Oiskohan kellään jotain sivua tai varmaa tietoo siitä et kuinka pitkä on laillinen koulupäivä ammattikoulus?
Koulupäivän pituus?
9
5005
Vastaukset
- media-assari(kin)
Laista en tiedä, mutta opiskellessani media-assistentiksi koulupäivät tuppasivat venymään yöhön asti. Eikä ollut ihan harvoin kun viikonloputkin tuli koululla vietettyä. Moniin jaksoihin kun sisältyi joku pakollinen projekti, ja kovin pienitöisiä ne eivät ikinä olleet. Opettavaista - kyllä. Raskasta - erittäin.
- pituudesta
Vähintään 8 oppituntia. Eli siinä tulee tehokasta aikaa 8*45 min eli 6 tuntia. Joskus siis on oltava pidempiä päiviä, että täyttyisi normaalit työelämän tunnit.
Miksi kysyt? - Mikko1993
Kertokaas mulle ku meillä alkaa ens jaksossa 12h maanantai. Eli maanantaina on koulua 8-20 ni onko toi iha laillista? Nuorilla meinaan muutakin tekemistä ku pällistellä 12h koulussa kute. Esimerkiksi mennä töihin!
- Ei tavallista
Koulupäivän pituushan voi vaihdella monesta eri syystä. 12 h:n päivät lienevät joka tapuksessa epätavalisia. Ja jos niin pitkiä päiviä on, niin sittenhän on vastaavasti lyhyitä, esim. neljän tunnin koulupäiviä. Silloin kelpaa oikein hyvin mennä vaikka töihin!
- Niskasta kii ja lopeta valitus!
Mitä sitä muka nuorella miehellä on muka iltaisin? Töihin sä et ollu oikeesti menossa. Toiseks ei amiksessa opi mitään järkevää ja paljonko sitä läksyjä oikein tulee? Mulla tais tulla muutaman kerran vuodessa ja nekin jäi tekemättä. Kaikki ammatillinen osaaminen opitaan työssä.
Mäki mietin amkissa et onkon nää 50-55h/viikko kovin laillisia tai et lukkari muuttuu lähes joka viikko? Turha miettiä ei ne tule sitä muuttamaan tunnit on ne mitä on.
- vbnhgf
Tänään juuri kone ja metalli alan ope sanoi, että pitempiä kuin 8 tunnin päiviä ei saa olla. en tiedä koskeeko joka alaa?
Esim. lähäriopiskelijathan tekee työharjoittelussa yövuoroja, jolloin työvuoro pituudeksi tulee usein 10 tuntia- Datis-
En sitten tiedä koskeeko tuo enintään kahdeksan tunnin päivä datanomilinjaa. Olen nimittäin Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa opiskelemassa ensimmäistä vuotta ja jo nyt toisessa jaksossa tiistaina tulee olemaan 10 tunnin päivä. Mietittiin vain kaverin kanssa onko se todellakin laillista.
- hhppfbs
Itse opiskelen parturi-kampaajaksi toista vuotta ja tuosta aiheesta on keskusteltu meillä enemmän tai vähemmän aina. Mutta, meille on sanottu, että korkeintaan sais olla 8h päiviä eli meillä tää tarkottaa 8-16 (taukoja vaihtelevasti päivän aikana 1-4). Ja päivien pituudet ei sais muutenkaan venyä ihan älyttömiksi, meillä otetaan huomioon myös koulumatkat, jotka joillakin on todella pitkät ja aikaa vieviä...
Ja viikossa vaihtelevasti meillä on se about 40h yleisesti, vaihtelee jaksottain. Koska opiskeluun kuuluu suhteellisen paljon myös itseopiskelua, meillä painotetaan sitä, että oppia voi muuallakin kuin koulussa :) - Brohuijjaus
Perkelä väärin se on laillista pitäis olla pidempii Xd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379