Sain viimein tarpeekseni naapureideni jatkuvasta rajojensa kokeilun tarpeesta. Päivisin ollaan hissunkissun, mutta öisin pidetään ääntä monenmoista. Ei nyt tässä sen enempää, mutta ihmettelisin yhtä asiaa:
Valittaessani taloyhtiön edustajalle hän sanoi että pitää tehdä kirjallinen valitus jossa on lisäkseni kahden toisen asukkaan allekirjoitus. Mitenkähän nämä nimet nyt saisin ilman että koko konkkaronkan henkilöllisyydet tulevat häiriköiden tietoon? Ei kiinnostaisi kostotoimenpiteet.
Tuskin kaikilla asukkailla on s-postiosoitteitakaan että voisi sitäkautta anonyymina ensialkuun asiaa suunnitella. Mitä jos häiriköillä on jotain kavereita tässä talossa, ja rientävät tiedottamaan heti jos luukusta kolahtaa paperi että haluaisitko allekirjoittaa valituksen jne. ja palauta paperi asuntoon X...?
Kirjallinen valitus - miten tehdään?
15
5724
Vastaukset
- P.P.
Älkää vaan sanoko että mene juttelemaan NIIDEN kanssa, sillä en todellakaan mene. Siellä pyörii joku äijäporukka alvariinsa, eikä koko revohkasta ota selvää kuka siellä edes varsinaisesti asuu.
Koska ne katsovat siellä ilmeisesti kellosta aikaa milloin meteli pitää aloittaa (hiljaisuuden tultua tietenkin!) niin ei niiden kanssa mikään järkipuhe kumminkaan toimi. Haluan talon rauhallisesti anonyymisti virallisia teitä.
Talon edustaja sanoi että talosta löytyy kyllä ihmisiä jotka lähtee asiaan mukaan mutta että hän ei voi nimiä antaa.
Eh... - Isännöitsijä.
..muuttaisin omakotitaloon! Tuollainen naapureiden kyttäily on sairasta.
- isännöitsijä1
Vuokrataloissa: Varoituksen antamiseksi isännöitsijä tarvitsee kahden eri asunnossa asuvan asukkaan allekirjoittaman valituksen jossa ilmenee häiriön päivämäärä, kellonaika, häiriön kesto ja sen vaikutus asumisviihtyvyyteen. Jos allekirjoittajia on vain yksi, syntyy sana sanaa vastaan-tilanne eikä isännöitsijä voi tietää kuka puhuu totta.
Jos et uskalla soittaa jonkun naapurin ovikelloa tai muuten ottaa esille toivettasi siitä että voisitte tehdä yhdessä valituksen, asialle ei voi tehdä juuri mitään. Laki säätelee asumista, eikä isännöitsijä voi mennä sen yläpuolelle antamalla varoituksia/hakemalla käräjäoikeudesta häätöä jos ei ole todisteita. Kannattaa soittaa poliisi paikalla jos et muuta uskalla tehdä, isännöitsijä voi pyytää poliisin käyntiraportit poliisilta häätöä varten. Jos käyntejä on muutama vuodessa tms., eipä niilläkään juuri mitään tee.
Kun allekirjoitat valituksen, ääritapauksessa voit joutua oikeuteen todistamaan häirikköä vastaan. Näin tapahtuu harvoin. Isännöitsijällä on vaitiolovelvollisuus, joten hän ei ainakaan levittele tietoa siitä kuka valitti.- P.P.
Että jo kerran olen soittanutkin poliisit, eikä sillä ollut touhuun kummoistakaan vaikutusta. Sanoivat vain poliisille että "me ollaan ihan hiljaa" ja mekastus jatkui vielä siitäkin eteenpäin.
Tämän vuoksi vaikuttaa siltä että heillä ei ole sen vertaa älliä päässä että ainakaan mikään järkipuhe ei mene perille.
Jos jollakulla on kamala hinku huutaa ja matkia eläinten ääniä (=ulinaa) kerrostalossa, niin tehköön sen päivällä eikä yöllä. Aion kyllä valitusta yrittää tavalla tai toisella.
- CC.
Käyt niitten naapurien oven takana soittamassa ovikelloa ja kysyt häiritseekö heitä näiden ihmisten yölliset meluamiset. Sanot että sä tarvitset kahden naapurin niet sun kirjalliseen valitukseen.
- yksikin allekirjoitus
Oon itse noita valituksia pari kertaa väsäillyt, kaupungin asunnossa asuminen kun sattuu olemaan vähän kuin jossain eläintarhassa bunkkaisi.
Isännöitsijät ei koskaan ole vaatineet useampia nimiä kuin omani, koska uskovat kyllä sen että en kiusallani valehtele naapureiden melusta. Olen kyllä hankkinut naapureilta allekirjoituksia kysymällä esim. ovikelloa soittamalla tai pihalla nähdessä häiritseekö heitä melu. Varsinkin sellaisen melutun päivän tai yön jälkeen kun menee kysymään niin myöntävä vastaus on yleensä taattu.
Jos sulla on tilanne se että pelkäät juoppoporukan kostotoimia, niin miksei tästä voisi isännöitsijälle sanoa? Eli kertoisit sen, miksi arveluttaa soitella tuntemattomien ovikelloja kun et tiedä ketkä on samaa porukkaa ja millainen vastaisku napsahtaa juoppojen taholta jos porukka kantelee niille. Tosin luulen ettei monikaan ole niiden puolella. Mutta miksei tuosta voisi mainita isännöitsijälle. - P.P.
Toistaiseksi tyydyin "vanhanaikaiseen", eli laitettiin lappu eteiseen että olisi toivottavaa olla hiljempaa jne. Jos ei se avita niin sitten täytyy valittaa. Saatan saada jonkun yhteyshenkilön tähän asiaan, niin ettei välttämättä tarvitse itse olla postin vastaanottajana. Mutta toivottavasti jo lappu vähän hillitsee niitä hillumishaluja, eikä vaan pelkästään aiheuta huvittuneisuutta.
En minä niitä ainakaan huvikseni ikinä laittele minnekään, kyllä siinä aikamoinen ahdistus on aina takana että päätyy niinkin "kamalaan" tekoon kuin viestilapun laittamiseen.
Onnea vaan niille jotka on niin rohkeita että menee ovelle pimputtelemaan ja valittamaan päin naamaa. Sittenhän se on retkulla tiedossa kuka hänelle on valituksen hommannut, jos pitää siihen asti mennä...- KyllästyttääYömeteli
"Onnea vaan niille jotka on niin rohkeita että menee ovelle pimputtelemaan ja valittamaan päin naamaa. Sittenhän se on retkulla tiedossa kuka hänelle on valituksen hommannut, jos pitää siihen asti mennä..."
Ennen ittekin ajattelin, että se on järkevintä, ja selvittää asiat ikäänkuin aikuisten kesken.
Sen jälkeen, kun sitten kävin ovella valittamassa, ja sain loukkauksia, solvauksia, uhkailua ja aggressiivista huutamista sekä ehdotuksia siitä, että minun pitäisi olla 'lääkityksessä', koska kehtaankin kuulla heidän yöllistä remuamistaan, en voi enää suositella.
Eli en suosittele ovelle menemistä ja keskustelua, vaan lähinnä naapurien kanssa valituksen tekemistä (mikä ei tietenkään välttämättä auta mitään sekään, koska siitä tulee vain varoitus, ja vasta, jos varoituksia tulee kaksi tai useampi, voidaan sopimus purkaa ja asukkaat häätää, jos olen oikein käsittänyt).
Näitä valituksia pitäisi siis jaksaa ja osata tehtailla useampaan kertaan naapurien kanssa, jotta koko asiasta on jotain hyötyä.
Itse olen yrittänyt jos jonkinmoista keinoa, huumorilla ja piirrostaiteella sävytetyistä lapuista ja kahdesta eri keskustelusta lähtien, ja mikään ei ole auttanut - juuri äsken taidettiin pitää jotkut tanssiaiset suoraan pääni yläpuolella noin puoli yhden aikaan yöllä.
En suosittele alakerrassa asumista, etenkään, jos yläkertalaiset ovat tulleet eräästäkin suuresta, moneen eri maahan jakautuneesta maanosasta, jossa on kuumaa ja aavikkoista. - Toimii asian hoito
KyllästyttääYömeteli kirjoitti:
"Onnea vaan niille jotka on niin rohkeita että menee ovelle pimputtelemaan ja valittamaan päin naamaa. Sittenhän se on retkulla tiedossa kuka hänelle on valituksen hommannut, jos pitää siihen asti mennä..."
Ennen ittekin ajattelin, että se on järkevintä, ja selvittää asiat ikäänkuin aikuisten kesken.
Sen jälkeen, kun sitten kävin ovella valittamassa, ja sain loukkauksia, solvauksia, uhkailua ja aggressiivista huutamista sekä ehdotuksia siitä, että minun pitäisi olla 'lääkityksessä', koska kehtaankin kuulla heidän yöllistä remuamistaan, en voi enää suositella.
Eli en suosittele ovelle menemistä ja keskustelua, vaan lähinnä naapurien kanssa valituksen tekemistä (mikä ei tietenkään välttämättä auta mitään sekään, koska siitä tulee vain varoitus, ja vasta, jos varoituksia tulee kaksi tai useampi, voidaan sopimus purkaa ja asukkaat häätää, jos olen oikein käsittänyt).
Näitä valituksia pitäisi siis jaksaa ja osata tehtailla useampaan kertaan naapurien kanssa, jotta koko asiasta on jotain hyötyä.
Itse olen yrittänyt jos jonkinmoista keinoa, huumorilla ja piirrostaiteella sävytetyistä lapuista ja kahdesta eri keskustelusta lähtien, ja mikään ei ole auttanut - juuri äsken taidettiin pitää jotkut tanssiaiset suoraan pääni yläpuolella noin puoli yhden aikaan yöllä.
En suosittele alakerrassa asumista, etenkään, jos yläkertalaiset ovat tulleet eräästäkin suuresta, moneen eri maahan jakautuneesta maanosasta, jossa on kuumaa ja aavikkoista.Päivittäinen keskustelu palstoilla on aina jotain ihmeellistä nimien kirjoituksia. Vaikeampaa on löytää oikea asunto missä bileet ovat kuin äänet kantautuvat toisesta rapusta asti. Soitto isännöitsijälle asunnon numero ja nimi hänellde kyllä tilanne nopeasti muuttuu.
- pahasauma..
Itse lopulta luovutin ja muutin pois.. Kahju jäi kahjuilemaan, sai kusipäiltä tukea..
- hph01
Mitenkäs jos asuu paritalossa? Miten saan kaksi nimeä? Vai onko tässä tapauksessa riittävä minun? Olen nyt pari kuukautta yrittänyt elää alkuun ah niin ihanien naapureide kanssa, nyt taistellaan siitä(ei ole taloyhtiö vaan yksityinen joka on liikkeen yläkerrassa) monelta on sopivaa hiljaisuus viikolla, itse ehdotin että kun käyn töissä toisin kuin he, että klo 21 viikolla ja viikonloppuna klo23. Mutta ei,kun viikolla 22:30 ja viikonloppuna ei ollenkaan?? Kirjoitin juuri valituksen omistajalle, alkaa olla mitta täynnä kun hiljaisia iltoja viikossa ehkä 1-2..ja olen joskus laittanut viestiä heille että voisitteko olla hiljaa niin se tuntuu vain provosoivan heitä, kävellään uhalla kantapäillä, lapset juoksee ympyrää(5kpl)!! keittiöt ovat vastakkain joten äänet sieltä kuuluu illalla tosi selkeästi..kuulin yksi ilta jopa että naapurissa pestään kattilaa ihan selvästi :D, muutin noin puoli vuotta aiemmin siihen kuin he ja vuokranantajalle kerroin että jos ei ala rauhottumaan tilanne joudun valitettavasti muuttamaan pois, koti kuitenkin tarkoittaa minulle sitä että siellä saa levätä ja olla rauhassa..jospa se tästä,kohta vien kirjeen omistajalle..mikähä show siitä alkaa..
- Anonyymi
Mulla on ollut samanlainen tilanne viimeiset puoli vuotta minkä toi yks miepari on naapurissa asustellu. He on oikein mallikansalaisia päivisin, mut joskus viikonloppuöisin alkaa kuulua elämöintiä ja toinen miehistä alkaa lukea lakia ja ehtoja toiselle kun asiat ei mene hänen toivomallaan tavalla. Toinen käyttää tiedettävästi lääkkeitä väärin ja on ollu poliisine kan ambulanssin kans tekemississä, potki ikkunaa rikki asunnossa ja asunnon yöremonttia. Toinen menee sekaisin parista kaljasta. Kuuluu todella selvästi seinän taakse. Toiset samassa rivitalossa asuvat, loput kaksi asukasta juovat itsensä sammuksiin tai toinen ei ole asunnollaan juuri lainkaan vaan tyttöystävänsä luona. Nää jätkät ulkoiluttaa rotwaileriaan irti ja on kuulemma niin hyvätapainen ja kiltti koira, että... On sanottu siitäkin ,että koira pitäisi pitää hihanssa mutta heillä on näköjään jotkut erioikeudet. Heitä on toistuvasti jututettu siitä ja he on aina että, että no eivät ole olleet he. Viimeisin seilitys yksille äänille oli että pihalla oli viideltä aamulla ollut joku outo porukka ihmisiä. -No eipä muuten varmaan ollut, eikä heillä mitään kuvallista todistetta siitä. He tekee aina jotain niin absurdia ettei siihen ehdi kaivaa mitään tallenuslaitteistoa esiin. Ne tyypit on onnistunu puolessa vuodessa rikkomaan suurinpiirtein kaikki mahdolliset vuokranantajan laatimat järjestyssäännöt ja ikävämpi homma on että kaikki keitä nää on ärsyttäneet vaan toivovat, että muuttaisivat tästä hittoon tai saisivat itse paremman asunnon mistä tahansa muualta. Kirjallisen valituksen jos tekisi, mutta en oikein tunne tästä rivarista juuri ketään. AInakin yhden talon asukasta harmittaa ja pelottaa todella paljon kanssa nämä elämöijät kun se pahimmillaan kuului pihan poikki heillekin.
- Anonyymi
Masat nyökyttää kimpassa kuinka jalkoja pidetään ymmärtäväisesti.
- Anonyymi
Kirjallinen valitus lähetetään isännöitsiälle.
Valituksessa mainitaan kaikki häiriön teot,eikä siihen ole pakko olla kolmea todistajaa,riittää pelkästään allekirjoittajan valitus - Anonyymi
Pääasia, että valitus tehdään. Etenkin, jos on iso ryyppyporukka tai huumeporukka metelöimässä. Ns. vieraat metelöivät asunnossa eniten, mutta sehän on asunnon haltijan vastuulla ketä asuntoonsa kutsuu. Tässä talossa on paljon huumausaineiden käyttöä ja joulun aikaankin nyt ollut jatkuvaa älämölöä, toivottavasti joku soittaisi myös poliisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117161Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594737- 954721
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493869- 513798
- 2163762
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263343- 512721
- 372614
- 382299