilta se on jäänyt laskuttamati Elisan omaa typeryyttä.

        Tietenkin 2,8 miljoonaa on Elisankin kokoiselle firmalle niin iso summa, että ymmärtää, ettei heillä ole varaa ottaa sitä takkiinsa ihan kevyesti, tosin mitenkä paljon maksaa operaattorivaihdokset, on asia erikseen.

        Elisallahan on täysi oikeus laskuttaa nämä maksut, mitkä kenellekään eivät ole kohtuuttomiakaan (toisin kuin eräässä tälläkin palstalla mainitussa esimerkissä), mutta suurin mullistus lienee Elisan tarve vähätellä asiaa, ja jopa piilotella sitä.

        Jos Elisa olisi panostanut vaikka 100 000€ siihen, että olisi julkisesti tiedottanut asiasta, ja pyytänyt asiaa anteeksi, ja pahoitellut, että maksut tulevat myöhässä, ja muutenkin tehnyt asiasta julkisen mokan omaan otsaansa, niin varmasti 90% niistä joista asia nyt tuntuu vääryydeltä, olisi tuntenut asian toisella tavalla.

        Nyt kun monille ensimmäinen tieto asiasta on tavallista suurempi puhelinlasku, joka monilla vielä melko epäselvästi kirjattuna, niin vähemmästäkin herää pieni epäilys, että nyt joku kusettaa.

        Ja tähän samaan sumaan Elisa ilmoittaa uudesta puhelunaloitusmaksusta. Lypsäminen saa riittää.


      • oikea kusetus!
        Niissä kerrotaan kirjoitti:

        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29285&tyyppi=1

        Yllä on linkki tietokonelehden uutiseen asiasta. Se tosin ei kerro kaikkea.

        Iltasanomista luin itse, siinä oli haastattelu eräästä yrityksestä, jolle oli tullut laskua.

        Laskuttamati on jäänyt maksullisten 020 alkuisten numeroiden ylimääräinen maksuosuus, joka elisalle on noin 2,8 miljoonan euron tappio.

        Tämän vuoksi nyt sitten tätä vajaata 3 miljoonaa lähdetään hakemaan niiltä asiakkailta, joilta se on jäänyt laskuttamati Elisan omaa typeryyttä.

        Tietenkin 2,8 miljoonaa on Elisankin kokoiselle firmalle niin iso summa, että ymmärtää, ettei heillä ole varaa ottaa sitä takkiinsa ihan kevyesti, tosin mitenkä paljon maksaa operaattorivaihdokset, on asia erikseen.

        Elisallahan on täysi oikeus laskuttaa nämä maksut, mitkä kenellekään eivät ole kohtuuttomiakaan (toisin kuin eräässä tälläkin palstalla mainitussa esimerkissä), mutta suurin mullistus lienee Elisan tarve vähätellä asiaa, ja jopa piilotella sitä.

        Jos Elisa olisi panostanut vaikka 100 000€ siihen, että olisi julkisesti tiedottanut asiasta, ja pyytänyt asiaa anteeksi, ja pahoitellut, että maksut tulevat myöhässä, ja muutenkin tehnyt asiasta julkisen mokan omaan otsaansa, niin varmasti 90% niistä joista asia nyt tuntuu vääryydeltä, olisi tuntenut asian toisella tavalla.

        Nyt kun monille ensimmäinen tieto asiasta on tavallista suurempi puhelinlasku, joka monilla vielä melko epäselvästi kirjattuna, niin vähemmästäkin herää pieni epäilys, että nyt joku kusettaa.

        kuluttaja on aivan täysin sen tiedon varassa joka operaattorilta tulee, kenelläkään meistä ei ole omaa pientä laskuria joka rekisteröi puhelut - ei ainakaan ollut vuonna 2005. elisan laskuri ei toiminut, nyt kuulemma toimii, mutta ehkä ei sittenkään vieläkään, vai toimiikohan se..kaikki on elsian varassa tieto joka tulee. ei sellaiseen voi perustua laskut kahden vuoden takaa - vaatii tosi kovaa pokkaa! jos laskutetaan edellsitä kuukautta se on ok, siitä on jonkunlainne mileikuva mitä on soitettu mutta ei sellaista ole kenelläkään kahden vuoden ajalta taaksepäin.


      • Tosi on, on '
        Niissä kerrotaan kirjoitti:

        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29285&tyyppi=1

        Yllä on linkki tietokonelehden uutiseen asiasta. Se tosin ei kerro kaikkea.

        Iltasanomista luin itse, siinä oli haastattelu eräästä yrityksestä, jolle oli tullut laskua.

        Laskuttamati on jäänyt maksullisten 020 alkuisten numeroiden ylimääräinen maksuosuus, joka elisalle on noin 2,8 miljoonan euron tappio.

        Tämän vuoksi nyt sitten tätä vajaata 3 miljoonaa lähdetään hakemaan niiltä asiakkailta, joilta se on jäänyt laskuttamati Elisan omaa typeryyttä.

