Mikä olisi normaali (siis se on alle 10) tulehdusarvo leikkauksen jälkeen, onko alle 50 vielä normaali,vai olisiko jo pitänyt aloittaa lääkitys?
Leikkauksen jälkeen CRP-arvo
4
5492
Vastaukset
- kuinka iso
leikkaus on tehty. Isommassa leikkauksessa tulee enemmän kudosvaurioita ja CRP kohoaa enemmän. Tuo kuulostaa aika normaalilta, mutta vaikea tietysti sanoa.
- patakattila
Leikkauksen jälkeen noin parin viikon kuluttua CRP:n tulisi olla normaalitasolla. Kuten edellinenkin totesi, isojen leikkausten jälkeen CRP voi olla kevysti yli 200 esim. 3. päivänä leikkauksesta. Pääasiahan on ettei esim. haavassa ole infektion merkkejä ja yleisvointi on hyvä.
- olli leikkauksen
Alle 10 se on normaalisti mutta leikkaus aina hieman nostaa sitä. Mulla oli sektion jälkeen 141 ja hiljalleen se siitä laski, sairaalasta lähtiessä oli enää 23 ja sain kotiin vuorokaudeks vielä antibiootit.
Kai se vaihtelee millon alottavat antibiootit ja millon ei.. Kuitenkin jos on selvä että sulla ei varsinaista tulehdusta ole ollut vaan leikkauksen takia CRP on ollu n.50 ja sitä on seurattu päivittäin ja muuta oiretta ei ole ollut niin eivät varmaan siksi ole alottanu antibioottia.- taasen
sektion jälkeen 140 ja kuusi päivää sektiosta jolloin lähettiin sairaalasta kotiin, oli enää 25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781