Mikä olisi normaali (siis se on alle 10) tulehdusarvo leikkauksen jälkeen, onko alle 50 vielä normaali,vai olisiko jo pitänyt aloittaa lääkitys?
Leikkauksen jälkeen CRP-arvo
4
5750
Vastaukset
- kuinka iso
leikkaus on tehty. Isommassa leikkauksessa tulee enemmän kudosvaurioita ja CRP kohoaa enemmän. Tuo kuulostaa aika normaalilta, mutta vaikea tietysti sanoa.
- patakattila
Leikkauksen jälkeen noin parin viikon kuluttua CRP:n tulisi olla normaalitasolla. Kuten edellinenkin totesi, isojen leikkausten jälkeen CRP voi olla kevysti yli 200 esim. 3. päivänä leikkauksesta. Pääasiahan on ettei esim. haavassa ole infektion merkkejä ja yleisvointi on hyvä.
- olli leikkauksen
Alle 10 se on normaalisti mutta leikkaus aina hieman nostaa sitä. Mulla oli sektion jälkeen 141 ja hiljalleen se siitä laski, sairaalasta lähtiessä oli enää 23 ja sain kotiin vuorokaudeks vielä antibiootit.
Kai se vaihtelee millon alottavat antibiootit ja millon ei.. Kuitenkin jos on selvä että sulla ei varsinaista tulehdusta ole ollut vaan leikkauksen takia CRP on ollu n.50 ja sitä on seurattu päivittäin ja muuta oiretta ei ole ollut niin eivät varmaan siksi ole alottanu antibioottia.- taasen
sektion jälkeen 140 ja kuusi päivää sektiosta jolloin lähettiin sairaalasta kotiin, oli enää 25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232