        Tietenkin 2,8 miljoonaa on Elisankin kokoiselle firmalle niin iso summa, että ymmärtää, ettei heillä ole varaa ottaa sitä takkiinsa ihan kevyesti, tosin mitenkä paljon maksaa operaattorivaihdokset, on asia erikseen.

        Elisallahan on täysi oikeus laskuttaa nämä maksut, mitkä kenellekään eivät ole kohtuuttomiakaan (toisin kuin eräässä tälläkin palstalla mainitussa esimerkissä), mutta suurin mullistus lienee Elisan tarve vähätellä asiaa, ja jopa piilotella sitä.

        Jos Elisa olisi panostanut vaikka 100 000€ siihen, että olisi julkisesti tiedottanut asiasta, ja pyytänyt asiaa anteeksi, ja pahoitellut, että maksut tulevat myöhässä, ja muutenkin tehnyt asiasta julkisen mokan omaan otsaansa, niin varmasti 90% niistä joista asia nyt tuntuu vääryydeltä, olisi tuntenut asian toisella tavalla.

        Nyt kun monille ensimmäinen tieto asiasta on tavallista suurempi puhelinlasku, joka monilla vielä melko epäselvästi kirjattuna, niin vähemmästäkin herää pieni epäilys, että nyt joku kusettaa.

        Tottapa puhut. Fiksu ennakkoselvitys asiasta olisi ollut ehdoton avaus töppäyksestään kertoakseen. Sitä kai kutsutaan neuvottelevaksi asenteeksi...


    • ake47

      Olen laskun saanut.Laitoin roskiin en maksa en. Vaihdoin operaattoria samantien.Dnaan harmi olin elisan asiakas jo toistakymmentä vuotta.

      • maksa nitä kulutat

        Juntti jos lasku on palveluista joita olet käyttänyt maksa pois .Olet saanut käyttää elisan rahoja elämiseen (lainaa elisalta). Sama onko tiedot laskun keskellä ,lopussa vai alussa normaaliälyinen löytää sen sieltä .Jätätkö kaupassa maidon maksamatta jos laitat sen ensimmäisenä koriin mutta kassa piru lyö sen koneeseen viimeisenä ...Yritä ymmärtää SINÄ ostit kumminkin sen maidon...Hiipiks hilseeseen. Silti hyvää pakkaskevättä sullekskin (pistä pipo päähän ettei loputkin palellu)


    • Elisa on hyvä

      Olen tosi tyytyväinen Elisalle että osaa hoitaa hommansa.Jos ei o muistanu maksaa laskua ni onhan se maksettava ennemmin tai myöhemmin.Ja Elisa tarvii rahaa että pystyy maksamaan osinkoja.

      • Hyvä

        Kyllä hyvä yhtiö laskuttaa tuotteensa sovituissa laskutusajoissa eikä n.kahden vuoden kuluttua. Kyllä yhtiössä on pasmat sekaisin ja silloin sille kuuluu oppirahojen maksu.


      • hannes kulkee kunnes halkee

        elisa toimii kuin verottaja ilmoittaa jälkikäteen
        mitä on kuluttanut. odotan innolla millaiset laskut
        tulevat parin vuoden kuluttua kun vähäinen henkilökunta laskutaa vasta vain ns. arviolaskuja
        loppu laskutus on tulossa jonkun vuoden kuluttua.


    • Simpauttaja696

      Sain laskun, jossa veloitetaan joitakin yritysnumeroita, jotka ovat jääneet yhtiöltä veloittamatta. Toki harmillista, mutta sellaista se elämä on -puheluita on jäänyt veloittamatta, joten minun velvollisuus on maksaa lasku, sillä saatava ei ole vanhentunut, ja todellakin olen varmasti ko. puhelut soittanut. Hiukan ihmetytti, mutta tekniikka on sellaista, että tämänkaltaisia asiota vain voi valitettavasti sattua kenelle tahansa. Enkä todellakaan ymmärrä näitä laskuista valittajia, ne samat laskuista valittajat kun tahtovat olla jokaisen operaattorin, sähköyhtiön, matkatoimiston ja luo ties minkä tahansa yhtiön asiakkaita, eli samat torvelot ne pyörii joka puolella. Kaikista parasta mitä olen kuullut tästäkin on kuluttaja-asiamies, mutta kun ei hän maksa niitä laskuja.....että mua naurattaa nää suomalaiset torvet ! Sitä te todella olette. Itse saan laskun maksan laskun. Olen ollut kaikkien operaattorien asiakas, eikä ole ollut kenelläkään suurempaa ongelmaa, joten tämäkin ongelma todella kärpäsen paska avaruudessa, mutta jos elämä on niiden puhelujen varassa, joita nyt laskutetaan, niin onhan se elämä sitten turhaa.....enkä kannattaisi miettiä laukausta päähän,,,,näin yhteiskunta säästäisi =)))

      • OLEN VIISAS

        tyhmä maksaa sen mitä eteen lykätään - viisas ottaa asiasta selvää ja osaa sanoa -ei kiitos! silloin kun sen aika. ja nyt on! ja koska kuluttaja myös äänestää jaloillaan niin vaihdoin pois liittymät elisalta - se oli helppoa ja vapauttavaa, suosittelen!


      • marraskuussa
        OLEN VIISAS kirjoitti:

        tyhmä maksaa sen mitä eteen lykätään - viisas ottaa asiasta selvää ja osaa sanoa -ei kiitos! silloin kun sen aika. ja nyt on! ja koska kuluttaja myös äänestää jaloillaan niin vaihdoin pois liittymät elisalta - se oli helppoa ja vapauttavaa, suosittelen!

        Soitin Elisalle, eikä tosiaan tarvinnut maksaa laskua kun olin sattumoisin jo ehtinyt vaihtaa operaattoria eli olin jo vanha saiakas.
        Pahoiteltiin,että lasku oli lähtenyt vaikka vanhoja asiakkaita ei ollut tarkoitus laskuttaa.
        Hieno juttu. Arvostan moista ja ehkä palaan joskus Elisan asiakkaas.


    • KONNA

      Viime syksynä tuli laskua vuodelta 2003-2004 yht.170€ ko.liittymä on ollut suljettuna jo vuoden 2004 lopusta. Pakkohan se oli maksaa kun vanhenemis aika on 3,vuotta..dna on, -vai onko..?

    • öäö

      Elisassa ollaan yhtenäistämässä järjestelmiä, eli kohta kaikki Elisan palvelut on saman järjestelmän alla. Ja sittenkös vasta kaikki toimii hienosti. No huh huh!!!

      • iines vaan

        Elisa kehtaa lähettää laskuja omista virheistään asiakkaille, pois vaan kaikki siitä firmasta, onneksi on muitakin operaattoreita ja vaihtaminen on tosi helppoa - vain yksi puhelinsoitto kilpailijalle! Tehkää hyvin!


    • HPY

      jonka asiakaspalvelu toimi moitteetta, sitten tuli Elisa ja siinä muuttui sekä palvelu, ystävällisyys sekä työpaikat. Elisa irtisanoi työntekijöitään fuusoitumistensa jälkeen.

      Olipa kerran Saunalahti, Padiolinja, Hpy ; eipä ole enää, sääli

      • sillä tuollloin

        lyhenteestä HPY sanottiin, että Haista Paska Yhdistys. Jippii.
        Sinulla hyvä havainto. Mr. Markkinavoimilla näyttää olevan tosi kiire... Voisko kansa auttaa vähän!


    • kiitokset elisalle

      250e!! eipä paljoo naurattanu ku on muutenkin pienet tulot,ei varmaan tarvii mainita etten pysty kerralla maksaa laskuu.puhelin laskut ollu yleensä max.60e.että on kyllä kiva olla elisan asiakas.

    • RAIVOSTUNUT!

      Laitonta minun mielestäni,ei kuluttaja-asiamiehen mielestä.Soitin hänelle ja viesti karu:Elisalla on oikeus 1,5 vuoden ajalta periä virheellisiä maksuja.
      Olen yrittänyt pitää kiinni ajatuksesta,että suomi on oikeus valtio...mutta usko alkaa hiipua.
      Pakko maksaa,ettei luottotiedot mene.
      Toivon vaan suurta mekkalaa Elisaa vastaan,ehkä saamme rahamme pois?!.. tai eihän se voi olla mahdollista,millä ne silloin optioitaan maksais.
      TÄMÄ OLI SILTI LAILLISTETTU RYÖSTÖ!!!HERÄTKÄÄ OIKEUSASIOIDEN HOITAJAT!!!!Vaihdoin heti liittymää.

    • http://www.r-kioski.fi/Tarj...

      http://www.r-kioski.fi/Tarjoukset.60.0.html
      eikä tuu laskua jälkikäteen

      • KAROLIINA

        Ostin tyttärelleni Kolumbuksen prepaid liittymän ja se on kaikkein edullisin 6,9 cent soittaminen min ja tekstarit saman verran kpl, itselläni on saunalahden puhepaketti ja olen ollut siihen tyytyväinen aina on pitänyt kaikki paikkansa ei ainakaan vielä ole tipahtanut lisälaskuja, ennen oli sonera ja turhan kallis liittymä, mutta jos todellakin haluaa varmistaa että puhelin laskuja ei tipahtele ei muuta kuin ärrälle.


    • juki

      nimittäin tätä samaa tapahtui jo radiolinjan aikaan.. laskuttivat ties mistä vaikka liittymä ei ollut enää edes käytössä.

    • kojootti

      tässä se nähdään kun jokin menee pieleen laskutuksessa niin silloin asikas saa kärsiä olisi reilua elisan puolelta antaa asian olla niin uskottavuus säilyisi saisivat hävetä jälkilaskutuksesta.

      • hui

        on se törkeää että elisa perää maksua SINULTA sinun käyttämistä palveluista vaikkakin vähän myöhässä.ON se niin väärin niin väärin vaatii sinua maksamaan sinun tekemisistä .


    • jaanas

      uskomaton tuo ELISAn moka - laskuttaa kahden vuoden vanhoja puheluita ja laskuttaa 5;- e lisäksi jostakin maksusopimuksesta, jonka olen muka tehnyt 22.12.07 päivänä jolloin olin matkalla kuubasta kotimaaahan. HUH ! omistan viii puhelinta ja valitettavasti kaikissa elisan yritysliittymä. VOI IKÄVÄ juttu !

      • juppi2

        Mull on viii kauheesti elisan liittymii pääsin kuupaan matkalle ku ne ei muistan laskuttaa ja nyt ku rahat on tuhlattu ne kehtaa mankuu rahojaan JO ON TÖRKEETÄ NIIN TÖRKEET ETTÄ IHAN ÖKLÖTTÄÄ


    • Elisa ja Kolumbus

      Melkein kaikki tänne kirjoittaneet ovat näköjään Islantilaisen pankkiiriliikkeen asiakkaita, ja maksavat oppirahoja kapitalistisen globaalitalouden oppitunneista, mukavaa eikö olekin! Olen itse ollut TeliaSoneran asiakas kohta 10v, eikä ole tarvinnut tuollaisia ongelmia käsitellä kertaakaan. Myönnän, maksan hieman enemmän, en paljoa, kuukaudessa, mutta palvelu pelaa ja kultasiakkaana vielä hieman paremmin. Amerikkalaisen ACN yhtiön laskuja käsitellään vieläkin monessa virastossa ja oikeudessa ja sekin maksu tulee vielä kuluttajille.

      • kuin ryssän luottaisi

        voipi vielä pieni yllätys odottaa sinuakin, nimittäin ainaskin telia aikoinaan harrasti myös tämän kaltaista jälkilaskutusta.ja varsinkin vuosia jälkikäteen jo irtisanotuista liittymistä.Osalla kavereistani laskut olivat viellä naurettavan pieniä(joitain kymmeniä pennejä),mut korot ja laskutuslisä nostivatkin sitä jo kivasti.Ja kaikki saivat laskunsa yhtä aikaa,eli tuskin oli kyse edes maksajan virheestä.Sonera taas on aikanaan yrittänyt huijata ihmiset maksamaan toimittamistaan viallisista sim-korteista joiden toimita lakkasi äkkiä(ja näitähän ei ollut kuin 300000kpl,siis se erä minkä toimimattomuus myönnettiin,kaikille ei myönnetty)ja vain vaivaiset 50mk/asiakas.asikaspalvelusta vain vittuiltiin päin naamaa,onneksi asuin kaupungissa mistä löytyi ko.firman liike jossa kävin vaatimassa uuden kortin ilmaiseksi.ja sainkin kun kysyin että montakos eri operaattoria tältä kadulta löytyykään.myönsivät viellä et ongelmia on ollut muidenkin kuin näiden 300000 sim kortin kans,mutta kun tahtoo tulla kalliiksi vaihtaa...että sellaista palvelua.muitakin epäselvyyksiä oli runsaasti ja kuulemma aina minun vika.tuskin on palvelu parantunut.


    • erillisen laskun

      ja kun soitin asiakaspalveluun kysyäkseni mikä on asian nimi niin mulle sanottiin että ei tarvii maksaa sitä laskua että pistä vaan roskiin!! olin erittäin tyytyväinen tämän ihmisen ratkaisuun vaikkakin eihän lasku ollu ku n.3,5€ joten en olis ihan sen takia vielä menny konkurssiin mutta minun mielestä asia hoidettiin hyvin. minulla on ollu kohta sama numero 10 vuotta ensin edellisen radiolinjan aikaan nyt elisan aikaan samoin kuin on nettiliittymäkin ollu jo varmaan 2,5vuotta eikä oo mitään ongelmaan elisa kuuluu meillä mökillä venäjän rajan pinnassa missä sonerat ja dna:t hyytyy justiin. Mutta loppujen lopuks vaikka olen tyytyväinen elisan asiakas niin onhan tuo aikas nolo temppu rueta jälkikäteen omia virheitä uikuttamaan..olkaa ihmiset kovana vaan niin ei teidänkään tartte maksaa sitä laskua.

      • epävarma vielä

        Virhe oli Elisan mutta mutta lasku tuli kumminkin palvelusta jonka olin käyttänyt.Olen käsittänyt että korjauslaskutkin olisi maksettava.


    • hyppyri

      vaihdan firmaa kun se kehtaa laskuttaa palveluistaan .Tietäisikö kukaan jotain ilmaista operaattoria,tai tietysti mieluimmin MINULLE maksavaa, help mii.

      • vain sinulle

        Katso Saunalahden liittymä, siellä lukee lopussa että rahapalautus asiakkaan tilille 7.40 €


    • tuttua

      Täällä eräs polttoaineiden kylmäasema huomasi joskus vuosi sitten saman kikan. Alkoi laskuttamaan jälkikäteen polttoaineista. Oli kuulemma jäänyt laskuttamatta.
      Eihän asiassa ollut mitään vikaa, mutta ihmetystä alkoi esiintymään siinä kun eräiden polttoainelaskuissa oli tankattujen polttoaineiden määrä niin suuri ettei se mahtunut ao. auton tankkiin. Siinä se joutui myöntämään "oman virheensä"
      Elisan tapauksessa tätä ei voi vahvistaa ja kun laskussa ei ole erittelyä siitä missä ajassa laskutettava asia on tapahtunut.
      Mutta ellei voida kohdistaa laskutuksen ajankohtaa niin ei varmaan voi myöskään vahvistaa laskun aiheellisuutta

    • tuo ollut

      nyt mitään mutta kun sähköyhtiö laskutti 900€ jälkikäteen ja vielä joulun alla, eikä automaattisesti jakanut summia pidemmälle aikavälille. Pahoittelut kuitenkin esitti.

    • ...ei oo näkyny

      Minullekin tipahti postiluukusta kiitettävän kokoiset summat maksettavaa menneiltä ajoilta ja pian jo Elisalta soitettiin minulle ja tarjottiin "hyvitykseksi" puheluerittelyä tuolta ajalta. Sanoin, että siitä tuskin on minulle hyötyä, koska en muista enää noin vanhoja soittoja, mutta lähettäkää nyt vaan. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä tullut, vaikka sanottiin, että "ensi viikolla varmaan jo erittely on Teillä".

      Jouduin vielä siirtämään laskujen eräpäivää, koska noin suuret, yllättävät summat sekoittivat taloudenpitoa ja siitä hyvästä sain vielä lisää maksettavaa 5e, joka on kuulemma normaali käytäntö eräpäivää siirrettäessä...

      Että näin Elisa hankkii johtohahmojensa kahvikekkerirahat...

      • sanoo että

        jälkilaskusta ei saa tulla ylimääräisiä kuluja ja että maksuajasta voi sopia.
        todellisuudessa koko soppa aiheuttaa vaikka kuinka paljon kuluttajille ylimääräistä vaivaa ja harmia - ratkaisu: koska asiakkuus on vapaaehtoista niin pois vaan liittymät elisalta. asiakaspalvelu sanoi, ettei hän voi mennä takuuseen, että olisi nyt viimeiset jälkilaskut.


    • kekkonen

      Kun tällainen virheellisesti toimiva laskutusjärjestelmä jättää joitakin puheluita perimättä, niin pidän itsestään selvänä, että vastaavasti on myös ylimääräistä laskutusta. Miksi virheet tapahtuisivat vain toiseen suuntaan ja yllättäen vielä operaattorin eduksi?

      Ehdottaisin, että asiakkaat joukolla vaatisivat koko Elisan laskutusjärjestelmän tutkituttamista riippumattomalla taholla. Jos ongelmia löytyy, niin sama tarkistus muillekin operaattoreille. Tämä olisi tietysti kallista, mutta mitäpä ei hyvä yhtiö tekisi asiakkaidensa puolesta. Kustannusten vaikutus tulokseen tietysti huolettaa hirveästi, mutta sillä ei juurikaan ole merkitystä. Asiakkaiden oikeudenmukaisella kohtelulla sitä vastoin on.

    • donkki

      Kyllä asiakkaillakin on vielä valtaa. Hyvä esim.
      Fortum. Kun ihmiset alkavat kapinoida, luulisi
      elisassakin herättävän. Irtisanokaa elisan liittymät. Ainut vaihtoehto.

    • Pahempi!

      Sonera tosin laskuttaa 5€ viivästysmaksulla jo maksetusta laskusta, jos lasku on ollut päivänkin myöhässä maksuhetkellä. Lasku tulee viikon sisällä "myöhästyneestä" laskusta.

      • pomppas

        Ei kyllä pidä paikkaansa tuo väite! Olen tyytyväinen Soneran palveluihin sekä internet-asioissa että matkapuhelin asioissa.


    • Mileko

      Mulle tuli myös Elisalta lasku vuoden takaisista puheluista. Onneksi lasku ei kuitenkaan ole iso.
      Asumme melkoisen korvessa ja tähän mennessä Elisa on ainoa joka kuuluu moitteettomasti. Ollaan kokeiltu Saunalahti, Dna, Acn, Sonera ja Tele Finland.
      Vuosi sitten tytöllä oli TeleFinlandin liittymä ja laskua tuli kerran 99e. Ei sinänsä iso lasku, mutta normaalilasku on 1-5e/2kk. Soitto operaattorille ja erillinen puheluerittely osoitti, että summalla oli tilattu kalliita pelejä. Muuten ihan ok, mutta tytön puhelimella ei päässyt Wappiin, jota kautta ne oli kuulema tilattu. Tytön puhelimesta ei löytynyt pelejä, soittoääniä, kuvia tai muutakaan. Viestejä ei ollut lähetetty palvelunumeroihin, eikä niitä ollut myöskään tullut. Puhelimessa oli myös kaikki estot ja kokeilimme, että ne myös toimivat. Jouduimme siis maksamaan laskun ja erikseen puheluerittelystä 17e...
      Elisalla taasen tökkii datapalvelut, palveluiden kytkeminen päälle tai pois, asiakaspalvelu, nettisivut, numeron siirto ym.
      Acn:ää en viitsi edes kommentoida.
      Saunalahti ja Dna muuten ok, mutta ei tosiaan meillä kunnolla kuulunut.

