php sivut eivät toimi apache2lla

susetus

Asensin openSuse 10.2 ja sain vihdoin toimimaan webserverinkin, mutta php sivuja se ei suostu lataamaan. Missä vika?

6

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apassiin myös PHP-tuen?

      • susetus

        Otin asennuksessa LAMP asennuksen siinä toivossa, että kaikki menisi kohdalleen.
        No, kävin nyt vilkuilemassa mitä moduleita apache2 on laitettu ja mitä käytössä. Huh..aikamoinen lista moduleja, joista aika moni on pois käytöstäkin. mutta tällaisen rivin löysin:

        php5 Käytössä Provides support for PHP5 dynamically generated pages

        Sitten sieltä löytyi tällainen vhost_alias laitoin sen päälle.

        Selvennykseksi vielä, että palauttaa html-päätteisen sivun, mutta php-päätteisen selain ehdottaa downloadattavaksi.


      • cnyyvannzn
        susetus kirjoitti:

        Otin asennuksessa LAMP asennuksen siinä toivossa, että kaikki menisi kohdalleen.
        No, kävin nyt vilkuilemassa mitä moduleita apache2 on laitettu ja mitä käytössä. Huh..aikamoinen lista moduleja, joista aika moni on pois käytöstäkin. mutta tällaisen rivin löysin:

        php5 Käytössä Provides support for PHP5 dynamically generated pages

        Sitten sieltä löytyi tällainen vhost_alias laitoin sen päälle.

        Selvennykseksi vielä, että palauttaa html-päätteisen sivun, mutta php-päätteisen selain ehdottaa downloadattavaksi.

        /etc/apache2/httpd.conf
        AddType application/x-httpd-php .php .poo .htm .html
        AddType application/x-httpd-php-source .phps


        ja /etc/apache2/apache2.conf
        DirectoryIndex index.html index.cgi index.pl index.php index.xhtml

        noilla sen pitäisi ymmärtää että .php-päätteinenkin tulee käsitellä ennen palauttamista.


    • miksuh.

      En osaa sanoa millä nimellä tarvittava paketti on susessa, mutta sun pitää asentaa Apacheen PHP-moduuli, joko php4- tai php5-moduuli riippuen siitä kumpaa PHP-versiota käytät. Huomaa myös, että sillä on merkitystä onko asennettuna apache vai apache2. Pakettien nimet lienee ehkä jotakin tämän tapaista (debianista nämä):

      libapache-mod-php4
      libapache-mod-php5
      libapache2-mod-php4
      libapache2-mod-php5

    • susetus

      Ongelma edelleen avoin.

    • susetus

      Kiitos tähänastisesta avausta.
      Tein kuitenkin niin, että poistin lamp asennuksen.
      Sitten asensin uudelleen erikseen jokaisen suse 10.2 levyltä siis apache2, php ja mysql.
      Nyt homma toimii niin heti suoraan, että php sivut toimii, mutta nyt virtuaali hosts ei toimi.
      Apache väittää uudelleen käynnistyessä, ettei mitään virtuaali hosteja ole ja että default serverille tulee jokin overlap port 80.
      Googlettamalla löysin, että joku on törmännyt samaan ongelmaan. Vastausta vaan ei ollut. Hänellä oli kuitenkin eri distro. Olisikohan apachessa joku buugi.
      Vai löytyisikö täältä joku viisas joka osaisi sanoa?
      Yhtenä ajatuksena tuli että testaisin jollain apachen aiemmalla versiolla, mutta osaanko asentaa sellaisen ja mistä sen löydän suselle ei ole vielä tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe