Valot puhuksiin!
Sain oheisenlaisen kehotuksen liitteineen.
Mitäs tykkäätte?
”Pariisin kaupunki on päättänyt kantaa kortensa kekoon ja sammuttaa tänä iltana Eiffel-tornin valot ja valonheittimet osallistuakseen mielenilmaukseen.
(pikasuomennos O-P Haavisto)
Kaikki sähkö pois päältä - helmikuun 1. päivänä klo 19.55 ja 20.00 välillä.
5 minuuttia - ei säästääksesi energiaa vaan herättääksesi maailmanlaajuista
huomiota.
Tärkeä: toimintaa ilmastonmuutosta vastaan.
Helmikuun ensimmäisenä voit osallistua maailmanlaajuisesti suurimpaan
mielenilmaukseen ilmastonmuutosta vastaan!!!
Lukuisat ympäristöjärjestöt pyytävät tämän planeetan ihmisiä pitämään 5
minuutin hiljaisen hetken: Jokainen sammuttakoon kaikki valot, sähkölaitteet
jne. 19.55 ja 20.00 välillä kiinnittääkseen toisten asukkaiden,
tiedotusvälineiden ja poliitikkojen huomion päivittäiseen energian
tuhlaukseen.
Mielenilmaus kestää vain 5 minuuttia, ei maksa mitään, mutta osoittaa
hallituksille, että ilmastonmuutoksen tulee olla maailman poliitikkojen
asialistan kärjessä.
Miksi juuri tämä päivä?
Helmikuun ensimmäisenä YK julkaisee uusimmat tutkimustulokset ja tosiasiat
ilmastonmuutoksesta.
JOTEN... SAMMUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Kutsuteksti oli mielenilmaukseen saksaksi, englanniksi ja ranskaksi
5 minuuttia
14
901
Vastaukset
- pimeyden vaeltaja
Täällä oli pitkä keskustelu, jossa joku tutkiskelen vainen kertoi palstalaisten lähettävän viestejä jopa satamäärin päivässä.
Mitä arvelet hänen höpinöistään.
Puuta heinääkö puhui?Vahinko vain, että informaatio kulkee niin hitaasti, ettei siitä voi kovin iso mielenilmausta tulla.
Meillä kylläkin sammuvat sähköt!
- Helena04
Vain viisi minuuttia ja hyvän asian puolesta! Valot ja pelit puhuksiin - tai ainakin melkein.
olivat valot puhuksissa, mutta tietenkin pakastin esim. on aina päällä.
Lenkin teimme ja tultuani olin minäkin 'puhuksissa',
tarkoitan hengästynyt.Pitäähän jotain yrittää tehdä,asia on tärkeä. 5 min vain ja tuntee olevansa suuressa asiassa mukana.
- Helena04 ejk.
satu kirjoitti:
olivat valot puhuksissa, mutta tietenkin pakastin esim. on aina päällä.
Lenkin teimme ja tultuani olin minäkin 'puhuksissa',
tarkoitan hengästynyt.Hyvä, hyvä! Mutta tuo kannanotto-puhuksiin laittaminen on klo 19.55 - 20.00...
leikitäänkö ajatuksissamme keskenämme sokkosta! :)) - katriina64
monica kirjoitti:
Pitäähän jotain yrittää tehdä,asia on tärkeä. 5 min vain ja tuntee olevansa suuressa asiassa mukana.
Meillä istuttiin pimeässä, mutta jääkaappia ja pakastinta emme ottaneet pos päältä, sillä ne johdot ovat aika vaikeissa paikoissa.
Kunhan nyt kokeilimme. Aloimme puhua laihduttamisesta, vähähiilarisesta ruuasta, tai minä puhuin ja mies ehkä kuunteli.
Nuorena se 5 minsaa olisi saattanut venyä monta kertaa pidemmäksi ajaksi, mutta nyt vahtasin välillä kännykän kelloa, että koska saa sytytää valot. Sähkö on tosi upea keksintö. - Roope63
oli paikallaan kun saunanlauteilla istuin ja lasiluukun takaa loisti vakea ja mikä parasta lumihangessa käydä pyörimässä eikä ulkovalojakaan tarvinnut päällä olla että mikä nautinto oli taas käydä pehmeässä lumihangessa :))
- Satu*
Helena04 ejk. kirjoitti:
Hyvä, hyvä! Mutta tuo kannanotto-puhuksiin laittaminen on klo 19.55 - 20.00...
leikitäänkö ajatuksissamme keskenämme sokkosta! :))Ei voi edes fuskata, kuten lapsena aina tehtiin!
Helena, sinua ei ole vähään aikaan näkynyt täälläkään, sokkosillako olet ollut?
:DDD - Likka321
Helena04 ejk. kirjoitti:
Hyvä, hyvä! Mutta tuo kannanotto-puhuksiin laittaminen on klo 19.55 - 20.00...
leikitäänkö ajatuksissamme keskenämme sokkosta! :))Esikoiseni anoppi lähetti tekstarin tästä tempauksesta ,ja minun sähkövaloton hetkeni venyi puoli yhdeksään. Tuo "valot puhuksiin" oli meillä kotona jokailtainen lausahdus, kun isäni tuli lapsia peittelemään.Olin taas ihan kuulevivani isän äänen ja isää muistellessa puolituninen kuluikin.Sokkoleikki olisikin hauskaa , voisi käsikopelolla arvailla kuka kukin on.Monissa häissä on ollut seuraleikkinä, että sulhanen silmät peitettynä yrittää tunnistaa anoppinsa ja morsiamensa käsin tunnustelemalla.
- Helena04 ejk.
Satu* kirjoitti:
Ei voi edes fuskata, kuten lapsena aina tehtiin!
Helena, sinua ei ole vähään aikaan näkynyt täälläkään, sokkosillako olet ollut?
:DDDTotta. Vain sokkosilla ollen on täällä kesän jälkeen tullut piipahdeltua. En kyllä nytkään arvaa isoilla valoilla liikkua...
Ilo tavata! :) - Helena04 ejk.
Roope63 kirjoitti:
oli paikallaan kun saunanlauteilla istuin ja lasiluukun takaa loisti vakea ja mikä parasta lumihangessa käydä pyörimässä eikä ulkovalojakaan tarvinnut päällä olla että mikä nautinto oli taas käydä pehmeässä lumihangessa :))
Mikä tunne ja tunnelma! Tumma ilta, täysi kuu, kuumasta saunasta puhtaaseen hankeen... Onnen poika olet!
- Kaitalan Kalle
Jos tuosta mielenilmauksesta olisi viesti kiirinyt ympäri Eurooppaa hyvissä ajoin, ja jos olisi tarkkaan ilmoitettu, että se pidettäisiin klo 19.55 - 20.00 Keski-Euroopan aikaa, olisi se ollut vaikuttava tapahtuma.
Pitäisi organisoida tämänkaltaiset yhteisesiintymiset huomattavasti paremmin.
Silloin niitä ei voisi olla ottamatta huomioon.Ajatella miten mahtavaa olisi ollut, jos koko Eurooppa olisi pimentynyt vaikkapa vain viideksi minuutiksi.
Sehän olisi "heijastunut" koko maapallolle siten, että avaruuteen ei olisi heijastunut miljoonia ja taas miljoonia valoja!
Mistä löytyvät ne ympäristöliikkeet, jotka organisoisivat tällaisen pimennyskampanjan, joka ei edes maksa osallistujille mitään. Päinvastoin se on säästöä, tosin pientä, mutta säästöä kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351