      • muihin aloihin

        Yrityksillä todellakin on oikeus laskuttaa kolme vuotta taaksepäin laskuttamatta jääneestä kohteesta, joten olen odotellut, milloin lähikauppias laittaa 3 vuoden ajalta minulle laskun ja ilmoittaa, että hän myi minulle liian halvalla maitoa, ja eikun maksa pois. Minusta laki on täysi "susi", ja ihmettelen, että siihen ei saadaa millään korjausta aikaiseksi.


    • enää luottaa

      Soneran kanssa oli ongelmia aikanaan ylisuurien laskujen kanssa,vaihdoin DNA:lle jossa ongelmat
      selvisi kuluttaja-asia miehen avustuksella.Nyt Kolumbus yrittää periä vuodelta 2004 asti maksuja.Asiakaspalveluun soitettuani lupasivat selvittää seuraavana päivänä asian ja soittaa minulle takaisin mutta näin ei sitten tapahtunutkaan.Samalla vaadin kirjallista perustelua maksuista,lupasivat ne lähettää viikon sisällä.Saa nähdä mitä tapahtuu?

      • kun sain laskun

        Verenpaine nousi uusille lukemille.
        Tilasin lasku erittelyn siinä selvisi että se korjaus 0,336euroa.
        Mokomat juksaajat ja pelottelijat.
        MUTTA SE PERI AATE, on niin väärin että jälki käteen peritään, siinä kerkiää säikähtää kuoliaaksi.
        Kuka se sitten maksaa kun se voi olla ensi kerralla vaikka kuinka paljon?


    • voutre

      Olet aivan oikeassa siinä että, operaattorien hommat menevät yhä röyhkeämmiksi. Jos minä esim. möisin auton, ja tulisin puolen vuoden päästä katuma päälle, et möin liian halvalla, ja laittaisin laskun siitä, niin kukaan ei varmaan maksais pennin vertaa. Itse sanoin liittymän irti ja kehoitan kaikkia Elisan ja
      soneran asiakkaita tekemään samoin.

      • vonjuhan1

        Kehoitat kaikkia tekemään samoin ??
        Oletko siin tunteessa, että vain Sinun ratkaisut ovat oikeita??
        Hoidetaan ja kommentoidaan kaikki omia asioita, eikä ruveta ohjailemaan, että muidenkin pitäisi tehdä niin, kuin Sinä haluat!!!
        Vapaus ennenkaikkea.


      • Nyljetyksi joutunut

        Minäkin sanoin oitis liittymäni irti ja vaihdoin toiseen. Saimme juuri pari päivää sitten lukea uutisen, jossa kerrottiin ELISAN JAKAVAN JÄTTISUURIA OSINKOJA- että silleen.....


      • öööp

        Niin tein minäkin törkeetä touhua.


    • virheellisiä laskuja

      saa korjaila. jos on todellakin jäänyt jotain laskuttamatta. näin oli ntällä kertaan elisalla. entä siten olethan soittanut noi puhelut,mitä siitä ruikutat. toi et kehutaan "soneraa" siinä on laitos mikä huijaa ihmisiä. pirun kalliit puhelu hinnat mikä on olenaista,ei kuulu yhtään sen kummosemmin kuin elisakaan, elisalla on kylläkin kattavampi verkosto. paikka missä asun ei tee telia-soneran liitymällä mitään ,ei ole kuuluvuutta.minä luotan vain ja ainuastaan alkuperäiseen ja ensinmäiseen gsm liitymään mikä on nykyään ELISA.olen ollut todella tyytyväinen kyseiseen yhtiöön enkä tule tässä elämässä muuhun vaihtamaan. kaikissa epäselvyyksissä olen saanut aina suorat vastaukset ilman ylimääräisiä änkäyksiä mitä olen kuulut esim "soneran asiakaiten saaneen"

      • unto

        Älä sinä Elisan asiamies selittele...ainahan te ilmestytte sönkkäämään joutavuuksia näpeilleen saaneiden yhtiöiden edustajina...täsmälleen samoin kävi, kun NCC teki sen surullisen häätönsä Espoossa.
        Silloinkin ihmiset olivat syystä raivoissaan ja täällä puolusteli noin yksi henkilö NCCtä, vedoten ihan kaikkeen epäolennaiseen mms.hyvinä Espoon veronmaksajina/työllistäjinä..toi on siis niin läpinäkyvää propagandaa yhtiön puolelta.


      • asiamies.

        mitä sä mulkku siellä selittelet elisan puolesta, taidat olla aivoton siellä töissä.


    • ei nörtti(vanha norts`state)

      Kysymys; Moneenko laskuun niitä vanhoja veloituksia lisätään vai onko ne vain kerran yhdessä laskussa (onhan ne jo nytkin voineet lisätä aina jotakin ) niinkuin entinen ka

    • ohoh

      mulle kans tuli iso lasku jota ihmettelin kunnes huomasín alalaidassa erittäin pienellä painetun tekstin jossa pahoiteltiin laskuttamatta jääneitä puheluita ja perittiin ne k.o. laskussa... hieman kyllä ällistytti moinen käytös koska lupasivat mulle vastikään 600 min puheaikaa etten vaihtaisi operaattoria. mietin vain, minne sekin lupaus haihtui.

    • hejole

      Meille tai avokille tuli Elisalta lasku ja oli kyllä aika pitkältä ajalta. Ihmettelinkin, että miten on noin pitkältä ajalta laskutettu..Lasku oli kyllä pieni, mutta kyllä se toisaalta tuollainen laskutus ihmetyttää..

    • porua

      Se joka lähtee sutta pakoon,voipi tulla karhu vastaan.koskee erityisesti pers aukisia.

    • shit

      Mitenkä näiden oikeellisuutta voi edes tarkistaa, kun puheluhinnat samaan numeroon ei ole saman hintaisi korjauslaskun jälkeenkään.

      esim.

      Korjaus lasku:

      15.02.2006 09:48:13 XXXX5478 00:05:41 0 KORJAUS SO PALVELUNRO 0.760
      28.02.2006 15:43:29 XXXX5478 00:01:55 0 KORJAUS SO PALVELUNRO 0.301


      Alkuperäinen lasku:

      15.02.2006 09:48:13 XXXX5478 00:05:41 0 PUHELU SO PALVELUNRO 0.368

      28.02.2006 15:43:29 XXXX5478 00:01:55 0 PUHELU SO PALVELUNRO 0.124

      Puhelujen hinnaksi sain laskettua:
      15.02 soitetusta sain 0,1985€/min ja 28.02 soitetusta 0,2217€/min

    • Nimetön

      Terve,

      Tuli jälkiperintä Elisa OYJ:ltä. Maksettavaa tuli 199,95€. Mitäs tämä nyt on?
      Meillä Elisan laajakaista maksetaan aina 2kk välein 50€. Ollaan maksettu jokanen lasku, koska muuten netti tietenkin katkeaa, joten mistä tämä nyt on peräisin?
      Voisiko muka johtua siitä, että vahingossa maksettu 2pv myöhässä tai jotain?

      • minä vain

        Itsellä ollut kaksi kertaa elisan laajakaista ja kummallakin kerralla laskuttivat ajalta joka oli sopimuksen purun jälkeen sekä palvelu poistettu jo käytöstä.
        Ensimmäisen kerran tappelin pari vuotta ja hölmönä vajaa vuosi sitten otin taas Elisan yhteyden ja ongelmien vuoksi irtisanoin laajakaista sopimuksen. Yllättäen laskuttivat ylimääräistä. Maksoin kaiken tietäen liiasta maksusta ja ilmoitin siitä Elisalle. Lupasivat että rahat on 2 viikkon kuluessa tililläni ja jos ei ole niin siinä tapauksessa ilmoitan asiasta eteenpäin. Tällä kertaa myönsivät virheen heti. Nyt odottelen rahojen ilmestymistä, mutta olen jo varautunnut siihen jos niitä ei kuulukkaan.


      • buunaa
        minä vain kirjoitti:

        Itsellä ollut kaksi kertaa elisan laajakaista ja kummallakin kerralla laskuttivat ajalta joka oli sopimuksen purun jälkeen sekä palvelu poistettu jo käytöstä.
        Ensimmäisen kerran tappelin pari vuotta ja hölmönä vajaa vuosi sitten otin taas Elisan yhteyden ja ongelmien vuoksi irtisanoin laajakaista sopimuksen. Yllättäen laskuttivat ylimääräistä. Maksoin kaiken tietäen liiasta maksusta ja ilmoitin siitä Elisalle. Lupasivat että rahat on 2 viikkon kuluessa tililläni ja jos ei ole niin siinä tapauksessa ilmoitan asiasta eteenpäin. Tällä kertaa myönsivät virheen heti. Nyt odottelen rahojen ilmestymistä, mutta olen jo varautunnut siihen jos niitä ei kuulukkaan.

        Niin kuka tykkää mistäkin...? Sonera oli meillä puhelin liittymänä jonkin aikaa kunnes huamasimme nämä ihanat palvelutekstiviestit ja laitoimme eston,laskuaja oli kumminkin jo tullut aikalailla ja nousevasti,samoin mummilleni joka on jo iäkäs eikä enää ymmärrä saati huamaa tämmöisiä..Vaihdoimme kyllä aika pian Dna:han..Nettiliittymänä toimii Elisa jonka ottamamista harkitsin kauan ja jota kadun vieläkin,yksi lasku ns.unohtui ja josta tuli viivästyskirje,oli tarkoitus maksaa se,kun Elisa ilmoitti ,että se onkin nyt mennyt perintätoimistoon ja sieltähän se lasku tulikin 40 euron lisineen,Luulin että yhtiö joutuu tai sen pitää lähettää ainakin kaksi maksumuistutusta,mutta ei näköjään..ainakaan Elisan... Meillä vaihtui jo nettikin Dna:han se on ainakin Reilu ja luotettava!


    • Elisan huijaama

      Elisa lähettää tahallaan laskuja ,joissa on ylimääräistä maksettavaa. Jos asiakas ei huomaa,Elisa tienaa ylimääräistä. Jos asikas huomaa ja soittaa puhelinpalveluun (maksaa enempi kuin normaali puhelu ja myös odotusajalta laskutetaan) taas Elisa tienaa ylimääräistä.Mitä pitempään asikkaan annetaan odottaa,sitä enempi Elisa tienaa.

      • Ihmetteleväinen

        Elisan puolessa ei kuulema vikaa, mutta ei myöskään oteta kantaa siihen voisiko Sim-kortissani tai puhelimessa olla vikaa, kun on rekisteröinyt puhelun pituuden n. 10-kertaiseksi, mitä se oikeasti oli. Vihjataan vaan että ihmillisen virheen vuoksi puhelu on jäänyt lopettamatta luurinäppäimestä. Käsitykseni mukaan tähän olisi tarvittu kaksi ihmillistä virhettä, eli vastapuolenkin, joka samaan aikaan jo istui vieressäni, juteltiin kyllä, mutta ei puhelimessa:). Elisalla lie aika monta liittymää, ja jos useammalle sattuu samalla lailla, niin kyllä alkaa euro kassaan vilahtaa. Että ihmiset miettikääpä niitä puhelujanne ja verratkaa laskunerittelyyn. Soitan itse sen verran vähän ja lyhyitä puheluja, joten aika tarkkaan muistan puheluni.


      • Narrina pitävät.
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

        Elisan puolessa ei kuulema vikaa, mutta ei myöskään oteta kantaa siihen voisiko Sim-kortissani tai puhelimessa olla vikaa, kun on rekisteröinyt puhelun pituuden n. 10-kertaiseksi, mitä se oikeasti oli. Vihjataan vaan että ihmillisen virheen vuoksi puhelu on jäänyt lopettamatta luurinäppäimestä. Käsitykseni mukaan tähän olisi tarvittu kaksi ihmillistä virhettä, eli vastapuolenkin, joka samaan aikaan jo istui vieressäni, juteltiin kyllä, mutta ei puhelimessa:). Elisalla lie aika monta liittymää, ja jos useammalle sattuu samalla lailla, niin kyllä alkaa euro kassaan vilahtaa. Että ihmiset miettikääpä niitä puhelujanne ja verratkaa laskunerittelyyn. Soitan itse sen verran vähän ja lyhyitä puheluja, joten aika tarkkaan muistan puheluni.

        Saunalahti kauppasi puhelinliittymää edullisin ehdoin puhelinmyynnillä marras joulukuun vaihteessa.
        Numeron piti pysyä samana. Posti toi sitoomuspaperit, jolloin totesin numeron vaihtuneen.
        Soitin saunalahteen. sanoivat, että ei tarvitse liittyä.
        Nyt oli tarkoitus pienentää nettikuluja ja tilasin mokkulaliittymän, yhdistettynä vanhaan Elisa nettiyhteyteen.
        Postissa tuli paketti, jossa oli Saunalahden kiinteä puhelinyhteystoosa ADSL ja mokkula ja kaiken lisäksi parikuukautta aiemmin peruttu puhelinliittymän sirukortti.
        Nyt mulla ykineläjällä on Elisan ja Saunalahden ADSL liittymä.
        Elisan ja Saunalahden puhelinliittymä ja Saunalahden mokkulaliittymä.
        Mitäköhän ne siellä toimistoissa oikein tekee. kun väkisin työntää useita liittymiä.
        Kaikissa näyttää olevan kahden vuoden sopimus.
        AUTTAKAA HYVÄT YSTÄVÄT.


    • tammert

      Veljelleni Saunalahti lähettää toistuvasti noin 6kk välein laskuja, jotka on merkitty puhelinlaskuiksi ajalta, jolloin veljeni oli vielä asiakas. Hinnat ovat jotain parin euron luokkaa. Asiakaspalvelu sanoo, että erittely on laskussa, maksakaa niin ei tule ongelmaa. Veli jostain syystä ei jaksa tuota pidemmälle viedä asiaa. No, minä Elisan osakkeenomistajana maksoin sitten osingoistani nuo summat veljelleni ja sanoin, että kai minun pitää maksaa kun tähän ne rahat on käytetty.

      Mutta tarinan opetus on, että varokaa Saunalahtea ja Elisaa. Varsinkin, jos lopettaa kaikki palvelut heidän yrityksensä kanssa. Ja ylimääräiset laskut tosiaan lähetetään TAHALLAAN vanhaan osoitteeseen, ilmeisesti tarkoituksena saada kettuiltua viemällä laskut perintään (Elisa ja Saunalahtihan saavat tiedot osoitemuutoksista välittömästi, ellei ole turvakieltoa, koska heillä on kännykkätunnistautumispalvelu käytössä, eli he tietävät useimmiten oikean osoitteen joka tapauksessa).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe